Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tror det er vanskelig å avislamisere noen. Religiøst vanvidd hører faen til. Kanskje en straffekoloni på Bouvetøya er løsningen ?

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Lidt nyt fra Dansk politik om hvordan noget som til forveksling ligner rendyrket racisme kan blive stuerent og alment accepteret, Pia Kjærsgaard (Dansk folkeparti) er blevet valgt til folketingets formand 87 stemte for Pia Kjærsgaard og 16 imod, mens otte stemte hverken for eller imod.

Det er simpelthen skandaløst at den kvinde kan vælges til en så fornem og repræsentativ post med et så overbevisende flertal.
    En kvinde som sammen med hendes parti konsekvent i snart 20 år har balanceret på, og som har overskredet racisme paragraffen adskillelige gange, den racisme paragraf som desværre er sat mere eller mindre ud af spillet til fordel for ytringsfriheden ,( retten til hån spot og latterliggørelse og racisme).
    .
    "§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
    Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed."
    https://da.wikipedia.org/wiki/Racismeparagraffen

Dette har man så i det senere år kunnet se konsekvensen af i Danmark, splittelse i befolkningen, kriminalitet, terrorisme, mere fundamentalisme, en hårde og hårde tone som graver dybere og dybere grøfter mellem dem med en anden etnisk oprindelse og os.

Det er en sørgelig dag for Danmark, og ikke mindst for Danmarks omdømme ude i verden , pinligt! .
    Er dette virkelig hvad Danmark står for? og skal være kendt for.

Hvad fanden sker der??
    I 1999 sagde statsminister Poul Nyrup Rasmussen om DF-politikerne "stuerene bliver I aldrig" Og han havde fuldstændig ret, og det har han stadigvæk, DF har ikke rykket sig en tomme siden dengang, det er desværre de andre partiere som er gået hen og blevet mere eller mindre stuerene i måske i en erkendelse af at DF var ved at rende med alle stemmerne.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    ^
    Kanskje Pia Kjærsgaard har forstått noe du ikke har forstått.

Vis vedlegget 328676
    Det kan jeg med 200% sikkerhed sige ikke er tilfældet. Pia K er politisk ren og sker populisme og noget som tangerer racisme, der er simpelthen ikke andet, det er påvist adskillelige gange. Og jeg har den holdning at det har Danmark ikke brug for. Ja intet land har brug for dette. Og man kan næsten ikke lade være med at lade tankerne vandre tilbage i tiden , og konstaterer hvor galt den slags faktisk kan gå.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    "Og man kan næsten ikke lade være med at lade tankerne vandre tilbage i tiden , og konstaterer hvor galt den slags faktisk kan gå."

Så sant: � Om armenere og hårda bud for kristne i den muslimske verden
    Nu var det ikke IS jeg tænkte på men et land som ligger noget tætterer på.
    IS er en flok kriminelle som jeg mener vi har et medansvar for overhovedet er opstået, derfor har vi også pligt til at få IS stækket/bekæmpet, Og vi har pligt til at tage imod de flytninger som flugter fra IS'ses rædsler.
    Det er bare kedeligt at disse stakkels mennesker skal møde Pia K og hendes ligesindede , det kan vi simpelthen ikke være bekendt

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg syntes du er langt ude kortvarig. Jeg er sikker på, at Pia Kjærsgård vil gøre et godt og sobert arbejde. Jeg syntes din tolerance kan ligge et meget lille sted for andre anderledes tænkende.
    Hun har sagt noget uheldigt, men det er vel meget menneskeligt. Specielt lige efter det angreb udført af rendyrkede muslimer på de to tårne i USA. Prøv at se det gode i hende. Har du aldrig sagt noget, du har fortrudt bagefter?
    Der er ingen mennesker, der er født racister. Men dårlige oplevelser kan gøre det. Jeg har tre gange set indvandrer drenge smide sten efter HT busser i min by. Jeg har aldrig set etniske danskere gøre det.

Det kan ikke på nogen måde være i orden, at du giver Danmark medansvar på IS opståen.

Jeg finder det mere naturligt, at den arabiske halvø aftager de mange flygtninge fra Mellemøsten. De kommer derfra og der er samme mentalitet. Der er masser af plads og de har masser af oliepenge. Men de vil skam ikke modtage nogle. Men de vil godt bruge formuer på, at bygge moskeer i Danmark.
    Der er rigtig mange muslimer, der er flinke og rare; men en vis del vil ikke det danske samfund, men ønsker et kalifat. Derfor rejser de ned og skærer hovedet af folk i Syrien. Smider mennesker bundne ud fra klipper. Korsfæster børn osv. Hvordan kan det være, at arabere bosat i Danmark i årevis har kunne rejse til Syrien og "kæmpe" med at voldtage og skære hovedet af mennesker. Ja selv små børn gør de det på. Bagefter rejser de hjem til Danmark, når deres ferie er slut. Den nye regering har med det samme sat en arbejdsgruppe i gang med at kulegrave den sag, så det kan blive stoppet. Det burde den tidligere regering have gjort!

Kortvarig, kan det ikke bekymre dig, at der mere end tre steder i London patruljere muslimer, der styrer et område og smadder mennesker der vil medbringe en flaske spiritus til deres hjem. Det samme sker i Tyskland.
    Er du ikke bekymret for, at det sorte IS flag ses i København ved demonstrationer? Hvad tror du der sker om 30 år?

Det vi lærte af valget en gang for alle var, at det er blandt dem, der bryster sig af egen rummelighed og tolerance, at man rummer og tolererer politisk uenighed dårligst.

Det er tristere end noget valgresultat kan være.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Naser Khader og Pia Kjærsgaard.jpg

Naser Khader og Pia Kjærsgaard.

Her er hvad Naser Khader har skrevet:
    "Der har de senere dage på de sociale medier bredt sig en ubehagelig hadefuld sprogbrug over for Pia Kjærsgaard, som Folketingets kommende formand, især fra de s...elverklærede tolerante. Jeg kender flere af jer. I kan selv være racister. Pia K er ikke racist, men patriot, der elsker sit fædreland, og det er da ikke noget galt i. Hun er faktisk mere rummelig end mange af jer - hyklere!"

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det som er viktig å huske på er at Islam ikke er noe som er medfødt.

Det går derfor an å motarbeide og gjøre noe med.

Vi lever i 2015 og ikke i 715 og det er på tide å begynne å innse det.

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Jeg syntes du er langt ude kortvarig. Jeg er sikker på, at Pia Kjærsgård vil gøre et godt og sobert arbejde. Jeg syntes din tolerance kan ligge et meget lille sted for andre anderledes tænkende.
    Hun har sagt noget uheldigt, men det er vel meget menneskeligt. Specielt lige efter det angreb udført af rendyrkede muslimer på de to tårne i USA. Prøv at se det gode i hende. Har du aldrig sagt noget, du har fortrudt bagefter?
    Der er ingen mennesker, der er født racister. Men dårlige oplevelser kan gøre det. Jeg har tre gange set indvandrer drenge smide sten efter HT busser i min by. Jeg har aldrig set etniske danskere gøre det.

Det kan ikke på nogen måde være i orden, at du giver Danmark medansvar på IS opståen.
    Noget off topic med alt denne snak omkring Dansk politik, men på sin vis er det relevant, fordi der er et moralsk skred/ en højre drejning i hele Europa i disse år, hvor højre nationaliste populistiske partier vinder frem med mærkesager som fremmedhad/Islamofobi , frygt for de fremmede , dæmonisering af de fremmede, forskelsbehandling af de fremmede osv.

Holdninger som tangere racisme og som i Danmark ligefrem er gået hen og blevet helt "stuerent" ved at man har valgt en repræsentant for disse strømninger som Folketingets formand.
    Holdninger som naturligvis skaber spændinger i hele samfundet, ja til tider nærmest en hadsk stemning, og som det ses skaber det ikke kun spændinger imellem indvandre og Danskere, men også imellem Danskerne selv. Derfor er det så vigtigt at holde den slags nede.
    Måske det var en ide at læse let op på måske det vigtigste bud i Biblen : "Du skal elske din næste som dig selv" fra matt 22,39
    Det har i øvrigt altid undret mig at nogle af de mest racistiske udtalelser fra DF er kommet fra medlemmer som har været præster.

Nu har jeg ikke forsøgt på at være specielt langt ude som du skriver, jeg har snarer forsøgt at give en objektiv analyse af situationen , og jeg er heller ikke tvivl om at Pia K naturligvis nok skal klarer jobbet som formand til ug, det er slet ikke der min bekymring ligger.

Det som er min bekymring er det signal det sender til omverden, til vores medborgere med anden etnisk oprindelse, plus det signal det sender til Danskerne generelt, nu er det virkelig blevet blåstemplet at være småracistisk.

Derudover så ligger det jo i ordet at den som vælges til dette embede skal kunne samle folketinget , og repræsenterer folketinget ud af til, ved officielle startbesøg, og ude i den store verden generelt .

Der har været usikkerhed om Pia K var den rette til denne vigtige opgave selv langt ind i de blå rækker.
    Det var ikke muligt at samle et enigt folketing. Enhedslisten , SF , De Alternative ,og de Radikale mente ikke Pia k var den rette til posten. Og jeg er helt sikker på at mange Socialdemokrater mente nøjagtigt det samme.
    Ekstrabladets læsserer som normalt forsvarer DF med næb og klør , har også overaskende stor uenighed om dette spørgsmål Ja 57,9% og Nej til Pia K 42,1%

Det her drejer sig ikke om jeg er kommet til at sige noget som jeg har fortrudt osv, naturligvis har jeg det.

Her er tale om et parti's klare holdning/"politik", og der er utallige eksempler på at DF medlemmer inklusiv Pia K har balanceret og til tide overskredet racisme paragraffen, det er ikke bare et par smuttere men en klar holdning/en rød tråd, og dette er problemet.
    Hvor mange stemmer tror du DF havde fået hvis de ikke havde fremmedhad/Islamofobi som mærkesag???.
    For at styrer de mange halv racistiske medlemmerne kan partiet ikke have en demokratisk styring , men er nødt til at have topstyring/en diktatorisk styring af partiet, og alligevel slipper der konstant halv og hel racistiske udtalelser ud til offentligheden.
    Og partiet virker som en magnet på racister og Nazister , så de er nødt til at have en meget omfattende kontrol af nye medlemmer, for at få sorteret de værste fra.

Du kan se et af top medlemmerne Mogens Camre her https://www.youtube.com/watch?v=BC9cxZIS52Q Det er bare et eksempel , der kan findes masser af disse , og jeg tør slet ikke tænke på hvad DF medlemmer siger og taler om når kameraerne er slukket og de er helt alene.

Så siger du: " Det kan ikke på nogen måde være i orden, at du giver Danmark medansvar på IS opståen"
    Jeg er bestemt ikke den eneste som har den holdning, og jeg skriver delvis skyld i, det er igen en simpel analyse af situationen og hele forløbet.

Først gå man i krig på et falsk grundlag , Saddam havde som sagt kun lidt Nytårsraketter i baghaven, ved denne invasion dræbte man over en halv million Iraker deriblandt kvinder og børn, man efterlod herefter hele Mellemøstområdet i en kaotisk ustabil situation , som åbnede mulighed for at IS kunne vinde terræn.

Anders Fogh siger bl.a. Fogh: Vi er nødt til at gribe militært ind i Irak | Nyheder | DR Han påstår godt nok at det opståede kaos ikke er vores skyld , men alle andres , det er jeg ikke enig i, og det er der mange andre der heller ikke er , bl.a Pia K nye bonkammerat Nasser Khader Libyen faldt i IS-domino | Verden ifølge Khader . Også dette link giver destabilisering af området skylden for at IS kunne pible frem.
    Jeg er er fuldstændig enig i at IS er noget forfærdeligt noget og at det skal bekæmpes, men ikke ved at man dæmoniserer , generalisere ,undertrykker ,forskelsbehandler, en hel befolkningsgruppe med en bestemt tro på den måde som bl.a. DF lægger op til.

Plus at man ikke vil hjælpe alle dem som er på flygt fra IS'ses rædsler, og dermed overlade det hele til nabolandene, som i forvejen er ved at knække sammen på grund af flygtningestrømmen.

Vi skal naturligvis hjælpe i nærområde , men hvordan gør man det når man vil skære i ulandshjælpen for at bl.a. at give skattelettelse.
    Noget DF også går ind for.
    Hele blå blogs politik gå ikke! ud på at hjælpe, men på at sparre på udlændingeområdet , indvandre-området, og ulandshjælpen, og ikke mindst holde flygtninge ude, så andre lande må tage sig af dem.
    Det er en ren spareøvelse således at vi selv kan leve lidt bedre og lidt federer. Det i sig selv er usympatisk.

Ps Jeg er bestemt ikke enig med Khader, Pia K og hendes parti er nationalistisk og halv racistisk, og nøjagtig det samme mente Khader for ikke så længe siden.
    Jeg kender ikke årsagen til hans kovending , måske er de blevet venner fordi de nu deler livvagter og har dette tilfælles.
    Og Pia K er da helt sikkert vældig flink privat, men det er slet ikke det sagen drejer sig om, det er hvad vi hører og har hørt offentligt igennem tiden fra Pia K og hendes parti som tæller.

Du skriver "Det vi lærte af valget en gang for alle var, at det er blandt dem, der bryster sig af egen rummelighed og tolerance, at man rummer og tolererer politisk uenighed dårligst.

Det er tristere end noget valgresultat kan være.
    "

Hvis du dermed mener at man skal tolerer racistiske tilbøjeligheder , dæmonisering og forskelsbehandling af hele befolknings gruppe på grund af deres tro og dermed bryde blandt andet grundloven, så har du fuldstændig ret i at jeg ikke er særlig rummelig eller tolerant, jeg kan som sagt kun tale for mig selv i den forbindelse.

Sist redigert:

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kortvarig , det signal vi sender til verden, skriver du. Lad os tag Sverige, vores svenske broderfolk, som i den grad har åbnet grænserne op, og de har taget en stor del og de snakker om en berigelse. De har gjort en masse må man sige, men alligevel sker sådan ting lige over på den anden side af sundet, nemlig i Malmø. Se
    Eksplosioner og skud er blevet hverdag i Malmø - Berlingske.dk

Det er sådan ting der giver en utryghed for fremtiden for mange der elsker deres land.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Kortvarig , det signal vi sender til verden, skriver du. Lad os tag Sverige, vores svenske broderfolk, som i den grad har åbnet grænserne op, og de har taget en stor del og de snakker om en berigelse. De har gjort en masse må man sige, men alligevel sker sådan ting lige over på den anden side af sundet, nemlig i Malmø. Se

Det er sådan ting der giver en utryghed for fremtiden for mange der elsker deres land.
    Og sånn skal vi ikke ha det i Norge, derfor må vi nå ta grep slik at vi ikke blir som Sverige i løpet av noen år.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    1.881
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det er så nemt at være bagklog med om krigen ikke skulle være ført. Saddam Husein var en diktator, der havde truet med masseødelæggelsesvåben. Han havde angrebet Kuwait tidligere. Alle troede at der var masse ødelæggelsesvåben og det var vedtaget i folketinget, at man ville hjælpe USA. Der skete også voldsom tortur i Irak. Husk, at Danmark gjorde for at hjælpe.

Det bedste er at hjælpe i nærområder og der er penge at tage af. Mange penge der gives til Afrika er så dårligt givet ud. Der var et program på 24syv en fredag med en dansk globetrotter, der så resultatet i Afrika og han advarede stærkt imod at give penge til Afrika. Vi gjorde så meget skade dernede med vores penge.

Men det er ikke naturligt, at vi skal modtage en masse arabere som er muslimer. Jeg tror det er bevist, at de arabiske lande ikke vil modtage flygtninge. Det er en måde at udbrede Islam. Som Gadaffi sagde engang, at "vesten skal ikke vindes med våben men med barnevogn".

Jeg syntes det er skrækkeligt, at Pia Kjærsgaard og Naser Khader behøver livvagter, som de IKKE havde behøvet, hvis vi ikke havde haft den muslimske indvandring. Vi skal være tolerante over hinanden.

Jeg syntes det er forfærdeligt, at jøder i Danmark ikke kan gå i fred for muslimer, men må gemme deres tro.
    Ligeledes bliver homoseksuelle tævet af muslimer. Danske kvinder omtales som ludere. Arabiske kristne overfaldet i Danmark af muslimer.

Men desværre er der en hetz imod vores muslimske mindretal, som ikke er i orden, men jeg ser også en religion, der lige nu befinder sig i en eksistentialistisk dødskamp imod hele verden.
    I Mellemøsten er store områder, hvor der før boede kristne arabere udryddet af muslimer. Det er bevisligt. Det syntes jeg er foruroligende. Er der nogen grund til, at det ikke vil ske i Danmark om 50 år. Kender du et muslimsk land, hvor der ikke er problemer Kortvarig?

Jeg har deltaget i en fredelig demonstration på Christians Torv, hvor vi måtte flygte fra på grund af, at politiet ikke kunne garantere vores sikkerhed. Der var herboende arabere og med det palæstinensiske flag, der kastede sten efter os og de ville ind og tæve os. Det er ikke rart og så er det vel naturligt, at man syntes at der er for mange af dem.

At Dansk Folkeparti går frem er vel klart af mange grunde. Husker du kortvarig, da politiet ikke turde komme ind på Nørrebro efter, at Blågaardsgade banden (Store A) havde sagt, at de ville skyde på enhver i uniform? Kan du huske, at pensionister ikke fik mad i dage, fordi der var ingen der turde bevæge sig ind?

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark

Det er bestemt ikke særlig godt, men det gør mig ikke specielt utryg. Hvornår har der ikke været skyderi i en storby.
    Der er tale om kriminelle og de skal behandles som sådan.
    Mange anden og tredje genrations indvandre er blevet bunden af samfundet uden arbejde uden muligheder , der har altid været høj kriminalitet i den dels af samfundet, intet nyt i det.
    I Malmø er uroen centreret nogle få afgrænsede områder som i Danmark, områder med særligt mange fattige og arbejdsløse med anden etnisk oprindelse og reaktionen på uroen er nøjagtig den samme som i Danmark , det har intet med religion at gøre, det er kriminalitet .
    Men trods at flere med anden etnisk begrund er blevet kriminelle, så er kriminalten generelt faldet i Danmark, jeg ved ikke hvordan det forholder sig med Sverige men det er sikkert samme tendens , i gamle dage var det rockerne osv som skød i gaderne, men det var stadigvæk en langt større historie i pressen, end det var i virkeligheden.

Den skrivende presse TV og Radio skal fodres konstant 24 i døgnet i dag så meget blive skrevet, væsentlige som uvæsentlige , begivenheder som vi ikke hørte noget som helst til før i tiden bliver i dag trykt, og mange af "fremmedhaderne" elsker at læse historie som kan bekræfter deres fordomme, jeg selv er ikke anderledes, jeg elsker også at læse om noget som interesserer mig og for bekræftet mine "fordomme", det drejer sig så bare ikke! om at få bestyrket min Islamofobi eller mit fremmedhad.

Der er masser af læsestof at tage af, fordi en historie mange gider at læse giver god indtjening til avisen, og fremmedhad er populært stof, også mange på nettet har viet deres hele liv til at udbrede Islamofobiske tanker, og de er i øvrigt typisk fuldstændig lige så fundamentalistiske og hjernevaskede som dem de har så meget i mod.

Pressen har efter min mening et stort ansvar for den fremmedfjendske holdning som har grebet om sig de senerer år, og tingene kommer tit fuldstændig ud af proprationer.

Et eksempel er Inger Støjbergs biograftur hvor hun for lavet noget helt ligegyldigt til en stor pressebegivenhed, og ikke mindst for fremført en generalisering af Danske drenge med indvandre/Arabisk baggrund.

Drengene havde som sagt larmet i biografen. Hvem fanden har ikke som dreng larmet/støjet i en biograf, jeg spørge bare??. Jeg har i hvert tilfælde.

Jeg er ikke bange for at sige at hun er så tæt på at være racist her som man kan være, fordi hun udnytter de muligheder hun har som offentlig og kendt person til at fremføre sit eget indestængte had offentligt til dem med Arabisk baggrund og deres tro.

Den samme Inger Støjberg er nu integrationsminister, man kan kun ryste på hovedet, det er simpelthen utroligt, kvinden er jo fuldstændigt hjerneforstyrret i sin maniske dyrkning af sin Islamoforbi , det er simpelthen utroligt at hun ikke selv kan se at hun er nøjagtigt ligeså hjernevasket som de aller værste fundamentalister.
    Og sådan er de fleste af disse Islamofober og fremmedhader , nogen er bedre til at skjule det end andre.
    Men hverken Inger Støjberg eller Pia K kan skjule deres had til Islam og de mennesker som bekender sig til denne tro .

I det område jeg bor i er der masser af indvandrer og Muslimer , der er aldrig uro.
    Den eneste uro der har været i lang tid var et par etniske Danskere som røvede vores lokale Netto.
    Min pizza mand som er Muslim er flink og rar og laver gode pizzaer til en rimelig pris, han står i sin butik fra Kl. 11 formiddag til 10 aften, det kan man kun tage hatten af for.
    Og dette gælder for langt de fleste af indvandrer, de er flittige og gør deres pligt , så er der få kriminelle elementer og enkelte fundamentalister imellem som bruges af nogle som påskud for at dæmoniserer/undertrykke/forskelsbehandle en hel befolkning gruppe.

Undre det dig ikke Palvig at det hvor der er allerflest indvandre nemlig på Nørrebro, der er stort set ingen som stemmer DF, og det er ikke fordi der ikke er etniske Danskere, dem er der masse af, men mange af dem ser de fremmede som en berigelse af samfundet og har ingen problemer med det. Og mange af dem fatter simpelthen ikke at nogen kan finde på at stemme på DF.

Mange af dem som stemmer DF har måske aldrig set eller mødt en indvandre, de hører kun alle skræk historierne fra pressen , fra Pia K og Inger Støjsender, og evt. på nettet.
    Måske de hører nogle historier rundt omkring fra tredje hånd af nogen som engang har set en indvandre eller en asylansøger i færd med at sjæle en Marsbar hos den lokale købmand, og så ved man jo nok at de sikkert alle er sådan. osv.

Politikerne og Pressen har helt sikkert et medansvar for at grøfterne mellem dem og os er blevet større med tiden.
    Den typiske DF vælgere har endelig fundet "en syndebuk" , det er jo en realitet DF hovedsagligt henter sine stemmer blandt andet i det område som kaldes den rådne banan, der hvor der bor mange gamle, lavt uddannede ,og førtidspensionister , bistandsklienter , og andre udstødte.

Det er muligt du mener det ikke hjælper at opfører sig som et anstændigt menneske, og det har du måske ret i , det kan jeg ikke vurderer, men der er vil ikke noget galt i at opfører sig ordenligt alligevel???, så har man da gjort hvad man kunne.
    Og det indebære naturligvis også at vi ikke tolerer kriminalitet , at vi handler på det, og at vi handler ens uanset om den kriminelle er etnisk Dansker , eller af anden etnisk oprindelse.
    Og vi skal som sagt også handle på IS'ses hærgen. Og de er også en flok kriminelle.

Ps. Og jeg gider ikke diskuterer dette mere, du er tydeligvis fuldt med alt den skræk propaganda som Pia k , Lars Hedegaard ,pressen og alle de andre som har gjort det til deres livsopgave at udbrede deres Islamofobiske tanker til alle som gider hører på det, og alting kommer som sagt fuldstændig ud af proprationer, fordi mange af disse "tosser" faktisk råber meget meget højt.

Hvordan tror du det er at være offer for denne propaganda, at skulle høre på Pia K/DF, Inger Støjberg ,Lars Hedegaard, store dele af pressen med flere stort set hver eneste dag.
    Og ikke underligt at der er enkelte som forløber sig, når man direkte begynder at demonstrerer i mod mennesker med en bestemt trosretning og etnicitet.
    Den største af de grupper Pegida har vist heldigvis nedlagt sig selv efter det kom frem at grundlæggeren var Nazist.

Mere Ps. Ja jeg kende et velfungerende Muslimsk samfund som jeg har besøgt adskillelige gange, Tunesien, et velfungerende samfund og i dag endda med et rimeligt fungerende demokrati, et samfund umiddelbart uden nævneværdig kriminalitet, købmanden kan lade det hele står ude om natten , og man ser ingen tabere og forhutlede mennesker alle vegne som i Danmark, og i det område jeg var i så jeg flere Kristne kirker.

Eneste ulempe var at de "jalarere" igennem nogle kraftige hornhøjtalere på toppen af Moskeen adskillige gange om dagen , også ret tidligt.
    Synd at de har skulle udsættes for disse terror angreb fra IS side.
    Tyrkiet skulle også være rimelig velfungerede, og har også demokrati.

Og hold nu op , og slap lidt af med alt det der skrækkampagne, naturligvis er vi ikke under Muslimsk kontrol om 50 år, at hører på dette vrøvl er jo næsten som at blive skruet tilbage i tiden til Fremskridtspartiet og Glistrups dage, ulven kommer uhahah .

Sist redigert:

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353

Og sånn skal vi ikke ha det i Norge, derfor må vi nå ta grep slik at vi ikke blir som Sverige i løpet av noen år.
    - Vet ni vilken sjukdom som är den mest vanliga i Malmö?
    - .............Ryggskott

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Og til alle de som deler ut rasismekort ganske så rundhåndet. Det kan kanskje være på tide å se litt på hvem som er de mest rasistiske her......?

Norge Mot Islamisering: MUSLIMER Krever etnisk delte aldershjem

Apartheid er i utgangspunktet ulekkert uansett hvordan man ser på det, men bare så det er helt klart, det er vi etnisk norske som er tiltenkt rollen "negrene" her!

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Og til alle de som deler ut rasismekort ganske så rundhåndet. Det kan kanskje være på tide å se litt på hvem som er de mest rasistiske her......?
    Norge Mot Islamisering: MUSLIMER Krever etnisk delte aldershjem

Apartheid er i utgangspunktet ulekkert uansett hvordan man ser på det, men bare så det er helt klart, det er vi etnisk norske som er tiltenkt rollen "negrene" her!
    Der er tale om en interesse organisation lige som alle andre organisationer i Norge så arbejder de for at få nogle krav og ønsker opfyldt , det er der sgu da ikke noget mærkeligt i.
    Det er da masse af "rene etniske" Norske organisationer som gør nøjagtigt det samme, men det er jo ikke sikkert man for sine ønsker opfyldt.

Dette er et eksempel på hvordan man suser rundt på nettet og leder efter et eller andet som man kan forarges over.

Disse indvandrer betaler skat og er fuldgyldige borger i det Norske samfund , og har naturligvis ret til at arbejde på at få deres speciale ønsker opfyldt som alle andre.

Jeg ved ikke hvad skal sige til dette, men det er nøjagtig den samme retorik man ser i Danmark, ført an offentligt af DF/Pia K.
    Men dette bekræfter i hvert tilfælde mine fordomme , at der er megen fremmedhad og halv racistiske tendenser og ondt i røven i befolkningen, alt for meget. Det er sygt.

Ps. tilføjet fordi jeg finde det interessant:

Jeg kommer aldrig til at forstår disse holdninger eller Pia K og hendes parti DF , jeg har tænkt meget over hvordan menneske endelig kan blive så forbandet små racistiske , hvordan man kan have usympatiske højreorienterede synspunkter generelt, udtrykt klarest af rene Liberalister som siger at egoisme er ikke en dårlig egenskab ,det er en dyd/en kvalitet.
    Og det er jo det samme den anden vej rundt de højreorienterede fatter simpelthen ikke de venstre
    orienteredes tankegang.

Måske videnskaben også her kommer os til hjælp, her er et par interessante Link:
    http://www.information.dk/498492
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/gener-har-stor-indflydelse-pa-hvor-du-saetter-dit-kryds
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/biologi-pavirker-vores-politiske-holdninger-na-og-hvad-sa
    http://videnskab.dk/kultur-samfund/george-lakoff-socialister-ved-intet-om-fornuft

Jeg har selv lidt lomme filosofi omkring dette som jeg synes åbne et afgørende spørgsmål, Man skal forstille sig at højreorienterede opførte sig egoistisk og halv racistisk i spejderlejr eller i en hver anden situation hvor man er lige og i et fællesskab.
    Det kan ikke! lade sig gøre, det vil simpelthen ikke blive tilladt at folk opførte sig egoistisk/Liberalistisk og racistisk i sådan en lejr.

Skulle det forekommer vil det hurtigt blive slået ned, der vil simpelthen være et kollektivt pres for at man opfører sig anstændigt i forhold til fællesskabet.

Hvad er det så der sker når "spejderlejren" vokser til et samfund???, det er spørgsmålet, ja for det første ser vi ikke hinanden direkte i øjnene mere , penge kommer ind i billedet , og der kommer trusler fra andre samfund.
    På grund af disse ting er der er nu tilsyneladende åbnet op for at man kan opfører sig både egoistisk og racistisk og devisen om at den stærkeste overlever for pludselig en langt større plads, griskhed efter penge og magt bliver næsten til en dyd, og dermed skabes masser af tabere.

Hvorfor dette sker ved jeg ikke, endnu et spørgsmål???, men det er det som sker, det ses tydeligt.
    Jeg er heller ikke i tvivl at de omtalte uheldige egenskaber findes i os alle mere eller mindre, og at det kan fremprovokeres hos alle hvis vi bliver presset tilstrækkeligt, " måske det er overlevelsesinstinktet".

Jeg er af den overbevisning at det er en politikers fornemmeste opgave/pligt og måske reelt den eneste er at holde det grimme i mennesket/disse uheldige "dyriske egenskaber" nede så godt som det er muligt, til fælles bedste for alle.

Jeg mener ikke det er en politikers opgave at fremme disse uheldige/grimme/indre-svinehunds egenskaber, som jeg mener de højreorienterede politikerer gør, nogen mere end andre.
    Når det skal siges på den pæne måde så hedder det at lade det frie marked styre tingene.
    Eller på den grimme måde lade griskheden og egoismen i mennesket efter penge og magt styre alt.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.699
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det som kanskje er det mest betenkelig er at fremmedfiendtligheten i Europa er noe som IS og Taliban ønsker. De ønsker denne polariseringen.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Det mest betenkelige er at en ikke liten del av befolkningen prøver å "forstå" de militante.
    Det er ikke mulig for oss, med vår politiske og filosofiske vestlige ballast, å forstå dem. Vi må derimot våkne til irrasjonaliteten i deres mål og tankegang.
    De vil oss ondt.
    De vil ta kål på hver eneste av oss som ikke deler deres oppfatning.
    Ta dem på ordet.
    De vil ta livet av feminister, journalister, homser, ateister, kristne, jøder, hinduer, buddhister, shintoister, cargoister, zoroastere, alle som ikke hører til deres svært snevre sekteriske trosretning.
    De vil ta livet av meg.
    De har begynt.

B

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Det som kanskje er det mest betenkelig er at fremmedfiendtligheten i Europa er noe som IS og Taliban ønsker. De ønsker denne polariseringen.
    Det tror jeg godt du kan have ret i , jo mere fremmedhad og snak om det, og had til Islam , jo mindre føler de unge Muslimer sig integreret, og jo flere vil beslutte sig for at blive stærkt troende fundamentalister og i værste fald terrorister, eller de vil rejse ned og hjælpe IS med deres projekt utopia/Kalifat. Måske med Jihad rejser

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Det tror jeg godt du kan have ret i , jo mere fremmedhad og snak om det, og had til Islam , jo mindre føler de unge Muslimer sig integreret, og jo flere vil beslutte sig for at blive stærkt troende fundamentalister, eller rejse ned og hjælpe IS med deres projekt utopia/Kalifatet. Måske med Jihad rejser
    Så hvis bare vår foreldre/besteforeldregenerasjon hadde vist "litt mer" imøtekommenhet og kjærlig omfavnelse av nazistene så ville altså færre "forvirrede" norske og danske unge menn og kvinner meldt seg til innsats for Tyskland under krigen??

Nei vet du, jeg tror ikke det! Heller tvert om!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Det tror jeg godt du kan have ret i , jo mere fremmedhad og snak om det, og had til Islam , jo mindre føler de unge Muslimer sig integreret, og jo flere vil beslutte sig for at blive stærkt troende fundamentalister, eller rejse ned og hjælpe IS med deres projekt utopia/Kalifatet. Måske med Jihad rejser
    Så hvis bare vår foreldre/besteforeldregenerasjon hadde vist "litt mer" imøtekommenhet og kjærlig omfavnelse av nazistene så ville altså færre "forvirrede" norske og danske unge menn og kvinner meldt seg til innsats for Tyskland under krigen??

Nei vet du, jeg tror ikke det! Heller tvert om!
    Sammenligningen halter mer enn bare en smule.
    Jeg tror selv de fremmedfiendtlige debattantene på HFS OT har en opplevelse av at det finnes mange flyktninger i verden. Det er folk som flykter av ymse årsaker, satser livet på å slippe unna en livssituasjon som har blitt utålelig.

Problemet oppstår i det mange, til tross for at en hver kan se hvordan verdens virkelighet driver folk på flukt, sammenligner dette med et planlagt, velorganisert angrep på en annen suveren nasjon. Den typen kortslutninger er i sin natur svært farlig og konfliktdrivende.

At det finnes stadig sterkere krefter som ønsker den frie verden alt vondt, hersker det vel like liten tvil om. Men å skille snørr og barter, ser ut til å bli en stadig vanskeligere øvelse for de som stort sett tror dagslyset kommer fra PC-skjermen.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Honken,
    Jeg snakker om "Islamister", du snakker om flyktninger. Det er vel ikke samme sak, håper jeg?

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Honken,
    Jeg snakker om "Islamister", du snakker om flyktninger. Det er vel ikke samme sak, håper jeg?
    Jeg vil gerne sige at jeg ser ingen uenighed om Militante Islamister osv, det tror jeg ingen kan tolerer når disse tanker udøves i praksis*.

Men det er ikke det som foregår i Danmark, Islamister er kun et påskud for at udøve racisme/forskelsbehandle /dæmoniserer/ pisse på/ en hel befolkningsgrupper som har Islam som deres tro, deriblandt også flygtninge. Og DF/Pia K fører an i denne hetz.

*I Danmark er det ifølge grundloven lovligt at have Islamitiske/fundamentalistiske tanker, man må også gerne mene at demokratiet ikke er det rigtige, ligesom det også er lovligt at have Nazistiske tanker. Men det er ikke lovligt at fremme eller udøve disse tanker.
    Ifølge grundloven skal "foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende" opløses af en domstol.

Både Hizb ut-Tahrir og Nazi partiet været i søgelyset og man har forsøgt at få disse foreninger/partier lukket, der har været flertal i folketinget for at lukke Hizb ut-Tahrir, men som der står i grundloven skal foreningen opløses ved en domstol, og her blev Hizb ut-Tahrir frikendt som en ikke voldelig organisation.
    Det er helt sikkert en svær balancegang hvornår man skal lukke en forening uden samtidig at krænker/undergrave demokratiet og ytringsfriheden, folks ret til at mene og sige nøjagtig hvad de vil.
    Fordelen ved ikke at forbyde disse foreninger er at vi alle kan for et lille indblik i hvad der foregår i deres hoveder.
    Her er eksempelvis Hizb ut-Tahrir talsmand i Danmark https://www.youtube.com/watch?v=WxDFyjEYg4s

Men som sagt tanke politiet er endnu ikke indført i Danmark, og forhåbentligt heller ikke i Norge.

Sist redigert:

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Honken,
    Jeg tok kun opp sammenligningen du dro. Du nevnte ikke islamister med et ord i ditt svar til kortvarig, som beskrev sammenhengen mellom det å røre alle "de andre" sammen til en grøt, og rekruttering til ekstremisme. Du dro inn en sammenligning som ikke henger på greip på noen som helst måte, i akkurat den settingen kortvarig tok opp.

Alle jeg vet om er 100% enige i at islamismen er og blir et onde.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Trådens tema er da "islamister" ?

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.418
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nei.

Forresten: Boooooo! Rasismekortet er på bordet!

B

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Er ikke alle med mørkere hudfarge enn "oss" islamister?
    Hvorfor nevner du hudfarge? Ingen andre har gjort det, og jeg tviler sterkt på at Spiralis eller andre her mener at feks en brasilianer er islamist.

Hold nu op , det som har skabt diskussioner er den halv-racime som mange indlæg i denne tråd bære præg af, det er kort tid siden vi havde et eksempel som jeg selv regerede på.

Problemet er at Militante Islamisme bl.a. bliver brugt som påskud/argument for generelt at være racistisk og hadefuld overfor Muslimer.

I Danmark er det efterhånden ingen gang nødvendigt at argumenterer med noget som helst for at forskelsbehandle eller tale grimt om den Muslimske befolkningsgruppe.
    Halv racistiske udtalelser er hverdag, noget der er helt i orden, og alment accepteret, og dette er ført an af førende politiker i TV og presse.
    De samme politiker som burde have sagt stop for denne hetz mod Muslimer for længe siden.
    Man kan håbe på der kommer en afgørende modreaktion mod den omsiggribende halv-racisme, men den lade vente på sig , i øjeblikket er der kun skabt alvorlig splittelse i befolkningen, blandt Danskere generelt , og især blandt Muslimer og resten af befolkningen.

Naturligvis er Militante Islamister en trussel og ikke noget nogen ønsker i vores samfund, det tror jeg de fleste kan blive enige om, Vi ønsker heller ikke kriminelle, og Militante Islamister er at sidestille med kriminelle.

Men fordi vi bryster os af at have et samfund som er frit og rummeligt osv, så må vi tåle at nogle har tanker om et helt andet samfund.
    Det er ikke kun de Muslimske fundamentalister som har sådanne tanker, det er også Jehovas vidner, indre Mission, Christianitter , Autonome, Ekstremme Socialister , ultra Liberalister, Nazisterne og mange flere.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Består Saudia Arabia av bare militante islamister?

Ingen annen religion er lov i det landet og dette kan de gjøre med Koranen i hånden.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Jo, men nå tror jeg nesten du driver litt med oss.
    Om jeg kan får beskrive det jeg leste i kortvarigs innlegg med mine egne ord, dreide saken som dette:

Dersom noen føler seg utstøtt, trakassert, ikke velkomne, fremmedgjorte og født nærmest som et samfunnsproblem, i tillegg er arbeidsledige og rotløse, da øker sjansene drastisk for at vi får et større antall som søker seg til ekstreme utgrupper. Dette er kjent og etterprøvbar kunnskap i våre samfunn.

Når noen velger å argumentere i grenselandet der man mistenkeliggjør store grupper mennesker, øker nettopp denne gruppens opplevelse av å tilhøre noen som egentlig ikke er velkomne her. Det kan meget godt forstås intellektuelt at sånt ikke kjennes særskilt rettferdig. Ergo har vi et ansvar for å diskutere de viktige delene av problemkomplekset, i stedet for å forenkle det dithen at siden mange som tror på allah ender som islamister, er alle som tror på allah potensielt farlige. Det er lett å oppleve at flere argumentasjonsrekkefølger peker dithen, nemlig.

Så kommer du plutselig trekkende med med en svært haltende sammenligning der den suverene staten Norge, som under 2. verdenskrig ble angrepet av en annen statsmakt, kunne sees på samme måte som problemkomplekset vi nå diskuterer. Jeg mener sammenligningen var helt på jordet, og tillater meg kun å påpeke det.

Islamistsvineriet er vi garantert 100% enige om.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Ingen annen religion er lov i det landet og dette kan de gjøre med Koranen i hånden.
    Politisk sett er styresettet i Saudi et diktaturisk teokrati, og som sådan tangerer det fort islamismens ånd, i det minste. Det som skiller Saudi's statsmakt fra typiske militante islamistiske utgrupper som ISIL og Boko Haram, er jo terroren og hatet mot alle andre. Innad i Saudi Arabia hersker utvilsomt drakoniske lover og holdninger som i beste fall er middelalderske, i verste fall kan beskrives som terror mot egen befolkning.
    Men for meg blir det veldig hyklersk at vi maser om menneskerettigheter i mange "mindre viktige" land, mens vi lar den indre terror gå så å si upåaktet hen i Saudi. De har olje, og dermed kan de gjøre nesten hva de vil.

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Politisk sett er styresettet i Saudi et diktaturisk teokrati, og som sådan tangerer det fort islamismens ånd, i det minste. Det som skiller Saudi's statsmakt fra typiske militante islamistiske utgrupper som ISIL og Boko Haram, er jo terroren og hatet mot alle andre. Innad i Saudi Arabia hersker utvilsomt drakoniske lover og holdninger som i beste fall er middelalderske, i verste fall kan beskrives som terror mot egen befolkning.
    Men for meg blir det veldig hyklersk at vi maser om menneskerettigheter i mange "mindre viktige" land, mens vi lar den indre terror gå så å si upåaktet hen i Saudi. De har olje, og dermed kan de gjøre nesten hva de vil.

Honkey
    Hva synes du burde vært gjort med Saudi-Arabias indre terror?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388

Honkey
    Hva synes du burde vært gjort med Saudi-Arabias indre terror?
    Godt spørsmål. Det er betent å blande seg i såkalt indre anliggender, men det har ikke skremt verden fra å innføre sanksjoner mot Sør-Afrika, Iran og Russland, for eksempel.
    Jeg ville ansett det naturlig i denne sammenheng å stoppe en hver handel med et sånt drittland.

Honkey

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    God ide , desværre sider Saudi-Arabia nok med trumfen i øjeblikket , olien.
    Men det undre mig at det ikke er muligt at forhindre at IS for fat i vårben, hvor får de dem fra?

Ps Danmarks integrationsminister Inger Støjberg seneste halv racistiske udspil om at flytninger skal have betragteligt minde end en SU modtager mener Institut for menneskerettigheder er ulovlig forskelsbehandling af flygtninge , og samtidig har vi selv meget travlt med at kritiserer alle mulige for at bryde disse menneskerettigheder, det er sørgeligt. Lidt mere om sagen her Det er iøvrigt dybt beskæmmende at se afstemningen og kommentaren til artiklen, desværre er mange Danskere tydeligvis noget som kun kan betegnes som fremmedhader eller meget tæt på rendyrket racisme.

Krasnik griller støjberg her, Pinligt at opleve en minister være så uforberedt , så uvidende, så meget ude af stand til at forstår, halv-racistisk, og så alligevel påstår at vide bedre end alverdens eksperter, og hvad tonsvis af undersøgelser viser, og feje alt af bordet med at nu må vi jo se hvad sker.
    Det er ikke bare pinligt , det simpelthen utroligt at sådan et uvidende , underbegavet halv-racistisk menneske kan side på en så fremtrædende post. Hvordan fanden kan det overhovedet lade sig gøre?. Hendes eneste kvalifikation ser ud til at være hendes had til Muslimer og flygtninge.

Det her drejer om et sygt menneskesyn, man vil ikke tage imod folk i nød fra områder hvor vi selv har været med til at skabe ufreden ved bl.a at starte en ulovlig krig.
    Ganske behændigt har regeringen i dag lukket alt videre undersøgelse ned om Irak krigens lovlighed.

Formålet med de seneste tiltag er at holde flygtninge væk. Skulle der imod forventning slippe en flygtning ind i landet, så skal de ikke have det anstændigt, nej de forskelsbehandles og leve i armod og fattigdom, for vi skal sparer penge så vi kan få nogle skattelettelser, samme argument bruges for at sparer på ulandshjælpen som tilfalder de aller fattigste i denne verden.
    Flot af Inger Støjberg og regeringen , og ikke mindst af DF og Pia K som igennem mange år har trukket Danmark i mod denne meget usympatiske politiske holdning, hvad fanden foregår der i hovedet på de mennesker, og ikke mindst dem som har stemt på dem???.

Der er jo ingen som tænker eller opfører sig sådan når vi kommer tæt på, det var jeg selv vidne til da en lille dreng var cyklet hjemmefra http://politiken.dk/indland/ECE2751601/rekord-i-antal-frivillige-2500-hjalp-med-at-finde-storm/ nærmest hele byen, unge som gamle hjælp med eftersøgningen. Drengen blev heldigvis fundet i løbet af natten i skoven, lidt kold, men ellers ok.
    Der blev simpelthen udvist en medmenneskelighed og hjælpsomhed som var helt uden sidestykke.
    (Ps Jeg kan naturligvis ikke svarer på om der havde været samme hjælpsomhed hvis det havde været en lille Muslimsk dreng, men håber virkelig på at det ingen forskel havde gjort.)

Det var/og er virkelig en voldsom kontrast til at se det som nærmest tangerer had til de mennesker børn som voksne som kommer og bede os om hjælp til at komme væk fra krigens rædsler. jeg synes det er meget vanskeligt at forstå dette her.

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn