Politikk, religion og samfunn Innvandringsregnskapet - på tide å tenke nytt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Her var en virkelig interessant artikkel. Hvis man ser på tallene som presenteres kan man få en aha-opplevelse. Det er konklusjoner i artikkelen som også sier ganske mye. Vi har gjort endel dumme ting når det kommer til integrering og "ankomsthjelp" til våre "nye landsmenn"!

Født i Norge - må ha språkhjelp på skolen - VG Nett

Så lenge vi lar de etablere seg subkulturer som ikke behersker norsk er samfunnet virkelig ute å kjøre!

Denne kommentaren av Aslak Nore gir også grunn til å gruble litt over framtidsutsikter som vi må ta tak i nå i dag hvis vi skal unngå de verst mulige scenarier!

Oslo - en fremtidsdystopi - VG Nett om Kommentaren

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er ikke rasist, men...jeg synes alle burde skaffe seg hver sin gris! Gjerne mini-gris. Regner med at det er nok...
    Kanskje også at svinekotteletter vil være eneste for på alle asyl-mottak
    De "muslimske" innvandrerne som skaper mest problemer og flest overskrifter er vel gjerne ikke plagsom religiøse i utgangspunktet. Religionen er et skalkeskjul de gjemmmer seg bak for å oppnå fordeler.

Sånn helt strengt målt etter hva Koranen sier så skal ikke muslimer lage problemer i de land de flytter til!!

Den minigrisen vil nok mer en noe annet føre til at du ikke kommer i kontakt med de hyggelige muslimene som burde være våre allierte i en kamp mot disse ekstremistene som bare er ute etter å lage bråk og oppnå personlige fordeler.

HeadMan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Nå .. Ja .. Nei
    Det er da ikke SÅ uvanlig at Muslimer spiser litt gris bevisst. Det er såvidt jeg tolker det grader av det meste.
    Hilsen ANTIRELIGON

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.328
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hmm - et godt vern mot overfallsvoldtekter burde vel være et par strimler stjernebacon som truseinnlegg? ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Hmm - et godt vern mot overfallsvoldtekter burde vel være et par strimler stjernebacon som truseinnlegg? ;D
    Tror ikke de som voldtar er så religiøse at det vil stoppe dem!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.415
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er vanskeleg, dette med innvandring. Men det finnest ikkje alternativ, om vi skal halde hjula i gong i dette landet.

Rotmo peikar på eitt felt som det er grunn til å sette fokus på; segreringa. Vi opplever nok ting veldig ulikt, ut frå ståstad. Sjølv har eg vore innvandrar i Spania, og det var tankevekkjande. Eg har innvandrarvener som kom hit som flyktningar på 90-talet, og som no er det eg vil kalle fullstendig assimilerte, langt meir enn kva eg og min familie var då vi pakka saman og kom heim att frå Spania. Men eg har også sett dei som samlar seg i tette naboskap i Oslo, noko som lett kan føre til ghettotilstandar.

Kulturar bør påverkast innbyrdes. Elles stagnerar dei. (Tenk på innlandsfolket på Ny-Guinea, som hadde levd for seg sjølv heilt til ca 70-talet. Då kom dei ut av steinalderen. Men i dag er dei svært så assimilerte, med datamaskiner og mobiltelefonar, dei og) Og motsett, dersom ein tvingar kulturar innover folk, skjer det mykje stygt (tenk berre på fornorskinga av samane, noko som gjekk føre seg attende på 70-talet utan særleg kritikk).

Mitt syn er at vi bør tilrettelegge for innvandring i rurale strok. Vi treng ikkje at byane veks endå meir. Det skapar berre problem, og det kan absolutt diskuterast om det skapar verdiar for landet.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    1
    Det er vanskeleg, dette med innvandring. Men det finnest ikkje alternativ, om vi skal halde hjula i gong i dette landet.

Dette er selvsagt helt feil…………. At et land i korte periode og ved spesielle hendelser kan ha bruk for folk med spesifikke ferdigheter må absolutt ikke forveksles med at befolkningsvekst må til for å holde hjula i gang.

Problemet vi har er over/feilutdannelse samt at en alt for stor del unge blir uføretrygdet og den totale andelen trygdede er alt for høy.

Storstilt innvandring, vestlig/ikke vestlig spiller ingen rolle, det løser ingen problemer det skaper bare flere

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736

Dette er selvsagt helt feil…………. At et land i korte periode og ved spesielle hendelser kan ha bruk for folk med spesifikke ferdigheter må absolutt ikke forveksles med at befolkningsvekst må til for å holde hjula i gang.

Problemet vi har er over/feilutdannelse samt at en alt for stor del unge blir uføretrygdet og den totale andelen trygdede er alt for høy.

Storstilt innvandring, vestlig/ikke vestlig spiller ingen rolle, det løser ingen problemer det skaper bare flere
    Forakten for de uføre - Ytring

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    1
    Du må gjerne innbille deg at å påpeke et problem handler om forakt :rolleyes: det er jo ikke en ukjent at når man mangler fakta velger man the high moral ground tilnærmingen

uføre.jpg

uføre1.jpg

Se på kurven for tidsbegrenset uførepensjon den gir en viss indikasjon på hvilken vei det går, og med stadig påfyll av lønnsslaver fra det store utland og tilsvarende press på pris ser det ikke veldig lyst ut for de som måtte ønske en 80-70-50% stilling

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    "Tidsbegrenset uførestønad, tidligere ytelse fra folketrygden til personer som oppfylte vilkår for uførepensjon, men hvor det etter en helhetsvurdering ble funnet at det ikke var usannsynlig at inntektsevnen kunne bedres på sikt. Ytelsen ble innført i 2004, men opphevet i 2010. Mottakere av tidsbegrenset uførestønad per 1. mars 2010 ble overført til arbeidsavklaringspenger"

Store norske leksikon

Dropp skattelette og bruk pengene på tilrettelegging for de som ønsker arbeid, men ikke kan få vanlig arbeid.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.489
    Torget vurderinger
    2
    Capture1.JPG
    Her ser man at uførtrygding og utfasing fra yrkeslivet er langt høyere blandt innvandrere enn nordmenn. Innvandringen bidrar til en sosialhjelp uførepensjonsbombe som gjør innvandringen ikke-bærekraftig. Nå visse grupper overspiser av lasset må resten få sine velferdsordinger kuttet, dvs du og morra di og onkelen din....

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    805
    ^Er det ikke bare å droppe enda mer skattelette da?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Dropp skattelette og bruk pengene på tilrettelegging for de som ønsker arbeid, men ikke kan få vanlig arbeid.
    Pinky,

Et problem her er nok at det ikke finnes arbeid til mange av de "uføretrygdede". De har gjerne ikke den kompetanse som trenges i vårt moderne samfunn, og de er gjerne ikke lenger fysisk i stand til å utføre tungt manuellt arbeide, samtidig som tilgangen på slike jobber både blir mindre og fordi det kommer lavtlønnte utlendiger inn i disse jobbene. ( Sosial dumping. )

Grunnen til at jeg skriver uføretrygdede i " " er fordi en del ( vet ikke hvor mange ) nok ikke er "uføre" i tradisjonell forstand, men denne trygden er det samfunnet kan tilby dem da vi ikke har passende jobber til dem. Mange forståsegpåere mener jo at Norge har for mange "trygdede" og for få arbeidsledige. At vi kamuflerer arbeidsledighet med uføretrygd. En mekanisme jeg ikke har så mye i mot da det i mange tilfeller gir den som mottar pengene noe større grad av verdighet enn et "arbidsledig" stempel.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.736
    Du har mye rett i det, Spirre, men jeg har også inntykk av at det ikke er så stas å legge tilrette for en lettere funksjonshemmet. Det er mer prestisje i å skape arbeidsplasser for de som er tungt funksjonshemmet.
    Forståregpåerene ser at den trygdede maler garasjen sin, ergo er han frisk. Det forstårsegpåeren ikke registrerer er at mannen må ha tre ganger så lange pauser, dessuten pause dobbelt så ofte.
    Jeg vet også at mange eldre arbeidstakere har blitt "uføretrygdet" når industriarbeidsplasser har blitt lagt ned, men det er for svarte ikke den trygdedes skyld? Viljen til å jobbe er der, men hva er tilbudet? "Hva vil du velge, Rørlegger Hansen, vi har ledig 8 hjelpepleierstillinger og tre førskolelærere" "Klart du kan få jobb, unge Svendsen, men da må du flytte med familien til den andre enden av landet. Desverre finnes det ikke jobb for konen din der"

Men nå er jeg langt ute på jordet iforhold til temaet til tråden. Sorry.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Men nå er jeg langt ute på jordet iforhold til temaet til tråden. Sorry.
    I så veldig langt ute egentlig. Slike forhold er premissgivende for de standpunkt vi tar i den debatten som er hovedtema i denne tråden. Alt henger som kjent sammen med alt!

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hvem har gitt våre politikere rett til å rasere Norge?

I en artikkel i NRK sier Helga Pedersen at vi skal bli 1 million flere i Norge, det virker som det er planlagt av våre stortingspolitikere uansett hvilket parti de hører til.

– Vi skal bli én million flere innbyggere i Norge i løpet av de neste 10–15 årene. Det gir veldig store muligheter for norske matprodusenter, enten man produserer svin eller annet kjøtt. Det ligger ikke minst en kjempemulighet her for fiskerinæringen til å øke omsetningen på innenlandsmarkedet.

Mener landbruksministeren bommer - Nordland

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Spørsmålet er vel heller kor berekraftig dette landet er, med tanke på kva vi skal leve av, og kor mange som skal gjere det. Kva er målet for heile greia?
    Innvandringen er ikke bærekraftig, om Norge hadde vært det uten innvandring er jeg ikke i tvil om.
    Raskt befolkningsøkning er det verste for et land.

V

vredensgnag

Gjest
    Hmmm - "rask befolkningsvekst er det verste for et land."

Det avhenger vel av situasjonen landet befinner seg i - og man kan ha ulike utgangspunkt.

1. USA hadde enorm befolkningsvekst ved innvandring, og det synes da å ha styrket det landet, kanskje mer enn godt er, på mange måter og i mange tiår. Du skal se det kan være nyttig å få et flerkulturelt perspektiv på ting. Nå går man gjennom noen utfordringer der, men det skyldes ikke innvandring, men snarere skjevfordeling av inntekter, formue og muligheter - samt konsekvensene av outsourcing og automatisering. (Man regner med at 47% av arbeidsstokken i USA vil være irrelevant for arbeidsgivere om noen år.)
    Technology and jobs: Coming to an office near you | The Economist

2. Landet kan ha store regioner der det har skjedd avvikling og nedbygging av aktivitet, fordi den opprinnelige befolkningen har søkt seg inn til tettsteder.
    Dette er aktuelt i Norge, og om man ser seg blind på noen taxi-sjåfører i Oslo kan det godt være man går glipp av at veldig mange innvandrere søker seg ut i bygder i Norge. Faktisk er det innvandrerne som har satt en brems på fraflyttingsstatistikken for norske bygder, mens norske nordmenn vil inn og slåss om kvadratmeterprisene i byene.

Det er mange flere scenarier som kan trekkes opp, men "rask befolkningsvekst er det verste for et land," blir et rart utsagn, nesten hvordan man vrir og vender på det.

