INFINITY

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Jeg lurer hvor bra er infinity kappa høytaler i dag, da tenker jeg på 7.2-8.2 - 9.2.har hatt selv en 7.2. Kan huske at den hadde en enorm bass, men krevde mye srøm.

V

villov

Gjest
Det spørs vel på øret som hører, men jeg vil si at de er helt på høyde med annet i dag.
Savner enda eldre Infinity modeller med Emit og Emim.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
tja en kammerat hadde inntil nylig 8,2 i kappa , som han byttet i proAc 3.8 ,å det er ikke mye mer å si  ooohoy det ble en annen idrett :eek: ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
I rettferdighetens navn er vel 3.8 en temmelig mye dyrere høyttaler? :)

tja en kammerat hadde inntil nylig 8,2 i kappa , som han byttet i proAc 3.8 ,å det er ikke mye mer å si  ooohoy det ble en annen idrett :eek: ;D

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Jeg har hatt Kappa 9 med gamle EMIT bånd og synes det låt skarpt, Renaissance 90 også med bånd EMIT men liker mye bedre ring-bånd diskanten på Kappa 9.2i. (EMIT-R)

Har hatt mye dyrt hjemme, blandt annet Montana EPX, Usher Dancer 8871 series II, Dynabel Euforia, Dali Helicon 800, Usher Dancer CP 8872 og AC-20 men må bare si at Kappa 9.2i er de beste jeg har hørt hjemme hos meg, har solgt alt annet og har nå mitt tredje par 9.2i, de går ikke ut døren igjen.

sansynligvis spiller de min type lyd, men jeg må si at Kappa 8.2i aldri har gitt meg et godt inntrykk, jeg liker 9.2i MYE bedre.

mvh
Dag

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Til
Dag

Hvor stort rom trenger 9.2 for å spille bra,og hvordan er lyden i forhold til 7.2.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
I rettferdighetens navn er vel 3.8 en temmelig mye dyrere høyttaler? :)
Ja er vel det ,har hørt 9,2 å er jo bedre den .men mener å huske en krever en diger amp for å fungere riktig ;)

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Erdet noen som kan fortelle meg lydforskjellene på kappa 7.2-8.2 9.2. Og hvor stort rom en må ha for at 9.2 skal spille best mulig.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Har hørt de spille i en stue på 40 kvadrat funka bra men tror nok kansjer de spiller bra i mindre rom å . tror kansje 25 kvadrat er nok

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Jeg har et lytterom på ca 20 kvadrat , det er et godt dempet rom.Hvilken kappa bør jeg velge.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Personlig ville jeg ikke hatt noe større enn Kappa 6 i et 20 kvadrats rom. De andre kan bli litt boomete. Infinity fra Kappa og opppover har alltid hatt litt plassbehov.

Jeg har et lytterom på  ca 20 kvadrat , det er et godt dempet rom.Hvilken kappa bør jeg velge.

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Har hatt kappa7.2 før og da vat ikke romet så godt dempet som nå og det var ikke noe problem.

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
1
Er en ganske fornøyd eier av Infinity Renaissance 90 og kan bekrefte at de skal ha litt tørt krutt(ie. power) for å låte bra.
Synes de er fullt på høyde med det meste, men mine er nå ca 12 år gamle og trenger sårt oppgradering og vedlikehold. Skal skifte kondensatorer, internkabling og terminaler. Håper det gjør susen! ;D :D
For de som synes den kan bli noe hard i toppen, matching og strøm er løsningen!! Toppen kan imidlertid være virkelig oppløst hvis en har bra utstyr på den, noe av det beste jeg har hørt.

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Er kappa 7-9 seien bedere enn 80-100 serien,og hva er forskjellen.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
       Til
            Dag

Hvor stort rom trenger 9.2 for å spille bra,og hvordan er lyden i forhold til 7.2.
Det kommer an på hvordan rommet fungerer under 100 hz, men jeg har hørt 9.2i spille veldig bra i rom på 30 kvm!!!

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Hva bør jeg velge har et rom på ca 20 kvdrat som er meget godt dempet, og har lyst på Infinity igjen har hatt 7.2i. før og lurer på om 8.2. eller9.2 ville passe eller er disse for store.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Hvor langt og bredt er rommet, er det helt lukket eller åpent ut i andre rom?

mvh
Dag

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Rommet er5meter langt og 4 meter bredt og høytalerene står på langveggen.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Da ville jeg i hvertfall ikke gått lengre opp enn 8.2. Imo

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
1
Shit for Brain................

You now Nothing !!!

Her er det mye SaueMjølk mellom øra!!!

Skaff deg litt praktisk erfaring! Teoretikere suuuuuger!!!
WTF?! "You now Nothing".. du nå ingenting?

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
  Rommet er5meter langt og 4 meter bredt og høytalerene står på langveggen.
En kamerat av meg har 9.2i i et rom av samme fasong og han er plaget med lite bass, så det kan godt hende 9.2i er fint, personlig ville jeg enten testet 9.2i eller droppet Kappa som fronter. Synes kun 9.2i er skikkelig bra.

mvh
dag

dagb

Medlem
Ble medlem
13.12.2006
Antall liker
0
Har et sett med Kappa 7.1i Har beholdt de fordi jeg elsker EMIT-R diskanten, synes den låter veldig fint og mykt - selv i dag - særlig til jazz og med god trommis som er flink til å bruke cymbalene...

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Hvor stort rom spiller dem i, og hva slags elektronikk bruker du.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Har et sett med Kappa 7.1i Har beholdt de fordi jeg elsker EMIT-R diskanten, synes den låter veldig fint og mykt - selv i dag - særlig til jazz og med god trommis som er flink til å bruke cymbalene...
Kunne ikke vært mer enig, jeg tror det er den beste diskanten jeg har hatt i hus, og jeg har hatt mye her!

EMIT-R er bare NYDELIG!!!

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Har selv kappa 7.1 og syntes disse spiller tilstrekkelig med bass i mitt rom på 26m2 ,men har merket meg at selv disse små kappahøytallerene ,trenger meget kraftig effekt forsterker for spille opptimalt ,det er akkuratt som om de mister dynamikken ,med en for svak forsterker.

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Da forsvinner mine cobalt etter hvert,når jeg finner en kappa, men fortsatt er jeg usikker på hvilken jeg skal velge.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Dersom du bruker en god subwoofer som strekker seg dypt kan du vurdere de mindre modellene synes jeg, jeg betalte 3500 for 7.1, ser at 8.2 går for ca 5500.
9.2i koster ca 10000.

Lykke til :)

mvh
Dag

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Antall liker
2
syntes vinklingen til høytalere er noe snodig til tider, de lyder da ikke likt disse kappa ? fra 6 til mod 9. den gang de kom på markedet, var de aktuelle for meg, det var ikke aktuelt for meg med andre enn mod 9. de mindre modellene ga ikke den lydkarakteristikken jeg ville ha, uansett rom. så om mod 9 hadde blitt en "for stor høytaler". ja..da hadde jeg funnet en annen fabrikat. for meg var det lyden av mod 9, jeg ville ha. er det så anderledes med andre ?.
det er foresten en megeet fin høytaler, bare gi den en stabil forsterker som tåler ohmske kromspring. disskanten lyder heller ikke hardt, om du velger komponenter med omhu. da forvandler du hardheten til luftig informasjon. jeg likte bedre de "firkantede " emit, bedre en emit-r(ring). pip. håper det er lov å si det.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
syntes vinklingen til høytalere er noe snodig til tider, de lyder da ikke likt disse kappa ? fra 6 til mod 9. den gang de kom på markedet, var de aktuelle for meg, det var ikke aktuelt for meg med andre enn mod 9. de mindre modellene ga ikke den lydkarakteristikken jeg ville ha, uansett rom. så om mod 9 hadde blitt en "for stor høytaler". ja..da hadde jeg funnet en annen fabrikat. for meg var det lyden av mod 9, jeg ville ha. er det så anderledes med andre ?.
det er foresten en megeet fin høytaler, bare gi den en stabil forsterker som tåler ohmske kromspring. disskanten lyder heller ikke hardt, om du velger komponenter med omhu. da forvandler du hardheten til luftig informasjon. jeg likte bedre de "firkantede " emit, bedre en emit-r(ring). pip. håper det er lov å si det.
jeg er av samme oppfatning som deg, det er kun 9.2i jeg vil ha, en helt annen størrelse på lydbildet. Selv 8.2 synes jeg faller igjennom i direkte sammenlikning.

Men den gangen testet jeg aldri høyttalerne sammen med gode subwoofere, så det kan forandre på inntrykkene ganske kraftig.

Og så må vi huske på, at det er snakk om økonomi her også.......jeg ble frarådet å kjøpe 9.2i nettopp pga. at jeg hadde for liten forsterker, men valgte å gå for 9.2i og heller skaffe bedre forsterker etter hvert, et valg jeg ALDRI har angret på.

Men jeg tror man kan være happy med 7.1 og bra subløsning, vil liksom ikke presse på for hardt med andres penger.
men for all del, 9.2i er det beste valget stort sett uansett, men dyrere er det, og forsterker med bra kraft bør man skaffe seg etterhvert. Men husk man kan fint bruke Kappa 9.2i med en NAD 218.

Det er lov å like de gamle bånd diskantene bedre :)
Smak og behag.......jeg liker EMIT-R selv om jeg har hatt de gamle båndene flere ganger.....smak og behag.....

mvh
Dag

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Er det stor forskjell mellom lyden fra 9.1 og 9,2?
Jeg likte ikke lyden i 9.1 dengang jeg hørte på disse ,syntes de hadde overdreven mye bass.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Er det stor forskjell mellom lyden fra 9.1 og 9,2?
Jeg likte ikke lyden i 9.1 dengang jeg hørte på disse ,syntes de hadde overdreven mye bass.
Dette er nok kun et romproblem, de har i utgangspunktet ikke så mye bass.

Har testet disse i mange rom og hørt dem mange andre steder uten mye bass, men også alt for mye bass i noen rom.

mvh
Dag

turbo13

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Antall liker
0
Har akkurat lest en test på 9.2. som jeg fant iet gammelt blad Audio fra 95.Der la jeg merke til noe, der sto det at med den stramme bassen fra 9.2. kunne den høytaleren brukes i mindre rom.MEN Da blir vel subb. overflødig på 20 kvadrat.

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Har også lest den testen og det som står der stemmer meget godt med mitt inntrykk, Kappa 9.2i har stram og tørr kontrollert bass i de fleste rom, og absolutt ikke for mye av den heller.

Ingen automatikk mht subber, men prøv og se.

Uansett vil du sansynligvis mangle de laveste frekvensene, og personlig ville jeg ikke vært foruten, derfor har jeg 2 subber.

mvh
dag

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Antall liker
0
Vet du hvordan kappa 100 låter i forhold til kappa 9.2?

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
705
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Vet du hvordan kappa 100 låter i forhold til kappa 9.2?
Kappa 100 er en dårlig høyttaler. Gå heller for en eldre modell er mitt råd.

(Har eid slike, samt Kappa 6 som var en god høyttaler!)

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
1
For alle som digger Infinity, gå inn på www.infinity-forum.de masse bra der! ;D Liker mine Renassaince 90 pga finish, plass og lyd. Lyd bildet er stooort, oppløst topp og fin dybde. Mange nye høytaler skal slite med å holde følge. Negativt: 4 ohm 87 db sier alt!

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Mange gode minner om R90, ja  :D
Mener og huske de var vriene å plassere, har du slitt med det?
Ang. Kappa og sub: ville vel prøvd litt uten før jeg kastet meg ut i noe kjøp, fire 12" er fortsatt fire 12".

For alle som digger Infinity, gå inn på www.infinity-forum.de masse bra der! ;D Liker mine Renassaince 90 pga finish, plass og lyd. Lyd bildet er stooort, oppløst topp og fin dybde. Mange nye høytaler skal slite med å holde følge. Negativt: 4 ohm 87 db sier alt!

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
175
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
De gamle Kappa 6,7,8 og 9 var klart de beste av disse.Jeg hadde selv kappa 9 i flere år.Da de nye modellene kom var de en skuffelse.

Topp Bunn