turbo13
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.10.2006
- Antall liker
- 0
Jeg lurer hvor bra er infinity kappa høytaler i dag, da tenker jeg på 7.2-8.2 - 9.2.har hatt selv en 7.2. Kan huske at den hadde en enorm bass, men krevde mye srøm.
tja en kammerat hadde inntil nylig 8,2 i kappa , som han byttet i proAc 3.8 ,å det er ikke mye mer å si ooohoy det ble en annen idrett ;D
Ja er vel det ,har hørt 9,2 å er jo bedre den .men mener å huske en krever en diger amp for å fungere riktigI rettferdighetens navn er vel 3.8 en temmelig mye dyrere høyttaler?
Jeg har et lytterom på ca 20 kvadrat , det er et godt dempet rom.Hvilken kappa bør jeg velge.
Det kommer an på hvordan rommet fungerer under 100 hz, men jeg har hørt 9.2i spille veldig bra i rom på 30 kvm!!!Til
Dag
Hvor stort rom trenger 9.2 for å spille bra,og hvordan er lyden i forhold til 7.2.
WTF?! "You now Nothing".. du nå ingenting?Shit for Brain................
You now Nothing !!!
Her er det mye SaueMjølk mellom øra!!!
Skaff deg litt praktisk erfaring! Teoretikere suuuuuger!!!
En kamerat av meg har 9.2i i et rom av samme fasong og han er plaget med lite bass, så det kan godt hende 9.2i er fint, personlig ville jeg enten testet 9.2i eller droppet Kappa som fronter. Synes kun 9.2i er skikkelig bra.Rommet er5meter langt og 4 meter bredt og høytalerene står på langveggen.
Kunne ikke vært mer enig, jeg tror det er den beste diskanten jeg har hatt i hus, og jeg har hatt mye her!Har et sett med Kappa 7.1i Har beholdt de fordi jeg elsker EMIT-R diskanten, synes den låter veldig fint og mykt - selv i dag - særlig til jazz og med god trommis som er flink til å bruke cymbalene...
jeg er av samme oppfatning som deg, det er kun 9.2i jeg vil ha, en helt annen størrelse på lydbildet. Selv 8.2 synes jeg faller igjennom i direkte sammenlikning.syntes vinklingen til høytalere er noe snodig til tider, de lyder da ikke likt disse kappa ? fra 6 til mod 9. den gang de kom på markedet, var de aktuelle for meg, det var ikke aktuelt for meg med andre enn mod 9. de mindre modellene ga ikke den lydkarakteristikken jeg ville ha, uansett rom. så om mod 9 hadde blitt en "for stor høytaler". ja..da hadde jeg funnet en annen fabrikat. for meg var det lyden av mod 9, jeg ville ha. er det så anderledes med andre ?.
det er foresten en megeet fin høytaler, bare gi den en stabil forsterker som tåler ohmske kromspring. disskanten lyder heller ikke hardt, om du velger komponenter med omhu. da forvandler du hardheten til luftig informasjon. jeg likte bedre de "firkantede " emit, bedre en emit-r(ring). pip. håper det er lov å si det.
Dette er nok kun et romproblem, de har i utgangspunktet ikke så mye bass.Er det stor forskjell mellom lyden fra 9.1 og 9,2?
Jeg likte ikke lyden i 9.1 dengang jeg hørte på disse ,syntes de hadde overdreven mye bass.
Kappa 100 er en dårlig høyttaler. Gå heller for en eldre modell er mitt råd.Vet du hvordan kappa 100 låter i forhold til kappa 9.2?
For alle som digger Infinity, gå inn på www.infinity-forum.de masse bra der! ;D Liker mine Renassaince 90 pga finish, plass og lyd. Lyd bildet er stooort, oppløst topp og fin dybde. Mange nye høytaler skal slite med å holde følge. Negativt: 4 ohm 87 db sier alt!