Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Hvorfor skal jeg bruke kr. 5000,- på signalkabler - på utsiden av boksene - når lyden på innsiden skal gjennom kabler til kr. 10,- ???
Eller er det jeg som bommer helt på produksjonskostnadene.........
Dette er en Sugden er det ikke? Hvilket signal går gjennom kabelstripa?nb skrev:Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Hvorfor skal jeg bruke kr. 5000,- på signalkabler - på utsiden av boksene - når lyden på innsiden skal gjennom kabler til kr. 10,- ???
Ei kvalifisert gjetning er at den flatkabelen er til styring av reler på inngangerVidar P skrev:Dette er en Sugden er det ikke? Hvilket signal går gjennom kabelstripa?nb skrev:Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Mvh Vidar P
Edelt jern er ikke så billig vet dubambadoo skrev:Mye PSU i de der
Synd prisen er helt absurd :-\
Tenkte meg det ja. Det rimte ikke at dette var signalførende nei. Mao er sammenlikningen ikke helt... meningsfull?RJEL skrev:Ei kvalifisert gjetning er at den flatkabelen er til styring av reler på inngangerVidar P skrev:Dette er en Sugden er det ikke? Hvilket signal går gjennom kabelstripa?nb skrev:Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Mvh Vidar P
Tja, det er jo neppe top-of-the-line HiFi-kabling som brukes internt i de fleste apparater. Om man ser på hvordan anlogutgangene på Edge-spilleren er koblet så fremstår det for meg som noe rart at det skal ha så mye å si hva man velger å bruke av signalkabling på andre siden av kabinettet.Vidar P skrev:Tenkte meg det ja. Det rimte ikke at dette var signalførende nei. Mao er sammenlikningen ikke helt... meningsfull?
Mvh Vidar P
Nå var det akkurat denne koblingen av kabelstripa og i/c'ene jeg kommenterte.nb skrev:Tja, det er jo neppe top-of-the-line HiFi-kabling som brukes internt i de fleste apparater. Om man ser på hvordan anlogutgangene på Edge-spilleren er koblet så fremstår det for meg som noe rart at det skal ha så mye å si hva man velger å bruke av signalkabling på andre siden av kabinettet.Vidar P skrev:Tenkte meg det ja. Det rimte ikke at dette var signalførende nei. Mao er sammenlikningen ikke helt... meningsfull?
Mvh Vidar P
Skjønte det. Og enig. Og enig. Og enig. Det er fint å være det iblant ogsåVidar P skrev:Nå var det akkurat denne koblingen av kabelstripa og i/c'ene jeg kommenterte.
Edge er en helt annen sak, og jeg er enig i at det ser sjokkerende ut. Jeg hadde iallefall for alltid mistet enhver tillit til produsenten dersom jeg hadde åpnet min dyre nyerhvervelse og det så slik ut. Iallefall om noen plausibel redegjørelse fra produsent hadde uteblitt.
Mvh Vidar P
Skulle til å si at det var kabel opp til et eventuelt display, men det er vel ikke overflod av forsterkere med skjerm i frontRJEL skrev:Ei kvalifisert gjetning er at den flatkabelen er til styring av reler på inngangerVidar P skrev:Dette er en Sugden er det ikke? Hvilket signal går gjennom kabelstripa?nb skrev:Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Mvh Vidar P
Godt poeng, men bildet er helt feil. Kablene du viser til er mellom releene og en microkontroller som styrer utgangsvalg. Den kabelen fører ikke noe audiosignal i alle fall.Flageborg skrev:Hvorfor skal jeg bruke kr. 5000,- på signalkabler - på utsiden av boksene - når lyden på innsiden skal gjennom kabler til kr. 10,- ???
Den diskuterte flatkabelen er for kontroll av releene. Har ingen betydning for lyden. Men releene kan ha detFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Han henviser vel til kablene ved siden av flatkabelen? Sirklene antok jeg var satt der av den som lastet opp bildet i sin tid. Tok jeg feil?Vidar P skrev:Tenkte meg det ja. Det rimte ikke at dette var signalførende nei. Mao er sammenlikningen ikke helt... meningsfull?RJEL skrev:Ei kvalifisert gjetning er at den flatkabelen er til styring av reler på inngangerVidar P skrev:Dette er en Sugden er det ikke? Hvilket signal går gjennom kabelstripa?nb skrev:Logikk og HiFi er ikke alltid bestevennerFlageborg skrev:Det er alltid moro å løfte litt på "sløret" - sånn for å få litt "kjøtt på beinet" i diskusjonene.
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Ud fra billederne er der for mig all mulig grund til at tro den sidste er den bedste og I ved hvorfor.bambadoo skrev:Trådløst nå
Bryston ser ut til å benytte veldig vanlige industristandardkomponenter. Gryphon ser ut til å handle i hylla over uten at det blir ekstravagant og svinedyrt. Gryphon sine kort er litt mere avansert oppbygget, Bryston mer DIY-stil. Begge ser fornuftlige ut, men på hver sin måte og Bryston virker billigst.Valentino skrev:Gryphon er nesten for mye av det gode. Bryston er seriøst.
Min nye preamp:
Logitech Transporter