Israel Bomber FNs Hovedkvarter

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Endelig traff dem - fadermordet er et faktum.

Men det er bare en liten krig, 4-500 barn og kvinner døde så langt(etter tallene tilgjengelige å dømme vel og merke), collateral damage. Snart ferdig nå.

Israel har nok gjort landet sitt mye sikrerere for de neste 2-3 generasjonene som kommer, det er det vel ingen som er i tvil om.

O.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest
triste saker.
Men det er jo Israel og da er det vel ok.... tydeligvis.



We have been receiving a very high number of patients with a strange burn, completely different to the burns we are used to managing, very deep burns with a very offensive, chemical odour coming from the wound site.

We are asking for the help of all physicians across the world - what type of weapons cause these injuries and how do you deal with them?
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
FN har jo vært ufine med Israel ved flere anledninger. Ikke så rart at de sørger for litt payback, nå som likevel er i farta.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Var ikke noe ukjent fenomen at jødene skjøt svært nære da jeg var 1 år i Libanon...Og den siste nordmannen som ble skutt der nede var det jødene som ekspederte.... Med ulovlig ammunisjon... 8)
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.417
Antall liker
25.145
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tror det kan være greit å kalle dem israelere, HCS. Eller?
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.898
Antall liker
10.411
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Helt enig. Det er nasjonen Israel som bærer ansvaret, ikke jødene som rase. Tror vi det, blir vi som Mona Levin og Hitler, som begge tenker/tenkte på denne feilaktige måten.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Israel påstår at Quassam rakettene har dårlig treffsikkerhet. Hvordan skal Israel bortforklare denne tro..?

Bodde forøvrig i kollektiv en gang med en fyr som hadde vært i Gulf-krigen for de britiske styrkene. Han var mer redd for amerikanerne enn "fienden".

Mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Dog skrev:
Israel har nok gjort landet sitt mye sikrerere for de neste 2-3 generasjonene som kommer, det er det vel ingen som er i tvil om.

Ja nå tenker palestinerne seg sikkert om både to og tre ganger før de fyrer av så mye som en liten nyttårsrakett, tenker jeg.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.417
Antall liker
25.145
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
I gulfkrigen hadde de allierte større tap fra "blue on blue" enn fra angrep fra fi.
Amerikanerne har alltid vært triggerhappy, forresten. Pierre Clostermann har et par historier om det i boka si.

Men det er ikke uvanlig å bomme i krig, og bykrig er alltid grisete.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Kan virke som om Israel mener at de har noe å bevise overfor US i så måte. Makan til galskap.

Mvh
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.798
Antall liker
10.291
Israel er i ferd med å miste all respekt. De oppfører seg som en rev i en hønsegård. De som etter de siste dagers hendelser fremdeles støtter landet bør mentalundersøkes.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
erato skrev:
Helt enig. Det er nasjonen Israel som bærer ansvaret, ikke jødene som rase. Tror vi det, blir vi som Mona Levin og Hitler, som begge tenker/tenkte på denne feilaktige måten.
Og Willoch da, siden han i et alterert øyeblikk forklarte manglende endring i USA sin politikk mot Midt-Østen med at Obamas nye medarbeider var jøde?
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
De har tydeligvis bestemt seg for å gjøre jobben ferdig før de går hjem.

Mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
Tror det kan være greit å kalle dem israelere, HCS. Eller?


Da jeg var der nede , under Desert Storm 1, var benevelsen IDF. Om den besto av jøder/israelere/ russiske immigranter var ett fett for oss...Vi ble beskutt av individer som handlet på ordre ifra staten Israel... Og som sagt, siste nordmann i FN tjeneste ble skutt av en jodisk/israelsk Merkava med splintbomber inne i FN område...
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1

Stinius

Medlem
Ble medlem
23.10.2008
Innlegg
47
Antall liker
0
Når jobben er gjort og alt jevnet med jorden, regner jeg med at de mener at det er verdenssamfunnets ansvar å bygge opp igjen Gaza.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Valentino skrev:
Tror det kan være greit å kalle dem israelere, HCS. Eller?
Tror det kan være greit å kalle dem "drittsekker" eller?
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.326
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Enn om det er slik; Israel drar igang en internasjonal krig etter "ordre" fra usa som Obama etterhvert må håndtere. Krigen sprer seg og Obama får en ustyrlig krig. "Hva var det vi sa", sier Obama-kritikerne.

En får håpe de omkringliggende stater samt FN ikke bråvåkner og reagerer deretter.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.898
Antall liker
10.411
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
erato skrev:
Helt enig. Det er nasjonen Israel som bærer ansvaret, ikke jødene som rase. Tror vi det, blir vi som Mona Levin og Hitler, som begge tenker/tenkte på denne feilaktige måten.
Og Willoch da, siden han i et alterert øyeblikk forklarte manglende endring i USA sin politikk mot Midt-Østen med at Obamas nye medarbeider var jøde?
Foreslår at du stiller spørsmålet til ham selv i Aftenpostens nettdiskusjon. Hva han ment å si er han sikkert i stand til å forklare selv. Tror det gikk på at mannen har en sterk tradisjon i å være Israellobbyist mer enn at han var jøde, men det får han avklare selv.

Men at jødene blir slått i hartkorn med Israel er i så fall et godt stykke på vei jødenes egen skyld. Bla fordi de så konsekvent nekter å skille mellom kritikk av israel og antisemitisme, ref feks Mona Levin, og at alle som kritiserer Israel relativt raskt får stempelet antisemitt på seg.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Og Willoch da, siden han i et alterert øyeblikk forklarte manglende endring i USA sin politikk mot Midt-Østen med at Obamas nye medarbeider var jøde?
Han har vel utdypet sitt syn her: http://tuxlegacy.aftenposten.no/nettprat/150109_KaareW/

Jeg deler forøvrig ikke Willochs skepsis til Rahm Emanuel som stabssjef. Han har en lang historie som brennnede israelvenn, men jeg tviler på at han hadde blitt valgt som stabssjef hvis han ikke også hadde et håp om å kunne få til en konstruktiv løsning. Obama ser ikke ut til å la seg manipulere like lett som Bush, skjønt det vil jo vise seg... Jeg tror det blir vanskeligere for Israel å avfeie mer konstruktive lønsinger på konflikten hvis Rahm Emanuel stiller seg bak dem også. Da kan de ikke dukke unna all kritikk med henvisninger til at de som kommer med det er antisemittiske og venstrevridde eller noe annet slikt.

Israel kan ignorere FN og mesteparten av den siviliserte verden, men de får større problemer med å ignorere deres viktigste allierte USA hvis de velger en mer kontruktiv linje overfor Israel nå, og de ber dem trekke tilbake sine okkupanter og komme til en minnelig løsning.
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Ganske enig i dine betraktninger. Jeg sitter med en fornemmelse av at Obama er en del hakk vassere enn Bush og at han valgte Emanuel med to tanker i hodet samtidig. Dialog med Israel og ryggdekning. Begge deler gode politiske verktøy. Men så var det dialogen med palestinerne da..

Mvh
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Jeg er enig i det du skriver bare så det er sagt.

Men når Willoch skriver:

Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste amerikanske jøder - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Israel enn for palestinerne
så må jo det være en kraftig generalisering, jfr. den kritikken undertegnede m.fl. får når vi i et svakt øyeblikk kritiserer muslimer som gruppe.

Hva om jeg skrev:
Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste muslimer - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Bin Laden enn for mer moderate krefter.
 
P

Parelius

Gjest
oddgeir skrev:
Jeg er enig i det du skriver bare så det er sagt.

Men når Willoch skriver:

Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste amerikanske jøder - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Israel enn for palestinerne
så må jo det være en kraftig generalisering, jfr. den kritikken undertegnede m.fl. får når vi i et svakt øyeblikk kritiserer muslimer som gruppe.

Hva om jeg skrev:
Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste muslimer - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Bin Laden enn for mer moderate krefter.
Det ene er kanskje sant, det andre usant? Men det er kanskje ikke så viktig? Eller kanskje…

Edit: Mer et spørsmål altså om de har samme sannhetsverdi. Det har de kanskje?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
så må jo det være en kraftig generalisering, jfr. den kritikken undertegnede m.fl. får når vi i et svakt øyeblikk kritiserer muslimer som gruppe.

Hva om jeg skrev:
Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste muslimer - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Bin Laden enn for mer moderate krefter.
Jeg synest også at formuleringene er noe pussige. En ting å kritisere Emanuel for sine standpunkter og politiske historie, men det er litt pussig å formulere kritikken som om det skulle være negativt at stabssjefen kommer fra en gruppe mennesker som tradisjonelt har sterke sympatier i den ene eller andre retningen.

Jeg tror dog at kritikken hadde vært mye mer massiv om stabssjefen var palestiner og en velkjent aktivist for palesinasaken.

Jeg tror også at det hadde vært mye vanskeligere for USA å vinne gehør i Israel for de forandringer som må komme for at det skal bli noenlunde fredelig der nede, med en slik stabssjef.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Parelius skrev:
Det ene er kanskje sant, det andre usant? Men det er kanskje ikke så viktig? Eller kanskje…

Edit: Mer et spørsmål altså om de har samme sannhetsverdi. Det har de kanskje?
Jeg er i det semantiske hjørnet i dag. :)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Litt om barn som brukes som drapsvåpen mot sivile.
Du leter etter en god forklaring på hvorfor man egentlig bør drepe barna på Gaza før det er for sent og' The Army of Toddlers' invaderer Tel Aviv..? :-\
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.798
Antall liker
10.291
Oddgeir, det er ikke bare barn fæle Hamas bruker. Denne kattungen ble fotografert av en Israels soldat før han heltemodig angrep og drepte den.



Denne kilden er like sikker som Wikipedia. http://www.askaninja.com/
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Sier bare at det er ingen "good guys" i denne krigen.

Krig er grusomt.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
11.401
Antall liker
7.047
Sted
Holmestrand
Dog skrev:
Endelig traff dem - fadermordet er et faktum.

Men det er bare en liten krig, 4-500 barn og kvinner døde så langt(etter tallene tilgjengelige å dømme vel og merke), collateral damage. Snart ferdig nå.

Israel har nok gjort landet sitt mye sikrerere for de neste 2-3 generasjonene som kommer, det er det vel ingen som er i tvil om.

O.
Nei, det er HELT sikkert - vi har jo sett før at dette er en ufeilbarlig strategi. Samtidig har de skaffet seg tusener på tusener med nye venner.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
Oddgeir, det er ikke bare barn fæle Hamas bruker. Denne kattungen ble fotografert av en Israels soldat før han heltemodig angrep og drepte den.

Dette må være en jødekatt. Han har stjerna på. ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.406
Antall liker
6.816
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Jeg er enig i det du skriver bare så det er sagt.

Men når Willoch skriver:

Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste amerikanske jøder - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Israel enn for palestinerne
så må jo det være en kraftig generalisering, jfr. den kritikken undertegnede m.fl. får når vi i et svakt øyeblikk kritiserer muslimer som gruppe.

Hva om jeg skrev:
Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste muslimer - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Bin Laden enn for mer moderate krefter.
Om du skrev det ville det vært like feil å kalle deg rasist som tilfellet er med Willoch,
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
BT skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Jeg er enig i det du skriver bare så det er sagt.

Men når Willoch skriver:

Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste amerikanske jøder - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Israel enn for palestinerne
så må jo det være en kraftig generalisering, jfr. den kritikken undertegnede m.fl. får når vi i et svakt øyeblikk kritiserer muslimer som gruppe.

Hva om jeg skrev:
Jeg sikter til det velkjente forhold at de fleste muslimer - av naturlige grunner - har langt mer sympati for Bin Laden enn for mer moderate krefter.
Om du skrev det ville det vært like feil å kalle deg rasist som tilfellet er med Willoch,
Ja, det er jeg enig i. Jeg ville bare stille utsagnet opp mot den kritikken mot generalisering vi ser i debatten om for eksempel muslimer. Rasismekortet sitter løst da.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.326
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
"Alle" vet da vel at sionistene forbereder å ødelegge "Al-Aqsa Mosque" og "Dome of the Rock" for å gjenreise the "Temple of the Mount".

Da vil selvfølgelig muslimene i hele verden gå bananas og så er vi i gang...

Dette har vært signalisert leeenge. Problemet er at dagens politiske ledere tar ikke inn over seg at alle religiøse ledere har en hang til å se bakover i stedet for framover.

Verdens utfordring i dag er: Sinnsyke religiøse og evneveike politikere!
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
erato skrev:
Helt enig. Det er nasjonen Israel som bærer ansvaret, ikke jødene som rase. Tror vi det, blir vi som Mona Levin og Hitler, som begge tenker/tenkte på denne feilaktige måten.

Mona Levin inviteres til TV2 for å diskutere hvordan norske jøder, med norske røtter tilbake til 1800-tallet, er livredde og utsettes for hets og forfølgelse. Så skal pinadø debatten dreie seg om Israel.
Hva i alle dager har det med saken å gjøre?
Norske politikere og norsk media og en rekke andre ser tydeligvis ikke forskjell på norske jøder og staten Israel.
Er det rart hun blir forbannet?
Er det rart hun tar det ille opp når enhver jøde skal måtte ta ansvaret for et annet lands politikk?
Er det rart hun føler antisemittismen blomstre og bre om seg?
Nå druknet alt dette, selvsagt, i utsagnet og Willoch. Nå glemmer man at forrige helg sprang galninger rundt i Oslo og ropte “finn en jøde og bank han opp”

“Temaet for debatten skulle være antisemittisme, og Anne Sender ga noen skremmende eksempler fra norsk skole: elever som sier at stilen deres skal hete: "Jøder skal drepes", gjenger på 30-40 elever som kommer inn i skolegården og spør: "Er det noen jøder her?" Hvordan reagerer lærerne? De skygger unna, de tør ikke konfrontere disse holdningene. Sikkert med "god grunn": De forstår at dette er holdninger som kommer hjemmefra, og som er massive. Hvordan tar man fatt i dem?”

http://www.document.no/2009/01/et_trist_skuespill.html

5 millioner mennesker er drept i Kongo sa de på radioen i dag.

Bare nevner det…
 
Topp Bunn