Enten har du en slik gammal en der platene faller ned når en er spilt, eller flere spillere der side 2 ligger klar når side 1er spiltNår man skal spille et trippel.album....
Og platesidene er 1-6, 2-5, 3-4....
|
Enten har du en slik gammal en der platene faller ned når en er spilt, eller flere spillere der side 2 ligger klar når side 1er spiltNår man skal spille et trippel.album....
Og platesidene er 1-6, 2-5, 3-4....
Min datter er en språklig kamelon. grunnet kontakt med unge fra det meste av verden via den store verdensveven. Hun er den eneste jeg vet om som i brøkdelen av et sekund kan slå over fra "Received Pronunciation" som framføres med så stor overbevisning at man kan tro hun er født inn i en engesk adelsfamilie og skal tituleres som "Lady", for så og slå over til den bredeste "Scouser" som gjør at man kan tro hun er født inn i en arbeiderklassefamilieÅ, Queen's English, eller Received Pronunciation, har knapt kommet ut av min munn, med mindre jeg skal parodiere. Det er jo også svært få som snakker sånn i England. Det faller meg helt unaturlig å snakke engelsk på den måten – «Eu, diah! Wot on øøøøth happend to yåh kaaaah?!» Jeg har alltid likt amerikansk bedre og har lagt meg mot det, både i tale og skrift. Til stor forargelse for en skotsk foreleser jeg hadde da jeg tok engelsk grunnfagEllers er jeg sånn anlagt, at jeg har en tendens til å bli påvirket av / tilpasse uttalen etter hvem jeg snakker med. Da jeg flyttet til London etter å ha bodd i Skottland nesten et år, sa den nye sjefen min at jeg var den første nordmannen han hadde møtt med skotsk aksent. Men jeg ble aldri fortrolig med skotsk rulle-r («Ay, we rrrroll ahr arrrs»), så med skotsk aksent og amerikansk r hørtes jeg vissnokt mer irsk ut, ifølge mine skotske venner
![]()
Og for meg som er "vel voksen" gjør det litt vondt å tenke på at Dagbla' faktisk var en kvalitetsavis for "noen" år siden!. Jeg fatter ikke at de av de ansatte der som har litt i hodet, holder ut. Fy for noe møl.
Men Pinky, hvordan er nå dett egentlig? Blir ikke platene utsatt for større slitasje når man benytter plateskifter?....da må du anskaffe deg en plateskifter.
Jeg mener å huske at det var VG som var verstingen. I dag fremstår jo VG som en seriøs avis i forhold.Og for meg som er "vel voksen" gjør det litt vondt å tenke på at Dagbla' faktisk var en kvalitetsavis for "noen" år siden!
For tjue-tredve år sidan (den gongen papiraviser framleis var relevant) var vel framleis Dagbladet «litt mindre tabloid» enn VG, men VG hadde også dei beste graveressursane i Noreg.Jeg mener å huske at det var VG som var verstingen. I dag fremstår jo VG som en seriøs avis i forhold.
Enig, de er en av de få som enda gjør det interessant å lese aviser. Ellers så har jeg kvittet meg med det meste unntatt de helt lokale, i disse tider så er det en befrielse og nesten litt terapi å lese om hvor frisbeebanen skal ligge eller en prat med noen som har vært ute i det fine været...Det er faktisk såpass gale i dag at Klassekampen er en av de få seriøse avisene med info det går an å stole på.. så får det nå heller våge seg at noen innslag har slagside i kjent stil...
Det burde kanskje gjøre litt vondt for en konservativ person (meg) å innrømme det, men Klassekampen har faktisk utviklet seg til en av de aller beste, kanskje DEN aller beste avis i Norge, sånn rent avisfaglig. De har en politisk "slagside" ( litt feil ord for det er ikke så ille galt egentlig ) men de er ærlige om det og da er det i min bok helt greit egentlig.Blabladet var den seriøse men lett radikale avisa som alle fra litt til høyre for sentrum og mot venstre leste... helgebilaget var ofte fullt av interessant stoff...
VG var stoore overskrifter og ellers mest for sportsidiotene, - jeg leste sjelden VG før i tida, - og Aftenposten var dens seriøse tanta med dype røtter i Höire...
Blabladet er blitt et oppkomme av stoore sensasjoner uten innhold, og i stor grad et nokså virkeliighetsfjernt syn på det meste... Jeg abonnerte på DB i flere år, men ga det opp.. VG leser jeg en del, men også der bliir sensasjonene tildels større enn de er...
Det er faktisk såpass gale i dag at Klassekampen er en av de få seriøse avisene med info det går an å stole på.. så får det nå heller våge seg at noen innslag har slagside i kjent stil...
Eg meiner vel at KK, DN og Morgenbladet alle er knallgode. Dag og Tid (der eg abonnerer mest av plikt) var bra, men tykkjer ho har vore ganske uinteressant dei siste par åra.Klassekampen har faktisk utviklet seg til en av de aller beste, kanskje DEN aller beste avis i Norge, sånn rent avisfaglig. De har en politisk "slagside"
Jeg har lagt merke til at mange her inne skriver «dem» istedenfor «de».HENNE! Ikke hun, henne!
Finansavisa er vel ei Hegnar-blekke?Eg meiner vel at KK, DN og Morgenbladet alle er knallgode. Dag og Tid (der eg abonnerer mest av plikt) var bra, men tykkjer ho har vore ganske uinteressant dei siste par åra.
Av desse abonnerer eg ikkje på DN, rett og slett fordi det er såpass mykje av nyhendestoffet («siste nytt frå styremøtet») som er uinteressant for meg. Eg forstår at dei som vil ha slikt stoff gjerne heller les Finansavisen; den er stort sett fullstendig uinteressant for meg, men eg har inga meining om det er ei god eller dårleg avis.
Det sagt, så trur eg Schibsted-avisene (tanta og alle tanteungane) framleis har ein viktig funksjon her i landet.