Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.484
    Sted
    Sunnmøre
    Folk som kaller meg mister. For meg signaliserer det at de oppfatter meg som gammel, arrogant, besserwisser, og markerer en ønsket avstand.
    Kan eg aldri førestilla meg. Men, ja, eg misliker det i Utlandet når eg vert tiltala Sir/mister, og enno meir når norske ungdomar tek etter, særleg når dei prøver på å vera høflege.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.849
    Sted
    Smurfeland
    Når det ligger store skruer på bakken der man kjører og parkerer. Parkerte akkurat og så en lang selvborrende skrue ligge rett utenfor når jeg åpnet bildøra. Håper ikke det var flere, og at ingen havnet i dekkene mine.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.849
    Sted
    Smurfeland
    Ser ut som det gikk bra med dekkene mine heldigvis, iallfall hittil. Men en ny irritasjon har åpenbart seg etter at jeg kom hjem: pågående "dørselgere" som ikke selger noe, men går rundt og ber om penger til forskjellige veldedige saker. Denne gangen SOS Barnelandsbyer, som sikkert er et høyverdig formål i seg selv. Vanligvis er dette høflige og hyggelige unge mennesker, men enkelte ganger kommer det en eller annen frekk og pågående betler som ikke tar et nei for et nei, men istedenfor begynner å spørre private spørsmål om hvorfor, hva man ellers bruker penger på, og som ikke tar et hint når man prøver å være tydelig men allikevel høflig, og avslutte samtalen. Det er sjelden jeg blir så irritert på fremmede at jeg faktisk viser det, men tonen var iskald når han endelig tok halen mellom beina og tuslet videre. Forsmedelig!

Ellers er jeg ikke en spesielt irritabel person engang, og dagen har egentlig vært fantastisk bra utenom disse små episodene, selv om det kanskje ikke virker sånn med 3(!) irritasjonsinnlegg på én dag.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som det gikk bra med dekkene mine heldigvis, iallfall hittil. Men en ny irritasjon har åpenbart seg etter at jeg kom hjem: pågående "dørselgere" som ikke selger noe, men går rundt og ber om penger til forskjellige veldedige saker. Denne gangen SOS Barnelandsbyer, som sikkert er et høyverdig formål i seg selv. Vanligvis er dette høflige og hyggelige unge mennesker, men enkelte ganger kommer det en eller annen frekk og pågående betler som ikke tar et nei for et nei, men istedenfor begynner å spørre private spørsmål om hvorfor, hva man ellers bruker penger på, og som ikke tar et hint når man prøver å være tydelig men allikevel høflig, og avslutte samtalen. Det er sjelden jeg blir så irritert på fremmede at jeg faktisk viser det, men tonen var iskald når han endelig tok halen mellom beina og tuslet videre. Forsmedelig!

Ellers er jeg ikke en spesielt irritabel person engang, og dagen har egentlig vært fantastisk bra utenom disse små episodene, selv om det kanskje ikke virker sånn med 3(!) irritasjonsinnlegg på én dag.
    Tror du har hatt besøk av samme karen som meg. Han ga seg ikke selv om jeg sa jeg bare ga til formål her i landet som Kreftforeningen, Blåkors, Frelsesarmeen mm, noen tusen i året, og ville vite hvor mye og hvem som fikk hva og hvorfor han ikke kunne få - nesten så jeg måtte gi han et spark bak - makan !

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.849
    Sted
    Smurfeland
    Tror du har hatt besøk av samme karen som meg. Han ga seg ikke selv om jeg sa jeg bare ga til formål her i landet som Kreftforeningen, Blåkors, Frelsesarmeen mm, noen tusen i året, og ville vite hvor mye og hvem som fikk hva og hvorfor han ikke kunne få - nesten så jeg måtte gi han et spark bak - makan !
    Da har han gått langt, men kanskje det er de samme folka som blir sendt rundt i fylket. 🙂 Jeg syns det er ubehagelig nok at flere organisasjoner driver med oppsøkende tigging på dørene, men de som har vært her hittil har allitd vært høflige og tatt et nei for et nei. Når de går over til å bli insisterende og overtalende og direkte frekke syns jeg det går for langt.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.214
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Etter en liten rundreise med fly i dag... "Travelling light" var en gang et begrep om å reise med minst mulig bagasje... i dag er dette blitt til minst 5-6 trau i sikkerhetskontrollen, ettersom "bag'en" skal tømmes for PC, skrot og skrammel, toalettsaker, osv.. for så i neste omgang å bli sendt bakover fra personscanneren for å tømme lommene for nøkler, skrot.belter etc etc... alt mens køen blir lengre og lengre....

Wishmaster

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Antall liker
    3.670
    Torget vurderinger
    1
    Det som irriterer meg på flyreiser er at det som går glatt og med et smil på den ene flyplassen, går i helt i lås på en annen hvor man nesten må kle seg naken for å komme igjennom personscanneren, selv på samme reisen med samme bekledning. Hvor vanskelig er det å standardisere disse så man får en forutsigbar opplevelse? Ingen kler seg (nesten) naken hver gang for å være på den sikre siden ved passering av disse scannerne og da blir det bråstopp når man kommer til en som er overfølsom.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    0
    Svaret fra Avinor var ( da jeg spurte ) at dette var bevisst slik at man ( kundene ) ikke kunne vite på forhånd hva som gikk igjennom eller ikke!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn