Weiss Dac 202
Vedlegg
-
145.9 KB Visninger: 1.627
Interessant å se at Weiss også går for ES9018 i sin dac202..wizard skrev:Weiss Dac 202
En annen av dacene som kommer med ES9018; Wyred 4 Sound DAC2 - $1500ceroxol skrev:Interessant å se at Weiss også går for ES9018 i sin dac202..wizard skrev:Weiss Dac 202
Noen som har sett bilder av innmaten i M2Tech Vaughan? Den har vel flere av ES9018: "features 8 D/A IC's (4 per channel in mono mode)"?
Ja, man skjønner hvorfor det koster....Zomby_Woof skrev:Accuphase er vakkert!
Jepp.Cobra2 skrev:NAD 3020... så vidt jeg husker...
Arne K
Denne var virkelig finwizard skrev:Accuphase C-3800
Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Med månedslønn på ca USD 2-300 (litt usikker her, for 4 år siden var jeg på fabrikkbesøk i Kina der mnd-lønn lå på ca 200USD og jentene jobbet akkord) så er det ikke så veldig dyrt likevel. I forhold til et skjærereir fra en europeisk garasje.Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Trondmeg skrev:I forhold til et skjærereir fra en europeisk garasje.Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Hvorfor i allverden håndplasseres komponentene? Ingenting på det bildet er vel spesielt vrient å plassere maskinelt?Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Hvor vanlig er det egentlig å montere hullkomponenter maskinelt?Delle skrev:Hvorfor i allverden håndplasseres komponentene? Ingenting på det bildet er vel spesielt vrient å plassere maskinelt?Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Kanskje produksjonsvolumet blr for smått?
Mvh
Det var mer vanlig før. Nå vet jeg om to maskiner, en hos Kitron i Arendal, og en hos Mascot. Svære kompliserte, bråkete og kule saker. ;DSnickers-is skrev:Hvor vanlig er det egentlig å montere hullkomponenter maskinelt?Delle skrev:Hvorfor i allverden håndplasseres komponentene? Ingenting på det bildet er vel spesielt vrient å plassere maskinelt?Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Mvh
Jeg forstår, jeg assosierer uansett hullkomponenter med manuell montering. Fellesnevneren er at de koster forferdelig mye mer å få klistret på kortet enn SMD.kneip skrev:Det var mer vanlig før. Nå vet jeg om to maskiner, en hos Kitron i Arendal, og en hos Mascot. Svære kompliserte, bråkete og kule saker. ;DSnickers-is skrev:Hvor vanlig er det egentlig å montere hullkomponenter maskinelt?Delle skrev:Hvorfor i allverden håndplasseres komponentene? Ingenting på det bildet er vel spesielt vrient å plassere maskinelt?Snickers-is skrev:Xindaken er jo full av håndplasserte komponenter. Om det gjør den bedre er uvisst, men at det gjør den dyrere å produsere er det ingen tvil om.Trondmeg skrev:Ryddig og pent bygget Xindak'en. Jeg tror egentlig ikke at en pent og ryddig bygget komponent er dyrere enn et skjærereir. Noe dyrere å planlegge, men det gir en mer rasjonell produksjon.
Mvh
Finnes flere av disse. Noca i Trondheim har også en.Det var mer vanlig før. Nå vet jeg om to maskiner, en hos Kitron i Arendal, og en hos Mascot. Svære kompliserte, bråkete og kule saker. ;D
http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstube&1283899657&/Berning-ZH-230-30-watt-OTL-steBaard skrev:Berning ZH 230 30 watt OTL stereo
Første gang jeg ser en rørforsterker med switchmode PS - nå har jeg sett det også!