Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.620
    Sted
    VestBredden
    Jeg er han som får migrene på toppen av det hele, av all den lukta. Noen kjennes det ut som at dem har aksjer i en taxfree butikk :sick:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.322
    Torget vurderinger
    23
    Ja det er ille. Har du prøvd å gå forbi et parfymeri på et handlesenter? Helt pyton, mange meter rundt inngangen. Kan umulig være sunt. Jeg får også luftveisproblemer av slik intens parfyme. Omtrent som under eksponering for oljebasert maling.

• Liker
    Reaksjoner: SAL

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.620
    Sted
    VestBredden
    Ja det er ille. Har du prøvd å gå forbi et parfymeri på et handlesenter? Helt pyton, mange meter rundt inngangen. Kan umulig være sunt. Jeg får også luftveisproblemer av slik intens parfyme. Omtrent som under eksponering for oljebasert maling.
    Du er allergisk mot og jobbe med maling. det er noe helt annet :p:ROFLMAO:

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.189
    Torget vurderinger
    96
    Luftveisproblemer av parfyme? Nei nå har jeg aldri hørt makan.😂
    Greit at det stinker, men det er nok helt harmløst.
    Jeg plages aldri av noen lukter jeg. Kan godt sitte midt i et fjøs med kuer og griser på alle kanter og spise matpakka mi. 😄

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.322
    Torget vurderinger
    23
    Snakk for deg selv, jeg vet da hvordan jeg reagerer. Har måttet gå av buss etc. pga. dette. Naturlige lukter gir ingen problemer i så måte.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.405
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Snakk for deg selv, jeg vet da hvordan jeg reagerer. Har måttet gå av buss etc. pga. dette. Naturlige lukter gir ingen problemer i så måte.
    Samme her, har gått av buss og byttet vogn på tog mer enn en gang. Fjøslukt har jeg ingen problemer med så lenge den er fersk, inngrodd
    i noen klær er en annen sak, men det er bare ekkelt. Parfyme er annerledes, akkurat som enkelte kjemikalier.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.189
    Torget vurderinger
    96
    Ok ok, jeg prøvde bare å harselere litt med dere. Vi har alle våre ting vi plages med.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    Er i Istanbul.
    Heftige priser her også.
    Men det er ikke bare valuta,
    det er dyrt.
    50€ for museumsbesøk.
    Istanbul aerodrom akkurat nå:
    Gardermoen er ikke så ille antagelig?
    Cappucino og americano i papp,
    1 croisant og 1 kaklava:
    300kr.
    😳
    Rettelse: IKKE kaklava …. Baklava.
    IMG_8989.jpeg

Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.502
    Sted
    Endor
    Jeg var i Las Vegas ifjor ...
    $13.49 på Starbucks for en vanilla latte og croissant
    $22 for en stor øl ...

Men heldigvis jobbreise og leverandører som stod i kø for å servere oss godsaker mesteparten av tiden :love:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    kaklava = BAKLAVA

Irriterer meg allerede.... :devilish:
    Helt korrekt!
    Jeg var så irritert at jeg skrev feil.
    Det verste er at baklavaen var det eneste akseptable.
    Croisanten var tørr og smaksløs.
    Americanoen syltynn og dermed også smakløs.
    Cappucinoen ikke verdt å kommentere.
    Og dyrt.
    Så en sann orgie i irritasjon.
    😂

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    I dag har vi påvirkere ….
    PS! Fotografen er visstnok Nikola Tesla:

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.502
    Sted
    Endor
    I dag har vi påvirkere ….
    PS! Fotografen er visstnok Nikola Tesla:
    Nikola Tesla var en populær kar, det er tilogmed noen som oppkaller firmaet sitt etter ham ;)

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    hva er galt med 20" felger? Spørs jo selvsagt på profilen på dekket, men det er jo avveining mellom myke dekksider (ubalansert bil) og harde dekksider (ukomfortabelt)

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.307
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    retningsstabilitet og styrerespons er noen fordeler, men enig at det er fordyrende. Spørs jo litt hva slags bil (boltsirkel etc), men legg de ut på finn og kjøp et sett i mindre størrelse hvis det er klarning til bremsene. Har klart å sluke 355 diameter skiver og 6 stempla calipere på 17" men da måtte plassere vektene riktig ellers subbet det.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.502
    Sted
    Endor
    Sandra Borch og andre bløffmakere som liker å jukse og unnskylder det ....
    JÆVLA BLØFFMAKER

Nå får hun lov å komme på NRK med sine idiothistorier ... hun kjemper vel for retten til å jukse
    Sandra Borch kjemper vel for retten til alle samer å jukse på sine masteroppgaver og rettferdigjøre bløffmakeri :censored::censored:

Nå blir Sandra Borch innklaget for å ha bløffet igjen, hun hevder å være same men oppfyller ikke kriteriene :ROFLMAO:
    dobbel bløffmaker,

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.686
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå igjen... Borch er samisk nok- det er det bare du og noen til som diskuterer.. om hun oppfyller kravene til samemantallet er et annet spårsmål.. der strides det på forskjellige fronter...

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.502
    Sted
    Endor
    Nå igjen... Borch er samisk nok- det er det bare du og noen til som diskuterer.. om hun oppfyller kravene til samemantallet er et annet spårsmål.. der strides det på forskjellige fronter...
    Ikke det jeg som er kjern-poenget mitt .... Sandra Borch er en udiskutabel bløffmaker, og prøver å rettferdiggjøre det .... hun er så latterlig at det er ingen grenser :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.405
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Hele greia med Black Friday er irriterende, og enda verre er det når det utvides til både week og month.

Selvsagt settes prisene godt opp i god tid før de knakende gode tilbudene kommer. Og vi lar oss lure.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.740
    Neida, NRK sin artikkel om saken sier noe helt annet. Og det er faktisk samemanntallet som er saken. Og dets kriterier.

Det strides ikke på forskjellige fronter. Hun oppfyller ikke kravene til samemanntallet i det som er fremkommet til nå. Hun nekter for øvrig selv å komme med ytterligere opplysninger/dokumentasjon som kan belyse saken.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.686
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er jeg vel ikke spesielt dårlig til å utrykke meg, - men det er det jeg har sagt.. flere ganger... Det er klart nok at Borch har samiske aner, det er også bekreftet av NRK instanser og media og flere andre, men det er i seg selv ikke nok for samemantallet iht til Sametingets regler...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    Hele greia med Black Friday er irriterende, og enda verre er det når det utvides til både week og month.

Selvsagt settes prisene godt opp i god tid før de knakende gode tilbudene kommer. Og vi lar oss lure.

Hvorfor griper ikke prismyndighetene inn her?
    Svart helg/uke/måned er er vel ikke stort annet enn et triks for å lure folk til å kjøpe ting de ikke behøver/har råd til, gjerne på kreditt, slik st du ender opp med å betale leie på lønna?

Ja, jeg vet det finnes reelle tilbud, men du må følge med for å finne det, og det tror jeg de fleste ikke gjør i særlig grad.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.620
    Sted
    VestBredden
    Ikke det jeg som er kjern-poenget mitt .... Sandra Borch er en udiskutabel bløffmaker, og prøver å rettferdiggjøre det .... hun er så latterlig at det er ingen grenser :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
    I god trening til og bli norges svar på Trump !!!

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.620
    Sted
    VestBredden
    Hvorfor griper ikke prismyndighetene inn her?
    For og stoppe idioter som ikke kan klare og styre seg ved og slenge penga etter dem som selger noe ?

Det er som jeg sier om alt som blir lagt ut på finn.no...... om det er Fun saft - gastro krydder eller en sjokolade som har gått ut av produksjon, og setter prislappen til 10 000,- ... og så langt er ting greit... Problemet kommer jo først når noen faktisk betaler det ...
    Men ikke mine penger, så WTFC ?? :devilish:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    For og stoppe idioter som ikke kan klare og styre seg ved og slenge penga etter dem som selger noe ?

Det er som jeg sier om alt som blir lagt ut på finn.no...... om det er Fun saft - gastro krydder eller en sjokolade som har gått ut av produksjon, og setter prislappen til 10 000,- ... og så langt er ting greit... Problemet kommer jo først når noen faktisk betaler det ...
    Men ikke mine penger, så WTFC ?? :devilish:
    Her snakker vi om et prosjekt som jekker opp gjelda på nasjonalt nivå.
    Gjelda til folk som burde være forsiktig med gjeld, spesielt av forbrukstypen.

Ellers har vi regler som forbyr prismanipulasjon, hvilket vi ser i stor skala her.
    Men du tenker at dette er greit siden du ikke kjøper?

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    1.620
    Sted
    VestBredden

Ellers har vi regler som forbyr prismanipulasjon, hvilket vi ser i stor skala her.
    Gjeld er definitivt ikke noe og trakte etter, men klarer ikke folk og la være og styre seg, så må man ta konsekvensen.
    At det er massivt med prisjuks er jeg helt enig i, og forbrukerrådet følger med... og gjør faktisk noe.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    Gjeld er definitivt ikke noe og trakte etter, men klarer ikke folk og la være og styre seg, så må man ta konsekvensen.
    At det er massivt med prisjuks er jeg helt enig i, og forbrukerrådet følger med... og gjør faktisk noe.
    At folk må konsekvensene er vel ikke oppe til diskusjon.
    De kommer.
    Uansett. 😂

«På Black Friday i fjor var det bare 17 prosent av produktene som var på salg, som var rekordbillige. Det viser en undersøkelse gjennomført av Prisjakt. – 83 prosent var å finne til samme pris eller billigere andre deler av fjoråret, forklarer Prisjakt-sjef, Christoffer Reina.»

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.405
    Sted
    Interiore Simplicitate

Det er noe med det. Jeg har sans for de som våger å stå over galskapen. Eksempelvis Oliviers & Co. som heller
    kjører grønn uke - tilbudene begrenser seg til:

- varer som er på vei ut av sortimentet
    - produkter som nærmer seg utløpsdatoen
    - varer med skader på emballasjen

👏

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.502
    Sted
    Endor
    Kva slags forbanna apekattar fann ut at 20-tommarar var ein god ide som standarddimensjon på hjul? Måtte dei få pungen i klem millom dekk og felg!
    Her er 20" felger .... noe galt med disse da?
    (Bugatti Tourbillon)

Screenshot 2024-11-08 at 17.59.54.png

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.525
    Sted
    Holmestrand
    Her er 20" felger .... noe galt med disse da?
    (Bugatti Tourbillon)

Vis vedlegget 1072439
    Dekk og felg til 10.000€/stk?
    Typisk eksempel på stort og dyrt, men har du råd til Bugatti så er vel sikkert ikke det noe problem?
    😂🤗
    Rettelse:
    «As far as I know, one set of tyres clocks in at 25.000 euros, give or take, and every four tyre changes Bugatti recommends changing the wheels as well, for another 50.000»

De anbefaler for øvrig å bytte dekk etter 16.000km. Da blir dekk ca 20kr/km.
    I tillegg kommer da som nevnt nye felger etter rundt 50.000km.

Så et annet sted at felgene deres koster 10-40.000$.
    Per stykk. 😂

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn