Irriterende sang - hele eller delvis.

LA8PV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
272
Antall liker
287
Beatles hadde mange helt jævlige låter: Ob-La-Di, Ob-La-Da, Yellow Submarine, All you need is love, Octopus Garden...
🤢🤮
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.719
Torget vurderinger
96
Beatles hadde mange helt jævlige låter: Ob-La-Di, Ob-La-Da, Yellow Submarine, All you need is love, Octopus Garden...
🤢🤮
All you need is love er en smartere og finere låt enn Yellow Submarine synes jeg, men tildels enig i resten. Nå kan jo ikke smak diskuteres, bare fortelles...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.719
Torget vurderinger
96
For artisten så er jo målet oppnådd om låta setter seg i hjernen, om den irriterer eller gleder Per eller Pål spiller ingen rolle. Eksen min ble nærmest dårlig av George Harrisons Got my mind set on you. Den setter seg lett, akkurat slik en poplåt skal. Og mange liker den jo.

Så kan man jo diskutere om det er flaks eller dyktighet som skaper disse låtene.
 
Sist redigert:

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.284
Antall liker
9.134
Irriterende så det holder, uheldigvis for artisten så blir det ikke penger av det når jeg blir irritert, de som gleder seg derimot kjøper kanskje greiene og det er jo fint.


 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.539
Antall liker
3.719
Torget vurderinger
96
Holder ikke bare å irritere, det må sitte fast også. Gjør låta det er sjansen stor for å få en hit. Pling plong samtidsmusikk irritererer og provoserer meg veldig, siden jeg anser det som det stikk motsatte av hva musikk handler om, men slik musikk blir aldri hits.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.459
Antall liker
84.154
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Denne klarer jeg ikke eller noe som helst annet av denne «artisten».

 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.284
Antall liker
9.134
Heldigvis er det nok at det irriterer og at det ikke trenger å feste seg, denne er grusomt irriterende men den sitter heldigvis ikke fast.


 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
All you need is love er en smartere og finere låt enn Yellow Submarine synes jeg, men tildels enig i resten. Nå kan jo ikke smak diskuteres, bare fortelles...

Beatles har bare en fæl låt og det er Maxwells silver hammer.
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.723
Antall liker
9.348
Sted
Trondheim
"No woman, no cry" - Bob Marley.
Ikke sangen som sådan, men hvordan han sier "yeah" mellom hver eneste frase i sangen.
 

Idar E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.12.2018
Innlegg
478
Antall liker
1.217
Sted
Fræna
Torget vurderinger
1
Kursiv vokal 😵💫 OVERALT!
(Eller, bare når tenåringsjenta styrer musikken 😅)


Jeg har en jente i tenårene som hører på mye ny popmusikk i alle slags former. Veldig interessant 😁 Hun styrer musikken når jeg kjører henne på trening og eksponerer meg til mye, og vi diskuterer - Kvalitetstid!😊

Har lurt lenge på hvorfor så mange gjør til stemmen sin og faker en slags aksent- alle begynner å høres ut som en ekstrem Macy Gray eller Adele tenkte jeg. Hvafaen?

Joda, dette kalles Kursiv synging folkens. Nytt begrep for meg, men det begynner å ta helt fullstendig av 😂
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.133
Antall liker
9.445

"Go now" er en nydelig sang, men "knekken" ved 00:30/1:20/2:30 irriterer meg. Akkurat samme greiene på Wings versjon
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.459
Antall liker
84.154
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
En gammel "landeplage"

 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.676
Antall liker
1.777
Torget vurderinger
1
Smells like teen spirit med Nirvana, forferdelig og grusomt. Spilles aldri her i huset, men ellers flere artister og låter man kunne lista opp.
 

lurvis

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2015
Innlegg
2.769
Antall liker
5.289
Sted
Totenvika
Torget vurderinger
0
Denne fester seg irriterende lett til hjernebarken og refrenget kan være vanskelig å bli kvitt. Den perfekte hjernevaskersangen? Eddie Meduza - Hodet E Jättelidet.

 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.650
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Beatles har bare en fæl låt og det er Maxwells silver hammer.
Ha! Den er på den over 8 timer lange All mulig musikk jeg digger-spillelista mi.
Den har også med I’ve Just Seen a Face. Og 3 ganger så mange Stones-låter.

Den beste kuren mot drittlåter på hjernen er å tenke på en låt eller et riff som er dritbra. Nesten et hvilket som helst AC/DC-riff fungerer for meg.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Ca 40 sek uti låten idet han/hun begynner å synge, helt jævlig.
Ellers tøff låt!! (y)
 
P

parafinoksen

Gjest
Beatles hadde mange helt jævlige låter: Ob-La-Di, Ob-La-Da, Yellow Submarine, All you need is love, Octopus Garden...
🤢🤮
Bare det i seg selv er et godt argument for en restriktiv narkotikapolitikk.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.469
Antall liker
9.793
Sted
Interiore Simplicitate
Det plager meg litt at når kontrabassen kommer inn på Jim Hall sin fantastiske Cincierto De Aranjuez fra 1975 så er den omkring en hel halvtone for lav. Men det er vel en live-innspilling, så da var det vel neppe noe å gjøre med, annet enn å ta hele det 20 minutter lange sporet på nytt fra begynnelsen av. Det stopper meg allikevel ikke fra å høre på den.

Måtte finne frem denne igjen og skjønte ikke helt hva du mente først, for bassen er ikke gæren den når den kommer inn like over minuttet. Men så når groovet starter rundt 2:55 da er det hårreisende ille, så ser den ja. :oops: Intonasjon er i det hele tatt noe mange jazzbassister slurver en del med, hadde ikke sluppet unna med sånt i et symfoniorkester.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Måtte finne frem denne igjen og skjønte ikke helt hva du mente først, for bassen er ikke gæren den når den kommer inn like over minuttet. Men så når groovet starter rundt 2:55 da er det hårreisende ille, så ser den ja. :oops: Intonasjon er i det hele tatt noe mange jazzbassister slurver en del med, hadde ikke sluppet unna med sånt i et symfoniorkester.
For meg er dette irriterende fordi det er fantastisk musikk som jeg ikke kan la være å høre på fra tid til annen.
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.025
Antall liker
4.383
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Born in the USA av Sprinkelsteen,
En setning 80 ganger, ugh! Treg i huggu liksom..
Alt repeterende « life is life» osv…
 

jmolnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.810
Antall liker
5.778
Kva som helst av Celine Dion. Har lav toleranse for den nasale delen av vokalen hennar, men utbrota til Keith Jarrett har eg høg toleranse for. Go figure🙄 Sikkert meg det er noko gale med…
 
Topp Bunn