JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    pedal skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Som nevnt i tråden var jeg involvert med Electrolux, som på et tidspunkt hadde 53 merkevarer i stallen, hvorav mange var i samme produktkategori. Og som du skriver -- samme innmat, forskjellig skall.
    Årsaken var fremveksten av varehus for hvitevarer, og behovet for å berettige mer gulvplass for egne produkter, i konkurranse med andre. Så man utviklet forskjellige skall og navn, og sikret dermed høyere volum for det som gjaldt: innmaten.
    Ulempen var at varehusene spilte fake-merkene ut mot hverandre, og presset prisen.
    Et annet smart poeng med dette er at el-varehusene trenger egne modeller for å kunne gi prisgaranti. Electrolux XYZ 1001 kan således selges av Elkjøp for 3,999.- med prisgaranti (som bare gjelder hvis samme modell kan kjøpes rimeligere andre steder). Dermed slår Elkjøp to fluer i en smekk: De kan selge varen med god fortjeneste + smykke seg med "prisgaranti" i trygghet om at kunden ikke finner nøyaktig samme modell andre steder.

Ganske smart.

Ganske? Vil heller kalle det meget smart. Har ennå ikke funnet Sharp TV, en hverken på nett eller andre steder. Så klart, kjøpt på ELKJØP!

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Hei,
    bare så det er sagt, evt en gang til, ettersom jeg ikke har fått med meg at noen har bekreftet det, men Edge G CD kan ikke lese DVD-plater. ::)

- Brum

PS1: det er ikke noe klistremerke på fjernkontrollen, men et innfelt tynt plastskilt med "Edge" på.... ;D
    PS2: fjernkontrollen er merket "Made in China"

N

nb

Gjest
    Brum skrev:
    Hei,
    bare så det er sagt, evt en gang til, ettersom jeg ikke har fått med meg at noen har bekreftet det, men Edge G CD kan ikke lese DVD-plater. ::)

PS1: det er ikke noe klistremerke på fjernkontrollen, men et innfelt tynt plastskilt med "Edge" på.... ;D
    PS2: fjernkontrollen er merket "Made in China"
    Den har et DVD-drev og klarer tilsynelatende å lese platene i følge Fosse. Det står på specsene på sidene til Edge at laseren er 650 nm, det bety DVD-drev. Den har også en HDMI-port på et av printene.

No føkking way at dette er laget som en CD-spiller fra børjan av ;)

RES sa at det var et klistremerke, men kanskje han egentlig mente tynt plastskilt

Brum

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Antall liker
    16
    Niks, Edge G CD kan IKKE lese DVD-plater. Det kommer bare opp "---------" på displayet.

Min spiller er dog nyere en Fosse sin, dvs serienummeret er litt høyere (dersom av betydning).

- Brum

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    At det sitter et DVD drivverk i den er vel ganske naturlig, i og med at det ikke lages standard CD drivverk lenger ;)

KAS

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Som nevnt i tråden var jeg involvert med Electrolux, som på et tidspunkt hadde 53 merkevarer i stallen, hvorav mange var i samme produktkategori. Og som du skriver -- samme innmat, forskjellig skall.
    Årsaken var fremveksten av varehus for hvitevarer, og behovet for å berettige mer gulvplass for egne produkter, i konkurranse med andre. Så man utviklet forskjellige skall og navn, og sikret dermed høyere volum for det som gjaldt: innmaten.
    Ulempen var at varehusene spilte fake-merkene ut mot hverandre, og presset prisen.
    Et annet smart poeng med dette er at el-varehusene trenger egne modeller for å kunne gi prisgaranti. Electrolux XYZ 1001 kan således selges av Elkjøp for 3,999.- med prisgaranti (som bare gjelder hvis samme modell kan kjøpes rimeligere andre steder). Dermed slår Elkjøp to fluer i en smekk: De kan selge varen med god fortjeneste + smykke seg med "prisgaranti" i trygghet om at kunden ikke finner nøyaktig samme modell andre steder.

Ganske smart.
    Hei!
    Kan jo da legge til hva jeg opplevde hos Elkjøp for en del år siden (10 kanskje)
    Hjalp modern med å kjøpe ny komfyr og det ble gjort i Lørenskog.
    Ganske billig og grei sak.
    Siden det er mer naturlig for meg p.g.a, at jeg bor Bærum, og benytte Elkjøp i Sandvika, så oppdaget jeg helt tilfeldig ved et besøk der kort tid etter at den samme komfyren kostet 800.- mindre der.
    Jeg hendvendte meg til en ekspeditør og fortalte dette og yttrykte min forundring over at det var forskjellig pris på identisk vare i to Elkjøpbutikker med ca. 2mil+ i avstand mellom dem.
    Fikk et kort og greit svar på dette.
    Selv om det er en kjede så drives hver butikk individuelt, med frihet til prissetting (i alle fall den gang)
    Det beste med historien var da ekspeditøren, gjorde meg oppmerksom på at jeg slettes ikke trengte å dra til Lørenskog med kvitteringen for å få igjen differansen, det kunne jeg gjøre der hos dem i Sandvika.
    Som sagt så gjort uten problem, SÅ da vet dere det, sjekk prisen i alternative Elkjøp butikker ;)
    Vet ikke om det fortsatt er tilfeller av prisforkjeller Elkjøpbutikkene i mellom, men som sagt kanskje verdt å sjekke ut.

Mvh.KW

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.979
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det lages standard cd drivverk ja. Ikke noe problem det. DVD drivverk er mer utbredt selvsagt.

K

KindOfBlue

Gjest
    KW skrev:
    Det beste med historien var da ekspeditøren, gjorde meg oppmerksom på at jeg slettes ikke trengte å dra til Lørenskog med kvitteringen for å få igjen differansen, det kunne jeg gjøre der hos dem i Sandvika.

Mvh.KW
    Fikk du komfyren regionfri i samme slengen?

Vet ikke om noen husker kalkylen jeg fikk fra min OEM kontakt?

En spiller fra ham til kunde, Hong Kong $ 55.- (0,67 kroner/dollar).
    Den selges til grossist for samme beløp i US dollar, altså $55, men nå 6 kroner/dollar.
    Og selges av detaljist til kunde for minimum ca. samme beløp i pund, £55.

Som man skjønner er det litt monn for pruting ute og går ... så man skjønner at butikkene har rom for å sette prisnivåer.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    KAS skrev:
    At det sitter et DVD drivverk i den er vel ganske naturlig, i og med at det ikke lages standard CD drivverk lenger ;)

KAS
    Nja... Cyrus har nettopp introdusert sitt Servo Evolution slot-drivverk, Rega lanserte vel sitt nye buffrende for et år eller to siden, og Naim fortsetter jo å bruke egne versjoner av Philips Pro cd-drivverk. Alle disse er jo laget kun for RedBook cd?

Mvh Vidar P

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Østfold
    KindOfBlue skrev:
    Sorry, Snickers, så ikke det innlegget. Er vel ikke så mye å utdype? Ble presentert på Audioholics som ny teori.
    Ja, ok, da tror jeg jeg forstår. For fremlagt i opplysningens tjeneste overfor naive audiofile så kan jeg ikke se så mye galt i det, snarere tvert i mot til hifi-bransje-foretak å være.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Østfold
    Rune S skrev:
    I et kjent oppsett av gode konstruksjoner tror jeg at jeg ville hørt forskjel ja.
    Det grenser på en måte til litt sleip argumentasjon. Om du ikke hører forskjell så har du døra på gløtt for å kunne skylde på at ikke konstruksjonene er gode nok...?

N

nb

Gjest
    Brum skrev:
    Niks, Edge G CD kan IKKE lese DVD-plater. Det kommer bare opp "---------" på displayet.

Min spiller er dog nyere en Fosse sin, dvs serienummeret er litt høyere (dersom av betydning).

- Brum
    Ok - mulig de har endret noe på den da. Har din også HDMI-port inni?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    11.102
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Rune S skrev:
    I et kjent oppsett av gode konstruksjoner tror jeg at jeg ville hørt forskjel ja.
    Det grenser på en måte til litt sleip argumentasjon. Om du ikke hører forskjell så har du døra på gløtt for å kunne skylde på at ikke konstruksjonene er gode nok...?
    Ikke lett å høre forskjell på CDspillere om du har en crappy effekt da. Hadde en Pioneer PDS-06 (tror jeg det var) på en gammel Hitachi og oppgraderte til Wadia 830 og registrerte beskjeden forskjell. Etter oppgradering til C-J MF 2500 er det ikke særlig vanskelig å registrere forskjeller mellom spillerne (selv om jeg alltid har likt lyden i denne Pioneer serien av spillere). Poenget er vel at det må være rimelig balanse i kjeden.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Snickers-is skrev:
    Rune S skrev:
    Man må jo prøve å gardere seg litt ;)

Det ligger ingen prestisje i dette for min del,så viss jeg ikke hører forskjel så har jeg ingen problem med å innrømme det.Tipper jeg 50/50 i en blindtest så er det for eksempel bevist at jeg ikke hører forskjel.
    Poenget var mer det synet jeg har på diverse oppfinnelser innen hifi,for eksempel global feedback,som jeg mener er med på å sette en signatur på det opprinnelige signalet som vil ligge der alltid og overskygger små nyanser.I slike forsterkere, og for eksempel cd spillere med mengder av korreksjoner og filter, så vet jeg at jeg sannsynligvis ikke klarer å skille en kjip lytt fra en Black Gate i strømforsyningen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    Brum skrev:

- Brum
    Har du forsøkt ulike dvd-plater? Noen plater pleier å spille med en gang du putter dem inn (husker ikke om det er noen forskjell på Edge i farten)?
    I følge importøren skal min være av siste type og ny nå i våres.
    Får du ikke opp noe dvd-merke i displayet?

K

knutinh

Gjest
    Rune S skrev:
    Tipper jeg 50/50 i en blindtest så er det for eksempel bevist at jeg ikke hører forskjel.
    Det er faktisk ikke bevist at du ikke hører forskjell.

Men for veldig mange av oss så avtar villigheten til å betale for et lyd-remedie drastisk i det øyeblikk man må se på det for at det beviselig skal ha en effekt.

-k

K

KindOfBlue

Gjest
    knutinh skrev:
    Rune S skrev:
    Tipper jeg 50/50 i en blindtest så er det for eksempel bevist at jeg ikke hører forskjel.
    Det er faktisk ikke bevist at du ikke hører forskjell.

Men for veldig mange av oss så avtar villigheten til å betale for et lyd-remedie drastisk i det øyeblikk man må se på det for at det beviselig skal ha en effekt.

-k
    En innspill her, Knut.

Kjører du 50km/t i en Jaguar E-type så er det betraktelig morsommere enn å kjøre samme hastighet i en Toyota Yaris.
    Ikke nødvendigvis pga handling og stabilitet - men simpelthen på en følelse som er hastighetsuavhengig, som oppstår i forhold til bilen og hva den uttrykker.

En blindtest av kjøremomentene i disse to bilene (motordur unntatt), ville sannsynligvis fått en i tvil om hva som var hva -- mens en kjøretur med åpne øyne ville banket det på plass.
    F.eks. bruker BMW store ressurser på blindtest av folk som setter seg inn i biler, og som skal si fra når bilen de er ført inn i er en BMW, eller ikke. De forsøker å skape et helhets sanseinntrykk som også arbeider gjennom sekundærsansene.

Derfor er det et visst hold i at lyttegleden er større/sterkere, ved sett påvirkning -- men dette er selvsagt ikke relatert til den tekniske ytelsen.
    Og innenfor hifi er det vel snarere slik at vi snakker om forskjellene mellom biler som av ytre og indre er tilnærmet identiske. (Skoda/VW dimensjon) -- her unntak for kommentarer fra Danmark om ICEpower klokkeradiolyd.

KAS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Antall liker
    0
    Joda, det produseres fortsatt noen rene cd drivverk, og jeg gikk litt hardt ut. De fleste produsentene som ikke gjør ekstra med f.eks. cd matingen, skuffen eller dempesystemet ser derimot ut til å gå over til DVD drivverk. Derfor er jeg ikke overrasket over å se DVD drivverk i enkelte nye Cd spillere.

KAS

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    I utgangspunktet er det vel et kvalitetstegn at et drivverk kan lese finere saker enn CD også?

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg fikk opplyst av forrige B&O sjef at de brukte Pioneer fordi dette var eneste firma som ikke hadde gått over til plast rund baut i sine drivverk.
    Ellers er det vel vanlig at man bare spec'er hva man vil ha aktivert, på grunnrammen: CD only, CD ulike formater, SACD, DIVX, mp3, DVD, osv. Neste nå blir jo BD i tillegg.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En digresjon. men: Jeg kjøpte en gang Panasonic VHS-spiller på grunn av mekanikken, og jeg har den ennå etter to barn. Noe må det være i det. Panasonic/Technics er vel varemerker under samme paraply. Er Pioneer der?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Valentino skrev:
    En digresjon. men: Jeg kjøpte en gang Panasonic VHS-spiller på grunn av mekanikken, og jeg har den ennå etter to barn. Noe må det være i det. Panasonic/Technics er vel varemerker under samme paraply. Er Pioneer der?
    Nei, Matsushita selger elektronikk under følgende navn.

Panasonic (home appliances for the overseas market, personal electronics, audio/video equipment, microchips, automotive components)
    National (home appliances for the Japanese market)
    Nais (components for automated systems, replaced by Panasonic in 2004)
    Quasar (lower-priced televisions, video equipment and appliances in the North American market—being phased out)
    Technics (audio equipment)
    Ramsa (professional audio equipment)
    Rasonic (as of 1994, home appliances for the Chinese market).

K

knutinh

Gjest
    KindOfBlue skrev:
    Kjører du 50km/t i en Jaguar E-type så er det betraktelig morsommere enn å kjøre samme hastighet i en Toyota Yaris.
    Ikke nødvendigvis pga handling og stabilitet - men simpelthen på en følelse som er hastighetsuavhengig, som oppstår i forhold til bilen og hva den uttrykker.
    Jeg har ikke prøvd noen av delene, men jeg tror nok at du har rett.

Bilproduksjon handler ikke bare om drivstoffforbruk, antall hestekrefter og akselerasjon fra 0-100km/t.

Folk kjøper biler fordi de liker lyden av tre lag gummipakninger når man lukker døra. Fordi det gir dem en frihetsfølelse og status å suse rundt i en bil som har bilsportytelse selv om maksimal tillatt hastighet er 100 km/t.
    En blindtest av kjøremomentene i disse to bilene (motordur unntatt), ville sannsynligvis fått en i tvil om hva som var hva -- mens en kjøretur med åpne øyne ville banket det på plass.
    F.eks. bruker BMW store ressurser på blindtest av folk som setter seg inn i biler, og som skal si fra når bilen de er ført inn i er en BMW, eller ikke. De forsøker å skape et helhets sanseinntrykk som også arbeider gjennom sekundærsansene.

Derfor er det et visst hold i at lyttegleden er større/sterkere, ved sett påvirkning -- men dette er selvsagt ikke relatert til den tekniske ytelsen.
    Det spørs hva du definere som "lytte", og "lyd". Ingen protesterer vel på at Alfa Romeo er mer spennende enn Toyota uansett hvor mye mer praktisk en Toyota måtte være? Men dersom Toyotaen faktisk bruker 20% mindre drivstoff enn Alfaen så er det ganske latterlig å hevde at Alfaen er bedre enn Toyotaen fordi Alfaen "egentlig" bruker mindre drivstoff, men "moderne vitenskap er ikke i stand til å måle drivstoff.forbruket presist nok".

Da ville det demonstrere vesentlig bedre selvinnsikt om man innså at man foretrakk Alfaen fordi den rett og slett appelerer mer til ens egne følelser, uavhengig av parametriserte tekniske prestanda.

For en bilkjøper så er utseendet en relevant del av produktets verdi. Derfor kan ikke blindtester brukes som eneste indikator på om en bil er "bra", i alle fall ikke for bilkjøpere som er ærlige nok til å innrømme at utseendet teller. Blindtester kan imidlertid brukes av bilforskere og bilutviklere (og bilkjøpere) som er interessert i å isolere enkelt-faktorer.

-k

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.546
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Takk, Deph! Matsushita, ja. Alt hva man glemmer. Har Pioneernavnets aner vært berørt her?

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Østfold
    Med tanke på utforming av kretskort så er det grunn til å anta at likheten mellom kretskortene i Denon 1730 og Edge G-CD ikke er tilfeldig. Produkter som lages i slike kvantiteter blir ikke tilpasset til kretskortets utforming, man utformer kretskortet til å passe da det koster kun noen få tusenlapper å lage en ny kretskortdesign. Skal man lage en million kretskort blir det lite ekstra pr kretskort, og man kan spare andre mekaniske deler. Ergo er det lite sannsynlig at kretskortene ikke stammer fra spillere som har deltatt i samme designprosess som Denon 1730. Jeg vet ikke hvilke det kan være, men det er nærliggende å tenke at det er Marantz. Dersom Denonkoder ikke virker kan det skyldes at enten Marantz fortsatt bruker Philipskoder eksempelvis av hensyn til bakoverkompatibilitet, eller det kan skyldes at Denon har skiftet koder ved sammenslåingen med Marantz. Man kan også ha programmert om kodene, eller om kortene er levert fra en OEM-avdeling, simpelt hen bestilt den med andre koder. Det er heller ingen umulighet at OEM-avdelingen som default ikke leverer Denon eller Marantzkoder.

S

Storebror

Gjest
    sclalars skrev:
    Det var da enda godt ;D ;D
    Trodde jeg hadde blitt lurt på et simpelt Marantz drivverk jeg nå ;D ;D (ikke sant Storebror)

mvh
    Lars
    Simple is who simple does, eller noe sånt 8) 8) 8)
    Sover godt, også med tanke på hva som er inni Marantzen ;)

Men må innrømme at Sony CDP-XA50ES var i særklasse på feeling i drivverket :)

:) R

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.583
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Når det gjelder VHS var Panasonic i en særklasse.
    Gode gamle G2 mekanikken som kom i 1988 og varte til ca.1994.
    Så overtok "Super Drive". Desverre en ræll mekanikk i forhold, selv om den spolte fortere og var kjapere med å komme i play siden båndet var "halveis Loaded" i stopp-posisjon.
    Mimre, mimre. Nostalgi ;D ;D

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    RJEL skrev:
    Valentino skrev:
    Når det gjelder VHS var Panasonic i en særklasse.
    Gode gamle G2 mekanikken som kom i 1988 og varte til ca.1994.
    Så overtok "Super Drive". Desverre en ræll mekanikk i forhold, selv om den spolte fortere og var kjapere med å komme i play siden båndet var "halveis Loaded" i stopp-posisjon.
    Mimre, mimre. Nostalgi ;D ;D
    Noe av grunnen til at en valgte Panasonic eller Mitsubishi var at disse hadde helstøpt innerchassis (eller ramme) og var veldig mekansisk stablile.
    Min Mitsubishi fra 92 er like god.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.076
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Valentino skrev:
    I utgangspunktet er det vel et kvalitetstegn at et drivverk kan lese finere saker enn CD også?
    Kvantitet og kvalitet er to helt forskjellige ting...

Arne K

B

Back_Door

Gjest
    Hvor overrasket bør vi egentlig være av en sak som denne? Om en kundegruppe som avviser objektiv testmetodikk og som gladelig bruker flere hundre tusen på noen kabler, i noen tilfeller får DOKUMENTERT at de blir lurt, så er det vel ikke annet å forvente. Minner dog om at dokumentasjon enda ikke er 100% i denne spesifikke saken.Mine betraktininger er generelle.
    Produsenter i dette marked har en kundegruppe som de fleste andre bransjer bør misunne..Vel, det finnes selvsagt noen som er litt sammenlignbare. F.eks. kosmetikkbransjen.
    Jeg garanterer at mange som drikker et spesifikt og dyrt flaskevann, vil mene at det smaker betydelig bedre enn vannet fra springen der flaskene ble tappet.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.841
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    Hvor overrasket bør vi egentlig være av en sak som denne? Om en kundegruppe som avviser objektiv testmetodikk og som gladelig bruker flere hundre tusen på noen kabler, i noen tilfeller får DOKUMENTERT at de blir lurt, så er det vel ikke annet å forvente.
    Det finnes ikke objektiv testmetodikk. Og du er en av de mest subjektive. Men det er nå greit for min del. ;)
    Uenigheter er jo hvilken testmetodikk som er mest objektiv. Dette er jo ofte subjektivt ;D.
    Her snakker vi om noe helt annet; om uhyrlige profittmarginer; ikke hvor godt et produkt virker eller ikke. Du får vel ikke samme kabelen for 1kr metern et sted og 20.000kr meteren et annet? Eller? Men nå er nå kabler et dårlig eksempel.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.841
    Torget vurderinger
    1
    Flageborg skrev:
    Kanskje du kan finne ut noe med disse bildene av Denon 1940 ?

Denon 1940 er for dyr. Jeg har sagt det før;dette er basert på en bånn-i-bøtta spiller. De kommer ikke rimeligere enn disse og skal vedde på at du finner samme innmaten i en spiller priset under tusenlappen...

N

nb

Gjest
    Karma skrev:
    Hvor overrasket bør vi egentlig være av en sak som denne? Om en kundegruppe som avviser objektiv testmetodikk og som gladelig bruker flere hundre tusen på noen kabler, i noen tilfeller får DOKUMENTERT at de blir lurt, så er det vel ikke annet å forvente. Minner dog om at dokumentasjon enda ikke er 100% i denne spesifikke saken.Mine betraktininger er generelle.
    Produsenter i dette marked har en kundegruppe som de fleste andre bransjer bør misunne..Vel, det finnes selvsagt noen som er litt sammenlignbare. F.eks. kosmetikkbransjen.
    Jeg garanterer at mange som drikker et spesifikt og dyrt flaskevann, vil mene at det smaker betydelig bedre enn vannet fra springen der flaskene ble tappet.
    HiFi tror jeg er det eneste markedet hvor folk smiler og er like glade selv om det blir påvist at de har blitt lurt trill rundt og betalt 10, 50 eller 100 tusen kroner for absolutt ingen ting.

K

KindOfBlue

Gjest
    knutinh skrev:
    Voff skrev:
    Det finnes ikke objektiv testmetodikk.
    sukk...

-k
    Beklager, Knut, men da jeg så denne lo jeg så jeg måtte begynne forfra på musikken jeg lytter til mens jeg leser.

La oss si det slik, all vitenskapsteori fikk seg et skudd for baugen der.

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg skjønner hvorfor man mener det kan være Denon bak. Her er bilde av Edge og Denon på forrige side. Helt forskjellig fra Pioneer innmaten i samme prisleie som jeg satte inn i innmatstråden.

Pioneer:

Edge:

Denon:

Vedlegg

T

Tølper

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Voff skrev:
    Det finnes ikke objektiv testmetodikk.
    Det er ikke bare en subjektiv påstand, men den er også objektivt feil.
    Er ikke nødvendigvis uenig, men lurer på hvordan du ville gått frem for å bevise dette så lenge hver experimentell test jeg vet om er blitt skapt av mennesker, resultatet er fortolket (eventuelt avlest) av mennesker og til sist resultatet lest/konsumert (og som oftest fortolket igjen) av mennesker? Av nysgjerrighet, finnes det absolutt objektivitet?

Mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn