Nå har det gått lang tid uten noen innlegg fra meg i tråden min og en av grunnene er selvfølgelig at det spiller veldig bra. En annen grunn er at jeg har sendt min Innuos Statement avgårde for å oppgraderes til det de kaller for NextGen.
Strømforsyningen ombygges med to stk ARC6 AC/DC moduler konstruert av Dr. Sean Jacobs, som også lagde den originale strømforsyningen. Kapasitansen er nesten firedoblet fra forrige modell, med kondensatorer fra Mundorf. Modulene er plassert på en plattform som benytter en kombinasjon av pazerholttre og et gellag med en spesifikk tetthet som er svært effektivt i å dempe høyfrekvente vibrasjoner som kommer fra kabinettet.
I server-delen er det montert et ny CPU-booster modul som skal gi opptil 75A med strøm. Her er det brukt Audio Note KAISEI kondensatorer, det gir en glattere spenning til hovedkort, USB reklokker, Ethernet klokkemodul og til SSD.
I følge pressemeldingen skal det gi økt realisme, med enda mere detaljerte teksturer, ekspansivt lydbilde og forbedret dynamikk.
Dette har jeg dessverre ennå ikke fått opplevd, da min Statement fremdeles er i Portugal.
Det var i sommer at vi fikk klarsignal fra Frode sin kontaktperson om at det var klart. Heldigvis ville fabrikksjefen vente til hun kom tilbake etter ferien for å sjekke om alle delene var der. Så i september fikk vi tommel opp og den ble sendt avgårde. Monteringstid var beregnet til kun tre dager, men så kom det rapporter om at trafoene i en batch støyet.Da stoppet alt opp, først trodde vi på før 1.desember og deretter før jul men det har dessverre ikke skjedd.
Heldigvis så sendte Frode allerede første uken jeg kom hjem fra jobb en Innuos Zen mini nedover, på ekspress neste dag, slik at jeg kunne spille musikk. Førsteklasses service fra den siden som vanlig, men vi hadde jo ikke trodd at jeg skulle ha den så lenge. Det virker som om at de større markedene blir prioritert foran lille Norge.