Vidar P skrev:
Rotekroken skrev:
Noen ganger lurer jeg på hva som driver folket, til å skrive så nedlatende om ting de ikke har hørt, benefit of the doubt, noen som syns det ordtaket har vært mye brukt mht Edge.?
Hva er det som driver "dere" til å slakte noe som dere ikke har hørt, som dere bare har sett bilder av.?
Nå er vel dette en fordreining av virkeligheten i debatten, Rotekroken? Ingen har slaktet noe som helst hva lyd angår, eierne har sågar ikke engang blitt motsagt når noen av de har hyllet det de mener er så voldsomt god lydkvalitet.
Som du skjønner så dreier debatten seg om helt andre ting, altså teknisk oppbygging etc. Om det ikke er viktig for deg, så ha romslighet nok til å se at det kan være interessant for andre å diskutere?
Det må da virkelig være greit å stille spørsmål ved produkter som man lurer på oppbyggingen av. Det er ikke det samme som å "slakte ting som man ikke har hørt".... høring er en helt annen diskusjon, om enn like relevant forsåvidt.
Mvh Vidar P
Jeg refererte til mye som ble skrevet i den andre tråden, og på mange andre tråder der vi ikke er helt enige..
I denne tråden så har det bare vært skikkelige innspill og jeg håper det fortsetter
Å snike inn slike "bomber" som: "jeg mener, jeg syns, jeg skal ikke" osv er totalt uinteressant, folk må få lov til å ta sine egne valg, ikke ta de valgene for oss
Er vel få som har fått mulighet til å høre denne spilleren.?
Så å uttale seg om åssen den spiller er det ingen som har kicket på, så vidt jeg har fått med meg..
Men hva om jeg eller du hadde funnet en "gjenstand" som låt bedre enn alt og som ble solgt til halve prisen av konkurrentene, ville du eller jeg da syns det var okay at folk uttaler seg på bakgrunn av bilder, eller det som er fakta og realitet.?
Som sagt så har ikke dette vært et tema i denne tråden, men litt vel mye av det i den andre tråden..
Håper denne fortsetter slik det er ment og slik som den har vært foreløpig, det er bare positivt sett med mine øyne
Vil også skyte inn her, Vidar, at det var en "tilleggs info" som jeg la ved..
Syns at det er meget bra det som KoB har kommet med denne gangen, jeg har heller ikke siktet til KoB eller noen av de som virkelig prøver, men jeg sikter til de som bare skriver "skremselspropaganda" for å få mest mulig innlegg på statestikken sin ;D
Er det lov å spørre om hva som er viktig mht Edge spilleren.?
Tenker da på om det er relevant å spørre om det er lyden eller innmaten som er viktigst for oss.?
Om jeg må betale dobbel pris på et komponent som har dobbelt så mye innmat som den andre, uansett hva det er for noe, er det avgjørende for om man skal legge dobbelt så mye penger på disken for samma resultat.?
Mulig jeg er litt sideveis kontra deres poenger, men bør ikke også det som produktet gjenskaper være en del av bevisføringen.?
Holdbarhet er jo ikke noe vi vet noe om før det har gått noen år, så det kan jo ikke diskuteres i dag, slik jeg ser det hvertfall..
En annen ting som kunne vært moro å fått til, var å sett oppi spilleren og fått noen kyndige til å gå over den, å sette den opp mot evt spillere den er en kopi av..
Litt OT, men hva som befinner seg i fx en spiller, er jo nødvendigvis ikke annet enn krimskrams og "brems" for at konstuktøren vil ha det litt annerledes noen ganger.?
Jeg har litt tro på at det er mange som forleder oss med vakkert innhold og masse duppeditter som er en brems for musikken, er dette tilfelle.?
Om det er tilfelle, kan det være at Edge i dette tilfelle har fjernet masse overflødig og fått frem musikken på en helt annen måte.?
I min lille verden så er det i veldig mange tilfeller mindre komponenter som gir meg mest musikk..
Mange av mine spørsmål er basert på denne erfaringen, så jeg vet ikke om Edge har funnet opp kruttet på nytt eller om det bare er et sinnsykt dyrt chassi med "shit" oppi der.?
Denne tråden er positiv mht til å få mer opplysninger på det vi legger igjen masse penger på, så jeg syns denne tråden skal få lov til å leve i evig tid..
Vi må på en eller annen måte legge press på produsenter til å gi oss valuta for pengene, da må slike seriøse tråder få lov til å leve..
Kjell