Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

J.J

Gjest
    Aldri for sent til å fylle boden, det er bare å starte... kjekt og ha vøtt ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fylle boden med 300B-rør, ja.. Akkurat. Nå tror jeg du har røyka, JJ.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kondolerer Trond!
    Nå er det slutt på og spille "WE will rock you", tittelen er omformulert til betydningløse "We...."
    Men det er håp, da den stygge andungen fort utvikler seg til en nydelig pSvane. Og det atter er vakker musikk i stua.

Ornær seg, selv spiller jeg nå på ElectroHarmonix standard 300B. Og de låter jammen ikke helt på trynet alikevel, som jeg først trodde da jeg bytta de ut tidligere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Alex! Det ordner seg etterhvert, det er jeg sikker på. Problemet er at jeg ikke har den tida det tar før nye rør er i hus og innspilt.....
    En timing utav det villeste hel.....

Sist redigert:

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det som har skjedd deg impulse er vel den einaste ulempen med rør,rett og slett,men kjipt er det.
    Er det mala audio du tenkte på ang Guiguang,han har sikkert slike for salg,ikkje er det langt for deg heller,som du sikkert veit.

Eg kjøpte dyreste utgave av han,ca 2400paret,ett rør tok kveld ganske kjapt,fekk nytt tilsendt kjapt uten kostnad.

Sammenlignet med Sophia Princess carbon,så var dei to veldig like i lyden,litt meir rocka og organisk fra Guiguang,men forskjellene ville nok vert tydligere på ditt oppsett tipper eg.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tenkte på Mala, ja. Du har rett i at det er en jævlig ulempe, men den eneste. Det som gjør det ekstra kjipt er at sånn som det er nå, får jeg rett og slett ikke fullført det jeg skal mht Fidelity, samtidig som jeg må handle i blinde.Sånt driver jeg ikke med, men nå har jeg vel knapt noen annen mulighet. Jeg aner jo strengt tatt ikke hvordan disse rørene kommer til å funke, og det kan fort bli en formidabel nedtur i forhold til det jeg er vant med. Jævlig uggen følelse.

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde en Pass First Watt i backup.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.176
    Torget vurderinger
    2
    Hvor mange timer greide WE impulse?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gudene vet. Jeg brukte dem i nesten fire år, og de var ikke nye da de kom hit...

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.240
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var det NOS eller de som ble produsert senere? Mener det skal være en "safe" her i Haugesunds området med rimelig mange NOS we300b rør faktisk.. Tror ikke de skal selges dessverre :)
    Hmm - var ikke mye til hjelp der nei ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    De var nok ikke så voldsomt NOS, nei. WE er vel snart like skjeldne som øyenbryn på egg, så de regner jeg ikke med å få tak i. Og OM det i det hele tatt settes igang nyproduksjon igjen, har de en back order så lang som en kasse doruller....

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.176
    Torget vurderinger
    2
    Da vil det nok være en oppgradering uansett hva slags nye rør du skaffer.
    WE er ikke så jævli bra etter 4-5000 timer. Er tydelig svekka da. Jeg kvitta meg med mine etter 5000 ca.

Da sammenligna jeg de med noen kjipo EH jeg hadde liggende. EH låt en god del bedre enn WE.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er jo på et vis en oppmuntring, Rolf. :cool:
    Da gjenstår det bare å få tak i rør fort som pokker.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå har jeg fått to svært generøse lånetilbud pr. PM etter mine ganske fortvilte ytringer tidligere i kveld. Tusen takk begge to, dere vet hvem dere er. Det er sånne situasjoner som gjør at selv dager som lugger som hel.... har håp i seg. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kypriotisk riaa med tjueto rør. Jøsses. Aldri vært borti det, nei. Hva gjør at dette frister? Hva er gæli´med noe fler enn to har hørt om før?Jeg hadde kjøpt noe jeg vet funker. En skaug av rør blir et helsike å forholde seg til når noe svikter. Finn ut hvaslags pickup du trenger først. Og hvordan høyttalerne dine låter i rommet ditt. Så kjøper du riaa.Ikke skyt i alle retninger hele tiden.

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Får endel strålende omtaler rundt forbi..Men mest nyskjerrighet om du hadde hørt eller vært borti den.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Valget er over, og det kan det sikkert sies mye om. Personlig får jeg kraftige nupper på sjelen bare ved tanken på enhver regjering som kan komme til å inneholde folk som Siv eller den virkelig innesnødde Sandberg. Samtidig går mitt siste skriveri i Fidelitys siste utgave i retning redaktørens mac i dette øyeblikk.
    Vemodig.
    Fidelity er ikke død, men i den formen dere har kjent det til nå, og med Knut som "Pater Familias Audiophilius", er det snart over. Som han har meddelt stadig tydeligere i det siste.
    Men selv på dager som denne finnes det lyspunkter. I de gamle lokalene til Eldorado Kino i Oslo åpner "Eldorado Musikk" på torsdag. En diger platebutikk for klassisk musikk, ledet av en av ildsjelene fra Norsk Musikkforlag, og med Naxos Norway i ryggen. Sånt er stas! De kara skal ha bøttevis med kred for å satse såpass friskt i 2013!

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Valget er over, og det kan det sikkert sies mye om. Personlig får jeg kraftige nupper på sjelen bare ved tanken på enhver regjering som kan komme til å inneholde folk som Siv eller den virkelig innesnødde Sandberg. Samtidig går mitt siste skriveri i Fidelitys siste utgave i retning redaktørens mac i dette øyeblikk.
    Vemodig.
    Fidelity er ikke død, men i den formen dere har kjent det til nå, og med Knut som "Pater Familias Audiophilius", er det snart over. Som han har meddelt stadig tydeligere i det siste.
    Men selv på dager som denne finnes det lyspunkter. I de gamle lokalene til Eldorado Kino i Oslo åpner "Eldorado Musikk" på torsdag. En diger platebutikk for klassisk musikk, ledet av en av ildsjelene fra Norsk Musikkforlag, og med Naxos Norway i ryggen. Sånt er stas! De kara skal ha bøttevis med kred for å satse såpass friskt i 2013!
    De bør helst ha bøttevis med risikovillig kapital også... Lokaler i Oslo sentrum er ikke akkurat billige å leie, med mindre de har blitt subsidiert eller noe. Tøft tiltak, håper "nisjen" er kommersielt stor nok til at det lar seg gjøre med forsvarlig økonomi. De trenger all hjelp de kan få. Regner med at de vil ha nettsalg også? Ikke alle som bor i Oslo, og de er nok avhengig av dette som inntektskilde utover bare butikksalget.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    "Eldorado Musikk" er gode nyheter. En glede som - over tid - kan fortrenge bildene og lydene fra nattens pinlige feststund med SJ. Jeg kjøper forresten store mengder klassisk på vinyl for tiden, og tar musikken inn med frykt og beven - slik stor musikk skal inntas.

Jeg håper virkelig at Fidelity kan fortsette på en eller annen måte.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    trist å høre, impulse.
    man kan si hva man vil om fidelity, men at bladet og folka rundt det har vært en viktig faktor for norsk audioentusiasme er det lite tvil om.
    men optimistisk som jeg er, så tror jeg skribentene fremdeles vil være tilstedeværende i diverse fora, og at fidelity vil fortsette å eksistere i en eller annen form.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Er det ikke mulig å få skranglet sammen noen kroner til KV og få videreført dette da? I revidert utgave; I'm game.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror det handler mest om at kv ønsker å slappe av litt etter mange tiår med hard jobbing, samtidig som ingen har riktig kombinasjon av journalistisk allsidighet, arbeidskapasitet, hi-fi entusiasme og investeringskapital til å drive magasinet videre i dagens form.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.244
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    han har jo tatt til vettet og kjøpt seg seilbåt! :cool:
    skjønner ham godt jeg....
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fidelity fortsetter nok i en litt omarbeidet form, så jeg (eller de andre) slutter nok ikke å skrive, nei. ;)
    Takker for gode ord, folkens. Det er fint å ha entusiasmen deres i ryggen nå som vi jobber med omleggingen. Jeg håper og tror dere kommer til å like det vi sikter mot.
    Veldig hyggelig at du er "game", Sluket. Vi får ta en jobbmiddag over det der. :)
    Men jeg er redd det ville krevet en ganske anseelig mengde kapital å fortsette i den formen vi driver nå, men med oppjustering i frekvens ("no pun intended", som det heter.)
    Skulle det likevel vise seg at noen ser poenget med å backe et seriøst hifi-magasin uten å forsøke å gjøre hele greia om til en degenerert "gadget-jippo-bastard", tror jeg jaggu ikke skribentgjengen er særlig vanskelige å be, for å si det sånn.

Visst har Knut kjøpt seg seilbåt, LMC. Så alt skulle ligge til rette for noen gode år for pensjonisten. Særlig om vi får flere slike somre som vi har hatt i år.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.808
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvor skal man begynne hvis man skal trene på å like Mahler?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    HR, jeg trenger en F5 om det lar seg gjøre! Så du ringte i går, men deadline gjorde ast jeg ikke fikk returnert. Slår på´n i morgen!

Tomz, i min bok er det et åpenbart sted å begynne. Mahlers 2. symfoni, og da helst med Bernstein på DG. Styr for all del unna Oslofilharmoniens Chandos-innspilling med Mariss Jansons. Den er gjennomsyret av valium.

Går du til anskaffelse av Lennies episke versjon, blir nok ikke Mahler en treningssak. Da tror jeg du liker´n med en gang.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spennende å høre hva du evt vil synes om en F5 kontra 300B. Hos H.R låt det godt, og han har vel dratt strikken enda et par hakk til nå har jeg skjønt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyggelig å se at du frekventerer tråden enda, awe!
    Og ikke minst at du kjøper klassisk på vinyl. Det er og blir det edleste av formater, som kjent.
    Du må ta deg en tur innom ved leielighet!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han gjør jo ikke annet enn å dra i den strikken om dagen, så jeg tviler ikke et øyeblikk på at det funker. :cool:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det seint, det regner ute, de blaa styrer snart den store butikken, høsten er her og landslaget er så langtfra gode nok til å fortjene en plass i VM.

Da er det bare en ting å gjøre. Forgylle de siste minuttene før jeg finner køya med noen minutter med Beethoven og gamle Alfred. Det er lenge siden vi har hørt fra ham her.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fint med beethoven og alfred på tampen av en blåtirsdag.

det beste med stortingsvalget var at partiet de kristne fikk 666 stemmer i oslo

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Den fikk jeg med meg, ja. Kan umulig ha vært en tilfeldighet.

Beethoven og Alfred er alltid noe som får sola til å bryte fram her i huset. Selv midt på natta, om så er.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    fint med beethoven og alfred på tampen av en blåtirsdag.

det beste med stortingsvalget var at partiet de kristne fikk 666 stemmer i oslo
    Det må vel kunne sies å være " svar på tiltale... "... :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn