Jeg skummet gjennom hele testen du linket til. Det kan jo være at det var noe feil på eksemplaret, som det nevnes. Om deres produkter notorisk var "feilkonstruert" med betydelige avvik så er det vel grunn til å anta at Sugden ville hatt et mer frynsete rykte enn de virker å ha - etter å ha vært i virksomhet siden 1967.
Tar ikke opp dette for å "forsvare" Sugden som merke, eller at jeg har en selv, men fordi min (og tydeligvis mange andres) erfaring ikke samsvarer helt.
De "slakter" jo også det innebygde RIAA-trinnet. Kjenner meg ikke helt igjen der heller, og når jeg testet det ut (både MM og MC) mot mitt Whest, så minnes jeg det var små detaljer i favør Whest, men at det innebygde var fullt ut til å "leve" med - og glatt kunne konkurere med separate trinn i prisklassen til pristillegget for dette.
Det jeg har erfart er at (i hvertfall) A21ai Series 2 er noe sensitiv for innstrålt støy. Jeg måtte gi opp å forsøke å bruke et GS Reflex C. Uansett type kabler og plassering dro det inn mye støy. Samme RIAA på Leben amp´n - tilnærmet støyfritt, men også der noe sensitivt mht plassering.
Videre vet jeg at det har vært noen (A21a Series 2) der inngangsvelgeren har hatt kontaktproblemer etter en (god) tids bruk - og volumkontrollen (v/bruk av fjernkontrollen) ikke har stoppet når man har trykket +
.