- Ble medlem
- 08.06.2005
- Antall liker
- 0
Jeg har som flere andre gjort et forsøk på å kombinere Hi-fi med surround, men blir ikke helt fornøyd. Har prøvd ulike effektforsterkere, men det blir ikke så bra i stereo. Har konkludert med at forforsterkeren i min Yamaha reciever (rxv-640)ikke er god nok. Har nå en Integrert ADCOM forsterker som jeg bruker som effektforsterker, og bytter om på kabler når jeg skal høre på musikk. Dette blir tungvint, men gir best lyd. Kan bruke to innganger, men står da i fare for å glemme volumkontrollen på fult.... og dermed ta knekken på høyttalerne.
Mitt spørsmål er altså:
Er det mulig å kjøre en av inngangene på forsterkeren direkte til effekttrinnet? Altså utenom volumkontrollen. (Åpne, lodde osv)
Er også interressert i integrerte forsterkere (eks Thule IA 100) som har "Main in" funksjon, sånn at jeg letter kan kombinere surround og stereo. Kom med tips. Bytte av Reciever kan være aktuelt, men tenker jeg må høyt opp i pris for å få god lyd i stereo.
Mitt spørsmål er altså:
Er det mulig å kjøre en av inngangene på forsterkeren direkte til effekttrinnet? Altså utenom volumkontrollen. (Åpne, lodde osv)
Er også interressert i integrerte forsterkere (eks Thule IA 100) som har "Main in" funksjon, sånn at jeg letter kan kombinere surround og stereo. Kom med tips. Bytte av Reciever kan være aktuelt, men tenker jeg må høyt opp i pris for å få god lyd i stereo.