Om medias dekning av norsk innvandringspolitikk hadde vært mindre fokusert på "krisehjelp" og mer rettet mot "kompetanse, kunnskaper og bosettingsvilje vi trenger," så tviler jeg på at man i det hele tatt ville diskutert dette. Underliggende er vel en fremmedfrykt som gjør at man ser seg blind på innbilte konsekvenser, uten å forstå hva som faktisk foregår.

Hva syns Fjernkontrollen om at 90.000 svensker har norsk skattekort? Er dette positivt eller negativt? Sist jeg var på en av turistforeningens større hytter snakket jeg med daglig leder, som var norsk, og vi diskuterte at alle øvrige ansatte var svensker. "Ja, norsk ungdom gidder ikke arbeide, mens disse svenskene arbeider som helter." En nordmann, 38 svensker på stedet.
    Er det bra eller dårlig at vi får inn folk som viser oss hvordan man skal arbeide?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Norge er et grisgrendt strøk og det er rikelig plass til fler mennesker her. Men vi har ikke spesielt bruk for horder av nye mennesker som skal leve på trygd, tiltak og offentlig støtte.

Her bør man utvise mye større grad av strategisk selektivitet for den demografiske utviklingen.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    1. USA hadde enorm befolkningsvekst ved innvandring, og det synes da å ha styrket det landet, kanskje mer enn godt er, på mange måter og i mange tiår. Du skal se det kan være nyttig å få et flerkulturelt perspektiv på ting.
    I rettferdighetens navn bør det poengteres at innvandringen ikke var gunstig for de som bodde i USA opprinnelig.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.612
    Torget vurderinger
    23
    Indianerne tok ingen notis av innvandringen. I dag bor de i reservater...

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Så om 30-40 år sitter de siste nordmenn i reservat på Finnmarksvidda?

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok lite trolig, men at stadig flere byer får klare etniske skillelinjer er helt sikkert.

Det finnes ikke et land der en storstilt innvandring kan vise til suksess for originalbefolkningen!

Å vise til USA gir ikke spesielt mye mening, alle vet hvordan det gikk med indianerne i sin tid, men i dagens USA flytter man mer frivillig i "reservater".

Race maps of America | Mail Online

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Hver somalier som henter ektefelle i hjemlandet koster Norge 9 millioner kroner, og ikke tilfredsstiller det gjeldende forsørgerkravet på 246.000 kroner i dokumenterbar inntekt før skatt, klarer likevel de fleste gifteklare somalierne å hente seg ektefelle fra hjemlandet.

Hver somalier som henter ektefelle i hjemlandet koster Norge 9 millioner kroner - Økonomi næringsliv - Hegnar Online

Ille, og de formerer seg i et rasende tempo. 4-7 unger er normen.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Endelig har venstre tatt til vettet og støtter FRP om mindre innvandring, at 80% av innvandringen fra den 3. verden blir stoppet er fantastisk.
    Dette hadde jeg aldri trodd om Venstre.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Endelig har venstre tatt til vettet og støtter FRP om mindre innvandring, at 80% av innvandringen fra den 3. verden blir stoppet er fantastisk.
    Aprilsnarr?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Nå er det lenge siden vi stengte portene for innvandring. Det skjedde på 80-tallet. Portene ble på 2000-tallet vidåpnet for EU-borgere.

Eneste måten å komme til Norge fra 3. verden er gjennom en asylordning som under de rødgrønne ble strammet så hardt inn til livremmen. Ytterligere innstramming innebærer brudd på lovverk vi har undertegnet og ratifisert. Også har man giftemål, hvor det er så hardt strammet inn at det går utover giftemål gjort i vesten og andre steder. Også har vi familiegjenforening hvor det foretas genetiske prøver. Jukser man på alt dette så er det tuppen ut døra.

Så innvandring. Eneste måten å få det strengere på nå er å trekke oss fra Schengen. SP og SV er partiene som de mørkeste innvandringsfiendtlige velgerne burde stemme på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn