Kalle Klovn
Hi-Fi freak
Så flott, da har den fått et godt hjem!! Ikke vits å kaste perler for svin...
Jeg skylder en bedre forklaring.lars_erik skrev:Du mener at bevisbyrden ligger på meg i fothold til at det er hørbare forskjeller ;Dcoolbiz skrev:Det har jeg da heller ikke hevdet, lars_erik.lars_erik skrev:Og du har sammenlignet alle mulige driverk med ulike dacer?
Like imponerende.
Det jeg derimot har sammenlignet, er en Squeezebox v3, som beviselig har en temmelig slarvete implementering av coax-utgangen, mot en Sony ES-serie spiller som i flg. målinger jeg har sett, har en særs godt implementert utgang, og mot en Pioneer CD-spiller som har temmelig elendige jitterverdier. Alle mot nevnte DAC. Og jeg kunne altså ikke detektere noen som helst forskjell på lyden. (Det låt derimot elendig da jeg prøvde en gammel Denon discman som transport, sannsynligvis pga. impedansfeil fra minijack-til-coax overgangen) Bevisbyrden ligger på deg dersom du hevder at ulikhetene mellom de transportene du nevner ligger utenfor hva DACer med godt konstruerte innganger klarer å håndtere uten lydmessige følger.
Ja, ikke sant? Det kan være irriterende til tider.lars_erik skrev:Disse trådene er som alltid full av påstander fra folk som ikke har testet det de utbasunerer som sannheter.
Og akkurat hvordan hadde du ment det skulle gå til, uten at du har lyttet til de driverkene det er snakk om.
LMAOayaboh skrev:Absolutt alt her er kontroversielt. DACer, forsterkere, PUer, kabler, plugger, strøm, lyd, +++.Asbjørn skrev:Halloi, hvorfor skal dette være så kontroversielt da?
F.eks er dette kontroversielt: Hvis du hadde sammenlignet Trasporteren med et skikkelig drivverk i stedet for ECM-1UP, ville du solgt Transporteren og beholdt drivverket.
Vil du ha mer? Hvis du hadde hørt forskjell på forskjellige digitalkabler ville du også ha hørt forskjell på Flac og WAV.
Enda en: Hvis du setter DEQXen på hylla en stund og glemmer at helt korrekt frekvensrespons ikke nødvendigvis er det samme som bra lyd, vil du kanskje oppdage nye sider ved musikken og lyden.