Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Det kunne da vært så uendelig mye værre.:cool: Tenk om du hadde latt være å kjøpe den i troen på at du allerede hadde den, og det viste seg å være feil...
    En 50-lapp vil jo alltid være et lite offer på den gode smaks alter, vet du :cool:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.444
    Torget vurderinger
    4
    Det der er vi vel flere som har gjort opptil flere ganger :). Men det er kanskje ikke så dumt å beholde den cden da den Complete samlingen har alternativ takes og master takes etter hverandre, noe som irriterer meg når jeg spiller cd eller lper. Jeg kjøpe derfor Master take boksen istedet for Complete.

PS: Gratulere med vel overstått.
    Bill Fay og Reiersrud er slett ikke dårlige stemningsskapere, mine herrer. Tasteful!

Jeg gikk på en liten blemme i dag. Det vil si, jeg fant en skive med en av mine helter på salg hos den lokale avdelingen av Platekompaniet.

"The complete Charlie Parker with strings" er ikke en dårlig skive, akkurat. Ikke minst er det morsomt å finne et sånt klenodium til under en femtilapp. Jeg vet skiva er strålende, siden jeg allerede har den på vinyl, men det er et heller slitent eksemplar som egentlig burde pensjoneres. Så dermed gikk jeg fornøyd til disken, snappet med meg en Jamie Oliver-DVD på veien, og betalte en snau hundrings for hele greia.

På vei hjem slo det meg. "Har du ikke egentlig investert i "The complete Charlie Parker on Verve"? Det har jeg jo selvfølgelig. Det er en helt essensiell boks som hører hjemme i ethvert møblert hjem med litt jazzinteresse. Og selvfølgelig er denne "nyanskaffede" tittelen en Verve-utgivelse. Jeg har kjøpt en skive jeg har fra før. Både på vinyl og CD. Jaja. Det finnes sikkert noen som fortjener denne som en ekstra julepresang.......

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Til en femtilapp er det jo helt greit å ha en i reserve også. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehehe. Joda, Donner. En femtilapp er helt ubetydelig, og som du sier, et lite offer på den gode smaks alter. Men så er det ikke femtilappen det dreier seg om, men at jeg kunne være så innesnødd at jeg kjøpte en plate jeg hadde fra før. Det har faktisk aldri skjedd før, når jeg ikke tar med tilfellene der jeg gjør det med overlegg. Jaja.. man er altså femti.

Takk skal du ha, Minutten. Det kjennes fint å bli eldre, faktisk.
    Du har forøvrig et godt poeng mht til tracklisting og irritasjon. Skiva blir nok i huset.

Jeg fikk en alldeles strålende presang her om dagen, noe som gjorde at jeg må spise en kamel eller to.
    Jeg har vært ganske kvass i kjeften en stund når det gjelder DAB, og jeg verner om min klassiske FM-tuner. Det finnes radioer i de fleste av rommene i huset, og her om dagen ankom det en til.

En Geneva World radio. Elegant, portabel, med FM, DAB og WiFi. Og den låter virkelig som en kule. Jeg må for en gangs skyld si meg helt enig med Lasse i L&B, dette er den eneste bærbare radioen man trenger, egentlig. (Ok, Lasse. Vi har vært enige før også!)

At NRK har lagt ut så mange sukkertøy i form av NRK Gull, Klassisk og hva det måtte være, er jo rimelig selvforklarende. De har for mye penger og prestisje i hele DAB-sirkuset. Likevel, komfort og brukervennlighet er ikke alltid noe vi er bortskjemt med, så det er jo fint når radio kan være så elegant, tilgjengelig og vellydende. Akkurat nå spilles klassisk julemusikk fra NRK Klassisk, og det passer perfekt til formiddagskaffen.

"Salmer fra kjøkkenet" so to speak.

worldradio-silver-01_3.jpg

Sist redigert:

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Da har juletreet blitt montert til Rameaus utmerkede "Une symphonie imaginaire". Juletrebelysningshælvete monteres nå til Ravels "Bolero". Snart er det tid for Black Sabbath, kjenner jeg. Og en whisky.:cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Blir det ikke litt rykkvis montering av juletrelys når det akkompaneres av Ravel? For ikke å si spastisk?
    Faen ikke rart du trenger brennevin, mann!;)

• Liker
    Reaksjoner: oct

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Lysfaenskapet kom omsider på plass, og ble godkjent av den langhårede. Men jaggu holdt det hardt, gitt. Stjerna ble montert til "Paranoid" ;). Neste år blir det trådløs juletrebelysning!
    Forøvrig er det en stund siden en ørliten Talisker satt så godt :cool:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nå spilles den eneste skiva jeg fikk til fødselsdagen. Ida Jenshus´"No Guarantees" fra 2010. Litt mer køntritwang her og der enn årets utgivelse, men bevares for et talent den dama er.Fatastisk fine låter, strålende komp og en vokal som oser av innlevelse, erfaring og intensitet. Utrolig nok er hun i begynnelsen av tjueårene! Denne burde finnes i ethvert hjem hvor uttrykket "Americana" gir noen som helst mening.

bra skive.
    kan aldri bli for mye hest, vettu.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig bra skive, ja. Men jeg kjenner jeg må jobbe litt med hest-twang- og lapsteeltoleransen her.;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.

gled deg til meg og finger drar igang hestefest med stuegølvet dekket av hamsterspon.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her i huset blir treet pyntet til "Christmas with The Rat Pack" mens far slynger de tjueto lysene runt den helsikes busken, elegant balanserende åtte centiliter klassisk malt i venstre hånd. Fortrinnsvis i glass. Forøvrig ER jeg paranoid når jeg monterer stjerna, så jeg trenger ikke soundtrack akkurat der.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så Fingers har et godt skjult , køntrielskende alter ego? Barney W. Lapsteel Jr.?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    christmas with tbe ratpack er godkjent.

har blitt litt vel mye julemusikk hjemme hos oss etter at vi fikk treet i hus, får ta litt pause nå, kjenner jeg.
    vi var forresten og hørte bratland i kulturkirken på søndag - den gamle gubben kan jaggu synge fortsatt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Så Fingers har et godt skjult , køntrielskende alter ego? Barney W. Lapsteel Jr.?

finger er helt rabiat.

alt som står mellom finger og et liv i ville vesten, er en skrøpelig rygg.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    sei ikkje det, var med mannen på ein halv treningsrunde i går. om han held fram no så bør både Ben Wade og Little Bill Daggett skjelve i buksene

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Køntrimann og nybleven treningsfetischist, altså. Bevares. Før året er omme, er han sikkert fribryter.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Veldig bra skive, ja. Men jeg kjenner jeg må jobbe litt med hest-twang- og lapsteeltoleransen her.;)
    Du kan få overta de 20 milligram jeg har, dersom det hjelper noe! Stesolid følger med!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24

finger er helt rabiat.

Hvorfor tror dere han er så ofte ute hos Impulse?? Rett ved Lommedalen..... hvor han er innom et par farmer, lickin' them cowpies....:D

Another dead giveaway er jo filmmusikken fra "Brokeback" som han har på telefonen..

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105

finger er helt rabiat.

Hvorfor tror dere han er så ofte ute hos Impulse?? Rett ved Lommedalen..... hvor han er innom et par farmer, lickin' them cowpies....:D

Another dead giveaway er jo filmmusikken fra "Brokeback" som han har på telefonen..
    Yikes!!:eek:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og nå, over til noe helt annet. Fingers trenger litt julefred.;)

Coverlåter er ikke alltid like fint, men denne er noe av det fineste jeg har hørt på årevis!

Pur magi, rett og slett.

Takk til Gutty som la den ut på Fb.

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Kvelden tar seg opp :)
    Hustru & børn har pyntet treet, lyset er dempet. Kun juletreet og rørene i Papworth 'en skimrer vakkert i stua. Himmelskip skaper magisk stemning og en nyåpnet Viljamovka varmer såvel kropp som sjel.
    Joda, det er nok fullt mulig å ha det værre :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Høres ikke ut som om fredagskvelden lugger i familien Donnerwetters hus, nei. ;)

Her er det kveldskaffe og TV med husets femtenåring som gjelder. En fersk ladning økologisk Yirgachegffe og Graham Norton Show. Og i morgen? En sinnsyk julegaveshoppinginnspurt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ben Caplan igjen. Alene i parken denne gangen.

Må si meg enig med en av kommentarene her. "I think he swallowed an amp...!

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.955
    ...shock, horror! Er ikke alle besøkende i denne tråden satt opp med analog juletrebelysning, altså små, jævlige stearinlys - ca 3cm høye - som bare finnes i en liten butikk i Oslo, på baksida av Allers? Som brenner ned fortere enn Jim Morrison og soter verre enn Bob Marley?

I så fall...heldiggriser.

God jul til alle her, i denne oasen på Sentralen. Og Trond; 2013 means mono :)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Analog juletrebelysning har jeg gitt opp, Kim. Etter et juleparty i gymnastida med et digert tre, sånne små røde levende lys, store mengder brennevin og rakfisk. Det treet så ikke pent ut da kvelden var over.;)

"Julepynt i lys og lue, falalala falalala..."

En god og fredfylt jul til deg. Håper du er høvelig på plass i ny kåk og får et strålende nytt år.

Og som du sier, i 2013 er det en ting som gjelder.

Back to mono.

Sist redigert:

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Heisan
    Da regner jeg med at du sitter i godstolen etter dagens shopping maraton og beskuer miniatyr treet som snurrer rundt oppe på platespillerens støvdeksel med glade, blinkende fargede neonlys.
    Så lenger oppe i tråden at du kikket på Norton i går. Fikk med meg avslutningslåta men husker ikke artisten. Husker du navnet på den lille brunkledde bøtteknotten med hatt? Må utforskes.
    Hørte nettopp på en felles favoritt, Peter Gabriel med The Rythm of The heat fra New blood. Fantastisk tilstedeværelse. Dukker du opp på nyåret må denne spilles. Høyt.
    Ønsker deg en fortreffelig God Jul og et Godt Nytt År.

Mvh
    Runar

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Runar! ;)
    Jeg var litt til og fra, så den fyren på Norton fikk jeg ikke med meg, faktisk. Skal høre med Thea om hun har oversikt.
    Her er det dårlig med roterende juletrær og annet tjafs, heldigvis.:)
    Deal! Vi spiller Gabriel grisehøyt på nyåret. Det gleder jeg meg til!
    Han turnerer forresten i Europa neste høst, det er bare å krysse fingrene for at han kommer innom Norge. Sist han spilte i Spektrum var noe av det råeste jeg har opplevd.

Vel overstått undergang, God Jul og godt nytt år til deg også, og igjen, takk for veldig hyggelig handel!;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God Jul, Baard!
    Håper dagene smiler!

En God Jul til dere også, HC og Øistein. Tror nok jula i år blir så fin den bare kan. ;)

Her er det juleformiddag med husets femtenåring, pakker, julekaker, TV og digg.

Om noen timer er det julaften hos noen av de fineste menneskene jeg vet om, og ellers er jula åpen, tilbakelent og som den tida skal være.

En strålende, fredelig høytid til alle venner og kjente her inne, til alle som er innom tråden, og til alle jeg har delt synspunkter med, blitt inspirert av og diskutert med i året som snart er over.

God Jul til dere alle sammen !

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.061
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med overstått! Når deg igjen neste år. Takk for et år med berikende lesning for en hangaround.
    Jeg solgte hele cd-samlingen min i forrige uke, og trodde derfor jeg hadde gått på en smell når det gjelder julemusikk. Men jeg orket ikke å kvitte meg med en av mine store helter Jackie Levon, og hele hans katalog står derfor igjen i hyllen. Har derfor pløyd i gjennom mange av hans plater i dag, og det fungerte aldeles utmerket som stemningsfull julemusikk :)
    En riktig god jul til deg og dine!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn