Fra en annen tråd:
Ikke så rart de anbefaler lengre kabler med den meterprisenCABLE LENGTHS MATTERS
Due to the construction of Ansuz cables, you will always get a more positive influence on the sound quality when using longer cables. Obviously, there are limitations to how long cables you want in your system. However, any Ansuz cable in two meter will clearly sound better than a one meter – a four-meter cable performs even better.
Blir spennende å se om de gir skylden til lastebilen som fraktet kalk.Denne brua målte bra! Vis vedlegget 842085
Jaha ja, så strømmen må være "instant" fra nettet, og induktansen i 1 meter strømkabel ødelegger lyden fordi man ikke får strømmen raskt nok... Men hva da med de transientene som treffer når spenningen på nettet er nær null volt? Kunne vært interessant å høre Christensen, tidligere Vice President of R&D hos en produsent som angivelig er verdensledende innen dette faget, sin forklaring på hvordan dette virker når strømforsyningen er AC og ikke DC.Hysteresen til aluminium er visst et problem i følge Ansuz,.Hva er f.eks kabinettet og kjøleprofilene i Gryphon ofte laget av?
Utstyr som måler relativt dårlig har jo den fordelen at det aldri går i stykker...Denne brua målte bra! Vis vedlegget 842085
Som f. eks den over 100 år gamle brua de reiv.Utstyr som måler relativt dårlig har jo den fordelen at det aldri går i stykker...
Huff jeg har fått litt kjærlighet for gode kabler i det siste men det intervjuet her fikk meg til å gremmes, på så mange plan. Stakkars selger er første reaksjonen. Tragisk vil jeg si.. å pushe 1m strømkabler til 300k og prøve å bevare en viss grad av personlig integritet og stolthet over eget virke må være en prøvelse.. Det er vel rett og slett en tragedie fanget på film. Tenk når han skal pensjonere seg og skal se tilbake i speilet slik vi gjerne gjør da...Hysteresen til aluminium er visst et problem i følge Ansuz,.Hva er f.eks kabinettet og kjøleprofilene i Gryphon ofte laget av?
Er egentlig litt imponert over at det gikk ann å kjøre en buss slik at den ble plassert på den måtenSom f. eks den over 100 år gamle brua de reiv.
«Buss for bru» fikser problemet!
Vis vedlegget 842891
Joda man kan selvfølgelig ha litt sympati, men han er vel ikke en vanlig selger i Anzus hvis Stereo+ har riktige opplysninger i videoen.Huff jeg har fått litt kjærlighet for gode kabler i det siste men det intervjuet her fikk meg til å gremmes, på så mange plan. Stakkars selger er første reaksjonen. Tragisk vil jeg si.. å pushe 1m strømkabler til 300k og prøve å bevare en viss grad av personlig integritet og stolthet over eget virke må være en prøvelse.. Det er vel rett og slett en tragedie fanget på film.
Joda men direktørtittel gjør det ikke mindre tragiskJoda man kan selvfølgelig ha litt sympati, men han er vel ikke en vanlig selger i Anzus hvis Stereo+ har riktige opplysninger i videoen.
Vis vedlegget 842908
Hvis du ser bildet så har lastebilen ganske lite lass. Et annet moment er at en lastebilsjåfør med vettet i behold ikke kjører med overvekt. Det kan bli fryktelig dyrt. Tror nok den hypotesen kan glemmes.Blir spennende å se om de gir skylden til lastebilen som fraktet kalk.
Tørr sand 1,45t/m3
kalk 2,73 t/m3
Håper de kan dokumentere hvor tung den var og ikke hadde overlast.
Interessant at lastebilen kjørte i retningen og det kjørefeltet slik at den ga mest mulig skjevbelastning langs den ene siden.
Godt ingen ble fysisk skadet.
Litt off topic men kan ikke la denne sjarlatanen Kristensen passere ukommentert.Joda man kan selvfølgelig ha litt sympati, men han er vel ikke en vanlig selger i Anzus hvis Stereo+ har riktige opplysninger i videoen.
Vis vedlegget 842908
Jeg synes det er helt greit å selge pene, gode og dyre kabler, hvis de samtidig kan dokumentere at egenskapene de angir stemmer med virkeligheten.
Teknologien rundt kabler og støyfiltrering er vel ganske godt forstått innenfor elektronikken og er et område, som lett lar seg dokumentere med testing og målinger.
Det gjelder stort sett i alle andre sammenhenger der kabler brukes. I Audio verdenen er dette mer som trolldom å regne der det ofte kun er de meget lett påvirkelige ørene og bekreftelses bias som gjelder.
Mitt poeng var at med transport av forskjellige masser som har forholdsvis høy tetthet (kalk nesten 2x av sand), kan man fort bli lurt når man ser visuelt på lasset og hvis man ikke har målinger å støtte seg til. Overlast er som du er inne på helt klart dårlig butikk.Hvis du ser bildet så har lastebilen ganske lite lass. Et annet moment er at en lastebilsjåfør med vettet i behold ikke kjører med overvekt. Det kan bli fryktelig dyrt. Tror nok den hypotesen kan glemmes.
Hvor skal man koble pre, effekt, streamer, sub, tv, apple tv og router da når man har bare 2 uttak i veggen???@larsmartin
Er ikke så bra på å tegne, men gjør et forsøk.
Slik jeg oppfatter det, du si´r er det sånn??
Vis vedlegget 834640
Komponentene i Isotek filtret sitter i serie (spoler)og parallel (kondisser),..... dette er definisjon på et filter.
Anzus distribuerer strømmen.
Det, Anzus gjør, er akkurat det samme som støpslene dine i veggen gjør i utgangspunkt. Ingen tvil om at kvalitet på støpsel og
kabler i Anzus´en er i topp. Men det er jo bare et extra led i strømtilførsel, hvorenn lite tabet måtte være, så er det et tap.
Og når det ovenikjøpet er et tap i 100.000+ klassen, da gråter jeg bare over, at noen har så mange penger, at de kan kaste dem
ut på 100.000+ kr. tull. Dette er slett og rett ........ finner ikke ord
Hva med ansuz x tc?Her er bilde av thd ved anlegget som genesis måler. Har målt med instrumenter og det stemmer. Perfekt sinus kurve
Vis vedlegget 834919
Hvor skal man koble pre, effekt, streamer, sub, tv, apple tv og router da når man har bare 2 uttak i veggen???
Skal kjøpe en sånn og sammenlikne. Er ikke de der brannfarlig?
Ved blindtest så kommer du ikke til å merke noe forskjell...Skal kjøpe en sånn og sammenlikne med min ansuz x tc
HoJ har gitt deg svaret i #267Hvor skal man koble pre, effekt, streamer, sub, tv, apple tv og router da når man har bare 2 uttak i veggen???
Jo.... om du er idiot og forsøker å trekke 15.000 watt på den, men normale mennesker leserSkal kjøpe en sånn og sammenlikne. Er ikke de der brannfarlig?
Skjønner nesten ikke at folk tør kjøpe dyre high-end produkter. Du vet aldri hva du får levert på døra. Stereophile har jo hatt mange eksempler på produkter som det "kanskje har skjedd noe med under frakten" siden de måler så dårlig. Som regel svært dyre produkter.Det er interessant å merke seg mangelen på follow up i den Stereophile testen. Sjelden har jeg sett så mye engasjement i Stereophile sitt kommentarfelt som under den testen. Testdata viste et S/N forhold på omkring -50 db og -36db på full utstyring, noe de konkluderer antagelig er uhørbart. Testen synes å indikere at noe kan ha hendt under transport.
Ville vært verdens enkleste sak å sende en ny forsterker for test. Det har de unnlatt og det etterlatte inntrykket av en 39000 USD forsterker, vel det blir deretter.
De store målbare forskjellene er trolig umulig å høre i en blindtest.. Så har vi vel et annet strømsystem i usa takket være fantastiske Trump eks president.Litt magi på ene kanalen i hvert fall.
Ja ja.. en million kroner og store målbare forskjeller på de to kanalene. Skulle kanskje tro at de hadde tid til å matche det en smule da...
No further comments necessarySå har vi vel et annet strømsystem i usa takket være fantastiske Trump