Influensadelirium og udelte gleder(bilder)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Så var jeg i gang igjen...etter å ha sovet hele ettermiddagen & kvelden i en god feberrus..la meg starte med litt semiotikk:

For ikke å snakke om denne:

Tampen brenner.....

En pakke...med svært tydelig avsender ;D - Takk TOR!!

Robust plugg...disse er det nok behov for når det går for seg

Imponerende finish og byggekvalitet

I racket...2x350+ saftige watt i dual mono-konstruksjon og mer enn nok strøm i C-utgaven

Bak er også alt meget godt lagt opp og gjennomtenkt - foret av DYI nettkabel med Furutech-apparatkontakt

En liten avsporing, i Furutech-eskene lå det noen små isolasjonsputer som gjør seg ypperlig som kabelløftere(!!). I mitt tilfelle er det rett og slett for å forhindre at kabelen har kontakt med seg selv i sløyfen jeg må benytte meg av...

Med sine engelske følgesvenner:

Og sine amerikanske buddies, som nå virkelig har fått det de har spurt om lenge - krefter i overflod!

Dere vant kanskje mange gull i OL men her kom svensken til kort, var likevel et svært hyggelig bekjentskap - lykke til på ferden til ny eier! ;)

Lyden? For å ta kortversjonen - gud bedre for et effekttrinn! Oppløsning, transparens, dynamikk, basskontroll og gjengivelse inntil det absurde(har aldri hørt noe lignende, behovet for bassforsterker ser ut til å ha fordampet), soundstagepresisjon - 4BSST er virkelig en fantastisk match til både signalsiden og høyttalerne mine. Musikken flyter lett og uanstrengt på høyt og lavt volum, skummelt lett..farlig enkelt å spille for høyt nå. Men fremfor alt låter det riktig. Alt sammen. Og rommet har aldri vært så stort...alle Bryston-eiere her vet garantert hva jeg snakker om. Takk for gode tips johna.

Kunne ikke vært mer fornøyd! Det eneste jeg kan tenke meg nå er å kjøpe en til, for bridging...det kunne vært spennende...men nå må jeg sove! Igjen...;)

O.

P.S En cliffhanger tilslutt..;D

Hvis nå bare P25en min kunne komme tilbake uten underlige lyder i lageret...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
GRATULERER!!  ;D

Og for et fantastisk bilde:

Du er etter min mening heeelt der oppe i toppen når det gjelder fotografering av hifi-produkter!

Trenger du MER krefter??  :eek: ::) ;)

Nå vet jeg hvor jeg skal, om jeg engang skal til Stavanger igjen...

God bedring :)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk johna - du er alltid velkommen hit!
Gi beskjed et par dager i forveien ;)

Trenger og trenger...frapperende tanke er det jo. 8)

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Gratulerer så mye :) Helt enig m johna når det gjelder kvalitet på bilder, dette kan du ;)

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jeg leser symbolene dithen at du ved hjelp av fludium har kommet i stigende form, hvilket førte til en fuktig kveld i... Canada? ;)

Fine bilder og manipulasjoner! Det er noe litt steinersk over personifiseringen av objektene, veldig morsomt.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Kan ikke annet enn å si GRATULERER!! :) :) :)

Hvor lenge har du hatt den?

Den gjorde seg veldig godt i racket ditt!

Har alltid tenkt på å sammenlikne Advantage med Bryston. Svenskene er jo kjent for å gi masse for pengene de også. Nå ser det ut som jeg slipper det ;)

Rangerer denne billedserien som en av de aller beste!!! ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Flott tråd med flotte bilder.

Gratulerer med ny forsterker!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Gratulerer! Det har tydeligvis skjedd mye på anleggsfronten siden jeg var oppom for å kjøpe TV´n din i fjor sommer.....Svært lekkert fotografert (men det er vel ikke så rart....)..og utrolig vellydende effekttrinn. Enjoy!

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Gratulere med ny forsterker, lekne bilder... God bedring til Regaen også!

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Ang cliffhanger bildet, tror jeg kanskje jeg er på rett spor her, men kanskje ikke helt i mål.....

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Nå fikk jeg lyst til å male stua hvit og bytte ut alle møblene. Lekkert oppsett!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Heisann! En sånn boks har jeg også tilfeldigvis stående i stua. Det finnes verre ting å ha.

Velkommen i Bryston-klubben!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Hva koster effekttrinnet ditt? Må nok prøve å få satt av tid til et besøk snart, det anlegget ditt begynner å ta av :-D..Forsterkere med vinger wow, begrepet luftig lyd får en ny betydning :eek: Hmm, influensa i disse tider farlig farlig, det er ikke den bevingede svensken som har smittet deg?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D!

Takk for alle hyggelige kommentarer og gratulasjoner!
Ikke lett å ikke være svinfornøyd med dette kjøpet - må være en av de absolutt beste kjøpene man kan gjøre innen hifi - kan ikke forstå annet!?
Og siden den er så utrolig nøytral(det står mye rart i anmeldelser rundtomkring, men nøytral er den), så slipper signalkilden gjennom med alt den har - og i mitt tilfelle betyr det nesten analog varm lyd med Meridian.

Jetman: ja, puen er en AT09, kjøpt på anbefaling fra Vidar P og PAR her på forumet. Til P25en...som jeg lurer på hvor blir av...i verste fall håper jeg den puen kan brukes på en JMW9-arm også ;) Når det gjelder bildene, ja - det er artig for oss amatører å leke med kameraer vet du :D Bare vent til jeg begynner med orkidéene!! ;D

Gbatokai: du var ikke langt unna, bortsett fra at jeg inntok illegal amerikansk influensamedisin i pilleform i går...lite morsomt men effektivt. Men til Canada drar jeg nå hver dag! Du er inne på noe med det steinerske...har skummel bakgrunn om ikke akkurat den.

Trompetnerd: fikk den på døra forrige fredag som var. Hadde gjester i helgen, så den sto med 60-70% belastning fra da omtrent og til søndag kveld(med lukket dør) - det gjorde susen. Ja, jeg tror på innspilling. Den var mye mer frampå og hard i toppen fra starten, nå er det bare flow og feel ;D
Advantage-trinnet er jo selvsagt ikke dårlig, men med Gallo matcher Bryston langt bedre. Det enorme kraftoverskuddet gjør at det ALDRI blir kortpustet eller slapt når det raser på som verst. En del symfonier som nå høres HELT annerledes ut(har sine fordeler å ha influensa, får tid til å høre verker jeg vanligvis ikke setter av tid til). Hadde vært interessant å sammenlignet med DPA1 når det gjelder dynamikk...

Impulse: Hei! :D Takk for sist, ja - her skjer det ting..når en først har startet på denne veien...men musikken kommer fortsatt først og definerer alle valg. Du må ikke røpe det med fotograferingen ;) Og takk...bedre form nå. Hils Per O.!

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Du må ikke røpe det med fotograferingen ;)
Hmmm... her var det plutselig litt mystikk ute og går..... Flink som fotograf er du uansett. Jeg vet, for jeg har utdannelse i faget ;)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ekk! Ekk ekk! Ekk ekk ekk!

(det var innlegg nummer 1000)

;D

O.

P

Parelius

Gjest
Jeg trodde det var en tråd om sjukdom, og så var det bare en om god smak! Dette så bærre lækkert ut, Dog. Gratulerer.

Ps. Er Regaen kaputt? Ingen som har fortalt deg at du burde satse på en Dual? (Hvor er Dualgutta, forresten?)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk, vise mann, det var hyggelige ord.
Det er jo på mer enn en måte om sykdom, men skal ikke dvele ved det.

Regaen ble syk etter 100 timer, så nå er den hos Mono og får nytt lager. Er jeg heldig er den her før helgen...men angstridd som jeg er over slike tidlige feil har jeg snust på VPI Scout..men svært mange anbefaler meg å holde på P25en! Som i alt annet når det gjelder hifi, meget forvirrende...

Dual-mafiaen har jeg ikke sett eller hørt mye til, ikke har det ligget Shure pick-ups i sengen min når jeg våkner heller...;) Er uansett ikke i målgruppen, P25 er jo en spiller som har fått mye skryt i forhold til pengene, litt tilfeldig at jeg kom over en..men er Scout bedre? Det er spørsmålet...

O.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.087
Meget lekkert Dog! Jeg lurer også på hva en DP A1s vil gjøre i oppsettet ditt av ren nysgjerrighet. Vet selvfølgelig at nevnte produkt overhode ikke er svaret, lyset og veien for alle.
Kos deg med din nyervervede Bryston 4B SST som sikkert er mer en god nok.
Håper det årnær sæ med Rega`n. Sånt er kjipt.
God bedring - det beste som ikke virker er en god kopp kaffe med en konjager til ;D

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Synd at vi aldri får vite det..
Husker DOG skrev han aldri skulla ha DP...

His Loss! :p

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja man sier mye dumt :)
Og jeg som sier til folk at de aldri skal si aldri...

Hadde vært interessant å teste DPA1s som en kuriositet, men jeg aldri blitt spesielt "tatt" av de oppsettene jeg har hørt den i. Det er godt mulig jeg får til en DP-session her i løpet av våren...så vi får se...

