Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det høres ut som man får en livsstil med på kjøpet når man kjøper hus i Hølen :) Pittoresk og sentral i samme åndedrag. Må være deilig å bo et slikt sted! Kunne helt klart tenkt meg noe slikt selv, men nærheten som du har til byen hadde vært en forutsetning. Hvis ikke hadde jeg blitt sprute gal ;)

Mens jeg er i farten. Bestilte nytt nummer av bladet før jeg så at vi som kjøpte første utgave, automatisk får tilsendt det nye nummeret. Fanger dere dette opp, eller ender jeg opp med to eksemplarer? Skal vel overleve det også, men har strengt tatt ikke behov for flere enn ett. Det må i så tilfelle være mange bilder i bladet slik at jeg kan gi det til en av mine nederlandske venner ;)
    Du sier noe, Karmana! Det kommer liksom enslags livsstil med på kjøpet, og det blir litt mer landsbyliv, med alt det fører med seg. Som at vi kjemper for butikken, skal lage minibibliotek borte ved busstoppet i en gammel telefonkiosk, eller tilbringer noen timer annenhver søndag på kunstkafeen mens vi spiser vertinnens eplekake med tyttebær og drikker kakao. Eller egler oss inn i styret i filmklubben, og er med på å organisere sen kveldsvisning av filmperlen "Once" på et kjempelerret under en stjerneklar høsthimmel.
    Det er deilig å bo på et sånt sted! Du er hjertelig velkommen innom når du er på disse kanter!

Når det gjelder Fidelity, have no fear. Den ærede Redacteur forsikrer om at vi fanger opp de som ligger dobbelt. Så da går det nok bra.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vi kjøpte forrige nummer. Betyr det at det nye kommer dumpende ned i postkassen hver dag som helst nå uten at vi trenger gjøre noe?
    Det gjør det, baluba!
    Når det gjelder "Hvilken dag som helst" ville jeg vært forsiktig med å holde pusten. Vi ligger noen dager bak skjema. Nå er det annonsesalget som gjelder, og dette avgjør i det store og det hele om det blir noe Fidelity 65, kan du si.
    Det overrasker meg stadig hvordan bransjen er overivrig, strålende fornøyd og skryter hemningsløst når bladet kommer ut, og understreker hvor viktig det er med et blad som Fidelity. Ikke minst er iveren påfallende når det snakkes om tester, og mange viser til at en levende presse gir bransjen en innsprøytning. Skuffende mange har en helt annen tone når det er tid for å snakke om annonsering. Viljen til å se at vi alle er en del av det audiofile kretsløpet og gjensidig avhengige av hverandre, er ikke alltid allverden. Og nå uttrykker jeg meg diplomatisk.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.826
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du vet - når det kommer til penger - og kostnader, så .......

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda, men bedrifter som ikke er markedsorienterte, overlever ikke. Markedsføring er en investering på sikt. Og hvis vi skal være nødt til å bruke penger fra egen lomme for å finansiere et blad som bransjen selv sier trengs og bidrar til økt interesse, vel, da sier det seg selv hvilken vei det går..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.826
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kunne med fordel lagt til i mitt innlegg: ...det er komfortabelt å være gratispassasjer - i litt overført betydning å snylte på spin-off'n

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå har det blitt lite hifi og mye landsbyliv,tanker om hvordan vi handler og kjøper, og hvordan det innvirker på valgene vi har nå og i framtiden.
    På et vis handler det til syvende og sist om livskvalitet.
    Jeg fant akkurat et bilde som symboliserer mye av hva jeg legger i det begrepet. Det har riktignok ikke så mye med hifi å gjøre, men det symboliserer i det minste kvalitet.

Det er dette jeg søker tilflukt i når jeg trenger å senke skuldrene. En tur på gamle trakter i hovedstaden med et fantastisk, analogt kamera, noen kopper kaffe og et par ruller Ilford..

IMG_0906.jpg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Yes, nå snakker vi. M3 er hevet over enhver tvil det beste analoge kameraet Leica har produsert. I hele Leicas historie er det bare M type 240 som er fremstilt med en enda snevrere toleransegrense for mekanisk avvik. Men det er jo ekstremt, og koster bittesmå 60 kilokroner for huset alene. Ilford er fine greier. Har et par ruller HP4 i 120-format liggende i fryseren hvis jeg ikke tar feil. :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg vil nesten dra den enda lenger, baluba. I min bok er M3 det beste analoge kameraet som noen gang er produsert. Det er nærmest som en høytidsstund å regne å gå rundt med det på skulderen med blikket ekstra våkent for hva som kan festes til filmen. Særlig med en Summicron 50mm 2.0, som i alle fall akkurat nå er favoritt"glasset"..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er utvilsomt det beste analoge småformatkameraet som er laget. Større formater blander vi ikke inn her. Og jeg trives best med målsøker selv, så fravær av speil er ikke noe minus for meg. For fuglefotografer kan jeg forstå at det stiller seg annerledes. :rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nei, for all del, Rolleiflex, Hassy, Pentax 6x7 og de andre større kara blir en annen skål. Skal man ha med seg greiene rundt uten samtidig å måtte bruke esel, er 35mm det som gjelder. Og målsøker, i alle fall for min del. En M3 er bygget for å brukes. Min er fra det året jeg ble født, og har så å si ikke en ripe. . Jeg har hatt, eller egentlig har Konica Hexar også, med en fast , fantastisk god 35mm, og det fine med sånne kameraer, sånn rent bortsett fra den avsindige kvaliteten, er at folk ikke legger merke til at du er der med kamera. Det virker overhode ikke påtrengende, og det kan så å si ikke høres. Dessuten er det kopakte saker som ikke veier allverden. Jeg får instantprolaps av en diger Canon eller Nikon. Det er ingenting for meg lenger.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.015
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i alt det, sett bort fra at Rolleiflex TLR er lettere enn Leica M på tross av det mye større filformatet. :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.826
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå er det annonsesalget som gjelder, og dette avgjør i det store og det hele om det blir noe Fidelity 65, kan du si.... osv
    Var litt vel kortfattet i sted. Årsaken var at jeg var nær ved å lage koks av et eminent stykke bacon:rolleyes:.
    Men, nå er svinet fortært, lett flankert av skalldyr - type de som kommer fra frittgående høns:cool:, så da kan jeg formidle det jeg hadde tenkt å skrive, før det begynte å frese litt iltert i panna.

Forstår veldig godt utfordringene med å selge inn annonser. Hadde for noen år tilbake selv ansvar for å selge annonser til vårt kundemagasin. Da snakket vi om annonsepriser i retning omtrent symbolske summer. Årsaken var at vi i utgangspunktet ikke trengte inntektene for å finansiere magasinet, men vi ønsket at våre leverandører/samarbeidspartnere skulle/kunne annonsere for å gjøre magasinet mer "rikholdig" (om noen skjønner hva jeg mener med det). Samtidig syntes vi det var riktig at de skulle betale noe for annonseplass.

Litt facts: Gratis til abonnenter - direkte sendt hjem i postkassen. Opplag ca 20.000 m/5 utgivelser årlig. Innhold > Ingen direkte reklameblekke, men en brukbar andel redaksjonelt stoff generelt rettet mot bransjen. Naturligvis vinklet noe mot våre produkter.

Selv med et slikt utgangspunkt var det allikevel utrolig seigt å selge inn annonser. Men, alle de som valgte å ikke annonsere var veldig opptatt av å fortelle hvor bra dette magasinet var/er og å forklare (unnskylde) hvorfor det var så "vanskelig" å kunne bidra med annonsering. Nær sagt samtlige sto/står på abonnementslisten:eek:.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    ja, jeg vet. Og det er et fantastisk fint kamera, det også. Men den er ikke fullt så intuitiv å bruke, i alle fall ikke for undertegnede..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det annonsesalget som gjelder, og dette avgjør i det store og det hele om det blir noe Fidelity 65, kan du si.... osv
    Var litt vel kortfattet i sted. Årsaken var at jeg var nær ved å lage koks av et eminent stykke bacon:rolleyes:.
    Men, nå er svinet fortært, lett flankert av skalldyr - type de som kommer fra frittgående høns:cool:, så da kan jeg formidle det jeg hadde tenkt å skrive, før det begynte å frese litt iltert i panna.

Forstår veldig godt utfordringene med å selge inn annonser. Hadde for noen år tilbake selv ansvar for å selge annonser til vårt kundemagasin. Da snakket vi om annonsepriser i retning omtrent symbolske summer. Årsaken var at vi i utgangspunktet ikke trengte inntektene for å finansiere magasinet, men vi ønsket at våre leverandører/samarbeidspartnere skulle/kunne annonsere for å gjøre magasinet mer "rikholdig" (om noen skjønner hva jeg mener med det). Samtidig syntes vi det var riktig at de skulle betale noe for annonseplass.

Litt facts: Gratis til abonnenter - direkte sendt hjem i postkassen. Opplag ca 20.000 m/5 utgivelser årlig. Innhold > Ingen direkte reklameblekke, men en brukbar andel redaksjonelt stoff generelt rettet mot bransjen. Naturligvis vinklet noe mot våre produkter.

Selv med et slikt utgangspunkt var det allikevel utrolig seigt å selge inn annonser. Men, alle de som valgte å ikke annonsere var veldig opptatt av å fortelle hvor bra dette magasinet var/er og å forklare (unnskylde) hvorfor det var så "vanskelig" å kunne bidra med annonsering. Nær sagt samtlige sto/står på abonnementslisten:eek:.
    Det var godt det ikke ble koks av baconet ditt, Eivind. Det skulle tatt seg ut! Håper det smakte!

Ser poenget ditt. Det er en vanskelig balansegang, det der. For vår del er vi avhengige av noen få sider annonser for at vi skal kunne fortsette. Så enkelt er det. Og vi opplever jo det samme som du nevner, det er ingen som ikke er veldig imponert og understreker opptil flere ganger at de er såå glade for at bladet er tilbake. Men når det gjelder annonsekroner..vel..kremt. Selvfølgelig er det mange som er så entusiastiske at de sier ja med en gang og endog har ventet på å bli kontaktet, men det er ganske frustrerende når bransjefolk utelukkende er interessert i hva vi kan gjøre for dem. Uten at de ser verdien av å kommunisere med markedet sitt gjennom sidene våre, blir det rett og slett slutt på sidene..

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God morgen til alle strålende sjeler som forviller seg innom.

Intens arbeidsøkt, kaffe i massevis og litt botanisering i egen platesamling. Jeg ramla over en gammel, sløy helt i tråden til Jorwed her i går, og det var inspirerende nok.
    Så i dag er det Mose som gjelder. I alle fall nå. Strålende musikk å jobbe til. Strålende musikk i det hele tatt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det grubles. Det viser seg at strømmen er i kjipeste laget her, men den lokale leverandøren ser åpenbart ikke et problem i akkurat det, og etter å ha snakket med etpar representanter derfra, har jeg fått mitt av "det-er-ikke-forskjell-på-strømkvalitet" for i dag. For resten av året, når sant skal sies. Han ene fyren satte faen meg kaffen i halsen da jeg påsto at jeg kunne høre forskjell på strøm rett fra veggen og strøm via en regenerator.

Det må åpenbart investeres i noe som virker, og det må være en regenerator, kan det virke som. Jeg vet jeg har spurt før, men er det noen som har erfaringer med disse greiene, tar jeg gjerne imot innspill. Jeg har prøvd tre filtere/regeneratorer som virker bedre enn alt annet jeg har prøvd, Burmester 948, PS P10 og et stort filter fra Oblivion, men det er sikkert andre ting der ute som jeg ikke har oversikt over.Her i huset er det bare PS Audio P10 som er forsøkt. Resultatene var over enhver forventning, men den er diger. Noe litt mer kompakt hadde vært å foretrekke. Innspill tas imot med takk.

images-1.jpeg

Ps Audio P10. Den virker som pokker, men er kostbar og større enn noe effekttrinn jeg noen gang har hatt i hus. Ble møtt med skeptiske blikk og trusler om å måtte re opp på en luftmadrass i garasjen når jeg antydet at den trengs. Og det var selvfølgelig før jeg fortalte hva den koster. Det har jeg vel i rettferdighetens navn ikke gjort...

948_front.jpg

Burmester 948. Ikke prøvd her, men fungerte strålende der jeg bodde før. Litt mer diskret, men enda litt dyrere, og egentlig med litt for høy blingfaktor for min smak..

Sist redigert:

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Du får vel fremdeles både P5 og P3? De er i hvertfall vesentlig mindre. Jeg har også bare prøvd P10 så jeg kjenner ikke til om de er på samme nivå som den.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke en flink elektriker måle harmonisk forvrengning/overharmoniske spenninger, flimmer og spenningssprang hos deg og foreslå tiltak for å fikse? Ser for meg at dette er problemer i alle fall industri-elektrikere jobber med daglig. Det finnes garantert metoder å bedre sånt på, hvis det er problemet. Filtre og skilletrafo, kanskje?

Kikk på denne:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2004-11-30-1557

sound of heaven

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Antall liker
    761
    Torget vurderinger
    3
    [h=2]Hva med denne her Trond

TELOS Grounding Noise Reducer[/h]

Grounding facility has always been there for the sole purpose of safety. For example, shock hazard prevention, lightning protection, noise shielding and other functions.

In an audio setup, the effectiveness of the grounding facility has an immediate impact on the background noise. This translates to poor sound quality and greatly worsens the listening experience.

Present Situation
    It is almost impossible to get satisfactory grounding facility, let alone one that meets the requirements for audio use. Most of the time, they only adhere to the minimum safety requirements. The common ones have the Neutral wire and the Ground wire connected together, or there is no Ground on the receptacles, leaving the Ground wire unconnected. This allows noise from the home appliances to pollute the Neutral wire, hence, causing interference. Electrical appliances like inverter air conditioner and those with switching power supplies, like computer, generate the highest level of interference.

When the electrical reference point is polluted with noise, it could get into the signal path and you could hear it as noise. The noise could potentially enter the digital circuit and cause bit error.

The Pros and Cons of Passive Audio Grade Grounding Box
    Passive grounding boxes out there are made using materials with good conductivity like copper plates, copper rods, copper mesh, mineral powder or some composite substance. The good point about the passive, simulated Ground is that it is very easy to make. In fact, most of them can be made easily.

The challenge is that passive grounding could only alleviate voltage change. They are not able to provide near Ground reference voltage. Hence, it is not able to quickly stabilize the fluctuating potential difference between the audio equipment. This could be liken as ships on the ocean, always floating, the Ground reference is never stable enough.
    At the same time, the properties of the minerals or electrolyte will change over time and need to be serviced on a regular basis. This includes material replacement, realignment, or replenishing of the electrolyte before the effectiveness could be restored again.

TELOS GNR Active Grounding Box
    Due to the above limitations, TELOS brings new meaning to grounding implementation. And this has been proven to be the most elegant way for any audio setup.

TELOS technical team analyzes audio equipment from a unique perspective. Every audio equipment uses power transformer in order to operate at the correct internal voltage. Hence, each equipment is said to have the primary side and secondary side. The primary side is from the power receptacle, all the way to the input of the transformer. The secondary side is from the output of the transformer to the circuit board. The audio circuitry remains within the secondary side.

TELOS technical team proposes the use of CPU within the GNR to calculate and generate high precision Ground reference voltage. Grounding is achieved by connecting the audio equipment to the binding posts of TELOS GNR that carry the Ground reference voltage. By doing so, GNR is able to truly correct the Ground reference point for the equipment chassis, audio circuitry and the Ground connection.

Using the same analogy as a high precision digital clock, GNR generates low distortion Ground reference voltage, giving each equipment a consistent reference point. When the audio setup is operating on a singular Ground potential, the signal transmission becomes least impeded, avoiding any transmission loss due to polarity mismatch and bit error. Therefore, truly achieving the best transmission possible.

TELOS GNR Active Grounding Box comes with Ground cables of the same materials. Thus each equipment is having the same grounding impedance characteristics, this greatly reduces the likelihood of coloration.

By having an isolated Ground for your audio setup, the effect is as good as having a dedicated power line. Through the GNR generated Ground potential serving only your audio setup, noise will be totally isolated.

Mvh
    JWK Audio/Sound of Heaven

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker at det er greit å finne ut hvor problemet ligger før man gjør tiltak.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, P5 er et veldig realistisk alternativ. Den er visstnok bare en størrelsemessig litt nedskalert P10 med vifte i stedet for kjøleribber. Ikke minst er den enklere å plassere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Klart det er lurt å finne ut hvor problemet ligger, men det lokale E-verket var i grunnen fornøyd med å levere innenfor pluss/minus 10% , virket det som. Det har vært en industrielektrikerkompis her og målt, det resultere i mye "hmmmm" (fra ham altså, ikke fra nettet..). Det kommer en kar fra e-verket til uka.

Den passive jordingsboksen hadde det vært interessant å prøve, Sound of Heaven!
    Jeg har veldig god erfaring med kablene deres, og det er jo en god begynnelse.

sound of heaven

Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Antall liker
    761
    Torget vurderinger
    3
    Grounding Noise Reducer er faktisk en aktiv jordingsboks. Tror faktisk de fleste andre leverandører/produsenter av strømprodukter kun har passiv versjon. Derfor er denne boksen fra Telos ganske unik i så måte.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forskriften jeg linket til beskriver nøyaktig kravene til hva de må levere. Ser ut som bl.a. 10% er nøyaktig hva de må holde seg innenfor, ja.

Denne powerpoint-presentasjonen oppsummerer det slik:

1. Langsomme spenningsvariasjoner
    •+/- 10 % av 230 eller 400 V, hhv 207 og 360 V

2. Spenningsusymmetri
    •Ikke større enn 2 % i snitt over 10 min

3. Spenningssprang
    •Ikke over 3 %, 6,9 V, maks 24 ganger i døgnet

4 .Dipp
    •Kortvarig under 207 eller 360 V, maks 24 ganger i døgnet

5. Flimmer
    Fenomener som merkes av kunden. De 3 siste er verdier ut fra
    synlighet for øyet, ikke skader eller funksjonssvikt på utstyr

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Grounding Noise Reducer er faktisk en aktiv jordingsboks. Tror faktisk de fleste andre leverandører/produsenter av strømprodukter kun har passiv versjon. Derfor er denne boksen fra Telos ganske unik i så måte.
    Må helt klart sjekkes ut! Jeg tar kontakt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Forskriften jeg linket til beskriver nøyaktig kravene til hva de må levere. Ser ut som bl.a. 10% er nøyaktig hva de må holde seg innenfor, ja.

Denne powerpoint-presentasjonen oppsummerer det slik:

1. Langsomme spenningsvariasjoner
    •+/- 10 % av 230 eller 400 V, hhv 207 og 360 V

2. Spenningsusymmetri
    •Ikke større enn 2 % i snitt over 10 min

3. Spenningssprang
    •Ikke over 3 %, 6,9 V, maks 24 ganger i døgnet

4 .Dipp
    •Kortvarig under 207 eller 360 V, maks 24 ganger i døgnet

5. Flimmer
    Fenomener som merkes av kunden. De 3 siste er verdier ut fra
    synlighet for øyet, ikke skader eller funksjonssvikt på utstyr
    Takk skal du ha, Dazed! Nå ringer det visst en fyr fra Hafslund i løpet av dagen, og det kommer en kar på døra for å ta prøver, så får vi se hvor det ender.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag får strøm være strøm.
    Morgenmusikk til arbeidet fra en av landets mest spennende pianister, Lars Jakob Rudjord, fra en av landets hyggeligste byer, Farsund.
    Lars Jacobs forrige plate, Clockwork, er både veldig spennende musikalsk og ekstremt bra lydmessig. Marc Philips i "The Analog Anachronist" mente det var en av de lydmessig beste platene han hadde hørt i løpet av 2014. Kanskje ikke helt overraskende at opphavsmannen er gift med Ingvild Koksvik, som også har det med å levere vellydende fonogrammer..
    Denne låta er forsmaken på det kommende albumet "indiepiano", som kommer ut om ikke lenge.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.682
    Sted
    Bergstaden
    Har bare prøvd isotrafo selv, aldri regenerator eller andre filterbokser, men syns det har hatt positiv innvirkning steder jeg har bodd før med en Ladac isotrafo på 2000 VA. Er nok betydelig billigere enn regenerator også.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har også brukt isotrafo fra Ladac, selv om det er en stund siden. Det fungerte fint så lenge jeg ikke tilsluttet monoblokkene mine. Det er sikkert lurt å prøve før jeg tar noen beslutninger, ja.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.518
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har for min del aldri prøvde regenerator - bruker imidlertid DP nettfilter på kilden. Gir en mørkere mer kroppslig presentasjon med flere indre detaljer hos meg. Kunne godt tenkt meg en regenerator, men synes markedet for "strømfiksere" virker veldig uoversiktlig. Hva som virkelig fungerer og hva som er placebo. Test av slike produkter er vel heller ikke lett når strømkvaliten varierer.

Final

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.682
    Sted
    Bergstaden
    Jeg har også brukt isotrafo fra Ladac, selv om det er en stund siden. Det fungerte fint så lenge jeg ikke tilsluttet monoblokkene mine. Det er sikkert lurt å prøve før jeg tar noen beslutninger, ja.
    Var det en liten isotrafo, eller fikk du jordproblemer når du brukte den sammen med monoblokkene? Har brukt ganske kraftig effektforsterker på min, og det har stort sett gått greit så lenge det var nok strøm i veggen.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser poenget ditt, Final. Men det vil jo alltid være variabler som gjør at man ideelt må prøve ting hjemme før beslutning om kjøp tas. Strømkvaliteten varierer, men det gjør også rom og tilsluttede komponenter når vi tester platespillere, forsterkere og høyttalerre. .

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.518
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Absolutt - men ikke alltid like lett å få prøvd ting hjemme - mon tro om regenerator for andre formål (eksv) medisinsk utstyr finnes til en god pris.:rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det har du helt rett i. Kjøp med returrett er selvfølgelig en mulighet.
    Når det gjelder regeneratorer, kanadiske Torus er kjent for å levere til medisinsk industri, samtidig som de leverer til HiFi-kunder under eget merke og produserer regeneratorene til Bryston. Prisnivået er det samme, og det er relativt kostbart.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ustyr for medisinsk bruk er nok IKKE billig, gjetter jeg. Der spiller sikkerhetsfaktorer og serfifiseringer inn, som skyver prisene i taket.

Men som sagt koster ikke f.eks. skilletrafoer for vanlig elinstallasjon/industri all verden. Ei heller filtre, o.l. Verdt å sjekke med en dyktig elinstallatør som har jobbet litt med støy på strømnett, før man kjøper utstyr til hifi-priser som kanskje løser problemet.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Var det en liten isotrafo, eller fikk du jordproblemer når du brukte den sammen med monoblokkene? Har brukt ganske kraftig effektforsterker på min, og det har stort sett gått greit så lenge det var nok strøm i veggen.
    Vel, jeg mener å huske at den var på 3000 VA. Den hadde tidligere vært brukt på et sykehus. Diger som pokker. Og tung! Vi var tre som bar den opp trappene, og selv det var en drøy jobb. Men tyst var den ikke.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    14.682
    Sted
    Bergstaden
    Vel, jeg mener å huske at den var på 3000 VA. Den hadde tidligere vært brukt på et sykehus. Diger som pokker. Og tung! Vi var tre som bar den opp trappene, og selv det var en drøy jobb. Men tyst var den ikke.
    3000 VA burde holde, ja. Min er som sagt bare på 2000. Stemmer det du sier om at den kan brumme en del også, noe jeg kanskje hadde fortrengt litt siden det er en stund siden jeg har hatt den koblet opp. Men syns allikevel det ble bedre lyd når jeg brukte den sist.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn