Espen ja...aair skrev:Åffer det? Espen spiller jo bare på suuuperlave nivåer ;DBrasse skrev:Eg kommer gjerne og hører på! Bare si en dato, så skal eg snakke med naboen din på forhånd. Kjenner et par rånere i området ;D
Espen ja...aair skrev:Åffer det? Espen spiller jo bare på suuuperlave nivåer ;DBrasse skrev:Eg kommer gjerne og hører på! Bare si en dato, så skal eg snakke med naboen din på forhånd. Kjenner et par rånere i området ;D
Pent! virkelig pent. Gratulerer med nye apekister ;Dssm skrev:Høyre høyttaler , jeg liker finishen på disse svært godt .
Takker alle sammen , ja de er flotte..... ;Dshaunv skrev:Grattis Epsen! De var pene! Lyst til å bytte? :
Har du prøvd 6p14p el84 rør før? Samme jeg bruker. Koster deg under 200kr ferdig levert å prøve.
J-V
det kom på et stykke under 200kr ferdig levert for fire stykk ja. Le om du vil. Hehessm skrev:200 for 4 stk ?
Jeg tipper jeg forhører meg,litt på rør , og kjøper inn i nærmenste fremtid litt å teste med.
DEt kan bli moro
Jeg vet, tipset vel deg om de ogsåshaunv skrev:det kom på et stykke under 200kr ferdig levert for fire stykk ja. Le om du vil. Hehessm skrev:200 for 4 stk ?
Jeg tipper jeg forhører meg,litt på rør , og kjøper inn i nærmenste fremtid litt å teste med.
DEt kan bli moro
Skulle nesten ha kjøpt 12 først som sistssm skrev:Hei , da har Shaunv bestillt 4 el84 til meg , fra sin kilde....( e-bay) , det er vel dyrere å kjøre å hente de , enn det de kostet. 8)....men jeg har jo hørt forsterkern hans med disse rørene , låter veldig varmt og flott.....så jeg har trua.
Espen
Nopp 8)shaunv skrev:Men da kommer det jo plutselig masse toll og bebyrer i tillegg :
Riaa sitter som oftest helt til venstre i ampen (sett forfra)ssm skrev:Rørene som nå står i heter 6a14a cccp effektrør( el 84)
EI ecc 83
det står ett rør ecc82 i det røde kortet helt foran , er dette til psu ?
Bruker jo ikke riaaen i denne , så tenkte å ta ut rørene , er det bare å gjøre dette , eller må det gjøres andre endringer når riaa-rørene forsvinner ?
mvh Espen
1: korrektssm skrev:Det sitter ETT ecc82 i ett rødt kort foran...merket OTO/SORO
riaa sitter helt til venstre , med to rør.(hetter over)
på hovedkortet sitter det 4 stk el84 og 2 stk ecc83 , jeg husker jo aldri dette , men er det slik?
1) ecc 82 = 12au7
2) ecc 83 = 12ax7
Har nemlig ett par Sylvania JAN liggende i skuffen , vurderer å bytte ut EI røene pronto om det er riktig listet opp over her.
Er vel PQ som har fått for seg at 12au7 er "bedre"ssm skrev:Jeg vet ikke hva forskjellen er , men det er lengere avstand mellom platene på den ene kontra den andre....kan jeg se....
Kan gå alle/begge veier det vettussm skrev:Med umiddelbar vikning kan jeg si at det låter mye ,MYE bedre med Sylvania....skikkelig moro at detslår så voldsomt ut , med å bytte ett par dobbelt-trioder.
Fan som du handler da Espenssm skrev:....har jeg kjøpt meg en AVO rørtester fra Motron , den er rimlig strøken , og er oversett av Brynjar , jeg bestillte denne i våres , og fikk den på Hortenmessa .
Skal få tatt ett par bilder....British made.. 8) Lukter gammelt gjør den også.....
Det gjelder bare å
lære seg å bruke den ,.....får ta tiden til hjelp.....Mvh Espen
Noen som koser seg skjønner jegssm skrev:......det er nå mulighet til å forsove seg på jobben i morra hører jeg... ;D
Espen
Fredag, kan jo sitte oppe en stund da jossm skrev:I dagtidlig var jeg jagfgu seig å få igang.....
får se å få varma opp ampen til ny kveld foran Audionote E
;D
E er ikke noe billig høyttaler . sett tu fra hva de er laget av , og hvordan kostnadene på delene er , men samma faen det når det speller som det gjør , det er mye som er flottere å SE , det er bare ett problem , jeg har sltta å kjøpe lydutstyr som bare SER bra ut ;D men skal da visserligen høre på det også-......og like det man hører....Brasse skrev:Høres bra ut! Det er knall at en kan komme "i mål" med såpass lite penger som det AN/E og OTO koster. Med mindre du har en av de drøyeste E'ene : ?