K
Kaare G. Opsahl
Gjest
har onkel Rolf noe nytt på gang?
|
Skal gjøre hele "katalogen" De gode tiden er NÅ, hele tiden de, Otto! Du må bare ikke høre på fjortisene og wannabe-coole hip-sters.... (hip-sters = gubber som gjerne vil være moderne og up to date men som egentlig er modne for hip replacements)I samme farten: Hewitt er ute med ny Mozart-plate, ferskere enn kantinebrødet !
Konserter nr. 17 og 27, samme orkester som forrige.
Kommer det Mozart-konserter som perler på snor framover? Hun driver nemlig og spiller flere av disse på konserter for tiden.
Kunne tenke meg henne i sonatene også.
Jeg visste det, de gode tidene er ikke over.
Jeg? Tvilling.Grådighet er en dyd! Valen er kanskje jomfru..?Pianokonsert nummer ni! Er nok min favoritt, eller kanskje nummer tjue. Vanskelig å velge. Ta alle.
Hjertens enig, å disse andres musikk smak vitner mer om egen usikkerhet enn noe annet!Jåsskuk. (blir sikkert moderert vekk, men du fatter skissa, og at det er kun en omskriving av tullebukk)Mye snakk om ekte mannfolk her...... Men tenderer til å være enig med Sluket...Tanken på en server som raser er ikke mye kul...Og med oppdateringer av drivere, nye programmer kombinert med tingens iboende jæ..skap ifht data er det befriende å kunne sette på ei skive uten videre seremoni... Denne zappingen mellom artister på ei bøgfjøl, det er vel noe av det mest metroseksuelle som finne i audio verden..Rett og slett ikke ha guts nok til å høre ei skive helt til ende, men måtte zappe mellom sitt utvalg av Kari Bremnes, Diana Krall og ( FYSJ ) Patrica Barber... Gjerne med diverse oppløsninger så en virkelig kan få nyte sine 15 sekunder av hver sang... Jommen sa jeg MUSIKKGLEDE....
... Så det å være mann, høre ei skive av Tom Waits til ende og kose seg med det enkle er helt ok...
Hører vinyl jeg også, og liker at det er en annen måte å lytte på, med album delt i to eller fire like store deler.
Tanken på en server som raser er like fjern som tanken på en CDspiller som raser, elektronikk på samme måte.
Oppdatering av drivere og nye programmer? Da har du valgt feil løsning. Sjokk: CDer inneholder data, og det du gjør når du spiller av en CD er å konvertere det til analoge musikksignaler. Uten videre seremoni? Det er jo nettopp seremonien dere taler så pent for? PC-lyd done right ER musikk uten videre seremoni.
Zappingen blir verken mer eller mindre på grunn av løsningen, det er du som er zapperen. Å skylde på PC-lyd fordi den gjør det lettere for deg å hoppe mellom låter og versjoner av låter.... sorry, den holder ikke. Bøgfjøl, metroseksuell, ikke ha guts nok til å høre hele plater, Det sedvanlige pisset om Bremnes, Krall og Barber. Alt dette står du fritt til å slenge dritt om, men å hekte det på PC-lyd og gi den skylda.... sorry, den holder ikke.
PC-lyd gjort rett er rett og slett uhyrlig musikkbefordrende, og ute av veien mellom deg og musikken. Jeg har aldri hørt så mye ny og spennende musikk som etter at jeg fjernet CDspilleren fra stereoanlegget. Kombinasjonen av vinyl og PC-lyd er strøken. Sånn, da har jeg brukt langt mer enn 15 sekunder på deg, HCS, på tide å zappe![]()
Ligger på WiMP. Vakkert det der, kokkelerer ikke det ordner kona.Har du funnet tak i den skiva der, RoDa? Fin innføring, i tilfelle.Eller bare koketterer du?![]()
Nope. Ikke røyker jeg sigar, drikker whisky eller hi-end barberer jeg meg heller.Ah...så du kokkelerer ikke...heller?
Noe WB greier igjen? må si at disse WB folka har noen ess i ermet, det beviser Vertexéne her nesten hvergang jeg spiller opp, skulle jo fanken meg kunne tro de visste hva de holdt på med disse folka...DEN så lekker ut, den! Men jeg tviler på om den kan matche den siste armen som har vært på testbesøk her i huset!![]()
Minner meg på at det er slutt på all servering til dem.Selvfølgelig er det det.
Vi pleier å være enige om mye, men den fløten? Kunne kanskje døyvet den altoverskyggende smaken av lunken rustfjerner når man drikker kaffe hos H.R, men i skikkelig kaffe har den ingenting å gjøre.
Og vi som har brygget en mengde med himmelsk øl. Jaja, grans duger vel for noen.
Hagen Quartett tar Døden og piken til et annet nivå. I finalen hører man tydelig at Døden setter den unge foran seg i salen og galopperer rett inn i apokalypsen, og når siste tone dør ut sitter man og lurer på om men ble med over kanten eller ikke. Må høres.Schubert! Døden og piken og Die Forelle er rett og slett nydelige.