Hei alle flinke og hjelpsomme folk! Jeg tenker litt på å anskaffe en effektforsterker med litt mere kraft enn det den integrerte forsterkeren jeg bruker i dag har. Har ikke lyst å bytte ut det jeg har i dag, og ønsker et minimum av komponenter i oppsettet. I dag har jeg en Quad Artera Solus Play (75 W i 8 ohm), den har innebygget DAC, streamer (streamer Tidal gjennom DTS Play- Fi appen) og CD-spiller. Godt med tilkoblingsmuligheter til andre kilder, både analoge og digitale. Forsterkeren har både balanserte (XLR) og RCA utgang.
Spørsmålet er da om dere tror det blir en bra løsning å benytte denne som forforsterker til en effektforsterker? Effektforsterkeren det primært kan være snakk om er Quad Artera Stereo 140 W (både på grunn av matching med det jeg har nå og fysiske mål). Denne yter 140 W i 8 ohm. Håper på gode og konstruktive innspill fra dere som har kompetanse på dette. Vedlegger bilde av baksiden til Quad Artera Solus Play.
Spørsmålet er da om dere tror det blir en bra løsning å benytte denne som forforsterker til en effektforsterker? Effektforsterkeren det primært kan være snakk om er Quad Artera Stereo 140 W (både på grunn av matching med det jeg har nå og fysiske mål). Denne yter 140 W i 8 ohm. Håper på gode og konstruktive innspill fra dere som har kompetanse på dette. Vedlegger bilde av baksiden til Quad Artera Solus Play.