Innbyttepris Ortofon?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei;

det begynner å bli fullt i pu-skuffa; jeg lurer på å selge unna min finfine Ortofon Rohmann. Hva er innbytte (i prosent av nypris, er det ikke?) hos Ortofon om dagen? Er det 25% eller så?

Rohmann koster 10kkr ser jeg i prislista hos Mono. Ergo tenker jeg enten å bytte den inn, eller selge den for noe i overkant av innbytteverdi.

Mvh Vidar P

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Mener det er slik at du får 25% av nypris på den PUen du bytter inn ja. Det er i alle fall slik det blir fremstilt på div. sider på nettet.

Rohmann hadde forøvrig passet fint i min arm....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lille_Adam skrev:
Mener det er slik at du får 25% av nypris på den PUen du bytter inn ja. Det er i alle fall slik det blir fremstilt på div. sider på nettet.

Rohmann hadde forøvrig passet fint i min arm....
Ser man det ja. Altså er vrakpanten 2.500,- på Rohmann da. Dvs at en som kjøper den for 3.500,- får mye pickup for sine tusen kroner :)

Mvh Vidar P

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Må korrigere deg litt Vidar;

Innbytte-systemet fungerer slik at man får 25% RABATT ved kjøp av ny Ortofon pickup.
Mao har en "vraket" Ortofon pickup "0" verdi dersom man ikke skal kjøpe ny Ortofon.

Sist jeg kjøpte Ortofon, oppgraderte jeg og fikk likevel 25% rabatt på prisen av den dyrere pickupen.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det ligger jo i kortene at de 25% er en innbytteordning ved kjøp av ny ja, og ikke at man kan levere den og få igjen 25% av verdien. Jeg skjønte det:)

Hvis man får 25% av prisen på en dyrere pu, så er det jo en gullkantet ordning, og jeg må revurdere salgssummen :)

Mvh Vidar P

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Du veit, de vil jo selge og har "litt å gå på".

Jeg byttet inn en MC 20 Super II og fikk 25% rabatt på Rohmann.

Dette er nok ikke regelen, men jeg blånektet ikke ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det var jo gullkantet deal for deg. Finfin pu Rohmann, men man kan hende bruker noe tid på å finne rett VTF da.

Mvh Vidar P

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
VTF-VTA-Overhang-Azimuth-tracking-osv-osv mye å holde styr på for en som bare er glad i vinyl.

Har forsøkt så gods jeg kan å justere slik jeg har lest meg til at det skal være. Jeg synes det spiller godt, god ballanse oppover og nedover, og perspektivet er i alle fall riktig. Om det er rett, eller om jeg har mer å hente aner jeg ikke.

Jeg får besøk av hifi-interesserte til fradag, og håper at en av dem kanskje har peiling nok til å si om jeg er på sporet av no' riktig...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
VTF-VTA-Overhang-Azimuth-tracking-osv-osv mye å holde styr på for en som bare er glad i vinyl.

Har forsøkt så gods jeg kan å justere slik jeg har lest meg til at det skal være. Jeg synes det spiller godt, god ballanse oppover og nedover, og perspektivet er i alle fall riktig. Om det er rett, eller om jeg har mer å hente aner jeg ikke.

Jeg får besøk av hifi-interesserte til fradag, og håper at en av dem kanskje har peiling nok til å si om jeg er på sporet av no' riktig...
Jeg mener stifttrykk. Under innspilling syntes jeg den sporet og låt best med nokså høyt stifttrykk, og det ble stående. Men etter etpar år fikk jeg ånden over meg for å prøve ut dette, og fant da at et langt lavere stifttrykk var enda bedre (merk at det var etter innspilling!); da kviknet bassen til i tempo.

Mvh Vidar P

Steely_Dan

Medlem
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
0
jeg har en ortofon mc30 supreme, og har opplevd ganske store forskjeller ved endring stifttrykk. Har endret fra ca 2,2g til 2,0g som leverandør anbefaler, og opplever et lettere og raskere lydbilde, mindre pløsete bass. Noen andre som har forsket på stifttrykk på ortofon pu-er?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Steely_Dan skrev:
jeg har en ortofon mc30 supreme, og har opplevd ganske store forskjeller ved endring stifttrykk. Har endret fra ca 2,2g til 2,0g som leverandør anbefaler, og opplever et lettere og raskere lydbilde, mindre pløsete bass. Noen andre som har forsket på stifttrykk på ortofon pu-er?
Det er vel sikkert omlag det samme som mine opplevelser også med MC30 Supreme før, og Rohmann nå. Den kan bli litt treg og tung når trykket blir litt høyt; men under innspilling så trenger den litt trykk for ikke å bli pistrete og lett. Det kan godt hende dette gjelder mange pu'er utover Ortofon.

Men jeg tror mye også er avhengig av armas evner og tilstand, en god arm tillater pu'en å spore evig bra nok selv med litt lavere trykk, vil jeg mene.

Mvh Vidar P

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Erland skrev:

Da var du heldig..! ::) I fjor sommer kjøpte jeg ny Ortofon Kontrapunkt C, og bytta inn en Rondo Blue. Jeg ringte Mono og fikk da greie på at de gir 25 % rabatt på den billigste av de, uavhengig av om det er den man kjøper, eller leverer inn.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Cundis skrev:
Erland skrev:

Da var du heldig..! ::) I fjor sommer kjøpte jeg ny Ortofon Kontrapunkt C, og bytta inn en Rondo Blue. Jeg ringte Mono og fikk da greie på at de gir 25 % rabatt på den billigste av de, uavhengig av om det er den man kjøper, eller leverer inn.
Ja det er der de begynner.

Pipa får gjerne en litt annen låt når kunden later til å være litt i tvil, og "helt tilfeldig" litt forsiktig nevner det kjempegode tilbudet man har fått på en Benz fra the Needledoctor ;)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Hehe, er det sånn det foregår... ;D Kjekt å vite til neste gang jeg skal handle..! ::)

Topp Bunn