Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Hei :)
    ETA Oslo førstkommende Tirsdag. Pitstop hos et meget hjelpsomt medlem her på sentralen for QC og en videresendelse til Halden.
    Skal ikke så mye til for å glede denne karen :love:.

Levering.jpg

God helg til alle !
    Mvh.
    Johnny

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden

Mottok platene I dag. Godt pakket inn, ingen skader .

Rakk så vidt å teste den ene platen provisorisk, alt ser ut til å passe .

Vi har flyttet inn på hytta til min mor i dag ved sjøen, så mye pakking og styr. Skriver nå fra hytta.

Men, skal hjemom i morgen noen timer, og da får jeg prøvemontert og testet resten. :)
    Bilder kommer !

Tror dette blir bra !

Mvh.

Johnny

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99

Mottok platene I dag. Godt pakket inn, ingen skader .

Rakk så vidt å teste den ene platen provisorisk, alt ser ut til å passe .

Vi har flyttet inn på hytta til min mor i dag ved sjøen, så mye pakking og styr. Skriver nå fra hytta.

Men, skal hjemom i morgen noen timer, og da får jeg prøvemontert og testet resten. :)
    Bilder kommer !

Tror dette blir bra !

Mvh.

Johnny
    Kos deg på hytta. Vel fortjent! 😄👍

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    På høy tid å fortsette på P.L XP 25 klonen !

Det ble et lengre avbrekk enn planlagt på dette prosjektet av ulike årsaker. Men, nå er jeg i gang igjen !

Bakplatene har vært en tur hos min nabo for litt småflikking og tilpasning. Dette pga. noen småfeil i arbeidstegningene fra min 80 år gamle tekniske tegner.
    Jeg hadde også prøvemontert bakplaten til power supply speilvendt :LOL:. Hastverk før ferieturen til hytta !
    Nå passer alt mye bedre, og ser slik ut:

IMG_20240912_192200.jpg

Pass-Labs-XP-27-Phono-Preamp-Rear-Panel-in-Listening-Room-Large.jpg

Nå ble det mer likt originalen, og passform mellom sideplater og lokk flukter tettere.

IMG_20240912_192210.jpg

Da kan jeg begynne å jobbe med innvending kabling...........

Mvh.
    Johnny

Sist redigert:

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Antall liker
    93
    Sted
    Vestlandet
    På høy tid å fortsette på P.L XP 25 klonen !

Det ble et lengre avbrekk enn planlagt på dette prosjektet av ulike årsaker. Men, nå er jeg i gang igjen !

Bakplatene har vært en tur hos min nabo for litt småflikking og tilpasning. Dette pga. noen småfeil i arbeidstegningene fra min 80 år gamle tekniske tegner.
    Jeg hadde også prøvemontert bakplaten til power supply speilvendt :LOL:. Hastverk før ferieturen til hytta !
    Nå passer alt mye bedre, og ser slik ut:

Vis vedlegget 1055942
    Vis vedlegget 1055943

Nå ble det mer likt originalen, og passform mellom sideplater og lokk flukter tettere.

Vis vedlegget 1055944

Da kan jeg begynne å jobbe med innvending kabling...........

Mvh.
    Johnny
    Vakkert, du er en ekte feinschmecker...

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    313
    Først har man bra byggede forsterkere. Så har man de bedre byggede forsterkere og til slutt har man de best byggede forsterkere - Johnny's forsterkere.:) That's it.
    Blir bare så godt humør av å se på bildene.

Mvh Kjell

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Først har man bra byggede forsterkere. Så har man de bedre byggede forsterkere og til slutt har man de best byggede forsterkere - Johnny's forsterkere.:) That's it.
    Blir bare så godt humør av å se på bildene.

Mvh Kjell
    Hei Kjell :)
    Tusen takk for varmende ord ! :love:
    Mvh.
    Johnny

shiva12

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.03.2015
    Antall liker
    70
    Sted
    Risør
    Hi Johnny og alle andre.
    Jeg håper ikke jeg er ufin når jeg ber om litt råd i denne tråden. Kanskje jeg burde starte en ny tråd bare for dette spørsmålet, men siden alle de glupe folka er samlet her, så prøver jeg.

Har akkurat lagt ut et kort for en symmetrisk Hiraga'ish MC-preamp, med on-board PSU. Spørsmålet er jordingsregimet.
    Slik det er ut nå er GND på preamp og PSU ikke koblet sammen på kortet.

Er det en dårlig ide?
    Er det best å koble sammen jord på P2 og PSU jord? (Har mest lyst til dette, hehe)
    Er det bedre å koble input jord med løs ledning til PSU jord?
    Eller noe helt annet?

:) morten

BTW, Christian og jeg har diverse prosjekter klare for deling snart...

Hiraga_MC_sym_skjema.JPG

Hiraga_MC_sym_PCB.JPG

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.781
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Blir interessant å se hva svar du evt får...jeg sliter litt med det samme i to Xono kloner jeg bygde... noe restbrum ved bruk av MC....
    Signaljord og PSU jord må jo nødvendigvis koble sammen et eller annet sted for at kretsene skal fungere korrekt... hva og hvordan fortoner seg av og til mer som magi en sunn logikk....

Ine123

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Antall liker
    4.772
    Sted
    Halden
    Er det best å koble sammen jord på P2 og PSU jord? (Har mest lyst til dette, hehe)
    Vil vel kanskje være mest naturlig å koble sammen slik du har lyst til (J2 til PSU jord)
    Men, slik @Aurora sier, så er det kanskje ikke noe fasitsvar. Du får nesten prøve deg fram.....
    Mvh.
    Johnny

shiva12

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.03.2015
    Antall liker
    70
    Sted
    Risør
    Blir interessant å se hva svar du evt får...jeg sliter litt med det samme i to Xono kloner jeg bygde... noe restbrum ved bruk av MC....
    Signaljord og PSU jord må jo nødvendigvis koble sammen et eller annet sted for at kretsene skal fungere korrekt... hva og hvordan fortoner seg av og til mer som magi en sunn logikk....
    Et av prosjektene som er testet og monteres i disse dager er en MC/MM RIAA fra LT datablad for LT1115. Klassisk Jim Williams appnote! Null støy, null brum. Så og si, da!

Så hvis du ikke får bukt med brummen, så kan denne anbefales.

LT1115_RIAA_MMMC.JPG

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.764
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ville prøvd først uten å koble sammen signal og psu jord (fortrinnsvis også uten nettjord om tilrådelig). Kretsen er nær samme prinsipp som common base forsterkerne til W. Marshall Leach jr, :

Mvh
    KJ

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.442
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    På min X-Ono klon (som jeg akkurat har solgt), gikk Signal Ground bare til input, og 0/midtpunkt fra høyre og venstre
    forsyning til forsyning inn og til chassis/ground-terminalen. Dønn tyst..... Ikke hørbart brum i det hele tatt ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn