Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, ottone! Forstår deg godt, det er jo ikke noen hvilkensomhelst-festival dere har på dine kanter av landet heller. Skulle gjerne vært der!
    Vi er helt på linje når det gjelder kammermusikk. Musikkens Formel 12, som medforumist Big Swifty treffende uttrykker det.
    Her skal festivalen nytes, vær du sikker! Regner med at du ikke har særlig store problemer med å nyte Stavangerfestivalen heller! ;)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    For de som har fri, ryggen i orden og ønsker seg et lite innblikk i hva det innebærer å jobbe på festival, trenger vi litt "manpower" til Torsdag 16 kl 1400. Det skal flyttes instrumenter i konserthuset i omtrent en times tid. Innsatsen belønnes med en billett til konserten med Ungdomssymfonikerne, Ole Kristian Ruud og Solveig Kringlebotn kl 19.30.
    Om noen føler seg kallet, er det bare å sende meg en PM !

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så er festivalen over for i år,(bortsett fra etterslenger-konserten med Vladimir Azkenazy i Aulaen 3. september..!) og det er snart høst og høysesong. Selv om sommeren nøler med å løse inn returbilletten.Høsten kommer som kjent tidsnok uansett. Det er fremdeles nesten for varmt til å ha monotrinn med rør stående å varme opp kåken, så jeg har fått besøk av en liten transistorforsterker. Joda, du leste riktig. Med unntak av Fingerns lille Naim for noen år siden, er det første gang jeg hart transistorgreier i anlegget på en uhorvelig mengde år. Jeg konverterte til rør i 1989 og har ikke sett meg tilbake siden.
    Men nå var det tida for et lite transistorgjestespill. Siden boksen vil bli behørig omtalt i neste nummer av Fidelity, tyster jeg ikke om hva det er snakk om enda. Men en ting er i alle fall sikkert. Den spiller som en kule, og kan gjøre mang en transistorfordom til skamme.Jeg er helt satt ut etter noen timers nærkontakt med den lille boksen. Prisen er så hyggelig at det er håp for selv den knappest bemidlede audiofile. Siden det snart er valg, føles det jo godt å ha litt demokratisk hifi på besøk.
    Ikke blir den varm heller! Dette er "Re-birth of the cool" så det holder.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Før i verden la jeg inn noen plateanbefalinger her fra tid til annen. I dag skal jeg gjøre det motsatte. For noen uker siden kom jeg over en diger hylle med CD-plater til spottpris, så jeg måtte jo kikke litt. Der fant jeg en skive som er overraskende ny og dobbel, med en artist jeg aldri helt har hatt fot for i noen særlig grad. I alle fall ikke så lenge han har gått solo. At hans seneste utgivelse, som til alt overmål er en dobbel-CD, går for 10,- på salg sier vel litt om mannens relevans som artist. ikke rart den var bilig, for jeg tror rett og slett det er den mest søvndyssende kjedelige skiva jeg noen gang har kjøpt. Far sjøl høres jaggu ikke mye våken ut han heller...
    Jeg snakker om Mark Knopflers søvngjengerepos "Privateering". Den burde kunne selges på blå resept til folk som sliter med å få blund på øynene.
    Noen bør snart sette den mannen på medisiner så han får igjen pulsen!

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.205
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig fint med musikk, det er trygt å slakte. Verre med hifi, der må du holde deg i skinnet eller nektes videre lån av utstyr. :D

Mark er en voksen mann og spiller musikk fordi han har lyst til det, ikke fordi han må, og han spiller hva han selv bestemmer seg for.
    (Dessverre gjorde det sitt til at det ble lite gode gamle låter på siste konserten... :( )
    Det bør ikke være veldig overraskende at enda et par skiver fra han er svært så rolig musikk? Sånn har det vært lenge.
    Det er noen få ok spor på sisteplatene også, prøv spor 6 på skive 2.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Har aldri behøvd å holde meg i skinnet, Roda. Med ett unntak har jeg egentlig ikke vært ute for utstyr i Fidelity-tida som jeg har følt behov for å være skikkelig kritisk til. Kanskje jeg har vært heldig. Hadde du noen "Holde seg i skinnet"-opplevelser i din tid?
    Knopfler er en gudbenådet gitarist og en grenseløst kjedelig og energifattig vokalist. sånn er det i min bok. Subjektivt som alltid.Det er etpar ok låter på skiva, det skal han ha. Men som dobbel skive er det dølle greier, spør du meg. Ikke at du har gjort det, men likevel. ;)

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kunne ikke sagt meg mer enig, de første solo albumene var imho kurrante, men de siste han har servert og spesielt Privateering er dørgende kjedelige og livløse.
    Hadde vært bedre om han hadde gitt seg på topp, og holdt seg for god for de krampeaktige skivene han har servert i det siste.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    fortsetter du slik impulse, er jeg sikkert store stygge satan med Mark og Straits også, sånn er det med den saken.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Dire straits er den eneste konserten jeg har gått fra etter 20 minutter. Møtte surpompen før konserten, hadde noen sånn vip billetter.
    så jeg har full forståelse for at du finner dette ekstremt kjedelig. For ordens skyld, de to første skivene til dire straits er ok.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Se der, ja. Da er jeg tydeligvis ikke alene om å trekke på skuldrene av dette her.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    veldig greit å bli fornærmet å bruke hersketeknikker når noen slakter eller snakker slemt om musikk jeg liker.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    bemerkselverdig at Mark ikke faller av krakken av kjedsomlighet når han fremfærer sin egen musikk. Sting har i det minste har i det minste vett nok til å gi seg. Dog 30 år for sent

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Sjokkmelding til deg, Fingers.Sting har slett ikke gitt seg. Han gir ut en ny skive i neste uke. Kanskje den ineholder en duett med Knopfler?

J

J.J

Gjest
    Jepp - og han var i Stavern isommer... jeg holdt meg inne - og barrikaderte meg her med mørkt øl og Black Metall isteden :rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vet han var der, JJ. Eksen er superfan og har hytte på Helgeroa, så hun var der....og koste seg.
    Det sier vel litt om Stings relevans at han spiller i Stavern...

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Sjokkmelding til deg, Fingers.Sting har slett ikke gitt seg. Han gir ut en ny skive i neste uke. Kanskje den ineholder en duett med Knopfler?
    kanskje Kari Bremnes synger duet med knopfler uten at noen av de vet det

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg får nupper på sjela, Auricula Vulgaris og galopperende eksem i øregangene av tanken på Knopfler og Bremnes på samme skiva. Eller på to forskjellige, come to think of it.

J

J.J

Gjest
    Det du sier at du aller vil helst ha en dobbelskive, og da bare med coverlåter. . . ? ? ?

Er det slik og forstå ? :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du tolker folk som om du har forspist deg på ett eller annet som gjærer som faen, broder JJ.

J

J.J

Gjest
    Traff blink ja :rolleyes:

Men sitter her og piller en annen som HELLER ikke kan synge... men liker gitarklimpringa hans, Lou Reed.
    Og han har sjef gitarlyd, syntes jeg da.....

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.205
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har aldri behøvd å holde meg i skinnet, Roda. Med ett unntak har jeg egentlig ikke vært ute for utstyr i Fidelity-tida som jeg har følt behov for å være skikkelig kritisk til. Kanskje jeg har vært heldig. Hadde du noen "Holde seg i skinnet"-opplevelser i din tid?
    Njæ, men det ble for meg mye likt etterhvert. Om det heter Primare eller Hegel så ga det ikke ståpeis/pels, mer skuldertrekk. Bra greier, men so what? Du er veldig god å være entusiastisk, det skal du ha mye kredit for, også på utstyr som er i en lavere liga enn det som står på hylla di. Det som for meg ble vanskelig etterhvert var å gidde å høre på utstyr som er mindre vellykket enn det som står i benken til vanlig. Hvorfor skulle jeg bruke fritiden min på å høre på musikken min (og da utvalgte "testspor") med mindre vellyd enn normalt? Ikke var det aktuelt å betale mye mer for hifi-en og vasse i hi-end heller.
    Nå har jeg en knallbra sak til HFS-omtale på besøk, beste jeg har hørt til tre ganger prisen! Likevel er det himmel og hav så deilig å gå tilbake til SAMen etterpå, uansett om den koster syvgangen av besøket.
    Får vel vurdere å ta opp igjen skrivingen når ungene har flyttet hjemmefra og diskanthørselen ikke er så jævli perfekt lenger. :D

Knopfler er en gudbenådet gitarist og en grenseløst kjedelig og energifattig vokalist. sånn er det i min bok. Subjektivt som alltid.Det er etpar ok låter på skiva, det skal han ha. Men som dobbel skive er det dølle greier, spør du meg. Ikke at du har gjort det, men likevel. ;)
    Det er for alltid de to (tre) første skivene til Dire Straits som betyr mest for meg, og da er kombinasjonen av sang og klimpring grisebra, i min bok.
    Det senere til Knopfler solo er noen (få) godlåter iblandet mye som jeg synes er kjedelig. Konsertene har dog alltid vært moro siden han har forstått at det er gamle godlåter vi kommer for å høre. Det hadde han glemt i år, og da var det ikke like moro. Uansett er en Knopflerkonsert milevis fra konserter som det er normalt å hoppe og sprette, skrike og skråle og bøtte nedpå halvlitere mens man er på.

Når det gjelder Kari, som vel kun har MGP over seg som det mest forhatte på HFS, så lurer jeg på om folk har vært på konsert med henne....
    Jeg mistenker at et par tre kæll her på HFS da ville fått annet å tenke på enn tråden til Lagga når høyrehånda igjen må til pers.... ;)
    Lislevand? Helt uforståelig at det kan være store saker og Knopfler kjedelig. Men sånn er det jo, vi ER forskjellige.
    Gulp, satans bokstavkjeks!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er jeg ikke pålogget? jøss ja! jeg skal logge meg på. Ingen grunn til å være usynelig

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.205
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, nå ble alt så meget bedre. Skal bare sette på litt Lislevand eller Debussy så faller nok nervene til ro igjen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    hjemme igjen! forferdelig kjedelig å kjøre bil. Mye møl på radioen. Indiemusikk provoserer meg noe jævlig.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vært på langtur, Fingers? Siden indie-aggresjonsnivået er så høyt?

M

musicus

Gjest
    hjemme igjen! forferdelig kjedelig å kjøre bil. Mye møl på radioen. Indiemusikk provoserer meg noe jævlig.
    Mye selvpålagt lidelse her, kan jo nesten leses som om noen tvinger deg å lytte på skiten, nähh for mye åndssnobberi her nu :cool:...

mvh

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    blitt rene hat-tråden her jo

jeg får roe nervene med litt patricia barber

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Mye selv pålagt lidelse her, kan nesten leses som om noen tvinger deg å lytte på skiten, nähh mye åndssnobberi ute og går her nu :cool:...

mvh

radio norge er en real guilty pleasure for min del.

prøver så godt jeg kan å oppdatere meg på alt det nye og hippe, men gud frelse meg så deilig det er å ramle over låter fra gode, gamle dager av og til.

for mye p3 og jeg risikerer å kjøre av veien.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Spiller bloody hollies i bilen. Slår aldri feil. Anbefales.
    mestut. Det er deijli å hate litt.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Mye selv pålagt lidelse her, kan nesten leses som om noen tvinger deg å lytte på skiten, nähh mye åndssnobberi ute og går her nu :cool:...

mvh

prøver så godt jeg kan å oppdatere meg på alt det nye og hippe, men gud frelse meg så deilig det er å ramle over låter fra gode, gamle dager av og til.

du er vel han som gnæger på DJen og maser etter Boney M., tre timer i strekk, mens du danser med stor spastisk glede til enhver obskur feitadansesingel fra 60-tallet. Kjøss it!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

mvh

t-skjorten har kommet

M

musicus

Gjest

mvh

Kan lite om de Norske radiokanalene de siste 10 åra, men, lytter mest til P2 når jeg först er i gamlelandet, og passer ikke programmene meg der så vet jeg hvor av knappen er, man har da både cd´s og kassetter må vite :cool: .....

mvh

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.222
    Torget vurderinger
    2
    Njæ, men det ble for meg mye likt etterhvert. Om det heter Primare eller Hegel så ga det ikke ståpeis/pels, mer skuldertrekk. Bra greier, men so what?
    Du testa åpenbart for lite rør og horn, RoDa. 'Nuff said.

Mvh
    Håkon "Dynnamikk og Fenghetter" Rognlien

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn