Ipad-spotify-dac

Bjørk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2008
Innlegg
57
Antall liker
0
Hei, har noen spørsmål. Er selv helt grønn her.

Kan man få spotify på ipad?

Kan man så kople ipad til en usb inngang eller slikt på en god dac slik at man kan spille spotify av på anlegget?

Takker for svar.
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Jeg finner ikke Spotify for iPad i App Store, bare som Remote for Spotify på PC/Mac. Men det er ikke umulig at iPhone app'en virker like fint på iPad.
Uansett kan du ikke bruke den som du beskriver så vidt jeg vet. Du må ha en dock mellom iPad og DAC. Eller du kan bruke Spotify på PC/Mac koblet til DAC og iPad som remote. Det blir jo det samme, hvis du har mulighet til å koble PC/Mac til DAC da.

Edit: Joda Spotify for iPhone virker fint på iPad også. Løp og kjøp :D
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.232
Antall liker
1.380
Hei

Du kan bruke Spotify på iPad og streame over Airplay til Apple Airport Express. Fungerer bra, bortsett fra at Spotify er tilpasset iPhone og ikke iPaden.

T
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Et godt alternativ er å kjøre musikken gjennom en Squeezebox (og evt. til en bedre DAC) og så bruke Squeezepad på Ipaden til å styre med.
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Du trenger bare en camcorder-overgang så kan du bruke usb-inngang på en del usb-baserte da-konvertere. Har testet det selv og det fungerer strålende.

Det eneste du trenger er å installere en spotify-applikasjon på iPad og der kan du sikkert bruke den som er regnet for iPhone inntil det kommer en dedikert applikasjon for iPad.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.596
Antall liker
7.164
Norske remoteless fungerer utmerket for iPhone, og finnes vel også for iPad?
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
noruego skrev:
Norske remoteless fungerer utmerket for iPhone, og finnes vel også for iPad?
Jo den finnes for iPad, men det er jo bare en remote for å styre Spotify på Mac/PC og vil jo ikke gi lyd på iPad som trådstarer snakker om. Spotify har vel lovd og komme med en dedikert iPad app i løpet av året (høsten?).
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Kjøp denne: finnkode=28095101
Og en slik: http://www.cableworld.no/iphone-tilbehoer/kabler-til-iphone/forlenger-kabel-til-ipodiphoneipad-(hvit)-0,5-m.asp
Så er du der (hvis du har iPad, Spotify og DAC da ;)).


EDIT: Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt.
 

Bjørk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2008
Innlegg
57
Antall liker
0
Mange takk for alle gode svar. Hadde håp om at jeg kunne få spotify på min trådløse elcomp PD1 dac fra en ipad, og det har jeg nå forstått at jeg kan :)
 
Topp Bunn