Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.698
    Sted
    Kongsberg
    Udugelige folk.
    Mer spesifikt ledelsen på de fleste skoler i landet
    ( og U2 )

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.905
    Sted
    Holmestrand
    Har aldri abbonert på eller kjøpt en avis i hele mitt liv. En vanvittig ressurssløsing som alltid har irritert meg, dette med papiraviser.
    Aviser er bare deilig.
    Før i tiden da jeg var mye i Tyskland med gode gammeldagse søndagsaviser i fullformat.
    For eksempel Die Zeit, Süddeutsche Zeitung eller Frankfurter Allgemeine Zeitung
    Knøttliten font, og sidelange artikler uten bilder.
    En eller annen Herr Professor Doktor som nerdet rundt ett eller annet sært tema.
    Kosestund.

Nå for tiden så får jeg ta til takke med Aftenposten + lokalavisa Jarlsberg.
    Begge på papir selvsagt.
    :love:

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.201
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ja, ta hele miljøregnskapet for papirbasert reklame så er det nok mer betydelig enn Annonseforeningen vil ha det til.

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.349
    H*ELVETES APCOA FLOW, (og alle andre - ) som tvinger en til å laste ned en app på telefonen, registrere en konto og et betalingskort for å betale for parkering når man allerede er litt sent ute. Måtte alle deres forfedres synder bli til evig forbannelse for de ansatte og deres etterkommere.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    422
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    H*ELVETES APCOA FLOW, (og alle andre - ) som tvinger en til å laste ned en app på telefonen, registrere en konto og et betalingskort for å betale for parkering når man allerede er litt sent ute. Måtte alle deres forfedres synder bli til evig forbannelse for de ansatte og deres etterkommere.
    Tvinger deg nok ikke. jeg betaler hjemme på min stasjonære pc og taster inn regnr. og får opp faktura i ettertid, greit nok for meg, men jeg liker IKKE dynamisk prising som de kaller det.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Disse vanvittige bråkete maskinene som lager kaffe latte eller hva det enn nå er, på kafe eller restauranter. Burde vært utdelt slike

IMG_4907.jpeg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.630
    ^Du mener de derre kromuhyrene som hoster, harker, knurrer og piper i 5 minutter og hoster ut en halv kopp middelmådig kaffe? Symbolet på at du er en rik, vellykket og travel mann?
    Enig.

Forresten det er visst lattemaskinen du mener. Like ille, den.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.682
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Jeg aner ikke hva jeg mener, men det er en vanvittig ulyd når man endelig skal nyte et dyrkjøpt kopp kaffe på et utsalgssted for kaffe og den slags

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.349
    Det sies at det vanskeligste med å være veganer er å holde det for seg selv.

Nå i dag møtte jeg en Tesla (hva ellers…😏) med personlig bilskilt til kr 9.000, det sto VEGANER.

Folk..
    Artig, for jeg kjenner en del både vegetarianere og veganere, og det er alltid noen på den andre siden som må kommentere temaet eller lire av seg utslitte, tamme morsomheter av typen "åh, hva spiser du a? GRESS?", "maten min eter maten din HÆHÆ" osv. Litt som at det alltid kommer en "saueflokk"-kommentar fra noen som HATER Apple i en Apple-artikkel, osv.

Anser det forøvrig som slett-ikke-usannsynlig at noen har betalt 9000 kr bare for å sørge for at noen andre ikke får det. Trumpish if true.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tenker det er bra at noen er veganer slik at det blir mer kjøtt på oss andre :) Så all ære til de som vil forringe kroppen sin til gunst for andre

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.006
    Torget vurderinger
    23
    Rak løv..... kraftige vindkast garantert 🤬

• Wow
    Reaksjoner: TT.

Wishmaster

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Antall liker
    3.628
    Torget vurderinger
    1
    ^ Jeg raker aldri løv fordi jeg vet det kommer kraftige vindkast som blåser det til nabofylket. ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Anser det forøvrig som slett-ikke-usannsynlig at noen har betalt 9000 kr bare for å sørge for at noen andre ikke får det. Trumpish if true.

Nå betaler man riktig nok 9000,- for et slik skilt, men man kan jo bruke det i 10 år så kostnaden blir faltisk ikke værre enn 900,- pr år. Og det har vel de fleste her inne råd til, selv om de må betale formueskatt?

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjører som regel 10 over på speedometeret i 110-soner. Da ligger jeg i ca 113-114. Ligger i høyre fil og legger meg ut for å kjøre forbi når noen kjører saktere.

Men nesten konsekvent når noen kjører forbi meg og skal legge seg inn foran så legger de seg så JÆVLIG kjapt inn så avstanden mellom oss er ikke noe 3 sekunder for å si det sånn.

Hva er det for noe med at folk som kjører forbi legger seg inn så nærme... Ingen som husker at man skal se hele bilen i bakspeilet, holder ikke at du ser du er forbi i sidespeilet.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.587
    Sted
    Interiore Simplicitate
    ^Nemlig, og om man ligger bak den som kjører forbi og selv vil gjøre det samme, må man kjøre forbi begge fordi tosken som kjører forbi først legger seg innmaltfor tidlig.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.110
    Torget vurderinger
    0
    Tungtransportsjåfører har en kollegial greie på gang. Når han som blir forbikjørt ser at den forbikjørendes henger/tralle er forbi gir man et lite blink med langlysene. Når han som kjører forbi ser i speilet at kollegaen blinker med lysene legger han seg inn.

Junior som for tiden kjører semi med drivstoff har en Scania som har en artig fuknsjon, bilen har adaptiv cruisecontroll som viser farten på bilen som ligger forran. Hans erfaring er at veldig mange personbiler bare MÅ kjøre forbi. Og ofte når han ligger der i 80kmt, så kommer det en Audi, BMW eller Tesla som hyler forbi bare for å legge seg inn foran og bremser ned til 70-75kmt.
    Alle tankbiler har fartssperre på nøyaktig 80kmt, andre tunge kjøretøy kan ha sperra på 90kmt, men de som kjører brannfarlig bensin/diesel må ha sperra på 80kmt. Så en tankbil som kjører på flat vei vil da ligge nøyaktig på 80kmt, de er ganske så nøyaktig kalibrert. Så er du usikker på feilvisningen på speedometeret og ikke har GPS som viser farten, kan du legge deg bak en diesel/bensin tankbil, og da får du en grei indikasjon. I nedoverbakker triller de ofte for å spare på forbruket ( og da kan det gå fortere ).

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.876
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører som regel 10 over på speedometeret i 110-soner. Da ligger jeg i ca 113-114. Ligger i høyre fil og legger meg ut for å kjøre forbi når noen kjører saktere.

Men nesten konsekvent når noen kjører forbi meg og skal legge seg inn foran så legger de seg så JÆVLIG kjapt inn så avstanden mellom oss er ikke noe 3 sekunder for å si det sånn.

Hva er det for noe med at folk som kjører forbi legger seg inn så nærme... Ingen som husker at man skal se hele bilen i bakspeilet, holder ikke at du ser du er forbi i sidespeilet.
    Det er nok de samme trygghetsavhengige OBOS-folka, de som må ha campingvogn eller båt 1/2 meter nær deg - selv om det er milevis av plass rundt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.006
    Torget vurderinger
    23
    Ingen kø på E6 fra Karihaugen til Alnabru, heller ingen i Smalvollveien/Ole Deviks vei 🤬🤬 Enormt irriterende. Hadde beregnet inntil 1/2 time, brukte seks minutter. Nå måtte jeg sitte og VENTE en halvtime på at verkstedet skulle åpne!!!

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.876
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ingen kø på E6 fra Karihaugen til Alnabru, heller ingen i Smalvollveien/Ole Deviks vei 🤬🤬 Enormt irriterende. Hadde beregnet inntil 1/2 time, brukte seks minutter. Nå måtte jeg sitte og VENTE en halvtime på at verkstedet skulle åpne!!!
    Kjør om Lillestrøm neste gang ;-)

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.474
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det faktum at jeg faktisk vurderer å abonnere på Youtube Premium...Hittil har disse forbaskede annonsene "gått vekk" av seg selv etter noen tid, men nå? Svarte!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn