Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Har det vært oppgitt noen spesiell grunn til at noen anbefaler Simaudio Moon? Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, men jeg er veldig happy med min Simadio Moon forsterker. Her funker det veldig bra i alle fall, uten at det har særlig verdi for andre enn meg.Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Nei, jeg husker ikke hvor jeg så dette nevnt.Har det vært oppgitt noen spesiell grunn til at noen anbefaler Simaudio Moon? Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, men jeg er veldig happy med min Simadio Moon forsterker. Her funker det veldig bra i alle fall, uten at det har særlig verdi for andre enn meg.
Ja, jeg har sett at Octave ofte har vært nevnt sammen med Dynaudio. Har ingen kjennskap til merket, men burde kanskje sjekket litt.I Norge så ropes å skrikes det om hvor herlig Hegel og Dynaudio er ilag.. Eller det ropes kansje litt mindre nå når de ikke selges av samme butikk lengre..
I utlandet og på alle messer bruker Dynaudio mer eller mindre bare Octave..
søk på reviews av heritage special og se hva de ulike har brukt av forsterkerier under tester og hva de har å si?
Det nevnes amper her til 40-50-60-70tusen osv osv , int amper i den klasse er som regel gode produkter og låter fortreffelig på «alle» ht. Lån en du har hørt godt om ! Nevnte Moon er gode saker , Accustic Arts en annen, Hegel er topp, El.companiet er flott osv osv . Prøv så får du svarNoen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Disse kobler du raffinerte, nøytrale strømmonstre på. Hegel, Bladelius, EC, mono Audiolab, Doxa..den veien.
Du glemte BrystonDisse kobler du raffinerte, nøytrale strømmonstre på. Hegel, Bladelius, EC, mono Audiolab, Doxa..den veien.
Da er det vel lett for å bare ta et skritt til siden eller bakover.Prisen er egentlig ikke så viktig, men jeg ser heller ingen grunn til at det skal være nødvendig å betale for mye. Kanskje maks 100', heller mindre. Jeg bruker i dag Accuphase E-470 som jeg har hatt noen år. Fornøyd med den, men det kunne vært spennende å prøve noe nytt. For enkelhets skyld transistor.
Innen man velger spesifikk merke hvis praktisk mulig er å prøve ut forskjellige topologier….som klasse A, AB og D samt forskjellige rørkretser evt. Sjekk høyttaler last og hvor mye watt som kreves og hvor høyt du ønsker å spille.… Når det er gjort er det bare å velge merke ut i fra lommeboka og hva som gir subjektivt best lyd og feelgood opplevelsen.Noen som har erfaringer og tips til en integrert forsterker som kan være en lydmessig god match med Dynaudio Heritage Special og også Special 40? Jeg ser noen anbefaler Simaudio Moon, men har aldri hørt noe av dette merket.
Har Heritage Special så varm signatur da og Bladelius er da varmere i signaturen enn Bryston.EIA: Nå er vel Bryston mer passende til noe som ikke allerede har så varm presentasjon, dog strømmessig blir de OK.. Og et visst merke på den lista har levert noe nytt nå som helt ærlig knuser 95% av verdens delte sett. En modell derav leverer 2x220W og har akkurat det Heritage imo trenger. Inkludert alle tenkelige tilkoblingsmuligheter. Og en pris som gir 38% igjen av trådstarters budsjett Såfremt det ligger på 100 000..Perfekt til å legge på en lett, logisk platespiller av klasse.
Har innsett det samme og derfor foreløpig skrinlagt tankene om bytte av forsterker, av flere grunner. For det første er det litt vanskelig å få hørt på forskjellig utstyr når man bor helt oppe i Finnmark. Her finns ingen hifibutikker og trolig også et lite hifimiljø. Dessuten er det en fordel å høre på utstyr sammen med det man allerede sitter med, altså hjemme hos seg selv. Men viktigst av alt er litt avtagende interesse, både for utstyr og det å lytte til musikk. Merker det blir lengre mellom hver gang. Så også sånn sett blir det greit å nøye seg med det man har.Fare for at du roter deg bort med å bytte fra Accuphase…eneste jeg kommer på i farten er Luxman 509X.
Jeg foreslo Bladelius - beklager jeg sanset ikke at han allerede har Accuphase - sier da som flere «behold 470’en»Har Heritage Special så varm signatur da og Bladelius er da varmere i signaturen enn Bryston.
Dessuten har K.H. Accuphase E470 som jo er noe av det beste man får av integrerte forsterkere, ville ikke byttet ut den med Bladelius.
Står med Accuphase fortsatt.Hva ble det til her?
I dag ville jeg garantert ha kikket på klasse D et-eller-annet.
Selv sitter jeg med hønngammel Bladelius. Og hver gang jeg tenker at jeg burde fornye, så skjønner jeg plutselig at resultatet ikke nødvendigvis blir bedre.
Så fortsett med Accuphase hvis du ikke har byttet da.