Ishocky pucker

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Var en tur innom Inter-sport i dag. Fant en kurv med ishocky pucker. Så ikke så mye på dem, men nå har tankene begynt og snurre litt i hode. Kan dette funke som underlag for komponenter/høytallere? Noen som har prøvd?

mvh
 
O

om.s

Gjest
Var en tur innom Inter-sport i dag. Fant en kurv med ishocky pucker. Så ikke så mye på dem, men nå har tankene begynt og snurre litt i hode. Kan dette funke som underlag for komponenter/høytallere? Noen som har prøvd?

mvh
Har ikke prøvd selv, men det skal visst funke bra vet det er noen Svensker som bruker det under høytalerene.....

mvh
 

Linus

Medlem
Ble medlem
06.11.2005
Innlegg
48
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Ja, jeg brukte det for 20 år siden. Jeg mener at det ga en viss forbedring av lyden, men forbedringen var større enn ved bruk av f.eks. kork.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Tror jeg må kjøpe meg noen og prøve. Noen flere erfaringer?
Har også sett på svenske forum at de er brukt. Har ikke lest noe om lydforbedring......

mvh
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Jada, ishockeypucker er et gammelt tweak.
Om det funker ? Vet ikke, har ikke prøvd.
Noen har også brukt det som kabelbukker.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.291
Torget vurderinger
4
Jeg skal lage meg platestrammer av en puck. Leste om det i siste fidelity (hjemmebesøk hos Dikemark...) ;D
Hvor mye koster en puck nå om dagen??
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Jeg skal lage meg platestrammer av en puck. Leste om det i siste fidelity (hjemmebesøk hos Dikemark...) ;D
Hvor mye koster en puck nå om dagen??
19kroner til Inter-sport.

mvh
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.962
Antall liker
1.297
Sted
Nadadouro, Portugal
Tenkte på pucker, noen der husker mopeden "Puch" ?
Nei, jeg ombestemte mig og kjøbte Tema Isolator......, havde ikke stor tro på en hard puck....
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Skal ta meg en tur innom Inter Sport og handle meg noen for testing.

Noen andre tips om forskjellige dupedingser i samme gate. Foreks. kan man finne noen spennende billige tweaks på biltema?

mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
To x 3 pucker med holfi-gummi i mellom, og vips så har du bra føtter!
Har ikke prøvd det selv, men dette bør funke!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vi er flere som har testet ut disse.



Gummien til venstre bruker jeg under føttene på platespiller m fast oppheng.
Fungerer i den grad at ved stort pådrag med volumbryteren, blir det minimalt m vibrasjoner fra underlaget. Kjenner fysisk forskjell med hånden på underlaget og platespiller.
Fungerer IKKE på platespillere m flytende oppheng.

Gummien til høyre bruker jeg under cd-spiller.
Er ikke helt sikker på effekten....
Men det letter støvtørkingen under min 24kg tunge cd-spiller :)
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
To x 3 pucker med holfi-gummi i mellom, og vips så har du bra føtter!
Har ikke prøvd det selv, men dette bør funke!
Denne så ikke så dum ut nei! Hva er holfi gummi? Hvor får jeg tak i det?

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.291
Torget vurderinger
4
Det er Holfi's dempegummi.
Forhandles av audioaktøren
www.audioakt.no
400 kr/stk, men aner ikke om det kommer som ark eller halvkuler, eller noe helt annet...

Kjøpte puck i går, og den fungerer overraskende bra som platestrammer. Var dog noe krevende å finne midten ;D
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
A propos underlag:
Jeg svingte like godt innom en leketøysavdeling og handlet x antall baller i massiv rågummi, - diameter ca 6 cm.
Har delt dem i 2 og plassert 4 stk under alle komponenter i anlegget. Litt godt innafor kanten så syns de så godt som ikke. (Høyttalerne på 57 kg stk har rimeligvis spesielt tilpassede SD-føtter, men det er en form for gummi det også) Hele anlegget minus platespiller "avkoblet" m.a.o.

Det blir selvfølgelig subjektivt, men jeg syns det fungerer bra. Bare å skru opp - åpent, dynamisk, en helsikes masse punch.


mvh
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
A propos underlag:
Jeg svingte like godt innom en leketøysavdeling og handlet x antall baller i massiv rågummi, - diameter ca 6 cm.
Har delt dem i 2 og plassert 4 stk under alle komponenter i anlegget. Litt godt innafor kanten så syns de så godt som ikke. (Høyttalerne på 57 kg stk har rimeligvis spesielt tilpassede SD-føtter, men det er en form for gummi det også) Hele anlegget minus platespiller "avkoblet" m.a.o.

Det blir selvfølgelig subjektivt, men jeg syns det fungerer bra. Bare å skru opp - åpent, dynamisk, en helsikes masse punch.


mvh

Jeg har gjort det samme. Bare med squasballer. Fungerer glimrende..

Mvh..
 

Isokkelesten

Medlem
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
13
Antall liker
0
Jeg har testet pucker under forsterkerene mine med elendig resultat.

For å være positiv så vil jeg gå langt i å antyde at du får en opptur når du tar de bort igjen.

Mvh
 

HHJ

Medlem
Ble medlem
19.10.2005
Innlegg
12
Antall liker
0
Har vanskelig for å tro at pucker kan hjelpe noenting som helst under hifi-komponenter. De må jo være alt for harde!? Skal du få noen vibrasjondempende effekt må det mye mykere gummi til. Mykheten må avpasses til tyngden på komponentene.

Angående to pucker og holfi-gummi imellom, så ville jeg sløyfet puckene og lagt holfigummien rett under føttene til komponentene (litt avhengig av føttenes utforming).
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Jeg bruker pucker under forsterker og cd spiller.
Det fungerer bra, blir litt mer luft under komponentene og mye vibrasjon blir borte
 
Topp Bunn