Men akkurat nå, full av glede over Brystons egenskaper - så tenker jeg heller på å brokoble en til :) Fortsatt godt under DPA1s pris...men det blir i et større rom!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! Regaen kommer kanskje tilbake til helgen, med nytt og fint lager ;)

O.
Meget lekkert Dog! Jeg lurer også på hva en DP A1s vil gjøre i oppsettet ditt av ren nysgjerrighet. Vet selvfølgelig at nevnte produkt overhode ikke er svaret, lyset og veien for alle.
Kos deg med din nyervervede Bryston 4B SST som sikkert er mer en god nok.
Håper det årnær sæ med Rega`n. Sånt er kjipt.
God bedring - det beste som ikke virker er en god kopp kaffe med en konjager til ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Da blir det nok en slik en til uka, takket være eksemplarisk kundebehandling hos Maxwell i Stavanger!

;D!!

O.

P

Parelius

Gjest
Hoi hoi, Mr. Dog, det er saken sin det. Stilren, funksjonell, og nesten lik min (he he). Gratulerer!

Har du tenkt på PU til deiligheten?

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Da blir det nok en slik en til uka, takket være eksemplarisk kundebehandling hos Maxwell i Stavanger!

;D!!

O.
Den er virkelig lekker..... hmmmmm misunnelig? jeg? såklart.....

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! Jeg kjøpte jo en klassisk AT09 fra LPgear.com nettopp, og i følge Rudi skal den spille fint med JMW9-armen, så jeg starter der. Har fortsatt den liggende pent i eske..

Ja, denne ser lovende ut(og etter all den gode kritikken å dømme et godt valg) - gleder meg fælt til å sette på Blood On The Tracks etter den er rigget! ;D

O.
Hoi hoi, Mr. Dog, det er saken sin det. Stilren, funksjonell, og nesten lik min (he he). Gratulerer!

Har du tenkt på PU til deiligheten?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Klart du er ;D
Men det lar seg forsvare når man har en del vinyl...finner stadig argumentasjon på hva som lar seg forsvare ;)

O.
Den er virkelig lekker..... hmmmmm misunnelig? jeg? såklart.....

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
WOW Det var en lekker spiller, gratulere "dog"
Det begynner å lukte fugl av dette nå ;) :)
Hva må du gi for riggen,og kan en få kjøpt løs komplett arm?
Pris på arm?
Mvh Jan I

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, dette tror jeg blir saker! 8)
Både lukt, smak og lyd av fugl! ;D

Ta kontakt med Lyric & Tor, han gir deg garantert en bra pris. Tror dette er best buy i klassen, Stereophile klasse B og alt mulig ;)

O.
WOW Det var en lekker spiller, gratulere "dog"
Det begynner å lukte fugl av dette nå  ;) :)
Hva må du gi for riggen,og kan en få kjøpt løs komplett arm?
Pris på arm?
Mvh Jan I

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Som den fornøyde kunden jeg er, sendte jeg i dag James Tanner i Bryston en mail...som følger:

From:   ole.dokka@gmail.com
Subject: Customer feedback on 4B SST
Date: March 5, 2006 1:44:42 PM CEST
To:   jamestanner@bryston.ca
Cc:   taimport@c2i.net

Good day to you Mr. Tanner,
I was given your mail address by Tor at Lyric Hifi (Oslo, Norway) - so I could tell you and Bryston about my
experience with the 4B SST poweramp.

And what an amplifier it is!! I have only had it for one week, but I think it is safe to say that I am deeply impressed.
The first 72 hours I had it pushing air(with a lot of classical music) with approx. 60 -70 % load in a closed room, then I started to listen to the thing. And was more and more amazed about the resolution, the powerfull dynamics, the transparency, the monster control of bass(never heard anything like it), the increasing sweet, delicate and airy treble, full and bodied midband, and of course great timing and speed. And its getting better and better...so far. Solid state does not get much better than this.

Another thing(I have read a lot of weird reviews, some say it sounds cold and analytical, some say warm - these journalists!) - is its
neutrality. If 4B SST is "anything", it is neutral. I have a Meridian digital frontend, and a Meridian preamp - the cdplayer is excellent and on the warm side in tonality - and it gets out just like that with the Bryston amp - musical, effortless, dramatic when the source material is recorded that way, smooth and mellow when that is called for. Put another source in front of it, and you will get different results. That is how it should be in my book.

I have the Anthony Gallo Reference 3 speakers in my set-up, these are not very hard to drive properly - but they have never sounded like this before. So my conclusion is that the 4B SST and Gallo is indeed a perfect match, the enormous power reserves makes it possible to have high quality music experiences on a fairly low volume, as well as on a dangerously high volume :)

All in all, I now understand why you have continued to develop this amp for over 30 years - it`s a fantastic amplifier regardless of price, and I suspect that I will have to spend 2 to 3 times more money in order get anything significantly better. Or maybe even more.
Thanks for a great product - and best of luck with future projects!

--
Best regards,
Ole Dokka

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Som den fornøyde kunden jeg er, sendte jeg i dag James Tanner i Bryston en mail...som følger:

From:   ole.dokka@gmail.com
Subject: Customer feedback on 4B SST
Date: March 5, 2006 1:44:42 PM CEST
To:   jamestanner@bryston.ca
Cc:   taimport@c2i.net

Good day to you Mr. Tanner,
I was given your mail address by Tor at Lyric Hifi (Oslo, Norway) - so I could tell you and Bryston about my
experience with the 4B SST poweramp.

And what an amplifier it is!! I have only had it for one week, but I think it is safe to say that I am deeply impressed.
The first 72 hours I had it pushing air(with a lot of classical music) with approx. 60 -70 % load in a closed room, then I started to listen to the thing. And was more and more amazed about the resolution, the powerfull dynamics, the transparency, the monster control of bass(never heard anything like it), the increasing sweet, delicate and airy treble, full and bodied midband, and of course great timing and speed. And its getting better and better...so far. Solid state does not get much better than this.

Another thing(I have read a lot of weird reviews, some say it sounds cold and analytical, some say warm - these journalists!) - is its
neutrality. It 4B SST is "anything", it is neutral. I have a Meridian digital frontend, and a Meridian preamp - the cdplayer is excellent and on the warm side in tonality - and it gets out just like that with the Bryston amp - musical, effortless, dramatic when the source material is recorded that way, smooth and mellow when that is called for. Put another source in front of it, and you will get different results. That is how it should be in my book.

I have the Anthony Gallo Reference 3 speakers in my set-up, these are not very hard to drive properly - but they have never sounded like this before. So my conclusion is that the 4B SST and Gallo is indeed a perfect match, the enormous power reserves makes it possible to have high quality music experiences on a fairly low volume, as well as on a dangerously high volume :)

All in all, I now understand why you have continued to develop this amp for over 30 years - it`s a fantastic amplifier regardless of price, and I suspect that I will have to spend 2 to 3 times more money in order get anything significantly better. Or maybe even more.
Thanks for a great product - and best of luck with future projects!

--
Best regards,
Ole Dokka

Tror du kan se fram til STORE rabatter når du skal ha deg en Bryston pre... ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det hjelper fint lite, for det skal jeg ikke ha! ;D
Vet imidlertid ikke hva jeg vil ha der foreløpig...men noe med rør er sannsynlig. ;)
O.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Ser du har kjøpt ATOC9 pick up...er denne oppgradert i forhold til den versjonen som har vært på markedet i mange år nå? Har hørt denne (gamle utgaven) i flere oppsett, og har ikke vært imponert.. Er klar over det gode ryktet denne pick upen har opparbeidet seg. Det virker imidlertid som tiden har løpt fra den på en måte; dynamikk og oppløsning henger ikke riktig med liksom og gir et dafft og kjedelig lydbilde. Det har skjedd ganske mye på pick up fronten siden OC9 ble lansert til stående ovasjoner fra hi-fi pressen. Flere av mine kompiser har byttet pick upen ut med Ortofon mc15 super og fått et kjempeløft i lyden. Dette er en billig pick up til ca 1500kr som har sine helt klare begrensninger selvfølgelig. Vet ikke hva OC9 ligger på nå, men den vinylriggen fortjener pick up av høy klasse! Forstår jeg det slik at du har returnert Regaen din for godt, og heller gått for VPI?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, jeg turde rett og slett ikke å satse på P25en...så nå blir det Scout.
Og ATen ble jo kjøpt til P25en, men jeg vil gi den et forsøk.
Tror nok AT09 en er oppdatert opptil flere ganger, den heter nå AT-OC9ML II - fra LPgear.com`s sider:

"The new AT-OC9ML/II is a brand new design with a gold boron cantilever. A recipient of many awards and accolades from both the press and audiophiles, the half-inch standard mount AT-OC9 Dual Moving MicroCoil cartridge (retail $499.00) is Audio-Technica's one and only moving coil cartridge. It possesses the basic A-T Vector-Aligned design but utilizes two tiny moving coils mounted at 90 degrees in place of the two moving magnets."

Bla bla ;D

Men vi får se, godt mulig du har rett - men prøves må den!

O.

P

Parelius

Gjest
Men vi får se, godt mulig du har rett - men prøves må den!
Viktig regel dette: En ting om gangen.

(Parelius, som er en notorisk regelbryter)

P

Parelius

Gjest
Ad PU og arm/TT:

You must put together the table arm and cartridge to define what you are looking for. A Scout with a Dynavector DRT XV-1S sounds more like a master tape than a SuperScoutmaster with a Bluepoint. They cannot be separated and you should try to hear the combination you are thinking about.
Fra konstruktørens tunge!
(http://tinyurl.com/fktbt)

Topp Bunn