Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

musicus

Gjest
    Se der ja, grattis i/med "nytt" hus!! ikke så langt unna når jeg er i gamle landet og jobber det der. Letter å lure deg inn påE6 sørover etterhvert også da, det har jo landet en pakke fra WB hjemme i Gøteborg som skal opp å gå etterhvert :cool:....

mvh

M

musicus

Gjest
    Kanskje det, du! Audio Magic er bra greier. Hvilken finish snakker vi om?
    Får man tillate seg å nevne Quadraspire, med en fleksibilitet og muligheter som få andre til å tilpasse seg både hjem og eier?!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Musicus! Joda, visste at du er i nabolaget fra tid til annen, så du er hjertelig velkommen innom når du er på denne siden av riksgrensen.
    Akkurat nå er det bare et kompaktanlegg fra Yamaha og etpar Tivoli-radioer som sørger for underholdningen her, men det skal endres på snart, har jeg etterhvert kommet til.

quadraspire finner nok ikke nåde her sånn rent visuelt, er jeg redd. Har i huset er det enslags stilhybrid mellom klassisk modernisme (Corbusier, Noguchi, Jacobsen, Eames) og fransk landstil. Det gis ingen ekstrapoeng for å gjette hvem som står for hva. Men da skal det liksom passe inn også. I et gammelt hus med lav takhøyde, stående, hvitmalt panel og mange gamle, antikke kelimtepper. Og høy estetisk bevissthet. Ikke alltid så lett å få til...

Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.949
    Velkommen tilbake til kling-klang-sentralen. Gudene skal vite at du har vært savnet. Og grattis med nytt hus i Høl´n!

For å si det med Brian Setzer: Let´s rock this town! (forøvrig ikke noe dårlig forslag til korps på innvielsesfesten)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Kim. Hyggelig å være tilbake, og veldig fint å sitte i "nytt" hus. Kult band, det der. innvielsesfest eller ikke.Hva tar´em for en sånn jobb,mon tro??
    Apropos, når den obligatoriske familiebaserte innvielsesfesten er unnagjort, tror jeg jaggu det må taes til orde for en innvielsesrunde sammen med gode venner som er like hekta på denne hobbyen som jeg er. Må bare få opp anlegget først! ;D

Kjent i strøket, forresten? Siden du har så presis omgang med "lydskriften"? ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.124
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med nytt hus i nabolaget, har syklet litt gjennom der i sommer. Kyllingbakken opp og så ned til Son. :)
    Velkommen til området.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med nytt hus. Det så riktig så koselig ut der :) Og samtidig vil jeg si at det var godt å se liv i tråden igjen :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, RoDa. Litt lettere å komme innom for å lytte litt nå. ;) Jeg har også sykla herfra til Son noen ganger i sommer. Fantastisk nabolag! Jeg har til og med rukket å dra på legevakt i Moss for å sys...så da kan jeg vel regnes som innflytta.
    Takk skal dere ha, Nikko og oct. Fint å være tilbake!

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Henger meg på gratulasjonene med "nytt" flott og idyllisk bosted (kunne nesten forveksles med noe som kunne stå hos våre gode naboer i øst dette). Blir sikkert artig å teste ut de akustiske forholdene også :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, kwil! Du har helt rett, dette huset kunne stått i Emils hemort når som helst. Håper på strålende akustiske forhold, men er jo spent..
    Sist jeg bodde i gammalt hus ( fra 1650 på Kolsås i Bærum) låt det helt fantastisk. Jeg håper på reprise, kan du si.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.001
    Nå hadde vel gamle residensen noe åpenbare begrensinger, hva rom/ plassering angikk- så her kan du kanskje med stor grad av sannsynlighet medregne å gå smilende lykkelige tider i møte:) Lykke til- og innrykk postes vel etter hvert her formoder jeg....

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Godt å se at du er innom igjen impulse! Flott kåk du har flytta inn i.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.140
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Synd når jobben stjeler all tida, Cross. Men det kommer en ny festival allerede til neste år. Dessuten et lass med strålende konserter fremover. Heldigvis.

Ja, å kjøpe en bil som på papiret er strøken, men som bilforhandleren har prestert å ødelegge fordi de setter en ufaglært til å skru på den, er ikke morsomt. Men jeg håper det ordner seg.
    Jo, du kan si jeg har flyttet til Follo. Til et veteranhus fra 1842 i Hølen, som er en av landets få landsbyer. Ikke lange turen fra Moss, så det er bare etpar busstopp fra å ligge i Østfold, faktisk.

Takk for oppmuntringen, og gratulerer med strålende platespiller!
    Ska pröva få det med mig nästa år, kommer garanterat inte hamna i samma "jobbknipa" en gång till. Lesson learned!

Verkar som generell kvalitetsnivå är på väg ned i de flesta branscher!? Svärfar hade sin bil till service hos en av landets större märkesverkstäder och där lyckades de dra åt bottenpluggen skevt i gängerna efter ett oljebyte. På pur flaks blev det upptäckt ett år efter och bara rent tur gjorde att han slapp se motorn skära pga sloppy jobb hos en kvalitetsaktör.

Tack tack för gratulation, fantastisk platespiller! Blir glad av att bara se på den :)

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.170
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Gratulere med flott kåk, Trond.
    Er noe eget med enebolig:cool:, kan humpe så mye du vil uten at naboen over dunker i gulvet.

Men du må jo se til å få anlegget på plass!!!!

/Per Olav

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk, alle sammen. Huset er fantastisk, landsbyen er et eventyr, og jeg tror vi har funnet det perfekte stedet å bo. Anlegget er ikke i hus enda, men det kommer. Bare litt som skal på plass først.
    Benken falt ikke i smak hos innenriksministeren desverre, HCS.
    Vi hadde tenkt oss på utendørskino, har meldt oss inn i filmklubben og greier, men vi fikk familiegreier å deale med, så vi måtte bli hjemme, RoDa. Men jeg stiller på popquiz på tirsdag! ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den er nok litt stor ja impulse. Gleder meg til å se kåken. Er vel et stykke frem til HA treff, men den som venter på noe godt osv... Og da tenker jeg ikke på 10.10.. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Jeg skal nok holde dere orientert. Watch this space, som det heter.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Henger meg på gratulasjonene med "nytt" flott og idyllisk bosted (kunne nesten forveksles med noe som kunne stå hos våre gode naboer i øst dette). Blir sikkert artig å teste ut de akustiske forholdene også :)
    Det er nok enklere her, men det er kortere vei fra lytteposisjon og fram til høyttalerne, så det blir litt mer nærfelt. Jeg skal rapportere med bilder, lytteinntrykk og hva det skal være, det kan du regne med. ;)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Om det er noen som sitter og ruger på en hifibenk de skal kvitte seg med, er det altså bare å si ifra. Fortrinnsvis en som ser mer "Møbel" enn "Svaksynt hifitulling" ut...

Forslag mottas med takk.

Jeg flytter nemlig ikke anlegget før jeg har noe å sette det på, og i mellomtiden bruker vi et kompaktanlegg fra Yamaha. Helt ok, men slett ikke det samme...

Sist redigert:

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fint gammelt hus,ser knallflott ut.
    Det er noko eget ved å bu i gamle fine trehus.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk så mye, samlanes. Gamle hus er noe for seg selv, og dette er så godt renovert at det ikke er særlig mye jobb som trengs heller. Jeg har malt trappa, oljet terrassen og skal sette opp fliser over benken på kjøkkenet, det er alt. Gamle hus har sjel, og dette huset er nok det beste jeg har bodd i. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er savnet etter anlegget stort, og det tyder vel på at mitt selvpålagte hifi-eksil er å betrakte som over. Da er det viktig å finne en benk til greiene, så jeg har noe å sette den på. Da blir det vel en tur til hovedstaden for å kikke på hva som byr seg. Kom over en fyr på Hønefoss som laget skiferbenker etter mål....men føler meg ikke sikker på skifer som materiale..

Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.949
    Skifer er fint- Jeg har (som du vet) 40 kg skiferplinth til min Garrard 301 - og den låter (som du også vet :) veldig bra.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk for betimelig påminnelse, Kim. Visst har du det, og den låter jo avsindig fint. Jeg får ta en telefon til Hønefoss. I et hus som dette er det viktig at interiøret ikke blir for søtt også, og massiv granitt og polert stål burde jo være hetrofilt nok, skulle jeg mene. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han hadde visst gitt seg på grunn av liten etterspørsel,viste det seg. Men han dirigert meg i retning av en fyr som custombygger i stål og betong. Hetrofilt nok det også, men betong....Hmmm.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.920
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det ser virkelig ut som et sjarmerende hus Impulse, gratulerer!

Antar at huset ser helt moderne ut inni? - ellers må vel en benk i (hus)tidsriktig utseende det eneste seriøse alternativ?

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, Lagga.
    Joda, det ser moderne ut inni. Lav folkemuseumfaktor, i og for seg. Duse farger, stående panel, parkett med gulvvarme. Kjøkkenet har orginalgulv og er ganske preget av den allestedsnærværende franske landstilen, men du går ikke inn i en tidsmaskin, for å si det sånn. Benken bør helst være stram i formspråket for å kompensere litt for det hvitmalte panelet på veggen, mener jeg.
    Bilder kommer etterhvert.

M

musicus

Gjest
    Tusen takk, Lagga.
    Benken bør helst være stram i formspråket for å kompensere litt for det hvitmalte panelet på veggen, mener jeg.
    Hmm, du får ha meg unnskyldt impulse, men da kom jeg i tanker om Quadraspire, igjen :cool:

Stramt formspråk!?, strammere enn stål og glass!! (sandblåst) blir det vel knapt, da funker dette godt, iaf med Audionet ;) ...

274720d1408634330-musicus-stereo-audionet.jpg

mvh

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er litt svak for MDF, gjenget stålstang, muttere og pynte- og stabiliseringsrør av aluminium. Da kan en få akkurat de målene som passer best, og male eller finere etter smak og stil. Leverandører av kjøkkeninnredning kan la seg overtale til å fikse det meste, har jeg oppdaget, og til en overraskende billig penge. Hvis en ikke gidder å bøle med bygging selv, da.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn