Itunes , flytte filer fra en pc til en annen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

marsboer

Gjest
    Mbare skrev:
    Parelius skrev:
    @ Mbare: Hvorfor mener du at retagging er mer arbeidskrevende enn så bedrive denne katalogstukturen?
    Hvis jeg gir fullstendig beng i tags kan jeg lage en katalogstruktur som ser slik ut:

Music/Classic/Mahler/2nd Symphony/Gielen - orkester/
    Music/Classic/Mahler/2nd Symphony/Klemperer - orkester/
    Music/Classic/Mahler/2nd Symphony/o.s.v/

Og da gir jeg også beng i å korrigere hva filnavnet er så lenge det ikke er for langt og så lenge rekkefølgen på filene er korrekt.

Hvis jeg skal tagge alt, så er det et poeng å gjøre det skikkelig og da må det også gjøres systematisk. Og de taggene som blir lasta ned fra nettet holder ikke mål - de varierer i skremmende stor grad. Så da må jeg mer eller mindre manuelt skrive inn tags for absolutt alle meta-data. Det er i hvert fall den erfaring test-kjøringa mi har gitt meg.

Fordelen med tags, og grunnen til at jeg nok kommer til å gjøre det, er at jeg får mye mer meta-data som er ekstremt nyttige å ha når jeg skal bruke iTunes e.l. til å lage spillelister etc. Men at det er mer jobb? Å ja! :)
    Jeg vil tro at jobben tar omlag en halv time max om du virkelig har vært konsekvent med katalogstrukturen.
    Seriøse tag-programmer klarer utmerket å sette inn tags basert på filstruktur.
    Så dersom du har samme struktur på all musikken din, så kan du retagge alle musikken din med riktige tags basert på filstrukturen med ett par klikk og inntasting av "mønsteret".
    I hvertfall har jeg benyttet meg av dette x-antall ganger i mp3tag som jeg foretrekker til tagging.

Dette er for meg hovedårsaken til å beholde en god filstruktur. Jeg stoler rett og slett ikke på at ikke et par feilgrep i et program ruinerer tagsene mine, og da har jeg "backup" av tagsene i form av filstrukturen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn