Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Done

Haavard

Jeg tenkte vel egentlig at du skulle holde deg til Naxos labelen ja.
    Takk for tips. Har lagt noen av disse i kurven allerede før du svarte. Takker

Haavard

Det der er et digert spørsmål. Haavard. Det er veldig mye! Få med deg Mozartz pianokonserter, i alle fall nr 21 og 23. Dessuten er Faures og Mozarts Requiem helt essensielle saker. Vivaldis årstider med Fabio Biondi (som nå er dirigent for Stavanger Symfoniorkester!) på Naive er også helt essensiell. Den har mye mer tempo og trøkk enn de sedate versjonene man vanligvis finner. Barokk&Roll!
    Ellers finnes det en Naxos-skive med den litt usmakelige tittelen "Chill with Mozart". Det er en av de fineste introduksjonsplatene til klassisk musikk jeg vet om.
    Dessuten kan du jo få med deg "The romantic Chopin" med Idil Biret på flygel. Den er på salg til ufattelige ni kroner!
    Ingen grunn til å begrense seg til Naxos-labelen, Haavard! Går du inn på Naxosdirect og leter under alle de tre salgskampanjene de har på klassisk om dagen, finner du en drøss av andre labeler som Naxos Norway oså distribuerer. Naive, Alia Vox, Hyperion, Teldec, Chandos...

Kjøp for all del Mozart-divertimento-skiva med Hermitage String Trio på Chandos jeg nevner tidligere i tråden!!! En av de fineste kammermusikkskivene jeg noen gang har hørt for rett over en femtilapp!!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Bra! Det er ikke mange plater der ute som låter så bra som Hermitage-skiva heller!

Kanskje du blir så hekta at jeg må dra deg med på Kammermusikkfestivalen? ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Konserten jeg var på var slett ikke ille den.. :cool:... Dvs , musikken var strålende og det var fint å få et lite tverrsnitt av festivalen komprimert til en konsert... Takk for den opplevelsen Impulse.. :)..

..maten etterpå var jo også forsåvidt grei... ;)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det skal du ikke se bort i fra.
    Du fikk meg på H6 en gang i tiden, så hvorfor ikke.

Haavard

Bra! Det er ikke mange plater der ute som låter så bra som Hermitage-skiva heller!

Kanskje du blir så hekta at jeg må dra deg med på Kammermusikkfestivalen? ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Konserten jeg var på var slett ikke ille den.. :cool:... Dvs , musikken var strålende og det var fint å få et lite tverrsnitt av festivalen komprimert til en konsert... Takk for den opplevelsen Impulse.. :)..

..maten etterpå var jo også forsåvidt grei... ;)
    Hyggelig at du likte den. Avslutningskonserten er noe for seg selv, ja. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Hvis KKV kutter strømming, betyr det at svenskene kutter surstrømming..?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det hadde sikkert vært noe å tenke på. Surstrømming lukter som en gjærende avfallsplass og smaker enda værre. KKV er noe bedre, det skal sies.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    At noen kan finne opp et slikt produkt er meg komplett ubegripelig. Fytterakker'n. Få det vekk. Verre en Grandiosa.

Spilte Hewitt/Debussy CD'en på anlegget nede i går, for første gang. Du MÅ komme og høre dette. Det er så gråten står i halsen her. Sanseløst vakkert spilt og tolket, så sart og ettertenksomt som jeg aldri har hørt før. Og gjett om det kommer frem... Makan til kommunisering tror jeg ikke jeg har vært borti, det er som om du er koblet rett på hjernen og har bypasset alt.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hvilken innspilling av Hewitt/Debussy sa du Sluket?

En stk Divertimento cd er bestilt. Gleder meg til det.

Apropos Skomsvoll: Pga en et håndleddsbrudd på en av trompetistene i Marinemusikken spilte jeg dette dukketeaterprosjektet i 3 uker blant annet denne reklamefilmen. Historien skrevet av Knut Nærum. Skrekk/splatter dukketeater med all musikk og lydeffekter skrevet og dirigert av Skomsvoll.
    Tror de skal spille forestillingen igjen, så hvis du kommer over det så kan det anbefales. Skrekkmusikk parodiert av Skomsvoll slik bare han kan. Moderne tonespråk, men melodiøst og masse energi.
    Her en teaser ;):

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her er vi helt på linje, Jan. Igjen. Usedvanlig hyggelig at du likte skiva, men noe annet hadde nesten fått meg til å lure på dagsformen. ;) Hewitt gjør Mozart som ingen annen, det er nesten som om hun tangerer sine aller vareste Bachinnspillinger. Samtidig swinger det jo som pokker. Hun spiller ekstremt følsomt, samtisig som hun får musikken til å swinge. Det kommer forresten enda en Hewittinnspilling med Mozart en av deagene. Jeg venter i spenning, men vet at det blir sanseløst bra, selvfølgelig.
    Jeg kommer veldig gjerne opp og hører! Er du hjemme i helga?

Hei, Leif! Angela Hewitt gir ut skivene sine på Hyperion. De kan bestilles på naxosdirect.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Sluket nå med eget platemerke!!!

NACHOS.png

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for kul teaser, Trompet!

Det er to Hewittinnspillinger Sluket refererer til, og de finnes på Nexosdirect begge to. Nå er jeg så allergisk at hue ikke virker, men søker du på Hewitt inne på sidene, gir det seg selv. Når du først er der, kan du jo kjøpe hennes "Bach keyboard Concertos 1 & 2" også. Det er to av de fineste platene jeg har og anbefales på det aller varmeste!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Har man ikke denne så har man ingen ting! En romantisk hjørnesten av beste merke. Spiller den hver dag.

debussy-solo-piano.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Det er kun de BARSKESTE som skilter med slik musikk, beskrevet på denne måten, akkompagnert av en kopp kaffe MED fløte.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Selvfølgelig er det det.
    Vi pleier å være enige om mye, men den fløten? Kunne kanskje døyvet den altoverskyggende smaken av lunken rustfjerner når man drikker kaffe hos H.R, men i skikkelig kaffe har den ingenting å gjøre.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Selvfølgelig er det det.
    Vi pleier å være enige om mye, men den fløten? Kunne kanskje døyvet den altoverskyggende smaken av lunken rustfjerner når man drikker kaffe hos H.R, men i skikkelig kaffe har den ingenting å gjøre.

BS. Ordentlig kremfløte i en GOD kopp vanlig ujålete skikkelig kaffe, kanskje en After Eight og et ørlite Armagnac speil i tulipanglasset... Du vet nok et og annet om musikk Trond, men kaffe - der er du helt fjern!! :D :cool: ;)

Sist redigert:

madman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    660
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Nescafe med lunka vann fra krana er helt ok så lenge tilbehøret er et stoort glass XO !
    -m

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    BS. Ordentlig kremfløte i en GOD kopp vanlig ujålete skikkelig kaffe, kanskje en After Eight og et ørlite Armagnac speil i tulipanglasset... Du vet nok et og annet om musikk Trond, men kaffe - der er du helt fjern!!
    Hehehehe. Akkurat.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her er forøvrig den i så panegyreiske vendinger omtalte Mozartskiva til Angela H.

CDA67840.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.243
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har ikke hørt det P ordet siden Vadseth var i toppform i Fidelitys yngre dager.....:cool:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Han har vel plukket opp et og annet fra Trond, NOE må jo smitte over....:cool:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.243
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    husker de omtalte Rowland Complement pickupen som var en ombygget Ikeda 9R:
    STYGIAN LOW END

og det stemte.....flott uttrykk!

mvh
    Leif

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    en kopp lunkent pulver rundet av med kremfløte. Finnes ikke bedre kaffe

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.341
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gå på fylla med kammermusikk
    Ikke uvanlig det. Vi kaller det festival. Begynner å bli en vane det også.

Fin tråd dette nå, med mange gode tips.
    Hewitt med Mozart og Debussy er ikke noe å diskutere, det skal bestilles. Tror jeg har alt av hennes Bach alerede.
    Forøvrig koser jeg meg med hennes gamle innspilling av Enrique Granados, Danzas Espanolas. På øret fra Spotify.
    Vet ikke om lyden er i samme klasse som de senere på Hyperion, og hun har nok blitt krassere og ærligere med årene, men fint spilt er det like fullt.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    28.191
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pianokonsert nummer ni! Er nok min favoritt, eller kanskje nummer tjue. Vanskelig å velge. Ta alle.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.341
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    I samme farten: Hewitt er ute med ny Mozart-plate, ferskere enn kantinebrødet !
    Konserter nr. 17 og 27, samme orkester som forrige.
    Kommer det Mozart-konserter som perler på snor framover? Hun driver nemlig og spiller flere av disse på konserter for tiden.
    Kunne tenke meg henne i sonatene også.
    Jeg visste det, de gode tidene er ikke over.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn