Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kvelden tåler mere Brendel. Her med Mozart. Dere får bare unnskylde den særs kleine videoen. Spellet er det ikke mye å si på.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tomz, i min bok er det et åpenbart sted å begynne. Mahlers 2. symfoni, og da helst med Bernstein på DG. Styr for all del unna Oslofilharmoniens Chandos-innspilling med Mariss Jansons. Den er gjennomsyret av valium.
    Første gjennomgang unnagjort. Eneste å få tak i her i Hilversum, NL i en fart var Paavo Jarvi med Frankfurt Radio Symphony Orchestra på Virgin. Hva skal jeg si. Dette er voldsomme saker. Denne Mahler må jo ha vært en av de tøffeste rockerne av sin tid :) Trenger nok litt mer trening før jeg kan konkludere med at jeg liker det. Foreløpig er den største utfordringen å finne riktig nivå på volumkontrollen :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ingen dårlig versjon det der,Tomz. Du skal se den blir en klassiskfavoritt etterhvert.Mahler var nok litt mer rocka enn de andre i klassen,ja.Det er forresten en annen plate på vei til deg i posten snart. Den har stått i rest i en evighet!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    76.766
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen dårlig versjon det der,Tomz. Du skal se den blir en klassiskfavoritt etterhvert.Mahler var nok litt mer rocka enn de andre i klassen,ja.Det er forresten en annen plate på vei til deg i posten snart. Den har stått i rest i en evighet!
    Kjekke ting! Gleder meg :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er rart å ikke ha lyd i huset.
    Den lille transistorforsterkeren jeg har hatt til test er inne til fotografering, og turen jeg hadde tenkt å legge ut på i dag for å få noen lånerør i hus, ble amputert av en rygg som ikke er samarbeidsvillig i det hele tatt, og ikke har vært det på tolv dager. Så da er der bare å håpe at kiropraktormennesket som tar seg godt betalt for å knekke den gebrekkelige ryggen på plass, kjør jobben over gjennomsnittet bra i mogen, så jeg er på beina.
    Det er rart med det. Når anlegget er i orden og kan brukes nærmest når det skal være, klarer jeg fint noen kvelder uten lytting. Men når det ikke virker, derimot...da er abstinensen enorm!
    Noen som kjenner seg igjen?

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehe. Touché!
    Det er jaggu ikke ofte her heller. Men det har skjedd!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg vet. Og jeg skulle gjerne lånt den. Men jeg kommer meg knapt ned trappa. Får sette min lit til kiropraktoren fra Jæren.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Du får sette den her istedet, HR. Sammen med ein preamp. Og vinylsnurre. Takk.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dro med meg en softjazzskive fra 10 corso como, spontankjøp siden musikken runget ut over butikken/galleriet da jeg satt godt plantet i en panton hjertestol og kjedet meg mens frøkna gikk rundt og kikket på bilder, vesker, kjoler og nips som lå mange hakk over det lommeboka strengt tatt likte.

cool afro popjazz men mamadou barry på sax og sia tolno på vokal.
    bra nattmusikk det, impulse.

Sist redigert:

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Jeg vet. Og jeg skulle gjerne lånt den. Men jeg kommer meg knapt ned trappa. Får sette min lit til kiropraktoren fra Jæren.
    Hei og god natt!
    Fikk du knekt ting på plass, mistenker du må en liten tur til By`n ons. ettermiddag/kvelding........:cool:

Mvh.
    SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Høres ut som en col skive det der, Le.Sløy vokal og rimelig tilbakelent komp.kjøpte du den på Vinyl? Utmerket nattmusikk,ja. Er lommeboka fremdeles i live etter fruens eskapader? :cool:

SAL, jeg er knekt sånn noenlunde på plass, men det er ikke allverdens bevegelighet å snakke om. Enda. Men en tur til byen skulle jeg vel fått til. Tror jeg vet hva det dreier seg om.
    Jeg skulle strengt tatt vært en tur hos alliansebroder HR også, så det må bli nok en morgentime hos knekker´n i morgen. Faens rygg!

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg drister meg til å forhåndsreklamere litt for siste nummer av Fidelity etter redaksjonsmøte og lytting på ufattelig spennende saker i går.

"The important thing is to go out with a bang and not a whimper.."

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Høres ut som en col skive det der, Le.Sløy vokal og rimelig tilbakelent komp.kjøpte du den på Vinyl? Utmerket nattmusikk,ja. Er lommeboka fremdeles i live etter fruens eskapader? :cool:

var bare en cd, skal rippe den til deg.
    10 corso Como er et snobbe-etablissement som gjerne har ET eks av hver ting...
    kul skive, bra bakgrunnsmusikk til middagsselskaper osv.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.298
    Den lille transistorforsterkeren jeg har hatt til test er inne til fotografering, og turen jeg hadde tenkt å legge ut på i dag for å få noen lånerør i hus, ble amputert av en rygg som ikke er samarbeidsvillig i det hele tatt, og ikke har vært det på tolv dager. Så da er der bare å håpe at kiropraktormennesket som tar seg godt betalt for å knekke den gebrekkelige ryggen på plass, kjør jobben over gjennomsnittet bra i mogen, så jeg er på beina.
    Det er rart med det. Når anlegget er i orden og kan brukes nærmest når det skal være, klarer jeg fint noen kvelder uten lytting. Men når det ikke virker, derimot...da er abstinensen enorm!
    Huff, det der høres definitivt ikke noe godt ut Impulse :p

Ad abstinens om anlegget ikke virker er det ikke annet å si enn TILTREDES

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    På forhånd takk, Le. "Bakgrunnsmusikk til middagsselskaper" høres ut som et ok bruksområde. Du kan jo ta den med når det skal spises chili! Ikke for det, nå lurer jeg på om det blir lammetagine fra Marokko i stedet. Vi får se.:cool:

Power, nå er det musikk i huset igjen. Sveinung fra Mala Audio var oppom med noen lånerør for noen dager siden, så abstinensene har roet seg litt. det blir ikke som Western Electric, men det er det jo ingenting som er...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehehe. Det kan du si, Verminski. Men jeg tror jaggu Ola er unntaket. Østlandets beste kiropraktor, spør du meg. Nå er jeg snart på beina igjen, heldigvis. Takket være en utflytta jærbu. Kanskje det hjelper at han ikke bor der lenger?

Du skulle forresten vært med på neste mat/horn/musikktreff!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hehehehe. Det kan du si, Verminski. Men jeg tror jaggu Ola er unntaket. Østlandets beste kiropraktor, spør du meg. Nå er jeg snart på beina igjen, heldigvis. Takket være en utflytta jærbu. Kanskje det hjelper at han ikke bor der lenger?

Du skulle forresten vært med på neste mat/horn/musikktreff!
    Jeg drar til Horten, så jeg håper på og treffe noen hornfrender der og bryte brød med.
    Ellers blir det nok lite østlandsturer ut året, men er klar for ett memorial treff til ære for Jan på nyåret.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da bryter vi brød og tar en øl i Horten! Memorialtreff er en selvfølge. Æres den som æres bør.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er godt å ha lyd i huset igjen. Og jammen dukket det ikke opp en gammel kjenning i ettermiddag også. I form av en gammel platespiller. En Sony TTS 3000 med SME 3012 og Denon 103 som en kamerat av meg kom over etter å ha hjulpet noen familiemedlemmer å rydde på loftet for et halvår siden. Denonelementet er nyinnkjøpt, selve spilleren fikk han som takk for hjelpen. Den har visst tilhørt en tidligere NRK-ingeniør, og så skremmende strøken ut. Den spilte virkelig bra også, men såpass visste jeg fra før. Min kamerat Nils hadde en i årevis, og jeg har anbefalt den både til den ene og den andre. Dette er klassisk japansk High-end fra sekstitallet. Kanskje ikke så vanlig som gammal Thorens, EMT eller Technics her , men den spiller alldeles nydelig, og kan ofte fåes for overraskende små summer. Kanskje ikke med tolvtommers SME, men....
    Veldig rart denne ikke er på radaren til alle audioarkeologene her inne. Men de er vel litt for opphengt i Tandberg, Garrard og Dual, antagelig.
    Skulle gjerne hatt en selv!

Bildet er ikke av den aktuelle spilleren, men det sier vel litt om estetikken, selv med en nitommers SME...

sony3000_001_28Small29_28229.jpg

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    På forhånd takk, Le. "Bakgrunnsmusikk til middagsselskaper" høres ut som et ok bruksområde. Du kan jo ta den med når det skal spises chili! Ikke for det, nå lurer jeg på om det blir lammetagine fra Marokko i stedet. Vi får se.:cool:
    ..

høres snadder ut.
    har du bestemt dato for middagen?
    100% bankers?
    jeg driver og booker vekk helgene fremover nå, mye som skjer, så det hadde vært greit å vite en dato.

T

tce-teams

Gjest
    Er mange dager jeg går her ein hel dag uten musikk å , men det er pågrunn av et kan bli lei av musikk. Har ikke noe med annlegget og gjøre men musikk lei blir jeg.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Skal ta en siste sjekkrunde i dag og komme tilbake til deg i kveld, Le. Etter litt prøving i helga ligger det an til lammetagine, forøvrig. ;)

Lei musikk, TC? Det har jeg ikke merka mye til! I alle fall ikke hjemme.

T

tce-teams

Gjest
    Skal ta en siste sjekkrunde i dag og komme tilbake til deg i kveld, Le. Etter litt prøving i helga ligger det an til lammetagine, forøvrig. ;)

Lei musikk, TC? Det har jeg ikke merka mye til! I alle fall ikke hjemme.
    Er ofte samme artistene som går igjen hos meg , så tenker jeg at jeg må finne noe nytt og høre på , men det er der jeg er så slapp egentlig. Er jo hundrevis av artister der ute er bare jeg så må leite litt :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kjøp deg platespiller, TC. Det kurerer det meste!

Du har helt rett, JJ. Den dagen jeg er lei musikk, kommer jeg til å seriøst vurdere terapi. ;)
    I form av vinylshoppingtur til London, for eksempel.

T

tce-teams

Gjest
    Kjøp deg platespiller, TC. Det kurerer det meste!

Du har helt rett, JJ. Den dagen jeg er lei musikk, kommer jeg til å seriøst vurdere terapi. ;)
    I form av vinylshoppingtur til London, for eksempel.
    Skal få lånt meg ein plate spiller først for og se om det er noe for meg , akkurat nå hører jeg på det boss :D
    Så kom jeg på det at jeg har ein del cd plater , fra 20 års tiden som jeg skal ta fram og sette på :)

T

tce-teams

Gjest
    Jeg blir ikke lei av musikk på den måten , er vel heller den samme musikk sjangeren som går igjen og da blir ein lei :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du har rett som vanlig, Broder Sluket. Da er det ugjenkallelig slutt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Noen fredager er bedre enn andre. Sånn som denne, for eksempel. Fint vær og noen arbeidsfrie ettermiddagstimer ble til kaffe med en vakker sjel, en tur innom to av byens vinyltempler. Dybdahls seneste hos Andreas på Big Dipper, og et uvanlig velsentrert eksemplar av Peter Gabriels "Scratch my back" hos Eirik på Ringstrøm. Dessuten er det jo umulig å ramle innom der uten å gå ut med noen klassikere, så jeg hentet inn tre skiver jeg har eid før, lånt bort og aldri fått igjen. Queens 1974-epos "Sheer Heart attack", "Saturday night in San Fransisco" med gitarkameratene DiMeola, McLauglin og De Lucia, og ikke minst Chopins pianokonsert nr. 1 med Zimmerman. Ingen dårlig liste å komme hjem med, selv om den siste nok er den DG-innspillingen jeg har med overlegent kjipest lyd. Og det sier ikke lite! Uansett, musikalsk er det fantastisk. Så da får man bare leve med det.
    Jeg mener jo det er håp for så å si alle innspillinger så lenge anlegget er virkelig bra. Det er som kjent langt flere dårlige avspillinger enn det er dårlige innspillinger, men denne DG-skiva er det virkelig ikke håp for.

Sist redigert:
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ikke overvurder betydningen av musikk. stillhet er undervurdert

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Point taken, Fingers. Men det har vært stille her for lenge.

Nå sitter det i NOS Guiguang eller hvapokkerdenåheter, HCS. Spiller som pokker.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og forskjellen kontra WE kan best beskrives som ? ...Skulle spurt Sveinung om han hadde 4300B varianten, kunne vært en eye-catcher det... :cool:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn