Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Siste fra MDG: Jo flere innvandre desto bedre, bare de reiser kollektivt og lover å aldri kjøre bil. Men det gjelder ikke drosje. Man må jo komme seg på puben.

S

Slubbert

Gjest
    Som jeg har sagt mange ganger: Barn av innvandrere tar i høyere grad enn etnisk norske høyere utdannelse.
    Det inkluderer alle innvandrere. Hva med de fra muslimske land (flyktninger)? Har du tall for dem?

Nordmenn har veldig lav fødselsrate, flyktninger fra Syria er trolig ikke der. All statistikk jeg har sett viser at innvandrere adopterer (sic) vertsbefolkningens fødselsrater.[/QUOTE]

Hvor er den statistikken? Og igjen, gjerne spesifikt fra muslimske land. I sterkt religiøse samfunn er prevensjon i stor grad sett på som umoralsk eller haram. Og selv om det er rett at det er en sterk omvendt korrelasjon mellom lands levestandard og fødselsrate, så er det også en svært sterk omvendt korrelasjon mellom lands levestandard og grad av religiøsitet. Med andre ord en sterk positiv korrelasjon mellom fødselsrater og religiøsitet. Og det er selvsagt politisk ukorrekt å forske på kausaliteten, men jeg vil nok etterhvert basert på hva jeg ser foregå rundt om i verden påstå at religiøsitet og antivitenskapelige tradisjoner og tenkning er en sterkt medvirkende årsak til både fattigdommen og de høye fødselsratene. Og man ser at med innvandrerbefolkningenes fremvekst har religionene (eller mer spesifikt islam) fått en sterk fremvekst også på våre breddegrader, som gir seg både politiske og direkte voldelige utslag. Det er ganske unikt i nyere europeisk historie at folk trenger livvakter og ny identitet for å ha tegnet eller fornærmet en religiøs profet, og nå begynner det etterhvert å bli normalen.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg tenker å gi bort huset mitt. Det er akkurat nok til å finansiere en asylsøker, hvis tallene stemmer. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Skulle bare mangle. Vi er et av verdens rikeste land. Hvis jeg sier fra meg pensjonen min så er det nok til 1/2 asylsøker til.
    Det holder lenge hvis vi unnlater å kjøpe en pose potetgull i uka i noen år.
    Jeg regner med at du tenker livsløpskostnader, og at hvis man fordeler disse 4,3 millionene utover livsløpet - så blir det ikke så mye.

Hvis vi regner med litt enkle tall og sier at en syrisk flyktning koster 5 millioner, og at disse kostnadene skal fordeles på 50 år - så ender vi opp med 100 000,- i året.

Og hvis alle kjøper en pose potetgull mindre så sparer 5 millioner nordmenn 7,8 mrd - som dekker kostnaden til 78 000 flyktninger - så potegullofferet dekker nok flyktningregningen for 2-3 års innvandring - basert på historikken de seneste årene. Men disse tallene akkumulerer jo seg - vi har jo allerede tatt i mot over 78 000 - og la oss si at vi de neste 10 årene tar i mot 4 ganger så mange (312 000 tilsvarende 32 000 i året) - det er vel i dagens klima nøkterne tall. Da er vi oppe i (1 for de som allerede er kommet og 4 for de som kommer neste 10 år)5 poser i uken pr person. For oss som er 5 i familien så blir det 25 poser i uken - eller snaut 40 tusen i året. Fortsetter utviklingen med 5 nye poster de neste 10 årene - så er vår familie sin flyktningkostnad oppe i 80 000,- i året.

Mvh
    OMF

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Som jeg har sagt mange ganger: Barn av innvandrere tar i høyere grad enn etnisk norske høyere utdannelse.
    Det inkluderer alle innvandrere. Hva med de fra muslimske land (flyktninger)? Har du tall for dem?

Nordmenn har veldig lav fødselsrate, flyktninger fra Syria er trolig ikke der. All statistikk jeg har sett viser at innvandrere adopterer (sic) vertsbefolkningens fødselsrater.[/QUOTE]

Hvor er den statistikken? Og igjen, gjerne spesifikt fra muslimske land. I sterkt religiøse samfunn er prevensjon i stor grad sett på som umoralsk eller haram. Og selv om det er rett at det er en sterk omvendt korrelasjon mellom lands levestandard og fødselsrate, så er det også en svært sterk omvendt korrelasjon mellom lands levestandard og grad av religiøsitet. Med andre ord en sterk positiv korrelasjon mellom fødselsrater og religiøsitet. Og det er selvsagt politisk ukorrekt å forske på kausaliteten, men jeg vil nok etterhvert basert på hva jeg ser foregå rundt om i verden påstå at religiøsitet og antivitenskapelige tradisjoner og tenkning er en sterkt medvirkende årsak til både fattigdommen og de høye fødselsratene. Og man ser at med innvandrerbefolkningenes fremvekst har religionene (eller mer spesifikt islam) fått en sterk fremvekst også på våre breddegrader, som gir seg både politiske og direkte voldelige utslag. Det er ganske unikt i nyere europeisk historie at folk trenger livvakter og ny identitet for å ha tegnet eller fornærmet en religiøs profet, og nå begynner det etterhvert å bli normalen.
    Her er noen linker etter et kjapt søk:

� Fødselsmønstre i utvikling

http://www.scb.se/en_/Finding-stati...ktuell-Pong/55356/Behallare-for-Press/380120/

http://cis.org/declining-fertility

http://www.osloby.no/nyheter/Fodsel...nvandrere-i-Oslo-gar-kraftig-ned-7253662.html

http://www.fhi.no/tema/svangerskap-fodsel-og-spedbarns-helse/fruktbarhet

Utdanning:

https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/flest-med-lang-utdanning-blant-innvandrerne

Som over i avisform:

http://www.nettavisen.no/nyheter/3420805.html

http://universitas.no/nyheter/49675/en-av-tre-tar-hoyere-utdanning

http://kifinfo.no/c42711/nyhet/vis.html?tid=89435

http://www.imdi.no/Fakta-og-statistikk/Utdanning/

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest

Her er noen linker etter et kjapt søk:

� Fødselsmønstre i utvikling

Childbearing among foreign born – before and after migration to Sweden

The birth rate declined twice as much for immigrants as natives | @wwwcisorg | Center for Immigration Studies

Fødselstallene blant ikke-vestlige innvandrere i Oslo går kraftig ned - osloby

http://www.fhi.no/tema/svangerskap-fodsel-og-spedbarns-helse/fruktbarhet

Utdanning:

https://www.ssb.no/utdanning/artikler-og-publikasjoner/flest-med-lang-utdanning-blant-innvandrerne

Som over i avisform:

UTDANNING , INNVANDRERE - Innvandrere danker ut nordmenn

Én av tre tar høyere utdanning | universitas.no

Både kvinner og menn velger høystatusfag

IMDi | Utdanning
    Var det et argument?
    Et kjapt dykk i linkene viser at Slubbert har rett i sin antagelse.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Han spurte om linker og jeg ga linker som viser at innvandrere adopterer vertsbefolkningens fødselsrater (innvandrerne nærmer seg antall barn etniske nordmenn får) og at barn av innvandrere i høyere grad enn etniske nordmenn tar høyere utdannelse.

Og så er det selvsagt ulikheter innad i innvandrergruppen. Antall år i vertslandet er en viktig variabel her (somaliere har f.eks. ikke like lang tid i Norge som pakistanere).

Kan vi ikke bli enige om å slutte å svare på hverandres innlegg? Det er så meningsløst at jeg skal skrive teskje-innlegg som dette gang etter gang.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Almindelig observation i dagligdagen bekræfter også den tendens Goggen8 beskriver , jeg bor som sagt i et område med mange Muslimer, her ser man tit mor/(bedstemødre) og datter handle sammen.
    Moren/bedstemor bære tit tørklæde og den traditionelle sorte dragt, mens datteren ikke gør , jeg kan faktisk ikke mindes at have set nogle piger/unge kvinder med tørklæde eller den traditionelle sorte dragt , der er sikkert nogle men de er meget få.

Men så er det at et eller andet stærkt højreorienteret medie eller person kan går ud og finde disse få kvinder og præsenterer dem som om det er normen/det almindelige og at Muslimerne slet ikke er i stand til at tilpasse sig , det er denne manipulation man bliver så uendelig træt af , men effektivt er det uden tvivl.

Men som sagt ældre mødre og bedstemødre bære ofte tørklæde og dertil den traditionelle sorte dragt. Mens unge kvinder ikke gør dette.
    Så en udvikling og tilpasning til vestlige værdier er i fuld gang , det er der ingen tvivl om , men klart det er ikke noget som sker fra den ene dag til den anden.

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Han spurte om linker og jeg ga linker som viser at innvandrere adopterer vertsbefolkningens fødselsrater (innvandrerne nærmer seg antall barn etniske nordmenn får) og at barn av innvandrere i høyere grad enn etniske nordmenn tar høyere utdannelse.

Og så er det selvsagt ulikheter innad i innvandrergruppen. Antall år i vertslandet er en viktig variabel her (somaliere har f.eks. ikke like lang tid i Norge som pakistanere).

Kan vi ikke bli enige om å slutte å svare på hverandres innlegg? Det er så meningsløst at jeg skal skrive teskje-innlegg som dette gang etter gang.
    Og jeg som trodde denne debatten handlet om muslimer og islam? Det var sikkert en teskje jeg unnlot å ta...
    Han spurte om linker som sa noe om muslimske flyktninger og innvandrere, ikke generelt. Linkene viser at disse er lavest utdannet.
    Så spørsmålet er, vil det på noen måte påvirke vårt samfunn når vi nå tar inn veldig mange uten å ta hensyn til dette og uten å ha tilrettelagt for at denne problematikken. Men det var sikker noe her jeg ikke skjønte også? For jeg har skjønt at jeg ikke skjønner så mye av dette...ifølge deg ihvertfall.

Selvsagt skal jeg slutte å ødelegge for deg. Kan ikke forvente at du kan klare å svare på alt, spesielt ikke det som er litt vanskelig å svare på. Du unngår jo å svare på ganske mye. Sikkert litt mye å gjøre på jobben... Igjen, jeg er veldig glad jeg slipper å forholde meg til personer som deg til daglig. Hadet.

S

Slubbert

Gjest
    Nei, jeg spurte om flyktninger og mer spesifikt muslimer. Det er mange innvandrergrupper som trekker opp denne statistikken da de i stor grad har kommet som arbeidsinnvandrere og også i stor grad har utdanning og får barn som tar høyere utdannelse. Og da er det bevisst villedende bruk av statistikk å ta med disse gruppene når temaet for diskusjonen er flyktninger og mer spesifikt muslimer. Men bevisst villedende bruk av statistikk er jo ett av dine retoriske varemerker slik det ser det ut.

D

Desillusjonert

Gjest
    Almindelig observation i dagligdagen bekræfter også den tendens Goggen8 beskriver , jeg bor som sagt i et område med mange Muslimer, her ser man tit mor/(bedstemødre) og datter handle sammen.
    Moren/bedstemor bære tit tørklæde og den traditionelle sorte dragt, mens datteren ikke gør , jeg kan faktisk ikke mindes at have set nogle piger/unge kvinder med tørklæde eller den traditionelle sorte dragt , der er sikkert nogle men de er meget få.

Men så er det at et eller andet stærkt højreorienteret medie eller person kan går ud og finde disse få kvinder og præsenterer dem som om det er normen/det almindelige og at Muslimerne slet ikke er stand til at tilpasse sig , det er denne manipulation man bliver så uendelig træt af , men effektivt er det uden tvivl.

Men som sagt ældre mødre og bedstemødre bære ofte tørklæde og dertil den traditionelle sorte dragt. Mens unge kvinder ikke gør dette.
    Så en udvikling og tilpasning til vestlige værdier er i fuld gang , det er der ingen tvivl om , men klart det er ikke noget som sker fra den ene dag til den anden.
    Det kan du ha rett i, men det er nok ikke hverken mødre, døtre eller bestemødre som bestemmer agendaen i enkelte miljøer.
    Det er ikke de jeg er skeptisk til...

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Nei, jeg spurte om flyktninger og mer spesifikt muslimer. Det er mange innvandrergrupper som trekker opp denne statistikken da de i stor grad har kommet som arbeidsinnvandrere og også i stor grad har utdanning og får barn som tar høyere utdannelse. Og da er det bevisst villedende bruk av statistikk å ta med disse gruppene når temaet for diskusjonen er flyktninger og mer spesifikt muslimer. Men bevisst villedende bruk av statistikk er jo ett av dine retoriske varemerker slik det ser det ut.
    Jeg skriver "innvandrere adopterer vertsbefolkningens fødselsrater" og "at barn av innvandrere tar høyere utdannelse osv."

Så skriver Slubbert "Hvor er den statistikken. Gjerne spesifikt for muslimske land" og til utdannelse "dette gjelder alle innvandrere hva med flyktninger (muslimske land)".

Jeg gir dere så statistikk som viser at min påstand stemmer. Og i disse linkene ligger det også informasjon for personer fra land og områder med høy grad av muslimsk befolkning. I disse tallene ligger det selvsagt også personer som kom til Norge som flyktninger.

Dette får du altså til å bli feil svar og at man bevisst villeder? Ja, det er til og med ett av mine retoriske varemerker?

S

Slubbert

Gjest
    Ja, å bruke statistikk som inkluderer alle innvandrergrupper som "bevis" for at islamske flyktninger adopterer norske levevaner og livssyn, er villedende bruk av statistikk. Det kalles gjerne "cherry picking" på engelsk.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Ja, å bruke statistikk som inkluderer alle innvandrergrupper som et "bevis" for at islamske flyktninger adopterer norske levevaner er villedende bruk av statistikk. Det kalles gjerne "cherry picking" på engelsk.
    Jeg har ikke brukt det som bevis på muslimske flyktninger. Konteksten her var at noen mente at vår kultur undergraves av innvandrere.

S

Slubbert

Gjest
    Ja, å bruke statistikk som inkluderer alle innvandrergrupper som et "bevis" for at islamske flyktninger adopterer norske levevaner er villedende bruk av statistikk. Det kalles gjerne "cherry picking" på engelsk.
    Jeg har ikke brukt det som bevis på muslimske flyktninger. Konteksten her var at noen mente at vår kultur undergraves av innvandrere.
    Konteksten her er en tråd som heter "islamister i Norge" og handler om problemstillinger rundt islam som nyimportert religion til Europa. Du bruker svært ofte villedende statistikk for å avfeie andres argumenter rundt denne problemstillingen, gjerne etterfulgt at noen særs nedlatende anekdoter, og du har generelt slik jeg ser det en usedvanlig uredelig debattform. Jeg synes både mangelen på konsekvente argumentasjonsrekker og mangelen på evne til å ta til seg hva andre faktisk prøver å si, samt din svært nedlatende holdning ovenfor alle som er uenige med deg, gjør at du er direkte trettende å diskutere med. Derfor melder jeg meg av denne runden også. Over og ut for denne gang.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Konteksten her er en tråd som heter "islamister i Norge" og handler om problemstillinger rundt islam som nyimportert religion til Europa. Du bruker svært ofte villedende statistikk for å avfeie andres argumenter rundt denne problemstillingen, gjerne etterfulgt at noen særs nedlatende anekdoter, og du har generelt slik jeg ser det en usedvanlig uredelig debattform. Jeg synes både mangelen på konsekvente argumentasjonsrekker og mangelen på evne til å ta til seg hva andre faktisk prøver å si, samt din svært nedlatende holdning ovenfor alle som er uenige med deg, gjør at du er direkte trettende å diskutere med. Derfor melder jeg meg av denne runden også. Over og ut for denne gang.
    Du vet like godt som meg at det innenfor trådene blir diskutert en rekke tilstøtende temaer. Når folk sier at innvandring undergraver kulturen i Norge og vil endre Norge og at nordmenn vil bli en minoritet osv, er det selvfølgelig relevant å peke på statistikk innenfor utdanning, fødselsrater osv. Dine karakteristikker blir fullstendig absurde.

Jeg svarer på spørsmål jeg får og jeg gidder rett og slett ikke besvare alle kommentarer om at jeg ønsker å islamisere Norge og linker fra totalt useriøse nettsteder like vennlig.

Dine forenklede modeller (modell er vel å overdrive, det er egentlig en doktrine) om religion og moderne samfunn blir altfor grovkornede til å kunne fange problemstillingenes bredde. Det er temmelig banalt å late som om motsetninger mellom vitenskap/modernitet og religion er en revolusjonerende innsikt. Så jeg skjønner at du finner det trettende når du gjentar dette i innlegg etter innlegg.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo forsåvidt gode nyheter:

- De fleste norske muslimer er ikke så religiøse - Aftenposten

En kan nesten undres på om ikke de politiske grupperinger som for det meste hører på og retter seg etter nedsnødde religiøse er den største hindringen. Det er bare å si nei til burka og nikab på offentlig sted; ingen religiøse symboler på offentlige tjenestemenn; nei til kjønnsskiller i skolen, ikke tillat disse bønneropene også burtetter. Så får vi også se om vi ikke greier å stilne ropene til de som ikke tåler å se profeten avbildet. Men poenget er; det er vi som må sette premissene…

«- Mange sekulære muslimer har vært frustrert over ortodokse muslimers dominans i debatten. Dialogarbeidet har også henvendt seg til de religiøse, som har fått definere muslimers interesser, krav og holdninger, sier Taraku.»

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Dette er jo forsåvidt gode nyheter:

- De fleste norske muslimer er ikke så religiøse - Aftenposten

En kan nesten undres på om ikke de politiske grupperinger som for det meste hører på og retter seg etter nedsnødde religiøse er den største hindringen. Det er bare å si nei til burka og nikab på offentlig sted; ingen religiøse symboler på offentlige tjenestemenn; nei til kjønnsskiller i skolen, ikke tillat disse bønneropene også burtetter. Så får vi også se om vi ikke greier å stilne ropene til de som ikke tåler å se profeten avbildet. Men poenget er; det er vi som må sette premissene…

«- Mange sekulære muslimer har vært frustrert over ortodokse muslimers dominans i debatten. Dialogarbeidet har også henvendt seg til de religiøse, som har fått definere muslimers interesser, krav og holdninger, sier Taraku.»
    Hva vil du si er statens rolle overfor borgerne?

Det klassiske argumentet i liberal, demokratisk teori er at borgerne selv bør få bestemme hvordan de ønsker å leve sine liv. Staten bør i minst mulig grad regulere borgernes livsplaner og livsvalg (så lenge disse ikke skader andre). Det er faktisk mulig å hevde at du i innlegget over argumenterer for at staten aktivt skal ta stilling mellom ulike livsprosjekter. PS! Klasseskiller i skolen er jeg for øvrig enig i at man ikke bør innføre (her vil endring medføre en endring for andre borgere også).

Du sier at det er "vi som må sette premissene", men hvem er vi? Er dette oss mot dem? Hvis vi snur på det og lar staten bli en aktiv regulerer av ateistiske borgeres liv, alle må i moske eller kirken minst en gang i uken f.eks. Ville det være greit?

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Har du vanskeligheter med dette «vi»?
    Har du vanskeligheter med at staten gir lover som garanterer likestilling?
    Har du vanskeligheter med at staten garanterer oss en offentlighet som gjør den andre tllgjengelig som et indentifiserbart individ?
    Har du vanskeligheter med at staten går inn i skolene og forteller oss at vi ikke aksepterer kjønnsdelinger?
    Har du vanskeligheter med at staten sier at det offentlige rom ikke skal forsøples med vedvarende bønnerop?
    Har du vanskeligheter med at samfunnet kan være mangefarget, men at det ikke er noen grunn til at dette mangfoldet (med sine stridigheter) skal gjenspeiles i de offentlige institusjoner (som skal stå over slike stridigheter)?
    Har du vanskeligheter med at lovgivningen skal være religionsnøytral?
    Har du vanskeligheter med at religion er en privatsak?
    Har du vanskeligheter med å forstå at harselas og kritikk av religiøse dogmer er noe som er tillatt, uten at en skal måtte tenke at en må holde kjeft, fordi det er livsfarlig å åpne munnen?
    osv.
    Har du vanskeligheter med at våre holdninger til slike spørsmål etablere et «vi»?

Sa Goggen: «Du sier at det er "vi som må sette premissene", men hvem er vi? Er dette oss mot dem? Hvis vi snur på det og lar staten bli en aktiv regulerer av ateistiske borgeres liv, alle må i moske eller kirken minst en gang i uken f.eks. Ville det være greit?»

Nok en avledningesmanøver.

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Har du vanskeligheter med dette «vi»? Kommer an på hva det er ment å romme.
    Har du vanskeligheter med at staten gir lover som garanterer likestilling? Nei
    Har du vanskeligheter med at staten garanterer oss en offentlighet som gjør den andre tllgjengelig som et indentifiserbart individ? Man må identifisere seg i en rekke situasjoner i det offentlige, selvsagt. Men klespoliti har ikke tro på. Bør det da bli forbudt med kombinasjonen helskjegg, hatt og solbriller?
    Har du vanskeligheter med at staten går inn i skolene og forteller oss at vi ikke aksepterer kjønnsdelinger? Nei. Det svarte jeg på.
    Har du vanskeligheter med at staten sier at det offentlige rom ikke skal forsøples med vedvarende bønnerop? Det er ikke noe som kan kategorisk avvises.
    Har du vanskeligheter med at samfunnet kan være mangefarget, men at det ikke er noen grunn til at dette mangfoldet (med sine stridigheter) skal gjenspeiles i de offentlige institusjoner (som skal stå over slike stridigheter)? Kommer an på andre hensyn som er involvert.
    Har du vanskeligheter med at lovgivningen skal være religionsnøytral? Nei, det er jo en viktig del av mitt poeng.
    Har du vanskeligheter med at religion er en privatsak? Nei.
    Har du vanskeligheter med å forstå at harselas og kritikk av religiøse dogmer er noe som er tillatt, uten at en skal måtte tenke at en må holde kjeft, fordi det er livsfarlig å åpne munnen? Nei.
    osv.
    Har du vanskeligheter med at våre holdninger til slike spørsmål etablere et «vi»? Ja, hvis man da mener at "vi" kun kan svare samsvarende på disse spørsmålene.

Sa Goggen: «Du sier at det er "vi som må sette premissene", men hvem er vi? Er dette oss mot dem? Hvis vi snur på det og lar staten bli en aktiv regulerer av ateistiske borgeres liv, alle må i moske eller kirken minst en gang i uken f.eks. Ville det være greit?»

Nok en avledningesmanøver.
    Mine svar i halvfet.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Unge, norskfødte kvinner med innvandrerforeldre har ofte høy utdanning, men slutter etter kort tid i arbeidslivet.
    - Skambelagt å jobbe - Nye Norge - VG

Bør de ta studieplassen til andre som ville ha jobbet?

En myte at muslimer vil integreres med vårt samfunn, det er i mot deres religion.
    Det er så mange tegn som viser det motsatte og likevel så "tror" de politiske korrekte at det går seg til.

Noe for Goggen?

[h=3]Internasjonale muslimske ekteskap - betrodd av over 5 millioner muslimer[/h]Muslima.com er del av det godt etablerte Cupid Media-nettverket som drifter over 30 anerkjente nisje-stevnemøtesteder. Ulikt andre nettbaserte stevnemøtesider er vårt nettsted utelukkende for de som søker enslige muslimer for giftemål på en måte som forholder seg til de islamske reglene vedrørende frieri.
    Muslimske ekteskap på Muslima.com

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.424
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Unge, norskfødte kvinner med innvandrerforeldre har ofte høy utdanning, men slutter etter kort tid i arbeidslivet.

En myte at muslimer vil integreres med vårt samfunn, det er i mot deres religion.
    Det er så mange tegn som viser det motsatte og likevel så "tror" de politiske korrekte at det går seg til.
    Interessant fenomen det der. Det er jo som et ekko fra Norge på 50- og 60-tallet.

Synes ikke du har grunnlag for å si at de ikke vil integreres. Det er jo ikke noe galt å ville være hjemme med barna sine, i og for seg. Men at man opplever et sosialt press er negativt selvsagt.

Det er jo et spørsmål dette ikke er nok et argument for å avvikle ordningen med kontantstøtte, altså at man burde gjøre det mindre attraktivt å bli hjemmeværende.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Interessant fenomen det der. Det er jo som et ekko fra Norge på 50- og 60-tallet.

Synes ikke du har grunnlag for å si at de ikke vil integreres. Det er jo ikke noe galt å ville være hjemme med barna sine, i og for seg. Men at man opplever et sosialt press er negativt selvsagt.

Det er jo et spørsmål dette ikke er nok et argument for å avvikle ordningen med kontantstøtte, altså at man burde gjøre det mindre attraktivt å bli hjemmeværende.
    Var det denne diskusjonen på 50-60 tallet om muslimer integreres eller ikke?

Integreringen som du snakker om skjer på deres premisser, altså ikke integrering.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Vi diskuterer om islam kan fungere i et demokratisk samfunn og du har ikke kommet med et eneste bevis på at den gjør det.

Linkene du la ut bør vel heller gjelde muslimske land som Saudia Arabia, Quatar og mange andre land.

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Jeg tenker å gi bort huset mitt. Det er akkurat nok til å finansiere en asylsøker, hvis tallene stemmer. Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Skulle bare mangle. Vi er et av verdens rikeste land. Hvis jeg sier fra meg pensjonen min så er det nok til 1/2 asylsøker til.
    Flyktningene kan koste 750 milliarder kroner - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Det blir jævlig mange poser med potetgull. ohmy.gif

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Flyktningene kan koste 750 milliarder kroner - NRK Norge - Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Det blir jævlig mange poser med potetgull. Vis vedlegget 344359
    Vi kommer til å komme i kjempeform uten alt dette potetgullet!

• Liker
    Reaksjoner: OMF

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

Det blir jævlig mange poser med potetgull. Vis vedlegget 344359
    Vi kommer til å komme i kjempeform uten alt dette potetgullet!
    Jeg spiser potetgullet - foretrekker det fremfor æresdrap...

D

Desillusjonert

Gjest
    "Fiendebildet" flere her inne prøver å hause opp er ikke så svart hvit som man kanskje skulle tro.
    Det er ikke bare "de andres" skyld. Vi må nok rekke ut hånden mere, vi som har bodd i Norge en stund lenger. En utsrakt hand hjelper!

Se på Fredrikstad, som har hatt store problemer med islamistisk radaikalisme. Hørte på nyhetene i dag at ting endrer seg og det på grunn av jobben de har gjort med å få flere lag og foreninger på banen. Fra å ikke hilse på hverandre, så er mange på hils nå.
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j...pgxWK9OEpXaMyNQqQ&sig2=H1zIlNHtEAyHBJjC2D9jSw
    Fredriksstad Blad - – Det var som å prate til en vegg
    Fra ?versting? til best p? forebygging av ekstremisme - NRK ?stfold - Lokale nyheter, TV og radio
    PST: – Radikaliseringen har flatet ut - NRK ?stfold - Lokale nyheter, TV og radio

Jeg ser også at noen mener at det Somalske samfunnet i Oslo ikke er så ille som vi liker å tro. At de tar til seg noen av våre holdninger og at kvinner har litt større rettigheter enn de ville hatt i Somalia, men selvsagt ikke på det seksuelle området. Der har mannen fremdeles alle rettigheter. Somaliske menn får ikke jobb, det er det største problemet. Ledigang er roten til alt ondt, ikke sant? Jeg skjønner at det kan være et problem, men det denne rapporten ikke sier noe om, er hvorfor de ikke får jobb. Kan det også være noe med utdaningsnivå og hvordan de gjør en jobb? Uansett, vi må bli bedre på å integrere de som faktisk bor her!
    Somaliere i Oslo føler seg ekskludert - Aftenposten
    Hva er det med somalierne? | forskning.no
    Nabo endret Hoodos liv - NRK Fordypning - Dokumentarer og dybdejournalistikk

Derfor er jeg usikker på det som nå er i ferd med å skje. Vi er ikke forberedet på dette, vi har hverken fasilliteter eller opplegg for å takle så mange flykninger (og minst av alt muslimer), vi har allerede problemer med de som har kommet og motstanden blandt mange i Norge er stor. Vi må hjelpe, men vi må hjelpe på rett måte. Å ta inn og så sende de rett ut i det norske samfunnet uten at de har bakgrunnen for det, vil ikke bare skape enda flere motsetninger, det vil også være skape tapere som hverken får norske venner eller kommer inn i arbeidsmarkedet! Per i dag skaper vi bare tapere...

Løsningen? Aner ikke, men å ta inn uten debatt og tanker er ihvertfall ikke løsningen!
    Kanskje burde vi hjelpe de der de er, i den grad vi kan, for å kunne planlegge og finne gode løsninger her?

Det må stilles større krav, både til organisasjonene som tar imot her i Norge og de som kommer. De kan ikke forvente å komme ut i samfunnet uten å ha bestått visse krav som gjør at de skjønner mere av samfunnet de har kommet til.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn