Møbler og underlag IsoAcoustic føtter under elektronikk

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.477
Antall liker
15.050
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Jeg har lest mye positivt om disse produktene de seneste årene og da spesielt brukt under høyttalere og platespillere. Er det noen som har erfaring med å bruke de under elektronikk som f.eks forsterkere, riaa, streamere o.l? Har noen erfaring så setter jeg pris på tilbakemelding!

3D837E76-D318-468B-A9C1-5E062B986216.jpeg
5C061172-F61C-413C-91E8-FBBE1FA7D3A0.jpeg
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.801
Antall liker
2.025
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Jeg har lest mye positivt om disse produktene de seneste årene og da spesielt brukt under høyttalere og platespillere. Er det noen som har erfaring med å bruke de under elektronikk som f.eks forsterkere, riaa, streamere o.l? Har noen erfaring så setter jeg pris på tilbakemelding!

Vis vedlegget 704294 Vis vedlegget 704295
Kun på egne høyttalere med positivt effekt, rydder opp i hele frekvensområdet. Syns det var en grei mekanisk oppgradering.

IMG_0913b.jpg
 

bruce2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
382
Antall liker
199
Torget vurderinger
1
Har dem under fosterker. De utgjør helt klart en forskjell. Om de er verdt merkostnaden fra billigere sorbothane føtter vet jeg ikke. Har sd føtter under streamer og det funker også bra.
 

Nidaros

Ble medlem
27.12.2014
Innlegg
246
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
IsoAcoustic fungerer fint under både elektronikk og høyttalere.
Nå har også Bassocontinuo kommet med dempeføtter som yter veldig bra hos meg.
Jeg har ikke testet fram og tilbake, så en fullverdig sammenligning har jeg ikke gjort.
Men Bassocontinuo er både billigere og bygger lavere, om det har betydning.
 

Medeski

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Innlegg
497
Antall liker
77
Har hatt Iso Acoustics både under forsterkerne og under høyttalerne. Ble umiddelbart imponert over hva de gjør i mellomtone og diskant for høyttalerne. Synes også bassen ble mer definert, men samtidig mistet jeg litt bunn og slam. Da bassen i utgangspunktet ikke var et problem for meg, endte jeg opp med å gå tilbake til Quadraspire QX7 gulvbeskyttere. Under forsterkerne synes både jeg og kona at det ble mer fyldig, mer kjøtt på beina, men samtidig så synes jeg at jeg mistet litt dypbass og rytmisk fremdrift. Virker være litt system / rom avhengig mao :unsure:
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Ift Isoacoustics Gaia så lurer jeg på om dere som har prøvd opplever lyden som bedre, eller annerledes? Føttene er ganske høye og det å løfte høyttalerne vil i seg selv helt sikker endre lyden
 
I

Ikke33206

Gjest
Prøvde de, men leverte de tilbake.
Endrer som du sier høyden på høyttalere og syns diskanten ble mer frempå. Foretrakk lyden med dempeputene jeg brukte fra før bedre. Mange faktorer som spiller inn.
De gjør helt klart jobben med å redusere resonanser.
 
I

Ikke33206

Gjest
Så du fikk ryddet opp i resonanser som maskerte diskanten, og du likte det ikke?
Eller misforsto jeg det du skrev?
Jeg likte ikke at diskanten ble høyere i forhold til lytteposisjon.
Bassen ble strammere og det var gunstig, men jeg testet frem og tilbake og likte sånn det var før best.
 

MoonDust

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2010
Innlegg
248
Antall liker
133
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
IsoAcoustic fungerer fint under både elektronikk og høyttalere.
Nå har også Bassocontinuo kommet med dempeføtter som yter veldig bra hos meg.
Jeg har ikke testet fram og tilbake, så en fullverdig sammenligning har jeg ikke gjort.
Men Bassocontinuo er både billigere og bygger lavere, om det har betydning.
Hvor fikk du kjøpt disse?
 
Topp Bunn