Har aldri behøvd å holde meg i skinnet, Roda. Med ett unntak har jeg egentlig ikke vært ute for utstyr i Fidelity-tida som jeg har følt behov for å være skikkelig kritisk til. Kanskje jeg har vært heldig. Hadde du noen "Holde seg i skinnet"-opplevelser i din tid?
Njæ, men det ble for meg mye likt etterhvert. Om det heter Primare eller Hegel så ga det ikke ståpeis/pels, mer skuldertrekk. Bra greier, men so what? Du er veldig god å være entusiastisk, det skal du ha mye kredit for, også på utstyr som er i en lavere liga enn det som står på hylla di. Det som for meg ble vanskelig etterhvert var å gidde å høre på utstyr som er mindre vellykket enn det som står i benken til vanlig. Hvorfor skulle jeg bruke fritiden min på å høre på musikken min (og da utvalgte "testspor") med mindre vellyd enn normalt? Ikke var det aktuelt å betale mye mer for hifi-en og vasse i hi-end heller.
Nå har jeg en knallbra sak til HFS-omtale på besøk, beste jeg har hørt til tre ganger prisen! Likevel er det himmel og hav så deilig å gå tilbake til SAMen etterpå, uansett om den koster syvgangen av besøket.
Får vel vurdere å ta opp igjen skrivingen når ungene har flyttet hjemmefra og diskanthørselen ikke er så jævli perfekt lenger.
Knopfler er en gudbenådet gitarist og en grenseløst kjedelig og energifattig vokalist. sånn er det i min bok. Subjektivt som alltid.Det er etpar ok låter på skiva, det skal han ha. Men som dobbel skive er det dølle greier, spør du meg. Ikke at du har gjort det, men likevel.
Det er for alltid de to (tre) første skivene til Dire Straits som betyr mest for meg, og da er kombinasjonen av sang og klimpring grisebra, i min bok.
Det senere til Knopfler solo er noen (få) godlåter iblandet mye som jeg synes er kjedelig. Konsertene har dog alltid vært moro siden han har forstått at det er gamle godlåter vi kommer for å høre. Det hadde han glemt i år, og da var det ikke like moro. Uansett er en Knopflerkonsert milevis fra konserter som det er normalt å hoppe og sprette, skrike og skråle og bøtte nedpå halvlitere mens man er på.
Når det gjelder Kari, som vel kun har MGP over seg som det mest forhatte på HFS, så lurer jeg på om folk har vært på konsert med henne....
Jeg mistenker at et par tre kæll her på HFS da ville fått annet å tenke på enn tråden til Lagga når høyrehånda igjen må til pers....

Lislevand? Helt uforståelig at det kan være store saker og Knopfler kjedelig. Men sånn er det jo, vi ER forskjellige.
Gulp, satans bokstavkjeks!