Så dyr som strømmen er nå, så er vel det bare lommerusk ?Trådstarter har vel 3 av disse jamført stereopluss videoen, det er 630k i strømrens.
Får endelig håpe at han ikke har betalt fullpris.Trådstarter har vel 3 av disse jamført stereopluss videoen, det er 630k i strømrens.
Pussig siden ingen av dem gjør noe som har noe å si…Ja, genesis gjør mye med strømmen så kan en diskutere seg ihjel om det har betydning for lyden..
Men i mine ører er effekt av ansuz enorm og mye lettere hørbart.
Hvis du skal bytte til ansuz går du vel for d-tc supreme, må jo ha det beste ellers blir det bare oppgradering senereJa, genesis gjør mye med strømmen så kan en diskutere seg ihjel om det har betydning for lyden..
Men i mine ører er effekt av ansuz enorm og mye lettere hørbart.
Her er bilde av thd ved anlegget som genesis måler. Har målt med instrumenter og det stemmer. Perfekt sinus kurveTakk for linker larsmartin, men vet ikke om jeg ble så mye klokere.
En ting jeg sitter igjen med å tenker er at det må da være kjempeenkelt å benytte en differanse probe på et osilloskop med spektrum og THD måling og sjekke hva disse produktene gjør og ikke gjør med 240V 50Hz forsyningen.
Faktisk har jeg mest troa på de litt rimeligere eller sparkz. De gjør det den gjør i mindre grad og beholder livet i musikken.Hvis du skal bytte til ansuz går du vel for d-tc supreme, må jo ha det beste ellers blir det bare oppgradering senere
Ansuz skinner er returnert.Hva sier genesis målingen hvis du kjører den via ansuz?
Hvordan klarte jeg å høre feilen? Har og avslørt 3 jordfeil i nabolaget på ca 3 år ved at det låt hardt. Om det ikke er hørbart, hvorfor hører jeg det?Problemet med å bruke hørsel til å sjekke slike ting "seende" i konfirmasjons bias modus kan vel forklares litt med McGurk effekten
Åndens makt?Hvordan klarte jeg å høre feilen? Har og avslørt 3 jordfeil i nabolaget på ca 3 år ved at det låt hardt. Om det ikke er hørbart, hvorfor hører jeg det?
På teknisk museum i Boston har de også en Tesla coil. DEFINITIVT ikke noe jeg vil ha hjemme...Har du en link til de spesifikke produktene du nevner i begynnelsen av tråden?
Hadde vært interessant å lese litt mer dyptgående rundt oppbyggning, dokumenterte målinger for hvor mye og hvilke frekvens spekter som behandles i slike filtere.
Linker og info jeg har funnet til nå angående Ansuz har blandt annet beskrevet bruk av Tesla coil
Vis vedlegget 834856
min forståelse av hva en tesla coil er er mer i retning av dette , så det må jo være feilinfo.
Hvorfor ikke?På teknisk museum i Boston har de også en Tesla coil. DEFINITIVT ikke noe jeg vil ha hjemme...
Er en del år siden jeg jobbet som elektriker - men hørte for en stund siden om dette - at man ikke lenger brukte takpunkt for fordeling til stikk.Et par små poenger fra meg:
1) Omlegging fra at alle stikkene ble trukket fra takpunktet til at de ble lagt i "serie" skyldes varmgang fra lampen i takpunktet.
Genesis er et serie filter om jeg tørr å skrive det. og skaper helt ny strøm. Ansuz er mer på at jordingssystem skal være perfekt, demper transienter og aktiv tar det som er igjen. Det skal være koblet i pararell slik jeg har forstått det.Et par små poenger fra meg:
1) Omlegging fra at alle stikkene ble trukket fra takpunktet til at de ble lagt i "serie" skyldes varmgang fra lampen i takpunktet.
2) LItt usikker på om trådstarter har interesse av dette. Men matematisk ( og dermed også fysisk) så er seriefilter (altså en filterkomponent som står i serie med signalet den skal påvirke) og parallelfilter likeverdige. Og hvis man skal ha brattere filter så må man kombinere parallell og serie - man får ikke bratte filter med kun parallellkomponenter. Filter er matematikk - og det er altså ikke mulig matematisk eller praktisk å lage et filter som bratt filtrerer bort høye frekvenser samtidig som det ikke påviker strømmen inn. En rask endring i strømmen er jo nettopp en høyfrkevnet endring.
Garasjen min holdt på å brenne ned når jeg hadde 2000watts ovn stående gjennom vinteren. Wagoen hadde smeltet og hele veggboksen. Så du har grunn til å frykte den..Er en del år siden jeg jobbet som elektriker - men hørte for en stund siden om dette - at man ikke lenger brukte takpunkt for fordeling til stikk.
På en måte virker det rart. Men så tenker jeg på Wago klemmer, det var en nyhet den gangen jeg praktiserte yrket..
Jeg likte aldri de klemmene (ikke holdbare mtp stor effektbruk over tid imo) og holdt meg til Torix vrihylser.
Hadde ikke vært overrasket om tilfellene med varmgang hadde en overrepresentasjon av Wago klemmer.
Jeg er invitert av Lars om å ta en tur med scop og diffprobe en dag i sommer. Vet ikke helt når det blir enda.Takk for linker larsmartin, men vet ikke om jeg ble så mye klokere.
En ting jeg sitter igjen med å tenker er at det må da være kjempeenkelt å benytte en differanse probe på et osilloskop med spektrum og THD måling og sjekke hva disse produktene gjør og ikke gjør med 240V 50Hz forsyningen.
Må være feil bilde ......@HasseBasse Blir det ansuz filter på deg?
Er det en ting jeg er sikker på så må det være at du ikke skal ha strømprodukter i hus.Må være feil bilde ......
Vis vedlegget 834990
Så stilig bli´r jeg aldrig.
Og om jeg hadde vunnet, så var det ikke Anzus (eller annet tull) pengene skulle brukes på.
Har ingen tulleprodukter i oppsettet/annlegget mitt. Har ikke jord på noen av komponentene heller.
Er glad for lyden, så trenger ikke psykriatri-hjelp i form av Anzus, PS eller annet dritt, men du var
nokk i utgangspunktet klar over det..... eller??
Det lar seg gjøre og det vil vise at regeneratoren til Isotek glatter nettspenningens sinus. Hva Ansuz gjør gjenstår å måle. Men det krever som du nevner spesial apparat å måle live nettspenning!,,Takk for linker larsmartin, men vet ikke om jeg ble så mye klokere.
Jordfeiler i nabolaget må vel i all tilfeller feilsøkes med måleutstyr og eliminasjons metoden (ikke av naboene men med å koble ut kurser osv) Når du så får info om at feilen er rettet, hva gjør du da, lytter på anlegget og full av konfirmasjons bias og setter to streker under svaret?Hvordan klarte jeg å høre feilen? Har og avslørt 3 jordfeil i nabolaget på ca 3 år ved at det låt hardt. Om det ikke er hørbart, hvorfor hører jeg det?
Dagsform, psyke og alkohol - tre viktige faktorer som gjør at det høres annerledes ut.Har man noe som ligner på ok designet strømforsyning i apparatene sine så er nettstøy et ikke-problem. End of diskusjon.
Selv noe så billig som en 78/79xx regulator kverker hva som helst.
At folk hører forskjeller en kun noe som skjer inni hodet…..
Enig i absolutt alt.Helt klart. Nå er jeg avholdsmann til vanlig, men uansett … vårt eget velvære har utrolig mye å si.
Vel... Ikke særlig god på høyfrekvent kryp. Faktisk ikke særlig gode i det heletatt. Klart i nøden kan man løsne muttere med pumpetangSelv noe så billig som en 78/79xx regulator kverker hva som helst.
Man trenger ikke regulere vekk det som uansett ikke slipper gjennom trafo og ladekondiser ...Vel... Ikke særlig god på høyfrekvent kryp. Faktisk ikke særlig gode i det heletatt. Klart i nøden kan man løsne muttere med pumpetang
Hva kommer som regel rett etter en trafo i en normal lineær forsyning og hva er ladelytter kjent for i tillegg til høy kapasitans? Hørt om begreper som ESR og ESL og hva disse faktorene innebærer? Har du sett spekteret ut av en likeretterbru?Man trenger ikke regulere vekk det som uansett ikke slipper gjennom trafo og ladekondiser ...