Done
Haavard
Haavard
Ingen grunn til å begrense seg til Naxos-labelen, Haavard! Går du inn på Naxosdirect og leter under alle de tre salgskampanjene de har på klassisk om dagen, finner du en drøss av andre labeler som Naxos Norway oså distribuerer. Naive, Alia Vox, Hyperion, Teldec, Chandos...Jeg tenkte vel egentlig at du skulle holde deg til Naxos labelen ja.
Takk for tips. Har lagt noen av disse i kurven allerede før du svarte. Takker
Haavard
Det der er et digert spørsmål. Haavard. Det er veldig mye! Få med deg Mozartz pianokonserter, i alle fall nr 21 og 23. Dessuten er Faures og Mozarts Requiem helt essensielle saker. Vivaldis årstider med Fabio Biondi (som nå er dirigent for Stavanger Symfoniorkester!) på Naive er også helt essensiell. Den har mye mer tempo og trøkk enn de sedate versjonene man vanligvis finner. Barokk&Roll!
Ellers finnes det en Naxos-skive med den litt usmakelige tittelen "Chill with Mozart". Det er en av de fineste introduksjonsplatene til klassisk musikk jeg vet om.
Dessuten kan du jo få med deg "The romantic Chopin" med Idil Biret på flygel. Den er på salg til ufattelige ni kroner!
Kjøp for all del Mozart-divertimento-skiva med Hermitage String Trio på Chandos jeg nevner tidligere i tråden!!! En av de fineste kammermusikkskivene jeg noen gang har hørt for rett over en femtilapp!!