Integrert til D28

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Innlegg
59
Antall liker
0
Vurderer seriøst forenkling/nedtoning av hus-alteret, ikke minst av estetiske hensyn....Det betyr først og fremst reduksjon av visuell forurensing i form av antall bokser. Bor en smule perifert til, og har få muligheter til å foreta enkel og grundig researchprosess i nærmiljøet. Søker derfor forslag til alternativer til GOD og diskret integrert som skal drive mine ProAc D28, som grunnlag for en forenklet prosess.....Makter nok et prospekt opp til 50 -60 store før fruen begynner å grynte hørbart....
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.502
Antall liker
11.463
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kan jeg slenge ut no?
Aner ingenting om match og slikt men ut ifra erfaring generelt tilegnet og lest.

Gamut D150
Gryphon 2100
NAD M3
NAD M2
Jeff Rowland Concerta 150 (eller hva den nå heter)

Du skal heller ikke kimse av nyeste versjon av Xindak 6950... Den er veldig bra.

Selv er jeg "rørmann" men kan tenke meg disse kan svinge bra på Proacene dine.

EDIT: Det står en Mark Levinson 383 på bruktbøren også som sannsynligvis passer bra.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.525
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Flere fine forslag her nå ser jeg.
Jeg ville også vurdere Einstein "The Absolute Tune" som også ligger på Børsen. Lekker og slik jeg husker den i eget oppsett (ikke ProAc) tror jeg de ville kunne fungere fint sammen klanglig.
Her har du også mulighet til å justere forsterkerens "klangsignatur" ved hjelp av å skifte smårør. Enkelt og ikke noe pes som mange tror.

Denne anbefalingen gjelder ikke like sterkt om du primært er ute etter stålkontroll på heftig musikk, der volumknappen stadig blir vrengt langt mot høyre. Likevel tror jeg komboen holder til det disse høytalerne er laget for å klare av slike sprell ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Du skal heller ikke kimse av nyeste versjon av Xindak 6950... Den er veldig bra.
Er den så bra at han bør vurdere den hår budsjettet hans er såpass høyt? Ikke at jeg tviler, men det høres litt utrolig ut.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.502
Antall liker
11.463
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja den er oppe på et slikt nivå at ting ikke nødvendigvis blir bedre men anderledes. Så har du selvsagt mulighet å "rulle rør" for å tune lyden noe. Hadde den vært skandinavisk eller lignende så hadde nok prisen vært 3 doblet minst. Personlig synes jeg ikke den er så pen å se på da.

Ser trådstarter er ute etter en "diskret" løsning også. Ikke alle her som er så diskret men pene på sin måte ;D
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.525
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Ser trådstarter er ute etter en "diskret" løsning også. Ikke alle her som er så diskret men pene på sin måte ;D
Skjønner ikke hva du sikter til..... ;)
 

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Innlegg
59
Antall liker
0
Innom som snarest; takk for respons så langt. ALLE innspill er mottatt med frilynt takk! Har for øvrig noen hørt Lavardin i en slik sammenheng?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Ja den er oppe på et slikt nivå at ting ikke nødvendigvis blir bedre men anderledes. Så har du selvsagt mulighet å "rulle rør" for å tune lyden noe. Hadde den vært skandinavisk eller lignende så hadde nok prisen vært 3 doblet minst. Personlig synes jeg ikke den er så pen å se på da.

Ser trådstarter er ute etter en "diskret" løsning også. Ikke alle her som er så diskret men pene på sin måte ;D
Vel, da er det isåfall endel penger spart som kan brukes på brunt brennevin og ny musikk. Løsaktige kvinner er nok ikke å anbefale, i og med at han har en forståelsesfull kone fra før. Det bør kanskje nevnes, siden du skriver om rørrulling, at dette dreier seg om en hybridforsterker. Den har vel også innebygget DAC, eller tar jeg feil der?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.907
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg har gode erfaringer med Krell+ProAc. En Krell S-300i kanskje? - hvis vi snakker integrert.

Kan hende ikke den peneste integrerte - jfr. kravet til WAF - men den burde gjøre vei i vellinga sammen med ProAc. Men det er nå min smak, det - jeg vet at veldig mange liker ProAc med en litt varm forsterker. Jeg liker det tight og rett på sak.
 

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
245
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Langt under ditt budsjett, og kanskje ikke helt diskret rent estetisk, men jeg syns min egen ATC SIA2-150 fungerte ypperlig sammen med D28 hos Lyric (Bryston CD-spiller som kilde), med driv, snert og kontroll som høyttaleren har godt av. Denne får du vel for et par-tre og tjue tusen. Topp tester i HFC, WHF, TAS, Stereophile og Fidelity. Koster forøvrig $5000 i USA, jf Krell-priser her og der.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
Se om du får tak i en Musical Fidelity Tri-Vista 300 eller 500, de er helt fantastiske lydmessig, og driver det aller meste med stålkontroll. De er også kommet ut med en ny integret nå, kraftige saker også den, og kan supplemeres med ekstern strømforsyning, lik tri-vista. Min tri-vista låter bedre enn Krell Fbi, som koster laangt mer, noe som mange andre også mener... det sier litt ;)
 

Karre

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2007
Innlegg
59
Antall liker
0
Som nevnt tidligere; fin respons er registert - merci! Ikke for å holde liv i tråden for enhver pris, men jeg kan ikke dy meg for å gjenta et stadig mer påtrengende spørsmål: har ingen her relevant erfaring med Lavardin??
 
Topp Bunn