Infinity RSIIB. Gamle laban sine.
De har ikke vært enkle å sette opp i det lille rommet mitt. Når jeg kom hjem med de plasserte jeg de på samme plass som de gamle høyttalerne. Lyden var totalt katastrofe! Må innrømme at jeg ble en smule lang i maska. Jeg vet at plassering betyr alt, men likevel... Det var så dårlig at min første tanke var å hente laptopen for å legge de ut for salg. At dette kunne bli bra hadde jeg rett og slett ikke tro på. Etter hvert kom heldigvis fornuften sigende inn, og høyttalerne ble flyttet på hit og dit. Lytteposisjon ble også flyttet frem og tilbake. Etter hvert fikk jeg et rimelig godt resultat, og roen i sjelen senket seg.
Det ble veldig sent den kvelden, og undertegnede ble ikke veldig effektiv på jobben dagen etter. Rent kvalitetsmessig vil jeg si at mine gamle VAF Research Signature I66 er et hakk hvassere. Detaljnivå og oppløsning er bedre på de etter min mening.
Det kan være flere årsaker til dette, men nå må vi huske på at vi her har med en høyttaler fra 1982-85 å gjøre. Når jeg tenker på alderen på disse må jeg si at jeg setter spørsmålstegn vedrørende den påståtte utviklingen på høyttalere? Joda, de beste i dag er noe bedre enn dette, men du skal opp i høy prisklasse før du er på dette nivået. Takk til Lars "laban" for en ryddig og rask handel.
Vis vedlegget 157149