Selv fargevalg av kabler ser ut til å være gjort av estetiske hensyn. Sånt utstyr vil jeg også lage!Brasse skrev:Luxman M800-A
Imponerende stykke perfeksjonist arbeide her ja gitt, morro å se at noen tar seg tid til sånt !!Sleiven skrev:meg tube audio 300b. pent arbeid må jeg si. ikke stjerne-jord men allikevel...
Jeg vet - men klarer ikke finne gode "inside" bilder av Atma-Sphere. Noen som kan hjelpeC. Alshus skrev:Hvor er innmaten i de tre siste bildene? Ser bare utsiden jeg?
Heftige saker! Er det B&O?vredensgnag skrev:Slik bygde de cd-spillere før Selve transporten er i metallutførelse - kvalitet og lay-out er i verdensklasse - og DAC-chipen rangerer fortsatt høyt. Disse får man på Finn.no for et par tusen kroner:
Dette er jeg ikke helt enig i. Min første CD-spiller var en Philips CD-150 eller slikt og den hadde da 4x oversampling i 1986. Den første Philipsen, CD-100 var vel en 14bit med 4 ganger oversampling. Du forveksler ikke med upsampling?vredensgnag skrev:Ja, det er en BG7000 cd-spiller fra 1992; den og BG6500 (1989-92) er gode kjøp fortsatt.
(Og har utrolig nok også en S/PDIF Direct RCA-PHONO UT), i tillegg til LINE-OUT.
Folk som ikke vet hva de sitter på av byggekvalitet legger ut disse for et par tusen, eller mindre.
Veier 6,5kg og har meget bra spec's. Merk at de hadde oversampling i 1992, lenge før andre begynte å se på mulighetene i det.
Frequency range: 3 - 20,000 Hz +/- 0.3 dB
Signal-to-noise ratio: > 100 dB / 110 dB A-weighted
Dynamic range: > 96 dB
Harmonic distortion incl. noise: < 0.0025% at 0 dB;
< 0.025% at -20 dB
Channel separation: > 101 dB
Channel difference: < 0.08 dB
Converter system: 2 x 16 bit, 4 x oversampling 176.4
Low pass filter: Digital + Bessel/elliptical analogue
Damping: > 20,000 Hz > 50 dB
Phase error between L and R 0 degree at 20 - 20,000 Hz
Output analogue: 1.3 V RMS at 0 dB
Output, signal: For digital equipment
Var det ikke Philips TDA 1541 LMC mente var så bra...helt til den ikke var så bra lengre?vredensgnag skrev:Slik bygde de cd-spillere før Selve transporten er i metallutførelse - kvalitet og lay-out er i verdensklasse - og DAC-chipen rangerer fortsatt høyt. Disse får man på Finn.no for et par tusen kroner:
Har bare kopiert spec's, TrondMeg.Trondmeg skrev:Dette er jeg ikke helt enig i. Min første CD-spiller var en Philips CD-150 eller slikt og den hadde da 4x oversampling i 1986. Den første Philipsen, CD-100 var vel en 14bit med 4 ganger oversampling. Du forveksler ikke med upsampling?vredensgnag skrev:Ja, det er en BG7000 cd-spiller fra 1992; den og BG6500 (1989-92) er gode kjøp fortsatt.
(Og har utrolig nok også en S/PDIF Direct RCA-PHONO UT), i tillegg til LINE-OUT.
Folk som ikke vet hva de sitter på av byggekvalitet legger ut disse for et par tusen, eller mindre.
Veier 6,5kg og har meget bra spec's. Merk at de hadde oversampling i 1992, lenge før andre begynte å se på mulighetene i det.
Frequency range: 3 - 20,000 Hz +/- 0.3 dB
Signal-to-noise ratio: > 100 dB / 110 dB A-weighted
Dynamic range: > 96 dB
Harmonic distortion incl. noise: < 0.0025% at 0 dB;
< 0.025% at -20 dB
Channel separation: > 101 dB
Channel difference: < 0.08 dB
Converter system: 2 x 16 bit, 4 x oversampling 176.4
Low pass filter: Digital + Bessel/elliptical analogue
Damping: > 20,000 Hz > 50 dB
Phase error between L and R 0 degree at 20 - 20,000 Hz
Output analogue: 1.3 V RMS at 0 dB
Output, signal: For digital equipment
Liten korreksjon:baluba skrev:Det som var vanlig i starten fra Japan var vel 14 bit 2 ggr oversampling? Phillips-baserte brukte 16 bit 4 ggr oversampling. I likhet med min Denon DCD 1000 som jeg kjøpte i 1985. Den var vel en av de første japanske som brukte 4 ggr oversampling.
Jeg mener å erindre at det var omvendt. Det var Phillips som startet med 14 bit DAC og noe oversampling, mens de første Sonyspillerne hadde 16 bit DAC. Mener også å ha lest et sted at det var Sony som foreslo at oppløsningen i mediet skulle være 16 bit og at dette var høyere enn det Phillips foreslo.baluba skrev:Det som var vanlig i starten fra Japan var vel 14 bit 2 ggr oversampling? Phillips-baserte brukte 16 bit 4 ggr oversampling. I likhet med min Denon DCD 1000 som jeg kjøpte i 1985. Den var vel en av de første japanske som brukte 4 ggr oversampling.
Korrekt.KJ skrev:o.t.
Jeg mener å erindre at det var omvendt. Det var Phillips som startet med 14 bit DAC og noe oversampling, mens de første Sonyspillerne hadde 16 bit DAC. Mener også å ha lest et sted at det var Sony som foreslo at oppløsningen i mediet skulle være 16 bit og at dette var høyere enn det Phillips foreslo.baluba skrev:Det som var vanlig i starten fra Japan var vel 14 bit 2 ggr oversampling? Phillips-baserte brukte 16 bit 4 ggr oversampling. I likhet med min Denon DCD 1000 som jeg kjøpte i 1985. Den var vel en av de første japanske som brukte 4 ggr oversampling.
mvh
KJ
En vurdering mange har kommet med. Virker som om kretsene på 14-bitspillerne rundet av lyden på en behagelig måte.Espen R skrev:Jeg ble bedt om å prøvelytte begge spillerne side-by-side og min konklusjon var den samme som for de fleste andre i lyttepanelet: 14-bits varianten låt bedre. Den var mykere og mer "analogaktig" oppover i frekvensområdet.
Det kan godt hende.vredensgnag skrev:En vurdering mange har kommet med. Virker som om kretsene på 14-bitspillerne rundet av lyden på en behagelig måte.Espen R skrev:Jeg ble bedt om å prøvelytte begge spillerne side-by-side og min konklusjon var den samme som for de fleste andre i lyttepanelet: 14-bits varianten låt bedre. Den var mykere og mer "analogaktig" oppover i frekvensområdet.