Integrert 300B fra øverste hylle, hva foretrekkes.?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    BerntJ skrev:
    Trodde vi hadde ytringsfrihet til å mene det vi vil.
    BJ.
    Det har vi 8)
    Personlig skal det uhyre mye til før jeg blir tråkket på tærne ;D
    Kjenner par av de ihugga AN-tilhengerne personlig og vet de lett føler seg ubekvem om noen snakker negativt om det de har eller skal ha seg :-\
    Syns det er litt trist, men sånn er det nå en gang..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Blomsterkjell skrev:
    BerntJ skrev:
    Trodde vi hadde ytringsfrihet til å mene det vi vil.
    BJ.
    Det har vi 8)
    Personlig skal det uhyre mye til før jeg blir tråkket på tærne ;D
    Kjenner par av de ihugga AN-tilhengerne personlig og vet de lett føler seg ubekvem om noen snakker negativt om det de har eller skal ha seg :-\
    Syns det er litt trist, men sånn er det nå en gang..
    Da kjenner du andre AN folk enn jeg gjør. De er nemlig ikke så hårsåre som du påstår her.

    /jan
     
    M

    musicus

    Gjest
    La nå ikke dette ble en for eller imot AN tråd ;) :)...

    På tide med litt bilder av hva denne tråden handler om ;D ...



    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har både AN produkt og CJ produkt...Og de trives utmerket sammen de ;)
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Rune S skrev:
    Selvsagt skal man si hva man mener og hifi burde heller ikke skape noen krangler,hifi er og blir vanvittig subjektivt,men så er nå det også litt underholdende med litt småkjekling ;D Det var foresten du som begynnte med å nevne AN selv Kjell :D

    Hadde en PVet eller annet ,PV8 kanskje ? ,likte den meget godt,musikalsk og deilig,men jeg syntes AN pre låt mer som ekte instrument og stemmer gjør,så der har man det igjen,hifi i et nøtteskall. Selv har jeg aldri hørt noe annet som gjør klangfarger og levende gjengivelse så bra som AN.
    Matching er også fullstendig essensielt oppi det hele.
    Men jeg tror jeg ser for meg hva som skjedde,CJ kan slik jeg kjenner de i noen oppsett låte mer utstrakt,AN kan da bli litt for innelukket/grå/klemmt/pågående i sammenligning.Noe så enkelt som en god litzkabel,som er det alle AN kabler basert på og som alt deres utstyr blir matchet mot,kontra solidcore i et ledd kan utgjøre denne nyanse forskjelen.Alt AN utstyr er også matchet oppimot AN høytalere,som i likhet med alle andre høytalere har sine "farger" ,eller blomsterarter om du vil ;D

    Viss du er såpass fornøyd med det du har så er det nok en god ide å roe seg med det :)
    Ja, jeg startet med AN pga enkelheten..
    Jeg er ikke redd for å utdype hva jeg hører og ikke hører, men vet ikke om folket blir tråkket på beina når tråden går mot OT.?
    Lett å bli moderert bort også, men vi kan jo dele våre meninger, Rune, så kan de andre overse eller la være å moderere bort våre subjektive meninger ;D

    M2 og KIT-1 har blitt brukt på Klipsch RF-5, Snell E-II og Snell E-III..
    Kan nevne at KIT-1 har blitt brukt på tungdrevne høyttalere også, det funket til et visst punkt før den fikk pusteproblemer..
    KIT-1 fikk faktisk musikk ut av billige Dali AXS-8000 også ;)
    KIT-1 er ingen dårlig forsterker, bare så det er sagt.!!

    AN settet låt bra, men det var noe som ikke stemte..
    Min første tanke gikk tilbake til en Cary pre (35k ny) jeg hadde på hjemlån, et digert beist av en pre som ga meg en veldig god feeling :)
    Frem til jeg lyttet på den :(
    På en del rock og blues syns jeg settet låt aldeles utsøkt.!
    Det gir fot og det er moro å høre på musikk..
    Så der er vi ganske enige alle sammen ;)

    Tror det var Eva Cassidy - Songbird jeg satte i spilleren..
    Da oppdaget jeg at det var noe som ikke stemte..
    Det er jo ikke akkurat de beste innspillingene, men dog, dette måtte undersøkes nærmere..
    Eva sin stemme er noe av det deiligste jeg vet om, hun har en utrolig flott stemme, hun bruker den på en slik måte at jeg lett tar til tårer..
    Par av hennes plater er fast inventar når jeg skal lytte til anlegg/komponenter..
    For meg personlig handler det om å spille musikk på en måte som tiltaler meg, selv om det ikke er de rette parametrene for "alle" dere andre 8)
    Par år senere er det ikke lett å huske detaljer, så jeg kan ikke begi meg ut på glattisen å komme med spesifikke parametre som ikke stemte, men det er visse frekvenser som ikke er like fremtredende som resten, og i mine ører høres det lett..
    Nerven og sjelen i stemmen til, Eva, var ikke på et nivå jeg aksepterte..

    Andre plater ble matet inn i spilleren og samme resultat kom igjen, og igjen..
    Ved lytting på musikk falt M2 gjennom, det var en del som mine ører ikke klarte å akseptere..
    Når man hører på musikk, låter ikke M2 dårlig, den har sine positive sider den også ;)
    Alt låt mer riktig med CJ PV-10 og Premier Ten i mine ører, selv om jeg brukte KIT-1..
    Opprinnelig var det en Copland CTA-301 som var temmelig fullspekket med snadder som skulle erstattes..
    M2 holdt ikke mål for noen av de 3 ovenstående pre, i mine ører..
    M2 var bedre på stemmer og stemmegjengivelse enn Cary pre, det er det ingen tvil om ;D
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    HCS skrev:
    Har både AN produkt og CJ produkt...Og de trives utmerket sammen de ;)
    Det har jeg også hørt.! ;)
    Altså AN og CJ sammen..
    Men det er CJ pre og AN DAC..
    AN DAC har hengt over meg i lang tid, Impulse, har jo fremdeles ikke forstått hvorfor jeg ikke har fått meg en AN DAC.!!!
    Men nå kan det bli andre boller.....

    Har testet en del AN DAC med filter i heimen, men jeg har aldri fått det til å låte som jeg ønsker..
    Som en storrøyker av Rød 3 og Big Ben, sier det seg selv at det må bli UK-DAC uten filter ;D
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    187
    "Kjenner par av de ihugga AN-tilhengerne personlig og vet de lett føler seg ubekvem om noen snakker negativt om det de har"
    Joda, jeg liker også AN. Kopperkabinettet er ypperlig. De gamle M3 trafoene har derimot ikke vært i bruk på lenge da jeg ikke er helt fornøyd med oppløsningen. "så jeg kan ikke begi meg ut på glattisen å komme med spesifikke parametre som ikke stemte" Det har vel vært nok av det i det siste Nordpå, eller er jeg helt på glattisen? BJ.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hviorfor ikke kjøpe en conrad jonson poweramp å benytte til premier ten. ? Finnes vel en el34 basert sak der ute ,

    Jeg har lytta til litt Meishu silver i dag , dog lite , men allikevel litt ..................

    ;)

    Espen
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    ssm skrev:
    Hviorfor ikke kjøpe en conrad jonson poweramp å benytte til premier ten. ? Finnes vel en el34 basert sak der ute ,

    Jeg har lytta til litt Meishu silver i dag , dog lite , men allikevel litt ..................

    ;)

    Espen
    Håper du kommer til å trives med Meishu Silver, Espen.! :)
    Ikke noe er bedre enn å komme i mål å legge spøkelse på hylla for mange år 8)
    Å være ved veis ende, ja, det er en følelse jeg ikke har hatt på 10 år, faktisk.!
    Levde lykkelig med det jeg hadde i 4 år :)
    Det var helt til jeg skiftet adresse og rommet ikke passet til det oppsettet i det hele tatt.!
    Pga forskjell på rommene gikk jeg fra å spise kirsebær med de andre lykkelige, til å hæppe pottiter :p
    Men det er en helt annen historie..
    Når regner du med at Meishu Silver finner veien hjem til deg, Espen.?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , vi får se hva som skjer , det er jo snart sol og sommer , om jeg kjøper nå eller ikke ,får vi se på-

    Jeg har hatt Meishu i tankene en stund , og hørt den både på klipsh an/e , jeg får gjøre meg opp en mening , jeg syntes den spiller bra , men vi snakker om en god favn med gryn , derfor er det viktig å kunne føle seg fornøyd etter en slik handel vøttø-

    Om det blir bestilling , blir det i allefall en silver , fordi denne har vesentlig bedre trafoer enn originalen. Fronten blir selvsagt ALI som an nå betegner sine sølvfronter med.

    ES
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Mathias Rust skrev:
    Selv har jeg en Wavac MD-300B. Kan anbefale denne varmt!
    Hvis denne låter like bra som den ser ut, bør den listes høyt oppe!

    En liten tanke dog;
    Hva med disse monoblokkene i "halv størrelse", som også kan kjøres som rene forsterkere?
    Sitter selv med Silver Night + pre, men hadde strent tatt ikke trengt pre`en... Kunne jo bare kjørt signalet direkte fra dac til blokkene...
    Slike blokker finnes det jo flere av...

    mvh
    Proffen
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Proffen skrev:
    Mathias Rust skrev:
    Selv har jeg en Wavac MD-300B. Kan anbefale denne varmt!
    Hvis denne låter like bra som den ser ut, bør den listes høyt oppe!

    En liten tanke dog;
    Hva med disse monoblokkene i "halv størrelse", som også kan kjøres som rene forsterkere?
    Sitter selv med Silver Night + pre, men hadde strent tatt ikke trengt pre`en... Kunne jo bare kjørt signalet direkte fra dac til blokkene...
    Slike blokker finnes det jo flere av...

    mvh
    Proffen
    Som du vet, så er ikke pre akkurat helt ubetydelig for musikken ;D
    Gjør en test med spiller som har variabel utgang som du kan justere volum med fra remote..
    Kjør signalet rett inn til effekt og lytt på par plater..
    Koble så til pre og gjør det samme..
    Hører du ikke forskjell da, ja da ville jeg gitt bort pre til den nærmeste conteineren jeg fant.!

    En mann med en smule respekt for seg selv og musikken, har selvfølgelig vinylsnurre som første og beste kilde..
    CD som neste kilde..
    iTunes og Spotify som "radio" med valgfriheten til å velge musikk..

    Å finne en integrert som står seg mot blokker og pre i samme prisklasse, det vil jeg gjerne høre og aller helst, eie ;D
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    187
    "Selv har jeg en Wavac MD-300B. Kan anbefale denne varmt!"

    Enig. Men Wavac trenger gode komponenter rundt seg, synes jeg.
    De er "alltid" nøytral i lyden og for enkelte blir dette for lite såkalt "rørlyd", noe i alle fall jeg forbinder med bl.a. Audio Note UK.
    Din modell har ECC81 inngang og 6Y6GT driver, mener jeg å huske, og der kan en bytte fabrikater. Selvfølgelig 300B også.

    En aktiv Preamp gir som regel mer trøkk er min erfaring, men kan gi mer rot i lydbildet om kvaliteten er "sådær". VH. Bernt.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Blomsterkjell skrev:
    Som du vet, så er ikke pre akkurat helt ubetydelig for musikken ;D
    Gjør en test med spiller som har variabel utgang som du kan justere volum med fra remote..
    Kjør signalet rett inn til effekt og lytt på par plater..
    Koble så til pre og gjør det samme..
    Hører du ikke forskjell da, ja da ville jeg gitt bort pre til den nærmeste conteineren jeg fant.!
    Hvis spilleren har nok nivå til å styre sluttrinnet vil det spille best Kjellemann...

    Kobler du en pre og et sett kabler mellom KAN det ikke bli bedre enn ingenting.
    Fasefeil, forvrengning, støy etc. blir lagt til i forhold til ingenting..

    Men det er mange som ikke liker å høre musikk gjengitt "nesten" riktig og synes det spiller bedre med å legge til litt fasefeil, forvrengning, støy etc...

    Riktig gjengivelse er ikke alltid det som oppfattes som best - og det var dette jeg ville påpeke...

    Jeg brukte en 300B forsterker frem til jeg begynte å få høyttalere som fungerte, og etterhvert som høyttalerne ble mer og mer korrekte måtte jeg spille lavere og lavere med 300B for å slippe å høre forvrengningen, til slutt måtte 300B parkeres pga at jeg ikke kunne spille høyt nok uforvrengt og transe forsterkere både bipolar og JFET har blitt brukt etter dette..
    Fordi 300B forsterkere har minst 18dB/oct fall (fasefeil) i bassen kunne jeg også fjerne mine dipol subber med aktiv klasse D drift - fordi transe forsterkere med DC båndbredde ga nok bass i hoved dipolene..

    Mvh
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det der blir vel litt for enkelt Oblivion.

    Meiner du seriøst at det er kun nivå ut på cd spiller som avgjør kvalitetene?

    Det må da være avgjørende,som bla roysen har påpeikt tidligere korleis volum er laget?

    Som et døme,brukte eg muse mod ten,det manglet ikkje noe på gain direkte inn i cj premier 140 effekt,men allt det som handlet om lydkvalitet det manglet desverre.
    Koblet inn cj pre og allt blei som det skulle.
    Etter din teori Oblivion skulle det vert heilt perfekt med muse,siden eg hadde nok nivå(tolker det som gain.)

    Det du prøver å formidle med 300b forsterkerens "svakheter",føles hos meg som totalt skivebom.(ka prøver du å formidle egentlig?)

    I nabobygda står det oppsett med Audio note Quest 300b monoblokker med den største hørning trafo eg har sett(an sølvkondis på utg)we 300b,koblet til Avantgarde trio,mere troverdig lyd med fokus på stemmekvalitet/klang/dynamikk skal ein leite lenge etter.

    Tviler ikkje på kvalitetene til dine effektrinn,men å rakke ned på 300b,som "ubrukelig" det blir for dumt.

    Arild.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    samlanes skrev:
    Det må da være avgjørende,som bla roysen har påpeikt tidligere korleis volum er laget?

    Det du prøver å formidle med 300b forsterkerens "svakheter",føles hos meg som totalt skivebom.(ka prøver du å formidle egentlig?)
    Volum kontroll kvaliteten var/er ikke et tema da det er obligatorisk at det er perfekt...

    Beklager, men de aller fleste 300B forsterkere har store design svakheter - når en gjør som "LMC" og endel andre og retter opp disse design (kost reduksjoner) svakhetene blir det en annen sak..

    For å presisere så kunne jeg bruke 300B opp til 0,5 - 1 watt før forvrengningen ble for hørbar,
    og med høyttalere som er 10 - 12dB mer følsomme en mine kan jeg godt forstå at det spiller bra.
    Og har en aktiv sub i tillegg slik som jeg hadde så får en kompensert for bass kuttet også..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Oblivion skrev:
    Kobler du en pre og et sett kabler mellom KAN det ikke bli bedre enn ingenting.
    Fasefeil, forvrengning, støy etc. blir lagt til i forhold til ingenting..

    hvem bryr seg om ingenting?
    vi som driver med rør (og da i særdeleshet 300b) er først og fremst opptatt av å få det til å låte riktigst mulig i forhold til musikk (instrumenter, stemmer) slik vi oppfatter det live.
    og, ja, jeg liker lyden av forvrenging, så lenge forvenging er det som skal til for å få musikken til å låte riktig.
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Jeg ble nesten halshugget av Per Abrahamsen når Hifiklubben hadde en demo på B&W 801"X" på EC komponenter..
    Jeg mener at instrumenter ikke låter slik i virkeligheten, noe også lederen for klubben ikke var enig i, det kom jo ikke som noen bombe ;D
    Alene sto jeg der og fortalte hva jeg mente, men de trodde jeg var helt skrudd :eek:
    Det kostet jo over en halv mill og det var jo noe av det ypperste man kunne få kjøpt.!

    Vi er heldigvis veldig forskjellige alle sammen ;D
    Jeg tilhører den klanen som sverger til 300B og lettstyrte/lettdrevne høyttalere, det kommer jeg nok alltid til å gjøre 8)
    Diskusjoner mht smak, de bør vi egentlig prøve å styre oss vekk fra ;)
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Gago: Dette er vel eksakt det oblivion skrev, med andre ord?
    For noen er det tydeligvis forvrengning som skal til for at det skal låte rikitg. Og det er jo helt greit det! :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    joda, det er fett nok, det.
    men første setning bør vel være noe slikt som dette:

    "Hvis spilleren har nok nivå til å styre sluttrinnet vil det spille best uten (preamp), for meg og mine likesinnede, Kjellemann..."

    for min del, så er allerede musikken forvrengt opp og ned i mente idet den passerer mikrofon og miksebord og hermetiseres på vinyl eller noen jævla datafiler.
    dermed blir det fåfengt å snakke om forvrenging i preamper ("et ledd ekstra"), all den tid mine egne erfaringer tilsier at en god preamp kan løfte de aller fleste systemer.

    en preamp jobber i begge retninger: den gjør jobben lettere både for kilden og for effektforsterkeren.
    og hvis den i tillegg har en egenlyd (forvrenging) som får sluttresultatet til å ligne på instrumenter og stemmer slik ørene dine oppfatter at de skal låte i virkeligheten, så... what's not to like? ;D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.500
    Antall liker
    13.341
    Ha meg unnskyldt gutter, men det er lenge siden jeg har kost meg slik over blomstringen i en slik tråd på HFS (positivt ment).
    Jeg får jo nesten lyst på "røyr" selv.
    Det har vært en sann fornøyelse å vekke opp gamle kunnskaper (4 vekttall Vegetasjonslære), og bedrive litt enkel klassifisering av bonitet i 300B vegetasjonsjiktet 8)
    Da hiver jeg på litt mer fosfatkondensatorer, og ser hva det kan komme ut av det.

    Gago, vi er helt på linje mhp ditt siste innlegg omkring musikksignalets vandring fra vugge til stikk i en heim nær deg, tross min kjetterske tilhørighet i transistorert jordingsmonn ;)

    God helg!
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Gago skrev:
    joda, det er fett nok, det.
    men første setning bør vel være noe slikt som dette:

    "Hvis spilleren har nok nivå til å styre sluttrinnet vil det spille best uten (preamp), for meg og mine likesinnede, Kjellemann..."

    for min del, så er allerede musikken forvrengt opp og ned i mente idet den passerer mikrofon og miksebord og hermetiseres på vinyl eller noen jævla datafiler.
    dermed blir det fåfengt å snakke om forvrenging i preamper ("et ledd ekstra"), all den tid mine egne erfaringer tilsier at en god preamp kan løfte de aller fleste systemer.

    en preamp jobber i begge retninger: den gjør jobben lettere både for kilden og for effektforsterkeren.
    og hvis den i tillegg har en egenlyd (forvrenging) som får sluttresultatet til å ligne på instrumenter og stemmer slik ørene dine oppfatter at de skal låte i virkeligheten, så... what's not to like? ;D
    Jaja Gago du har så rett så rett...
    Din omskriving av setningen passer mye bedre.
    Har du fortsatt "go lyden" etter diode bytte i rør sledene dine ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg koser meg glugg ihjel med rørsledene, obllivion.
    selv om de sikkert forvrenger som bare helevete. ;D
    rørpreamp har jeg også.
    må ha det.
    et anlegg uten rørpreamp er som en dame uten pupper. 8)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Gago skrev:
    jeg koser meg glugg ihjel med rørsledene, obllivion.
    selv om de sikkert forvrenger som bare helevete. ;D
    rørpreamp har jeg også.
    må ha det.
    et anlegg uten rørpreamp er som en dame uten pupper. 8)
    Det visste jeg jo ;D
    Men har du fortsatt "go lyden" etter diode bytte i rør sledene dine??
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Oblivion skrev:
    Gago skrev:
    jeg koser meg glugg ihjel med rørsledene, obllivion.
    selv om de sikkert forvrenger som bare helevete. ;D
    rørpreamp har jeg også.
    må ha det.
    et anlegg uten rørpreamp er som en dame uten pupper. 8)
    Det visste jeg jo ;D
    Men har du fortsatt "go lyden" etter diode bytte i rør sledene dine??

    om jeg fortsatt har go lyden etter diodeskifte? ???

    kødder du? det har blitt betydelig bedre etter diodeskiftet. mur860 ruler!
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Med CD rett i effekt låter det platt og kjedelig, det er ingen farger og nyanser i instrumenter..
    Et Steinway flygel låter mer som et simpelt piano, da :p
    Her i huset settes det umåtelig stor pris på Steinway med blomster og hofter.!
    Pupper og Steinway samtidig kan bli litt i meste laget..
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    "Et Steinway med blomster og hofter"? Jeg tror det er noen jævlig morsomme sigareter du driver og røyker, Kjell.....
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    impulse skrev:
    "Et Steinway med blomster og hofter"? Jeg tror det er noen jævlig morsomme sigareter du driver og røyker, Kjell.....
    Du skulle bare visst ;D
    Får gå ut å ta meg en til før effekten avtar ;)
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Blomsterkjell skrev:
    Med CD rett i effekt låter det platt og kjedelig, det er ingen farger og nyanser i instrumenter..
    Et Steinway flygel låter mer som et simpelt piano, da :p
    Her i huset settes det umåtelig stor pris på Steinway med blomster og hofter.!
    Pupper og Steinway samtidig kan bli litt i meste laget..
    Du får ta deg en tur slik at du får hørt på et anlegg TOTALT uten farger, blomster, hofter eller pupper ;D ;D ;D ;D

    Men HORN (et fulltone AMT element - NULL andre komponenter), TRIODE karakteristikk (uten forvrengning eller støy), NULL RØR, NULL koblingskondensatorer, NULL spoler, NULL OPamper, NULL bipolare transistorer i signalveien...

    Er det farger, blomster, hofter eller pupper i innspillingen - ja da er det her også, men er det fargeløst, blomsterløst, hofteløst eller puppeløst i innspillingen - ja da mangler det her også ;D ;D
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Uh, hvem vil ha musikk i sort/hvitt da?? Og uten kurver...!!! :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ludo skrev:
    Uh, hvem vil ha musikk i sort/hvitt da?? Og uten kurver...!!! :)
    Det måtte være de som synes å mene at alt som har med lyd å gjøre er enten svart eller hvitt, det da. De er det jo noen av her inne. Men de liker antakeligvis kurver.. ;)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Noen foretrekker kanskje de med perfekte a4 kurver, mens andre foretrekker de kurvene med litt mer personlig spennende preg?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.061
    Antall liker
    623
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Skal kanskje ikke dra den for langt, men kurver og farger er kult - me likes a lot ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.792
    Antall liker
    21.432
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Ludo skrev:
    Uh, hvem vil ha musikk i sort/hvitt da?? Og uten kurver...!!! :)
    Det måtte være de som synes å mene at alt som har med lyd å gjøre er enten svart eller hvitt, det da. De er det jo noen av her inne. Men de liker antakeligvis kurver.. ;)

    ja, de gutta liker kurver, men de skal helst være flate. :p
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Gago skrev:
    impulse skrev:
    Ludo skrev:
    Uh, hvem vil ha musikk i sort/hvitt da?? Og uten kurver...!!! :)
    Det måtte være de som synes å mene at alt som har med lyd å gjøre er enten svart eller hvitt, det da. De er det jo noen av her inne. Men de liker antakeligvis kurver.. ;)

    ja, de gutta liker kurver, men de skal helst være flate. :p
    Nemlig. :) Og helst fremkomme i det grågrønne lyset fra et ocilloscop.. :)
     

    Blomsterkjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2010
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Gago snakker om rørpreamp og jeg kan ikke være uenig.!
    Lydmessige fordeler med og uten silikon vet jeg lite om, men kanskje Gago kan fortelle litt om det.?

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn