Diverse Intimsone i sweetspot.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Jeg venter besøk av noen Audiofile.
    Av og til kan sweetspoten bli veldig innsnevret. Selv opplever jeg det aldri så lite distraherende når vi, to voksne menn sitter lår mot lår i sweetspoten.
    Hva er (mann)folkets oppfatning av hvor nærme man kan/ bør sitte hverandre i sweetspoten?
    Er det bare meg?
    Kommer det an på musikktype kanskje? Kanskje Målemafiaen har noen tall å bidra med?
    Er det mer riktig å sitte på rekke kanskje?
    Audiofile jenter må selvsagt også komme med synspunkter.
    Takk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Overlater sweetspot til lytter. Har plass til 3 i sofaen. Men det er kun den i midten som får opplevelsen.

    Lår mit lår. Med bukse går fint.... Med shorts så vil jeg nok ha luft imellom
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg venter besøk av noen Audiofile.
    Av og til kan sweetspoten bli veldig innsnevret. Selv opplever jeg det aldri så lite distraherende når vi, to voksne menn sitter lår mot lår i sweetspoten.
    Hva er (mann)folkets oppfatning av hvor nærme man kan/ bør sitte hverandre i sweetspoten?
    Er det bare meg?
    Kommer det an på musikktype kanskje? Kanskje Målemafiaen har noen tall å bidra med?
    Er det mer riktig å sitte på rekke kanskje?
    Audiofile jenter må selvsagt også komme med synspunkter.
    Takk.
    Dagens!!! :D :D For homofobe middelaldrende audiofile menn så kan sweetspot raskt bli et problem :) Best å la en sitte i stolen om gangen :)

    Jeg har to rader som er i sweet spot zone - da kan man bytte "lår mot lår" med å se op noen i bakhodet - som fungerer utmerket :)
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Hehe! Synes det blir litt klamt med buksa på og jeg😀
    Men skal flest mulig få optimale betingelser så må jeg få si du er raus med go-sofaen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.079
    Antall liker
    20.302
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Damer kan gjerne sitte på fanget, spes om de har skjørt..
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    En om gangen? Venter ca 8 mannfolk. Riktignok 40 +
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Yes! Med damer innimellom vil jeg tro ting hadde falt lettere på plass. Og vi hadde kun konsentrert oss om musikken 😀
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Noe sier meg at Rockefot er en sånn som sitter ytterst i treseter'n på toget, og er så oppslukt av ipoden/avisen/loplukking fra buksebeinet at han ikke merker at det står tett med folk i midtgangen.

    :D
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Noe sier meg at Rockefot er en sånn som sitter ytterst i treseter'n på toget, og er så oppslukt av ipoden/avisen/loplukking fra buksebeinet at han ikke merker at det står tett med folk i midtgangen.

    :D
    Er ikke alle nordmenn slik da? Bare å kaste ett blikk på hvilken som buss eller tog. Folk sitter lengst mulig vekke fra hverandre 😉
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dessverre ikke langt fra sannheten. Jeg synes nå engang at den som har en så omfangsrik intimsone at han ikke kan sitte tre i en treseter godt kan ta konsekvensen av det og stå.
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    8 kæll?! Da er det bare å rive vekk sofaen og stable dem kuk i ræv.
    Hahahaha! Det kaller jeg løsningsotientert ANM. Ler så jeg har problemer med å skrive her😂. Kuk i røv kan være løsningen! Og da får jeg muligens en gylden anledning til endelig å snurre Village People platen min, som en utspekulert bruktselger lurte inn sammen med noen andre plater . Konge👍
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.746
    Antall liker
    103.772
    Torget vurderinger
    23


    Glem nå ikke dette tweaket da... burde ta luven fra ANM's KUR metode også :D


    sweetspot.jpg
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Takker for gode foreløpige alternative løsninger. Oppsummering sålangt:

    1. Kuk i ræv


    2139722.jpg



    2. Stående/ sittende

    4801695_village_people.jpg


    3. Standard

    imagesNT3WLHJT.jpg
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84


    Glem nå ikke dette tweaket da... burde ta luven fra ANM's KUR metode også :D


    Vis vedlegget 398166
    Hehehehe! Dette oser ordentlig håndtverk Sluket!! Men det spørs om det funker til rolige musikkformer som Krall og Rickie Lee. Eller kanskje det er nettopp det som skal til for å få litt fart i sakene.

    Kuk i ræv- løsningen er jo dessuten enda billigere da. Jeg holder på å spare penger for å oppgradere fra sølv til gull-kabler serru.

    Men forslaget skal rett i arkivet.

    Forresten dypt imponert over datakunnskapene dine her! Etter åtte år som HFS- medlem har jeg omsider skjønt hvordan å laste opp bilder.

    super_nerd_14.jpg
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.155
    Antall liker
    17.249
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Det er nåke med 3 menn i en treseters som er knødd sammen i midten😂 Eg for min det sitter i midten på demo og når eg trekker meg ut😂 og overlater plassen til andre, så setter meg i passelig avstand til andre.Blir litt klamt og guffent med skinkesvetter😜 (Dette er skrevet i mofinrus på et sykehus)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Løsningen er altså å gi de besøkende morfin. Da blir kanskje fysisk nærkontakt en rent hyggelig opplevelse for alle involverte parter.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.307
    Antall liker
    11.150
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Intimsone? Æsj!
    Her er det bare enkeltstoler som gjelder, og de har brede armlener.
    Lydinteresserte gjester plasseres trygt i stolen, min stol i behørig avstand på siden, så jeg kan betrakte effekten på offeret og kontrollere situasjonen.
    Audiofile gjester søker jeg å unngå. Skal ikke ha noe kritisk holdning her. ALt høres dårligere ut etter kritiske innspill.

    Generelt syns jeg at gjester i lytterommet ødelegger konsentrasjonen og lytteopplevelsen, følsomheten og nyansene forsvinner fordi det er noen der.
    Da er det like greit å jekke en øl og småprate, og spare de gylne øyeblikkene til de har gått.
    Beklager, det er helt sant.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er sjelden jeg selv har gjester som er der for å høre på hvordan det låter, men uansett hvem som kommer på besøk så vises de til sin plass i sofaen der jeg normalt ville hvilt akterspeilet når jeg lytter til musikk uten å gjøre noe annet. Det er midt i en stygg hjørnesofa slik at det er plass til folk på begge sider uten for mye gnikking og knuffing. Selv sitter jeg i den enden som gjør at jeg sitter sidelengs i forhold til venstre høyttaler. Jeg vet hvordan det låter, og mine høyttalere sprer godt nok til å gi meg en grei opplevelse av den gode musikken vi spiller mens vi sludrer litt og slurper kaffe.
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    For høyttalere med snever sweetspot kan vel denne være midt i blinken:
    Stol.jpg








    For "Audiofile" med en stor "Sweetspot" passer gjerne denne bedre inn:
    imagesYGQ2B3FB.jpg









    Har også vurdert denne:
    T19eoeXdlbXXXXXXXX_!!0-item_pic.jpg








    Men personlig er jeg nok litt avventende og tar nok neste lyttesession med denne varianten:
    Et lykkelig par.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.746
    Antall liker
    103.772
    Torget vurderinger
    23
    Intimsone? Æsj!
    Her er det bare enkeltstoler som gjelder, og de har brede armlener.
    Lydinteresserte gjester plasseres trygt i stolen, min stol i behørig avstand på siden, så jeg kan betrakte effekten på offeret og kontrollere situasjonen.
    Audiofile gjester søker jeg å unngå. Skal ikke ha noe kritisk holdning her. ALt høres dårligere ut etter kritiske innspill.

    Generelt syns jeg at gjester i lytterommet ødelegger konsentrasjonen og lytteopplevelsen, følsomheten og nyansene forsvinner fordi det er noen der.
    Da er det like greit å jekke en øl og småprate, og spare de gylne øyeblikkene til de har gått.
    Beklager, det er helt sant.
    Betyr dette at jeg må avlyse Velstandsturneen i høst? :mad:
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hadde i mange år en skinnstressless med fotskammel i lytteposisjonen, så da var det ikke noe tema, men de siste årene har stua vært dominert av en slik bred Ikea-sofa med sånn lang dings i enden, sjefs-salong, eller hva det nå heter, der denne divanaktige formasjonen er perfekt plassert i det søde punkt hvor lydbølgene fra høyre og venstre høyttaler møtes i samstemt harmoni.

    Her er det bare plass til én mann, øvrige av samme kjønn blir da plassert med anstendig låravstand i den "normale" delen av sofaen. Så må man bare finne seg i å bytte litt på lytteposisjonen.

    For veldreide frøkner/fruer gjelder egne regler...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn