Tjottolf
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 08.03.2007
- Antall liker
- 58
Har gått anleggsoppgraderings- og utskiftningsrunden fra konfirmantalder og oppover hånd i hånd med en voksende platesamling og mer og mer interesse for litt musikk gravd fram av dj'er og andre ivrige platesamlere. Valgte å gå bort fra et mer standard "godt hifi"-anlegg og gå over til en krysning som inkluderer en dj-mikser og 2 platespillere.. gir meg mer spilleglede, men lyden er ikke det samme som da jeg hadde en veldig god riaa og spiller med mc-pickup. Tenkte at miksern er en liten flaskehals for godlyd i et dj-oppsett, og har lengde lest meg opp på nettet og sikla på håndlagde rotary-miksere som det har dukket opp flere og flere av seinere år. Den eneste jeg har funnet som virker som har veldig gode måleresultater er Isonoe sin Iso420 (i tillegg til en rekke custombygg fra Isonoe). Mange av de andre produsentene synes jeg ofte fokuserer mye på utseende og at det låter "varmt" etc, og ofte virker det som at mange av de er basert på googleoppskrifter av gamle Bozak-miksere. Etter mye om og men valgte jeg å bestille en Isonoe Iso420 så nå gleder jeg meg til å få min "endgame" preamp og mikser om noen måneder (er selvfølgelig ventetid med litt koronatillegg på håndbygget utstyr). Produsenten lover veldig gode målte specs på linje med det beste av både high end riaaer og preamper, og på linje med masteringutstyr i studioer. Innvendig skal det være komponenter av veldig høy kvalitet (trafoer fra svenske Lundahl blant annet), og i tillegg til å være såkalte "tight tolerance" komponenter måler de komponentene slik at de er matchet og følger de oppgitte specsa så man ikke får forskjeller kanalene i mellom, etc.. Vribryterne er også håndlagde og håndpolerte så utseende og brukerfølelsen skal oppleves på samme måte som lyden
Får nok større variasjoner av lyden med forskjellige pickuper, men tror og håper dette blir en vesentlig oppgradering fra en Pioneer DJM-400 som jeg har nå.
Om det er flere her som er nysgjerrige på sånt så er det bare gøy med litt testing når jeg mottar den. Hadde vært morro å testa den opp mot high-end hifi preamper og riaaer blant annet. Resten av anlegget mitt er et godt stykke unna high-end, men tror det skal bli gøy å få denne i hus. Blir den andre miksern av dette slaget i Norge.
Isonoe er ellers kjent for å lage oppgraderingsdeler til Technics 1210/1200 og restaurering og oppgradering av gamle rotarymiksere.
Her er link til Isonoe sin side om mikser: http://www.isonoe.com/products2/iso420-mixer/
Og her er en interessant video med intervju av han som driver Isonoe:
Får nok større variasjoner av lyden med forskjellige pickuper, men tror og håper dette blir en vesentlig oppgradering fra en Pioneer DJM-400 som jeg har nå.
Om det er flere her som er nysgjerrige på sånt så er det bare gøy med litt testing når jeg mottar den. Hadde vært morro å testa den opp mot high-end hifi preamper og riaaer blant annet. Resten av anlegget mitt er et godt stykke unna high-end, men tror det skal bli gøy å få denne i hus. Blir den andre miksern av dette slaget i Norge.
Isonoe er ellers kjent for å lage oppgraderingsdeler til Technics 1210/1200 og restaurering og oppgradering av gamle rotarymiksere.
Her er link til Isonoe sin side om mikser: http://www.isonoe.com/products2/iso420-mixer/
Og her er en interessant video med intervju av han som driver Isonoe:
Sist redigert: