INFINITY

bjorn_65

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2005
Antall liker
1
Jeg har Kappa 600. Den er ikke like kraftsultne som jeg har forstått tidligere modeller er. Jeg er meget godt fornøyd med de. Da jeg valgte de, fant jeg ingen høyttalere som var markant bedre før de kostet adskillig mer. De spiller med en høy grad av oppløsning, og er kresne på elektronikken. Skulle gjerne hørt disse med f.eks en kraftig Parasound eller Musical Fidelity. De heller nok litt mot det slanke og lyse, men ikke mer enn at det med riktig matching spiller knallbra.
er det disse du mener http://www.infinity-classics.de/infinity/models/Kappa-series-1987/index-Kappa.htm

supercharger2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2003
Antall liker
415
Torget vurderinger
1
Det er enten morsomt eller tragisk, eller begge deler at jeg 17 år senere står helt på stedet hvil i forhold til alt jeg mente i 2006 (med navn balleclorin)

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
5.999
Jeg bruker fremdeles et par Infinity Kappa 600 i hjemmekinoen - sammen med Kappa 200, Kappa Center, Kappa Surround og til og med Kappa Suben funker enda.

Handlet i 2005 - brukt, for halv pris i forhold til nytt.

Et av mine bedre kjøp. De låter fremdeles veldig bra.

Synes det er mer morsomt enn tragisk 😁

supercharger2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2003
Antall liker
415
Torget vurderinger
1
Jeg bruker fremdeles et par Infinity Kappa 600 i hjemmekinoen - sammen med Kappa 200, Kappa Center, Kappa Surround og til og med Kappa Suben funker enda.

Handlet i 2005 - brukt, for halv pris i forhold til nytt.

Et av mine bedre kjøp. De låter fremdeles veldig bra.

Synes det er mer morsomt enn tragisk 😁
Puh! Det var godt å høre :giggle: Da er det bare å kose seg med god lyd på gamle høyttalere!

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.111
Har Epsilon, og ingen planer om å bytte de ut. Låter utrolig bra, mangler ingenting. Bassen er formidabel med riktig forsterker.
Kjører siste versjon av Dynamic Precision A1s EBW på dem, på både topp og bunn. Det er jo ganske bra greier på Infinity synes jeg.
Mitt intrykk er at det å kunne gi skyv til basselementet er vel og bra, men denne servo-kretsen gjør til at forsterkeren virkelig må ha egenskaper som klarer å stoppe elementet også.

Om man er i markedet for Epsilon, er det smart å kjøpe «Revision A». Betydelige oppgraderinger både her og der.

Sist redigert:

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.882
Torget vurderinger
9
Har Epsilon, og ingen planer om å bytte de ut. Låter utrolig bra, mangler ingenting. Bassen er formidabel med riktig forsterker.
Kjører siste versjon av Dynamic Precision A1s EBW på dem, på både topp og bunn. Det er jo ganske bra greier på Infinity synes jeg.
Mitt intrykk er at det å kunne gi skyv til basselementet er vel og bra, men denne servo-kretsen gjør til at forsterkeren virkelig må ha egenskaper som klarer å stoppe elementet også.

Om man er i markedet for Epsilon, er det smart å kjøpe «Revision A». Betydelige oppgraderinger både her og der.
DP er nok det de trenger for å fungere bra. Jeg prøvde med Vincent 995 og Sugden Masterclass monoblokker - Uten hell. Det skulle tydeligvis mer til.
mvh

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.111
Kjell&Company-batteriene er bytta ut med Varta. Artig at lyden ble så mye bedre plutselig etter batteribytte. Tror det meste sitter i hodet.. 😅
Skikkelig WBT-terminaler på Epsilon, burde ordna meg WBT-spader.

Vedlegg

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.111
DP er nok det de trenger for å fungere bra. Jeg prøvde med Vincent 995 og Sugden Masterclass monoblokker - Uten hell. Det skulle tydeligvis mer til.
mvh
Kjørte PA402 på bunn og topp tidligere. Det var deilig å kjenne på at man hadde mye å gå på. Samtidig så var det når man spiller skikkelig høyt at man kanskje kjente på at det begynte å gå tomt på de virkelig lave frekvensene? Nå skal det sies at clip-lampene ikke blinket! Bare en følelse. A1s EBW virker mye mer kontrollert og stabil.
En oppstrammer, merkbar - ikke skikkelig stor forskjell, men godt merkbar. A1s EBW har liksom mer av alt og gir ikke utrykk for å mangle de ekstra 200wattene PA402 har i 8ohm.. PA402 er laget for PA og har høypassfilter sansynligvis. Merker at A1s ikke har det for å si det sånn. Trodde det satt et høypassfilter i Epsilons aktive filter, men er ikke sånn med A1s. Kirkeorgel fikk en ny dimensjon. Ikke at jeg sitter og hører på orgelmusikk ofte, men gøy å prøve.

Jeg må jo bare si at jeg blir dritimponert av både specs og lyden av DP-produktene. For meg er det «the ultimate».
Større rom er bare det jeg mangler.

supercharger2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2003
Antall liker
415
Torget vurderinger
1
Og ut 20 dag jul.... :LOL:
Hadde mine Piega i nesten 4 år, og Focal Sopra før disse i 2 år. B&W 800 D2 hadde jeg også i 3 år. Sånn ca da :) Så jeg får jo testet dem ut en stund....men det er 20 år siden jeg kjørte en Chrysler Voyager til Stockholm og hentet mitt svarte par av Infinity Kappa 9.2i. Min gode venn John West hadde hentet dem og hadde disse hjemme. Der testet vi dem direkte mot IRS Sigma. Og med 600 watts Pass Labs monoblokker koblet til. Det var tider!!! Så mine Kappa er vel over 30 år gamle....blir spennende å prøve Bryston!

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Antall liker
5.999
Den Kappa serien jeg har ble produsert i Danmark - tenkt for det europeiske markedet.

Har brukt de mest i surround - men også i rent stereo oppsett - både de store Kappa 600 og de mindre Kappa 200.

Kanskje noe spesielle i utseendet, men jeg liker de veldig godt - stygg/pene på en unik måte. Flott byggekvalitet.

Nøytrale lydmessig. Noe jeg ikke har tenkt så mye på - men etter jeg skaffet et Genelec oppsett - opplever jeg at de låter veldig likt.

Antagelig derfor jeg har vært så fornøyd med Kappaene så lenge.

De ble utviklet av briten Robin Marshall.

Sist redigert:
Topp Bunn