Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.619
    Sted
    Smurfeland
    Opplevde det same då eg køyrde ein gamal Vectra med bulkar og gaffateip. Nei, det har lite med meg å gjera: eg køyrer alltid som om eg har teologisk embetseksamen og praktikum.
    Samme her, jeg kjører som regel veldig defensivt rett og slett fordi mange rett og slett er helt uforutsigbare. Ikke mer enn to uker siden tror jeg, at en Nissan Leaf bare durte inn i rundkjøringen rett foran meg så jeg måtte bråbremse. Akkurat som den ikke så meg en gang. Det hadde aldri skjedd når jeg kjørte Vito. 😌

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    408
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Samme her, jeg kjører som regel veldig defensivt rett og slett fordi mange rett og slett er helt uforutsigbare. Ikke mer enn to uker siden tror jeg, at en Nissan Leaf bare durte inn i rundkjøringen rett foran meg så jeg måtte bråbremse. Akkurat som den ikke så meg en gang. Det hadde aldri skjedd når jeg kjørte Vito. 😌
    Siden blå farge er den som øyet oppfatter raskest/lettest vil kanskje en litt større blå bil være tryggere ? Iallefall i dagslys...

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.254
    Torget vurderinger
    1
    Bussførere og trailersjåfører som "driter" i vikeplikten og raser inn i rundkjøringer rett foran deg.
    De har uansett så store kjøretøy at alt preller av på dem og alle andre må stoppe.
    Ja, du hadde vorti glad om bussane heldt 100% av vikeplikta i rundkøyringar i rushtrafikken og aldri pressa;) Ofte er grunnen til at slikt skjer at mentalt attendeståande, psykopatiske rasshol ikkje nyttar blenkjeljosi sine.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    408
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Ja, du hadde vorti glad om bussane heldt 100% av vikeplikta i rundkøyringar i rushtrafikken og aldri pressa;) Ofte er grunnen til at slikt skjer at mentalt attendeståande, psykopatiske rasshol ikkje nyttar blenkjeljosi sine.
    Mentalt tilbakestående sjåfører ?? Da har de nok heller ikke sertifikat!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.619
    Sted
    Smurfeland
    Siden blå farge er den som øyet oppfatter raskest/lettest vil kanskje en litt større blå bil være tryggere ? Iallefall i dagslys...
    Neida, det går fint så lenge alle passer på og bruker øynene og hodet sitt. Også er jeg litt ekstra obs når jeg ser Leaf'er på vei inn i rundkjøringer. Jeg så jo at den kom, så jeg rakk heldigvis å bremse ellers hadde det gått galt.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Klarer ikke reagere i lyskryss, snegler seg avgårde, orienterer seg ikke før rundkjøring, klarer ikke å svinge òg gi gass samtidig i rundkjøring, makter ikke å akselerere etter denne, bruker ei mil på å oppnå gjeldende fartsgrense (om de i det hele tatt når den), bremser i absolutt alle svinger (med dertil null akselerasjon etterpå), orienterer seg ikke bak når de skifter fil, ligger konsekvent 10 under fartsgrense i strekninger med gjennomsnittsmåling, holder 200 meter avstand til bil foran (totalt uavhengig av fartsgrense), 15 under fartsgrense i tuneller, nøler, nøler, nøler.

Alt dette er tilfelle hos de SAMME bilister (teltturister er vel mer treffende) Og det er svært mange av de.

budda

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    184
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Klarer ikke reagere i lyskryss, snegler seg avgårde, orienterer seg ikke før rundkjøring, klarer ikke å svinge òg gi gass samtidig i rundkjøring, makter ikke å akselerere etter denne, bruker ei mil på å oppnå gjeldende fartsgrense (om de i det hele tatt når den), bremser i absolutt alle svinger (med dertil null akselerasjon etterpå), orienterer seg ikke bak når de skifter fil, ligger konsekvent 10 under fartsgrense i strekninger med gjennomsnittsmåling, holder 200 meter avstand til bil foran (totalt uavhengig av fartsgrense), 15 under fartsgrense i tuneller, nøler, nøler, nøler.

Alt dette er tilfelle hos de SAMME bilister (teltturister er vel mer treffende) Og det er svært mange av de.
    Føler du har bedre tak på bilkjøring enn politik å sånn 😎

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.254
    Torget vurderinger
    1
    Men medisinsk forstått kan de vel uansett ikke ha vært mentalt tilbakestående da de fikk lappen. Det er nok riktigere å kalle det dustekjøring.
    No kan det jo og vera at dei ikkje ville fått diagnosen psykopat hjå ein lækjar heller ;) Kanskje subhumant avskum er betre ord å nytta?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Poenget med å være ute på veien, er å komme rasket mulig dit en skal, uten å være en hindring for andre. Det er ikke å nøle i en hver situasjon, men skaffe seg overblikk på forhånd og underveis. På den måten glir trafikken best, uten unødvendige hindringer. De som alltid er i etterkant, vil nødvendigvis pådra seg både irritasjon og skape farlige situasjoner. En skal feks ikke være redd for at det er glatt, en skal testbremse. Da finner man ut om det er glatt eller ikke. Er det ikke glatt, er det ingen som helst grunn til å kjøre 15 kmt under fartsgrensen. I lyskryss skal en komme seg fortest mulig ut av det, slik at de bak også kommer seg videre. Osv.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.619
    Sted
    Smurfeland
    Hvis alle hadde fulgt helst de samme reglene og normene hadde det vært mye mindre kjøring som framstod som rar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.837
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har til og med opplevd at utrykningsbil har kommet kjørende på andre side av midtdeler, mens Einsteiner på min side har bråbremset og stanset - med påfølgende farlige situasjoner. Flere ganger har dette skjedd. Er det i det å hele tatt mulig å ha førerkort, dersom de mentale evner er på et så lavt nivå?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.535
    Jeg kjørte etter tre biler, små japanske/koreanske, inn i en rundkjøring her om dagen. Den første blinket til venstre, den andre blinket ikke og nr. tre blinket til høyre. Det er en stor rundkjøring over en 4-felt vei så det er langt mellom avkjøringene.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.919
    Sted
    Sunnmøre
    Jeg kjørte etter tre biler, små japanske/koreanske, inn i en rundkjøring her om dagen. Den første blinket til venstre, den andre blinket ikke og nr. tre blinket til høyre. Det er en stor rundkjøring over en 4-felt vei så det er langt mellom avkjøringene.
    Ja? Første skal av på siste utkøyring, andre rett fram og siste av på første. Kvar blinka du?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.535
    Ja? Første skal av på siste utkøyring, andre rett fram og siste av på første. Kvar blinka du?
    Hadde det enda vært så enkelt. Nr. 1 tok av på første etter tre blink til høyre, nr.2 blinket til høyre når hen passerte siste utkjøring før hen tok av og sistemann vet jeg ikke hvor ble av. Mulig hen kjører rundt der ennå.
    Jeg blinket til høyre i det jeg passerte utkjøringen før den jeg skulle bruke.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Jeg har opplevd mange som blinker til høyre når de skal rett frem. Ikke etter at de har passert første avkjøring, men når de kommer inn i rundkjøringen (noen ganger før de kommer til den også). Selvfølgelig skal de til høyre ut av rundkjøringen, det skal jo alle, men ikke før etter at de har passert den siste utkjøringen de ikke skal bruke.
    Jeg kan ærlig talt ikke skjønne hvorfor rundkjøringer skal være så vanskelige.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    408
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    En sjef jeg hadde engang var av den oppfatning at det finnes sånn cirka like mange måter å kjøre bil på som antall sjåfører på veiene. Hvis det er sånn - da betyr det nok at de fleste sjåfører tilegner seg sin egen kjørestil, uavhengig av hva man lærte på kjøreskolen. men det gjelder selvsagt IKKE meg selv!

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.619
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tok lappen på lett motorsykkel når jeg var 16, og følger egentlig hovedsaklig det jeg lærte den gangen enda. Stort sett. Tror ikke jeg har veldig mange egne tolkninger av trafikkreglene, egentlig.

Det jeg sliter litt med å husker er enkelte skilt, og parkeringsbestemmelser.

Men det viktigste tror jeg kanskje er at man prøver å ta hensyn til andre og være litt kul. Eller "aktpågivende og hensynsfull" eller hva det var. Ikke vær egostisk, men kjør bil med et solidarisk og sosialdemokratisk sinnelag. 🤓

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.626
    Sted
    Holmestrand
    Jeg tok lappen på lett motorsykkel når jeg var 16, og følger egentlig hovedsaklig det jeg lærte den gangen enda. Stort sett. Tror ikke jeg har veldig mange egne tolkninger av trafikkreglene, egentlig.

Det jeg sliter litt med å husker er enkelte skilt, og parkeringsbestemmelser.

Men det viktigste tror jeg kanskje er at man prøver å ta hensyn til andre og være litt kul. Eller "aktpågivende og hensynsfull" eller hva det var. Ikke vær egostisk, men kjør bil med et solidarisk og sosialdemokratisk sinnelag. 🤓
    Det er slike trafikanter jeg håper å møte. 🤗

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn