Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ikke ferdig enda leif og sluket?
    Var sikker på at dere var i mål for lenge siden med hver deres prosjekter....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser den, karer. Betryggende å ha et liv utenfor HFS, ikke sant?

Håper du kommer i mål, Leif.
    Riktig god bedring til deg, Jan.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.243
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    jeg er i mål på papiret og halvveis i praksis:cool:
    fresefiler til subbene kommer trolig imorgen og snekkern står klar til uka
    mvh
    Leif

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.812
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    se der ja.
    Vel mål eller ikke mål - har ikke endret noe på snart to måneder. Har ikke planer om å endre noe de neste heller.
    Ufattelig deilig å kun spelle musikk igjen.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.243
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja, jeg gleder meg og nå til å sluttføre hornprosjektet
    måtte bare slenge på hornsubber da sjansen bød seg etter å ha drømt om dette lenge....
    det er noe eget med "pustingen" fra et basshorn
    mvh
    Leif

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.298
    Det har slått meg at det er ufattelig stille her inne om dagen, i alle fall om man ser bort fra det evinnelige kabelgnålet til den sedvanlige predikantgjengen. Er det juletida, eller er det et uttrykk for laber aktivitet og liten intertesse for det (lille?) som foregår her? Det virker som om temperaturen er borte, selv i en tid som vi pleier å tenke på som "høysesong". Går hele sentralen på valium? Står vi til knea i kvikksand? Er det fordi så mange har forlatt HFS at oppdriften svikter? I så fall påhviler det jo den resterende gjengen et ansvar for å holde ting oppe.
    Det har riktignok vært stille her inne før også, men dette synes jeg virker nesten urovekkende stille.
    Det er mulig det bare er meg, men jeg tror faktisk ikke det.
    For egen del har jeg plutselig fått hendene fulle med "nye hobbier" (vidunderlig dame, barn og hus), men Konemor og jeg legger skumle planer om dedikerte kurser i peisestua (Bunkeren til salige Jan R), og oppsett av 2 anlegg. Da blir det rør og horn (AN + Svampen+Korna) i det første, og transistor og stater i det andre. For å toppe det hele tenker vi å koble en 50" Panasonic plasma til rør og hornanlegget. Seismiske utslag på Klavestadhaugen kan mao forekomme utpå våren :cool:
    Peisestuen (så, så ikke for mye koffert tenkning her nå....:rolleyes: ) kan etter hvert vise seg å bli vanskelig å komme ut av :cool:

Med pendling fra Sarpsborg til Skøyen i Oslo 5 dager i uka, noen få kveldstimer og huset fullt av unger og gjøremål i helgene blir det liten tid til HFS. Men jeg følger nå med på et halvt øye her inne, selv om jeg ikke bidrar så mye.

Ha en fortreffelig dag videre Impulse!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Livet skal som kjent leves til fulle, Power. Ikke rart du ikke henger så mye her med en slik livsvesentlig agenda! Lykke til med alle prosjektene, og hils! Det er endel liv som skal leves her også, men akkurat i dg ble det jaggu tid til litt Haydn og Andsnes. Lydmaestro Arne Akselbergs definitivt beste skive, tatt opp rett borti gata her. Nydelig tidsfordriv mens jeg venter på en sein budbil som skal hente en platespiller.
    En fortreffelig dag videre til deg også!

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jo, jeg må innrømme at den frenetiske aktiviteten til sannhetsmålerne overgår min kondis og komfort-sone hva angår sosiale medier. Den aggressive, selvgode, irettesettende og ureflekterte strømmen av innlegg er slitsom. Ikke nytter det å svare dem heller. Det er som med Hydra: Hugger man ett hode av, vokser straks tre nye ut. Så ni, osv.

Ellers har mye elektronikk vært på reparasjon evig lenge (fy, for eksempel Kontrapunkt!), slik at en stakkar må leve med midlertidige løsninger. Men musikk hører man på, og det kan jo deles. Denne tråden har jo vært en fin blanding i så måte. Joda, vi skal nok komme oss i tidens fylde.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er alltid en fryd å høre fra deg,awe. Våre opplevelser er skremmende like,og nå frykter jeg det er mye resignasjon ute og går. Resignasjon er liksom ikke helt meg,og derfor tankene om retning og oppslutning.Jeg har sagt sånt før,men nå er det værre.Se bare på strømkabeltråden! Synd du sliter med utstyr som ikke vil spille.Vet jo at du har kjøpt nye ting,siden jeg vet godt hvor noe av det gamle står.Lykke til! Hadde nå tenkt å la tråden bestå en stund til,så det er utrolug gmhyggelig at du er innom.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Var det noen som tilfeldigvis fikk med seg vinylinnslaget på TV2 onsdag 4.12 kl 21.00, og som kan gå inn å hente det på TV2 Sumo?? Jeg visste ikke at det gikk akkurat da, har ikke Sumo-mulighet. Skulle gjerne ha sett det, for å si det sånn.....

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke sett det, men har Sumo. Noe spesielt du lurte på?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda, jeg ble spurt om noen vinylgreier der, og har ikke fått sett det. Nå får jeg tilgang til det etter å ha snakket med Verminski, bare jeg finner ut av et Silverlightillegg jeg tydeligvis trenger. Happy days! ;D

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så det nå og forstod hvorfor du ville se det.
    Edit: Var noen sekunder for sen der.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er jo aldri godt å vite om man framstår som helt i vater etter at alt man har sagt er klippet ned til halvannet minutt, som kjent...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    4
    Var jo noen bastante påstander der da ... :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du vet, en kan jo ikke akkurat pingle rundt med servile antydninger ved en slik anledning.;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Selvfølgelig har Silverlight en masse issues med Mac. Typisk! Sånne greier er til å få nupper på sjelen av..

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.408
    Torget vurderinger
    4
    Bruk Chrome om du ikke allerede gjør det, ingen problem her med Sumo på Mac. (Mye andre problemer, men ikke med Silverlight)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så da ut som en staut ungdom på 50 år skal du Impulse...Og helt adekvat også... :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg tror jeg får slite litt til med å få til Silverlight/Safari,minutten.Har aldri likt andre lesere på mac.Mulig jeg bare har fordommer,men sånn er det.
    Godt at det så skapelig ut da, HCS. Regner vel med å få se det sjøl i løpet av helga.Andreas på Dipper var i alle fall fornøyd,og da er jobben gjort.

Alvar

Medlem
    Ble medlem
    06.12.2013
    Antall liker
    13
    Sted
    Lillekvina
    Du gjorde da en god figur Trond, det er utrolig morro med dagens entusiasme rundt mediet. La oss bare håpe det fører til at kvaliteten på vinylen også settes større krav til. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk. Det var hyggelig å høre. Entusiasme er undervurdert, spør du meg. Og tidvis kan det jaggu se ut som om den er på vikende front her inne også, men det er jo lov til å håpe på en endring. Litt høyere krav til kvaliteten på vinylen vi tilbys er en selvfølge, og ikke minst på tide å fokusere på.
    Hyggelig at jentene dine lo, cash. Men jeg fleipa ikke! 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der sier du jaggu noe, Minutten! Levert forlengst, men nå som vi har mere plass enn før i verden, skal jeg finne den fram, kikke over den og legge den ut på nettsidene!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag har en av mine store helter, Thomas Alan Waits, fødselsdag. Her er en liten trudelutt fra tiden før stemmen hans hørtes ut som om den var drukna i et fat med Bourbon, hengt tre uker i et røkeri og så tatt med ut og rygga over av en bil....
    Ingen synger som bakrusens skytsengel.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Litt i det motsatte hjørnet, det der. Ropert, plumbo på stemmmebåndene og seksti filterløse i lungene med en hel kartong på vent. Men coolere en alt annet. Pokker så vital gamling, det skal han ha.

Sist redigert:
    A

aair

Gjest
    Jupp, han holder koken fortsatt. Hadde gleden av å høre han i Milano for noen år siden. Skal visstnok holde konsert i Turku i Finland til neste år.

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Herlig å få servert slike godbiter her Trond, takk!

Mvh
    SAL

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Tom Waits = Dempet Korrodert Vræling (c) Sluket

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg kan ikke huske å ha hatt et sterkt ønske om å dra til Finnland før, aair. Men Waits-konsert i Turku? Da må det revurderes!

Hyggelig at du liker det, SAL. Waits hadde en lang og noe mer melodiøs periode i begynnelsen av karrieren. Det er et fint sted å begynne. Noe av det vakreste som er laget av musikk de siste førti årene er å finne der.

Sluket, du er verbalt leken og presis som vanlig. Får du ikke snart en audiofil språkpris, finnes det ikke rettferdighet i verden!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Noen ganger får jeg "Loven om alle tings iboende faenskap" midt i trynet. Som alle andre, skulle jeg tro. Gårsdagen var strålende en lang stund, med førjulslunch hos noen av de fineste menneskene jeg vet om, helt til min 8 mnd gamle Samsung mobiltelefon plutselig bestemte seg for å gå til de evige jaktmarker. En sjekk hos en kompetent forhandler, som var hyggelig nok til kostnadsfritt å låne meg en ny S4 Active, min egen telefons mer avanserte storebror, avskrev min "gamle" telefon fullstendig. Det er ikke særlig oppløftende eller betryggende å høre at "servicefolka kommer til å skylde på støtskade uansett, siden skjermen er død...". Det betyr visst at jeg må kjøpe ny telefon, har mistet alle kontakter som lå på telefonen, samt alle bildene. Om man ikke lærer å ta jevnlig backup etter noe sånt, lærer man det aldri...
    Så, alle dere her inne jeg er i telefonisk kontakt med, send meg en sms (med navn!) så jeg får lagt dere til igjen.

Det er faen meg ubegripelig at noe som koster i overkant av 4000,- ikke varer et år engang, og at vi som kunder liksom bare skal akseptere at det er sånn. Telefonen min har aldri gått i gulvet, men om det påstås fra scervicekameratene, er det visst bare sånn det er likevel. Det kommer i tillegg til elendig skjermrespons og batterikapasitet som er så på trynet at det ikke er til å tro. Det gjorde ikke Telekioskens folk heller, da jeg nevnte det for dem...
    Om bilene vi kjører hadde vært bygget med samme krav til (u)holdbarhet, hadde vi vært daue alle sammen....

Så det kan se ut som om mobilen må avløses, ja. Og det er alt annet enn en impulsiv oppgradering!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn