HeiSjekker i morgen hvor irritert jeg blir når kondensatorer skal inn. Blir det "jiggling" av kondensator eller bytte av fire pot ?
Mvbh.
Johnny
BA /LB Folks ,,,,når flere av dere kansje har fått startet på noen av prosjektene ,,, skulle være ting som er uklare eller kansje mangler eller og feed back eller tips om forbedring er , Så var Les intressert av det .
Mvh.HAREPUSEN, post: 3849866, member: 13402"
Eller forså vidt noen av de andre kreasjonene ,,, så er det ikke allt " noen selv følge .
I Pass Ono/X-Ono bruker de (IRF610/9610) å justeres til 350mV over 33 ohmMen, hvor mye velger jeg å måle de ut ved, 100mA , eller en lavere verdi?
Det skulle bli 0.350V/33 = 10.6mAI Pass Ono/X-Ono bruker de (IRF610/9610) å justeres til 350mV over 33 ohm
Så da ser du ut som 20mA kan være en grei verdi å bruke .We use the same test setup for the MOSFETs in the TO-220 packages but at a higher current (20mA), so we use a 560ohm resistor. No matching is required for these devices; we are just checking to see that the VGS is between 4-4.6V and that they work.
Hei Johnny ,Hei
Da er jeg i gang med å lodde inn komponenter:
Vis vedlegget 944627
Ser jeg har gjort en miss, når det gjelder fysisk størrelse på trimmepot. Her blir det dessverre litt "kniving" med et par kondensatorer. Her kunne BOM vært litt mer spesifikk.
Mvh.
Johnny
HeiProft med måling på høyere temp. Opplever du annen toleranse enn ved romtemp?
Takk for tipset, men som jeg skrev lengre opp, fikk akkurat plass til de jeg hadde handlet inn, (se bilde)Hei Johnny ,
Bourns har ein type vertikale multiturn trim.pot. som er noe mindre, type 3266 som er noe mindre sjå vedlagt link.
Men kven som har rett verdi i lager veit eg ikkje Men her link til datablad hos RS: https://docs.rs-online.com/7b8b/0900766b806d6d20.pdf
mvh
Helge
Ja, det er driver mosfetene for stage 1 og 2Er det driver mosfettene du vil matche ?
Hvilken verdi ville du målt de ved ?
Og har du noen kommentar til posten lengre opp ang. ?Dual eller single cascade Fordeler/ulemper. Hvis du ikke vet, kan du spørre Les B. ?
Mvh.
Johnny
JohnnyHvilken verdi ville du målt de ved ?
Og har du noen kommentar til posten lengre opp ang. ?Dual eller single cascade Fordeler/ulemper. Hvis du ikke vet, kan du spørre Les B. ?
Mvh.
Johnny
Her er det jeg fant i tråden din:Johnny
jeg har adressert single / paralell / vs mosfet predriver problematikken tidligere i 438 helvette " /
Ernos hemmelig het " tråd , scroll tilbake ,,,
Du kan har rett,,, når det er sagt så sjekket jeg hans egen 320 , den er single stacked cascade .)Hei
Her er det jeg fant i tråden din:
Vis vedlegget 945103
Vis vedlegget 945102
Forstår jeg deg rett, så kan dual cascade være vært å prøve, så lenge god matching er på stell ?
Mvh.
Johnny
Nå har jeg selv alldri hørt annet enn den totalt overlegne version " og jfet/ mosfet og dual j fet / vs mosfet
?Nå har jeg selv alldri hørt annet enn den totalt overlegne version
Jeg la også merke til det ut i fra bilde av kortet hans. Kanskje like greit ?Du kan har rett,,, når det er sagt så sjekket jeg hans egen 320 , den er single stacked cascade .)
Hei
Jeg er kanskje treig, men den setningen forstod jeg ikke. Hvem ville du foretrekke, dual cascade eller singel cascade jfets.
I disse to predriver trinnene kan man bare sette inn singel fets, eller dobbelt opp av singelfets med ditto cascade fets.
Jeg la også merke til det ut i fra bilde av kortet hans. Kanskje like greit ?
Mvh.
Johnny
HeiDet går svært unna dette
Johnny ,,,Ja dt er nok lettere å lese diagrammer uten 100 optioner . )Hei @HAREPUSEN
Dette bildet av Q7A og Q9A forvirrer meg:
Vis vedlegget 952026
Hvilke fets har han brukt her og med hvilken Idss ? Det er noe her som ikke stemmer, i følge bom og footprints.
Q7A = ? Type og Idss (i følge bildet)
Q9A = ? (Type og Idss i følge bildet)
Kommer ikke videre, før dette er 100% avklart med Les.B
Mvh.
Johnny
Fikk du sms ? Dia grammet er rettHei
BOM sier :
Q7A = 2SK170
Q9A = 2SK246 ???
Mvh.
Johnny
Absolutna JohnnyHei Are
Så fint at du tog an så fort, uten videre forklaring fra meg . Ja, her er det noe som virkelig skurrer.
Etter BOM , så er kaskadene satt opp slik.
2SK170 + 2SK246
2SJ74 + 2SJ103
Denne komboen er IKKE nevnt her for single cascade (Option 1)
Vis vedlegget 952204
Dessuten sier footprints for pcb:
Vis vedlegget 952205
Se NOTES:
Vis vedlegget 952209
Hvis han har brukt 2SK170 + 2SK170 for Q7A og Q9A, så skulle Q9A vært snudd 180 grader i forhold til bilde av kortet hans.
Footprint for Q9A er 2SK246 !
Mvh.
Johnny
Forklar gjerne .....Hvilken Idss for K246 ?En diode i bias avslørt ,,, det sier idss 10 mA + og da må det være k170 /246
HeiHei
Blir et lite hvileskjær her nå