Will do! Han bor bare knappe fem minutter herfra.Rett borti gata.Du får hilse Truls hvis du ser han."Keep Hølen Weird", som den lokale sykkelrammebyggeren utrykker det.![]()
Will do! Han bor bare knappe fem minutter herfra.Rett borti gata.Du får hilse Truls hvis du ser han."Keep Hølen Weird", som den lokale sykkelrammebyggeren utrykker det.![]()
Du sier noe, Karmana! Det kommer liksom enslags livsstil med på kjøpet, og det blir litt mer landsbyliv, med alt det fører med seg. Som at vi kjemper for butikken, skal lage minibibliotek borte ved busstoppet i en gammel telefonkiosk, eller tilbringer noen timer annenhver søndag på kunstkafeen mens vi spiser vertinnens eplekake med tyttebær og drikker kakao. Eller egler oss inn i styret i filmklubben, og er med på å organisere sen kveldsvisning av filmperlen "Once" på et kjempelerret under en stjerneklar høsthimmel.Det høres ut som man får en livsstil med på kjøpet når man kjøper hus i HølenPittoresk og sentral i samme åndedrag. Må være deilig å bo et slikt sted! Kunne helt klart tenkt meg noe slikt selv, men nærheten som du har til byen hadde vært en forutsetning. Hvis ikke hadde jeg blitt sprute gal
Mens jeg er i farten. Bestilte nytt nummer av bladet før jeg så at vi som kjøpte første utgave, automatisk får tilsendt det nye nummeret. Fanger dere dette opp, eller ender jeg opp med to eksemplarer? Skal vel overleve det også, men har strengt tatt ikke behov for flere enn ett. Det må i så tilfelle være mange bilder i bladet slik at jeg kan gi det til en av mine nederlandske venner![]()
Det gjør det, baluba!Vi kjøpte forrige nummer. Betyr det at det nye kommer dumpende ned i postkassen hver dag som helst nå uten at vi trenger gjøre noe?
Det ikke-pressefolk aldri tar hensyn til er at logistikken er så jævla dyr for magasiner som Fidelity.Jeg kunne med fordel lagt til i mitt innlegg: ...det er komfortabelt å være gratispassasjer - i litt overført betydning å snylte på spin-off'n
Var litt vel kortfattet i sted. Årsaken var at jeg var nær ved å lage koks av et eminent stykke baconNå er det annonsesalget som gjelder, og dette avgjør i det store og det hele om det blir noe Fidelity 65, kan du si.... osv
Det var godt det ikke ble koks av baconet ditt, Eivind. Det skulle tatt seg ut! Håper det smakte!Var litt vel kortfattet i sted. Årsaken var at jeg var nær ved å lage koks av et eminent stykke baconNå er det annonsesalget som gjelder, og dette avgjør i det store og det hele om det blir noe Fidelity 65, kan du si.... osv.
Men, nå er svinet fortært, lett flankert av skalldyr - type de som kommer fra frittgående høns, så da kan jeg formidle det jeg hadde tenkt å skrive, før det begynte å frese litt iltert i panna.
Forstår veldig godt utfordringene med å selge inn annonser. Hadde for noen år tilbake selv ansvar for å selge annonser til vårt kundemagasin. Da snakket vi om annonsepriser i retning omtrent symbolske summer. Årsaken var at vi i utgangspunktet ikke trengte inntektene for å finansiere magasinet, men vi ønsket at våre leverandører/samarbeidspartnere skulle/kunne annonsere for å gjøre magasinet mer "rikholdig" (om noen skjønner hva jeg mener med det). Samtidig syntes vi det var riktig at de skulle betale noe for annonseplass.
Litt facts: Gratis til abonnenter - direkte sendt hjem i postkassen. Opplag ca 20.000 m/5 utgivelser årlig. Innhold > Ingen direkte reklameblekke, men en brukbar andel redaksjonelt stoff generelt rettet mot bransjen. Naturligvis vinklet noe mot våre produkter.
Selv med et slikt utgangspunkt var det allikevel utrolig seigt å selge inn annonser. Men, alle de som valgte å ikke annonsere var veldig opptatt av å fortelle hvor bra dette magasinet var/er og å forklare (unnskylde) hvorfor det var så "vanskelig" å kunne bidra med annonsering. Nær sagt samtlige sto/står på abonnementslisten.
1. Langsomme spenningsvariasjoner
•+/- 10 % av 230 eller 400 V, hhv 207 og 360 V
2. Spenningsusymmetri
•Ikke større enn 2 % i snitt over 10 min
3. Spenningssprang
•Ikke over 3 %, 6,9 V, maks 24 ganger i døgnet
4 .Dipp
•Kortvarig under 207 eller 360 V, maks 24 ganger i døgnet
5. Flimmer
Fenomener som merkes av kunden. De 3 siste er verdier ut fra
synlighet for øyet, ikke skader eller funksjonssvikt på utstyr
Må helt klart sjekkes ut! Jeg tar kontakt.Grounding Noise Reducer er faktisk en aktiv jordingsboks. Tror faktisk de fleste andre leverandører/produsenter av strømprodukter kun har passiv versjon. Derfor er denne boksen fra Telos ganske unik i så måte.
Takk skal du ha, Dazed! Nå ringer det visst en fyr fra Hafslund i løpet av dagen, og det kommer en kar på døra for å ta prøver, så får vi se hvor det ender.Forskriften jeg linket til beskriver nøyaktig kravene til hva de må levere. Ser ut som bl.a. 10% er nøyaktig hva de må holde seg innenfor, ja.
Denne powerpoint-presentasjonen oppsummerer det slik:
1. Langsomme spenningsvariasjoner
•+/- 10 % av 230 eller 400 V, hhv 207 og 360 V
2. Spenningsusymmetri
•Ikke større enn 2 % i snitt over 10 min
3. Spenningssprang
•Ikke over 3 %, 6,9 V, maks 24 ganger i døgnet
4 .Dipp
•Kortvarig under 207 eller 360 V, maks 24 ganger i døgnet
5. Flimmer
Fenomener som merkes av kunden. De 3 siste er verdier ut fra
synlighet for øyet, ikke skader eller funksjonssvikt på utstyr
Var det en liten isotrafo, eller fikk du jordproblemer når du brukte den sammen med monoblokkene? Har brukt ganske kraftig effektforsterker på min, og det har stort sett gått greit så lenge det var nok strøm i veggen.Jeg har også brukt isotrafo fra Ladac, selv om det er en stund siden. Det fungerte fint så lenge jeg ikke tilsluttet monoblokkene mine. Det er sikkert lurt å prøve før jeg tar noen beslutninger, ja.
Vel, jeg mener å huske at den var på 3000 VA. Den hadde tidligere vært brukt på et sykehus. Diger som pokker. Og tung! Vi var tre som bar den opp trappene, og selv det var en drøy jobb. Men tyst var den ikke.Var det en liten isotrafo, eller fikk du jordproblemer når du brukte den sammen med monoblokkene? Har brukt ganske kraftig effektforsterker på min, og det har stort sett gått greit så lenge det var nok strøm i veggen.Jeg har også brukt isotrafo fra Ladac, selv om det er en stund siden. Det fungerte fint så lenge jeg ikke tilsluttet monoblokkene mine. Det er sikkert lurt å prøve før jeg tar noen beslutninger, ja.
3000 VA burde holde, ja. Min er som sagt bare på 2000. Stemmer det du sier om at den kan brumme en del også, noe jeg kanskje hadde fortrengt litt siden det er en stund siden jeg har hatt den koblet opp. Men syns allikevel det ble bedre lyd når jeg brukte den sist.Vel, jeg mener å huske at den var på 3000 VA. Den hadde tidligere vært brukt på et sykehus. Diger som pokker. Og tung! Vi var tre som bar den opp trappene, og selv det var en drøy jobb. Men tyst var den ikke.Var det en liten isotrafo, eller fikk du jordproblemer når du brukte den sammen med monoblokkene? Har brukt ganske kraftig effektforsterker på min, og det har stort sett gått greit så lenge det var nok strøm i veggen.Jeg har også brukt isotrafo fra Ladac, selv om det er en stund siden. Det fungerte fint så lenge jeg ikke tilsluttet monoblokkene mine. Det er sikkert lurt å prøve før jeg tar noen beslutninger, ja.