Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, de Roky repressene var knallfine, rett og slett. Gatefold, med flott hefte i alle sammen - og det til en utrolig sympatisk pris.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er jo hyggelig å høre at noen har bedre erfaringer enn jeg har hatt i det siste. Det kan jo tyde på at det er bedringer på gang, og ingenting er bedre enn det. Men jeg står for hvert ord, bare så det er sagt. De Roky-skivene så jeg hos Dipper på fredag, og de skal innhandles! Takk for påminnelsen, Cash!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dagens vintagefangst: Sme 3012 kjøpt for hele 500,-. Nå mangler bare en Garrard,en Sp 10 eller noe annet morsomt.
    Forsiktig med hva du sier nå impulse.. Gjør du sånne fangster med så lite penger blir en vel spent på hva du får til av gave til en viss en.... :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den mannen har mer enn nok hifi, så det blir det uansett ikke. Så mye kan jeg si.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå har jeg akkurat fått en ny boks i hus. Diger, dyr, fra et merke jeg aldri har prøvd hjemme før, med speilblank frontplate og dimensjoner som bare så vidt fikk plass i hylla. Den lager ikke lyd, men skal forbedre arbeidsbetingelsene for resten av gjengen. Dette blir spennende!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er De blitt synsk nuh, Hr. Reinertsen? Det er helt korrekt. Funker som pokker!

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    948`n er en meget bra sak!:)
    Hadde n i hus for noen år siden, ble solgt når APL begynnte sitt inntog, låter faktisk bedre uten da!

Mvh.
    SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det vet jeg, SAL. Sånn var det i alle fall hos Knut. Men så er det ikke alle som har råd til full APL-rigg, da.. :cool:

948 er veldig bra saker, ja.. Har ikke fått lyttet så veldig enda, men forbedringer i dynamilkk, bass og romopplevelse er det i alle fall snakk om. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har sagt det noen ganger før, men noen ting kan ikke gjentas for ofte. Strømmen er uhyre viktig. Her i huset er det dedikert kurs og dedikerte strømkabler, og jeg har hatt et antall filtre i bruk over flere år.Sist var det superfilteret til Oblivion. Men det er vel strengt tatt ikke å oppdrive, og stiller utenfor konkurranse. Men jøøses, det var sanseløst bra, og blir nok det de andre må finne seg i å måles mot. Det er liten tvil om at det gir ganske formidabel uttelling å bruke energi og oppsparte midler på strømmen. Skal du tyne ut alt det som bor i komponentene dine, er det ingen vei utenom. Med mindre hele utstyrsparken din kommer fra APL, da.
    Burmesterfilteret er dyrt, men både PS Audio, Gigawatt og andre leverer ting i samme prisklasse. Ambisjonen er å få prøvd endel utover høsten, og skrive om opplevelsene både her, og mer inngående i nettversjonen av Fidelity.Både her og både der, som Thorbjørn Egner ville sagt. Den som lever får se og høre.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    300B XLS fra Emission Labs er bestillt!:)

Mvh.
    SAL

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.041
    Sted
    Oslo
    Jeg har sagt det noen ganger før, men noen ting kan ikke gjentas for ofte. Strømmen er uhyre viktig. Her i huset er det dedikert kurs og dedikerte strømkabler, og jeg har hatt et antall filtre i bruk over flere år.Sist var det superfilteret til Oblivion. Men det er vel strengt tatt ikke å oppdrive, og stiller utenfor konkurranse. Men jøøses, det var sanseløst bra, og blir nok det de andre må finne seg i å måles mot. Det er liten tvil om at det gir ganske formidabel uttelling å bruke energi og oppsparte midler på strømmen. Skal du tyne ut alt det som bor i komponentene dine, er det ingen vei utenom. Med mindre hele utstyrsparken din kommer fra APL, da.
    Burmesterfilteret er dyrt, men både PS Audio, Gigawatt og andre leverer ting i samme prisklasse. Ambisjonen er å få prøvd endel utover høsten, og skrive om opplevelsene både her, og mer inngående i nettversjonen av Fidelity. Den som lever får se og høre.
    @ impulse: Liker!

mvh

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Det var ikke særlig overraskende, SAL! 8)
    He-he, klarte å holde meg noen minutter da!:cool:
    Blir spennende med en liten tube-shootout.

PS. Har skjedd ting her, innspilling er IKKE oppskrytt, dette er helt RÅTT!

Mvh.
    SAL

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    og mer inngående i nettversjonen av Fidelity

:)....det må jeg si...Gode nyheter det der.....Nettversjon kan jo bli bra det...Hvem av dagens stab blir med på dette ?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det blir spennende, ja!
    Den som måtte påstå at innspilling er sludder, har bare en hørselsskade som vedkommende prøver å gjøre almengyldig.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det får vi se på, HCS. Regner med at de mest sentrale er med videre, i alle fall. Har ikke hørt noe annet.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Mer luft, mer bass, større lydbilde, mer driv og mere detaljer. Joda, det låter fantastisk fint, men det er noe som ikke er helt på plass enda. Bassen blir mer massiv og mister litt av sin frie, åpne og oppløste kvalitet. Det kan ha med oppvarming å gjøre, eller det ufravikelige faktum at ugangsrørene er litt ferske enda. så mens Rolf Lislevand spiller Vivaldi, ser jeg matprogram på BBC og drikker et glass "Le Grand Housteau" før natta sniker seg skikkelig innpå..

• Liker

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    745
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Burmesterfilteret er dyrt, men både PS Audio, Gigawatt og andre leverer ting i samme prisklasse. Ambisjonen er å få prøvd endel utover høsten, og skrive om opplevelsene både her, og mer inngående i nettversjonen av Fidelity.Både her og både der, som Thorbjørn Egner ville sagt. Den som lever får se og høre.
    Helt enig her Impulse.

Det er for de fleste veldig mye å hente med å få ren strøm. Komponentene yter blir betraktelig bedre. Overført til bilverden (som jeg ofte liker:) )blir det som å få en hel strøken nyasfaltert vei å boltre seg på istedenfor en humpete grusvei.

Har hatt en runde på forskjellige filter den siste tiden. I tillegg til PS Audio og GigaWatt, så bør filtre fra Shunyata, Transparent og Audience stå på din testliste. Da går du neppe feil. Ble forøvrig veldig imponert over filtret fra GigaWatt. Her var det 12 uttak, slik at jeg kunne kjøre hele anlegget på det. Og det hadde ingen problem å tilføre min strømhungrige effektforsterker med masse ren strøm, noe den responderte med bedre også dynamikken. fra den. Og også resten av anlegget, rene F1.

Lykke til med utprøvingen.

PS: Strømkabler hører også med her, og er et positivt bidrag. Spesielt kablen inn til filteret er viktig.

Mvh
    EiK

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Da er vi helt på linje, EIK. Analogien med nyasfaltert vei er rimelig presis, for å si det sånn.Ikke helt overraskende at du tyr til den, du kjører Alfa, gjør du ikke? ;)

Nå har Burmesterfilteret stått inne noen dager, og det virker, det skal gudene vite. Jeg hadde tendenser til litt booming i bassen, men det strammet seg betydelig opp da hele greia ble satt på Quasar Points, faktisk. Det er ikke grenser for hva som har innvirkning på lyden når oppløsningen forøvrig begynner å sitte.
    Jeg er også spent på Gigawatt-filtrene,(breialt navn!) og ellers får jeg se hva som ankommer etterhvert. Det er nok å velge mellom, spørsmålet er vel heller hva som er tilgjengelig hos respektive importører. Som alltid.
    Kabelen til filteret skal man ikke kimse av nei. (Ikke den heller).
    Her brukes det en til formålet spesiallaget en fra Oblivion. Det holder i bøttevis.

Sist redigert:
    • Liker

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Morsomt med kvelder hvor det låter så kanon at det ikke lar seg gjøre å løsrive seg fra lyttesofaen i det hele tatt!

Sist redigert:

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Morsomt med kvelder hvor det låter så kanon at det ikke lar seg gjøre å løsrive seg fra lyttesofaen i det hele tatt!
    Helt herlig Impulse!
    Godt vi er flere..., en Valpolicella Ripasso Superiore henger på så godt den kan!:cool:

Mvh.
    SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ah. En Ripasso hadde gjort seg her i kveld også. Men her er det bare kaffe. Ikke at det er ille, men likevel....

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.041
    Sted
    Oslo
    Er litt gammeldags mht. nettfiltre. Nordost Thor, m. Valhalla A.C. rett inn. Hørbar forskjell? JA!

mvh

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Hos deg er ikke kaffe bare kaffe, det er KAFFE!:)
    Den beskjedenheten kler deg ikke bestandig........

Mvh.
    SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Takker for den. Hyggelig at du liker kaffen her! Det er forresten en god stund siden du drakk kaffe og lytta her, det må vi se å få gjort noe med.

I dag , som sist du var innom, er kaffen etiopisk.
    63511_611163145579011_290584519_n.jpg

Sist redigert:
    • Liker

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er litt gammeldags mht. nettfiltre. Nordost Thor, m. Valhalla A.C. rett inn. Hørbar forskjell? JA!

mvh
    Gode nettfiltere funker, og de blir vel ikke akkurat udaterte heller, så det ville jeg sittet på, oct.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Som et apropos til "Damer som synger jazz"- tråden, her har vi en DAME som virkelig kunne synge. Evans på tangenter vet hva han gjør, han også...

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.041
    Sted
    Oslo
    Glimrende spill av Evans. Tror jeg hørte ham en gang på 70 tallet. Club 7. Evt jazz alive (80 tallet). Her er man på tynn is.

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Evans var en lyriker ved tangentene. I alle fall før all åreføden begynte å sette sitt preg på ham. Jeg skulle gjerne hørt ham live, men dengang ei. Heldigvis finnes det mange fantastiske plater ...

• Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn