Internkabling CD spiller

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Har en Cayin CDT-17A som skal moddes en del, bl.a med nye OP-amper (opa-627ap) ny nettbrønn, og rør i første omgang.

Mitt spørsmål er om det er merkbart hørbart om man lodder internkabling i spilleren direkte på pinnene, istedetfor den "klips greia" som man setter på pinnene.

Om det ikke hjelper mye for lyden så gidder jeg ikke, er tross alt litt jobb!

MVH
Ole
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.173
Antall liker
5.087
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Gjør en ting om gangen og ta eventuelt det med kabler som siste punkt. Det vil ha minst effekt eller likestilt med å bytte nettbrønn.
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Gjør en ting om gangen og ta eventuelt det med kabler som siste punkt. Det vil ha minst effekt eller likestilt med å bytte nettbrønn.
Hjertelig takk for svar!!

MVH
Ole
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Det viktigste er vel å skifte OP-Amper, og kondensatorer i signalveien?

Hva med Lclock3, har denne også mye å si for lyden, eller er dette noe som blir prioritert til slutt?

MVH
Ole.
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
Det viktigste er vel å skifte OP-Amper, og kondensatorer i signalveien?

Hva med Lclock3, har denne også mye å si for lyden, eller er dette noe som blir prioritert til slutt?

MVH
Ole.
Det å bytte klokke har mye å si for kvaliteten. Slik som opamper og singnalkondiser. Klokka blir fort den dyreste oppgraderingen også.
Det finnes andre alternativ til lc xo3. Jeg ville sett på tentlabs.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Lars Clausens nye firma " New Class D" laver en som er rigtig god.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.173
Antall liker
5.087
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Litt konkret mht til interkabel:
Jeg ville valgt (rettere sagt anbefalt:) )Mundorf sin sølv+gull kabel. Hos Eltek for ca 250/meter. Mulig en tynnere variant holder. Trolig det beste som kan kjøpes. Jeg har laget flere signalkabler basert på denne tråden.
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Det å bytte klokke har mye å si for kvaliteten. Slik som opamper og singnalkondiser. Klokka blir fort den dyreste oppgraderingen også.
Det finnes andre alternativ til lc xo3. Jeg ville sett på tentlabs.
Tentlabs ja.. Hørt mye bra om det, vet at Upgrade Audio selger disse, spennende!

Så du mener at den klokka er en del bedre en LcAudio? Andre forslag som er bedre? Noen som har hørt om Burson?

MVH
Ole
 

Goffy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
30.06.2003
Innlegg
52
Antall liker
19
Sted
Vestlandet
Snakket med Morten hos NAT? Da jeg snakket med han ang. LC Audio XO3 sa han at Cayin cd 17 var så bra at det var lite å hente. De hadde byttet for en kunde. Anbefaller deg å ta en prat med han. Han har sikkert en del formeninger om hvor du bør begynne.

Geir
 
Topp Bunn